Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 2:00 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Пон Мар 03, 2014 10:41 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
Най-накрая някой да пише по темата.
За лицензите има друга.

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Пон Мар 03, 2014 6:27 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
Аз имам някои несъгласия с Петьо. БГ книжката важи в Европа, без каквито й да е допълнителни изисквания. Лицензите Para Pro - важат за това, за което са предназначени. Това, че няма добра хармонизация между отделни законодателни актове, наредби, институции не е "новина" в правната реалност. За да работят по-добре "нещата" е нужно усилия идващо от хората "изкарващи си хляба" с летене, клубовете, БНАК (и разбира се всеки от нас). Дали APPI ще е част от този процес - ще видим. Съвсем нормална практика е общността, която има определени интереси да ги защитава.
"1- В България няма разработена методика за обучение, одобрена учебна програма, и орган имащ законовото право да издава лицензи за парапланеризъм!" не знам защо Иво е съгласен с това. Не е нужно да има единна методика, няма такова правило че трябва да си "учил" по точно определена методика - има правило, че трябва да си вземеш изпита с ясни параметри. БНАК е "законен" орган, упълномощен от FAI - това че ГВА не ги брига е друга тема, нямаща нищо общо със законността на спортния лиценз.

Разбира се, съгласен съм за това, че има много какво да се желае по отношение на това как се дават лицензите.

По темата за APPI - какво лошо има някой да изкарва пари за труда си? Според мен е въпрос на време една система за обучение и доказване на знания и умения да се докаже като добра или не. Подобни начинания са по-скоро катализатори на положителни промени, защото в тях има вложен труд, мислене и пари. Не защитавам новата асоциация, нямам намерения да стана "happy APPI pilot", но и не искам да им слагам етикети просто защото "ние си ги знаем тия". :)


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Пон Мар 03, 2014 9:38 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Писах половин час и без да искам си затворих страницата :(
Топузов, моите уважения, но нещо не си ме разбрал правилно. Ако говорим за шофьорската книжка, да тя важи в Европа, както и моята испанска важи в България. Ако говорим за Para pro лицензите, да те важат за това за което са издадени, но ако говорим за националния лиценз за парапланеризъм, то той няма никаква законова стойност поради простата причина че не е признат от никоя законодателна институция или служба регулираща използването на въздухоплавателни средства на територията на България, каквато е ГД ГВА.
Както вече казах, според новата наредба за свръхлеката авиация лиценз за пилот на парапланер не се изисква, изисква се единствено сертификат за завършен курс. Този сертификат може да бъде издаден от лицензиран от ГВА полетен инструктор (FI), който е предложен за такъв от лицето по чл. 119е от наредбата. За да се случи това, трябва да има още една ключова фигура а именно проверяващ на полетните инструктори (FIE). По този начин, всеки, който реши да стане инструктор ще може да обучава ученици по каквато програма си иска, но за да стане един пилот инструктор, той трябва да се подготви по одобрена от ГВА учебна програма, която е предложена от лицето по чл.119е и да положи изпит пред въпросните (FIE). Като пример за такава учебна програма мога да дам одобрената от ГВА за PPL,CPL,ATPL(A) http://caa.gateway.bg/upload/docs/PPL_CPL_ATPL_A_.rar
Забележете, че за да се сдобие човек примерно с PPL(A), първо минава теоретичен курс по одобрена от ГВА учебна програма от акредитиран от ГВА авио учебен център и чак след като положи теоретичен изпит пред ГВА започва и практическото си обучение. Така е и с шофьорските книжки. За наше щастие парапланеризма остава извън тази регулация и на желаещите да станат пилоти на парапланер няма да им се налага да минават по тази схема, да полагат изпити пред ГВА да плащат такси.
И ако това не е достатъчно да ви убеди в истината, ще спомена и тандемните лицензи за пилоти на парапланер който имаме. Ако не сте запознати ще ви кажа, че тандемните полети срещу заплащане са абсолютно незаконни, защото според изискванията на сега действащите разпоредби за а се извърши полет срещу заплащане трябва да си юридическо лице, притежаващо лиценз за авио оператор и въздухоплавателното средство трябва да е регистрирано и да има документ за летателна годност. Това важи както за малките самолети, така и за всяко друго ВС.
Не си мислете, че пиша тези неща, защото ги одобрявам, просто ми се наложи да се сблъскам от първо лице с тези проблеми и да прочета някой закони и наредби.

Извинявам се, че смених посоката, зададена в заглавието на темата и моля модераторите да преместят писаното извън нея в нова тема със заглавие (Легитимност на БГ лицензите)

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов