Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 18, 2024 11:25 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 55 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Сря Окт 16, 2013 6:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
http://skynomad.com/events/2014/transbalkan/index.htm

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Сря Окт 16, 2013 9:24 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
много интересно!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Сря Окт 16, 2013 11:34 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 177
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Назрява моментът за Ком-Емине по въздуха безмоторно макар, че по това време на годината (втората половина на август) западният вятър не е особено популярен. Ще следя с огромен интерес. Имам всички шансове за челната тройка ... в случай, че не става за летене :lol:

_________________
I believe I can fly..
________________
Skywalk Chili 4 / Limited edition "Yellow"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Чет Окт 17, 2013 12:35 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Юли 15, 2011 1:45 pm
Мнения: 45
Местоположение: Drama GREECE
Име: Dimitris Iordanidis
Ami moze i Emine - Ioannina za da e trans balkan ili obratnoto


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Чет Окт 17, 2013 1:00 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
След летенето на Беласица преди няколко дена все повече се надъхвам за варианта вместо до Мелник да продължим към Гърция.
Проблема е че не сме в Шенген и да няма проблем с участници от трети страни, които пресичат границата.
Даже и сега не знам дали не ни трябва разрешение да прелитаме през границата.
Друг проблем е как да продължи лайв тракинга след като се смени оператора при навлизане в друга държава.

Най-източно можем да почнем от Невша-Айтос, щото едва ли някой ще хване термика покрай морския бряг при И ветрове.

Преди 10 години с Йоханес пробвахме Ком- Емине и се удавихме на 10 км от Ком. Ако няма стабилен З вятър, то планината непрекъснато създава някакви местни И ветрове, срещу които е трудно да се лети.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Чет Окт 17, 2013 2:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Юли 15, 2011 1:45 pm
Мнения: 45
Местоположение: Drama GREECE
Име: Dimitris Iordanidis
Da i as mislja che e problem minavaneto prez granitzata po vuzduha no tova moze da stane prez kpp-to na kulata i posle polet ot belasitza natam.
Spored men e po lesno da e ot zapad na iztok pone ot Gr strana ima startove blizo do Igoumenitsa i sled tova se leti po verigata planini kraj granitzata do belasitza daze do Slavjanka i minavane prez Ilinden KPP i posle izlitane ot Gotzer Delchev njakude

Uspex v sustezanieto


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Чет Окт 17, 2013 6:34 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
многоооо добре.

По отношение на правилата всичко е ок само да попитам защо се ограничават пешеходците до 20:00 часа. Наистина така състезателите ще бъдат стимулирани да летят по-добре и повече но нека си спомним притчата за заека и охлюва.
Също така се надявам точките да не са окончателни. Най-малкото защото има поне дузина пилоти които при подходящи условия ще го направят за два пък с повече мотивация дори за един ден .

записах се :)

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Чет Окт 17, 2013 7:02 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Жоро,
Като мислих правилата, ги правех с идеята да има повече летене и по-малко ходене пеш. Отделно като замръкваш нейде по баирите е хубаво да имаш поне час да си избереш, огледаш и нагласиш мястото за бивакуване.
Двата примерни маршрута са само ориентировъчни и винаги можем да увеличим разстоянието ако видим много хубави дни. Наистина имаме по 2-300 км полети в България, но те са предимно в полето, а тук вероятно ще има отсечки с връщане. Мисля че Стара Планина не е толкова лесна, защото през 50 км има някой проход с често издухващ С вятър.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Чет Окт 17, 2013 7:53 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Стара планина със сигурност не е лесна за простосмъртни като мен.
За другите също, но на тях изглежда не им прави впечатление.

Този стоп за пешеходците ще намали чувствително биваците по билото на планината, най-малкото защото летене до 19-20 часа е доста често срещано явление за тоя период от годината. Е жалко за наденичката на жар .
Въпреки това, дори и с такова работно време предизвикателството си е яко, а вероятно ще бъде и доста по сейфти.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Нед Окт 20, 2013 9:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 05, 2007 5:21 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
С това ограничение за максимум En C крило направо се почуствах в елита :) Сега сериозно - в X-Alps правилото е цялата екипировка да бъде сертифицирана - освен крилото - сбруя, запасен, каска...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Нед Окт 20, 2013 9:52 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2004 5:06 pm
Мнения: 32
Аз бих се пробвал ако така нареченото състезание ,но да го направим за кеф. През летния сезон е напълно възможно да се направи с повече летене и по-малко ходене.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Пон Окт 21, 2013 7:38 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
teodor написа:
С това ограничение за максимум En C крило направо се почуствах в елита :) Сега сериозно - в X-Alps правилото е цялата екипировка да бъде сертифицирана - освен крилото - сбруя, запасен, каска...

Тъй като излитането и кацането на произволни места в планината е по-рисковано и тъй като има големи разлики между EN D крилата, реших да намалим класа и да ограничим крилата до EN C.
Тъй като имаме несертифицирани български крила (Element Air), които са се доказали през годините, то е редно да ги включим и тях ("EN C gliders or their equivalent").
Не мисля че е необходимо някакво изискване за сбруите, защото не съм чувал някой да лети с несертифицирана сбруя. Когато съм бивакувал с повече багаж и ходене пеш, не съм се чувствал по-уязвим ако си махна сертфицирания гръбен протектор и на негово място сложа спален чувал.
Ако летя с EN B крило, то не мисля че имам нужда от запасен парашут, но нека всеки реши за себе си.
Същото и за каската.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Пон Окт 21, 2013 9:47 am 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 05, 2007 5:21 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
Съгласен съм Ники, включвам се и аз :) Хубавото на избрания участък е, че в по-голямата част има хижи, заслони, пътеки и водоизточници, което до известна степен може да намали нуждата от носене на вода и храна - всеки си решава. За района на НП Централен Балкан можете да свалите GPS координати на хижи, заслони, върхове, както и тракове на туристическите маршрути, водещи до тях от http://balkan-map.com/.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Пон Ное 11, 2013 2:09 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Хубава идея.От извесно време се канех да пробвам летейки и ходейки Ком-Емине и това съзтезание може би е подходящ повод за нещо подобно.Все пак ако регламента и правилата подлежат на развитие,бих искал да споделя мнение.
1.Ограничението за участие на пилоти с парапро 5 и съзтезателен опит затваря вратите за доста опитни крос кънтри пилоти и добри пешеходци.По примера на Х-алпс,селекцията може да се направи от организатора по други параметри и негова преценка.Още повече че Българските пилоти поради малкия си брой се познаваме добре.
2.Запасния парашут и каската трябва да са задължителни.Ако всеки сам може да решава за тях,то това ще даде теглово предимство на тези които са склонни да правят компромиси със сигурноста в името на постижението -неприемливо според мен.
3.Така представения маршрут в Стара Планина между Пирдоп и Сливен и ограничението за ходене и летене до 20 часа,може да доближи съзтезанието до обикновено такова по ХС,тъй като това е обичайния периметър на провежданите в Сопот съзтезания,многократно летян,а ранния ограничителен час би могъл да сведе ходенето до минимум.Това спира да го прави толкова интересно и уникално за мен,като варианта Родопи-Рила – Пирин в този случай ми се вижда далеч по интересен.
Сигурно веднъж решен и обявен регламента надали може да се променя много ,но някои добавки може би ще направят по- привлекателно и възможно съзтезанието за някои пилоти.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: transBalkan 2014 hike & fly
МнениеПубликувано на: Пон Ное 11, 2013 7:25 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Калояне, благодаря за смислените предложения.

1. Мисля, че можем да махнем правилото за 3 годишен стаж за ПараПро 5 , но считам да оставим изискването за участие в 3 състезания в планински терен, защото транс Балкан е вид надграждане на обикновеното XC състезание.

За много неща се възприемам като средностатистически човек и пилот и при умуването на правилата мислех за себе си:

3. В разцвета на силите си пресекох 1000 км от Пирин, Рила и Стара Планина за 20 дена. Като почнах да летя ме домързя да ходя много пеш и искам (не само аз) състезание с минимум ходене и максимум летене. Това да се ограничи ходенето до 1 час преди стъмване не е лошо - има време за подготвяне на бивак и запознаване с обстановката.

2. Изхождайки от идеята за минимум ходене, не мисля че тези които ще летят със запасен и каска ще са много теглово ощетени от тези без такива. В това състезание виждам една стъпка напред към повече свобода (ще може да се лети и в облаци), която неизбежно върви с повече риск. Нека всеки пилот сам потренира осъзнаване на риска и носенето на отговорността, вместо да чака организаторите да мислят вместо него.
Понижаването на класа на крилото - max EN C ще накара опитни пилоти, които не могат да си позволят купуването на второ крило, да летят с каквото им попадне. Например, аз вероятно ще бъда с EN B крило, което лети като запасния ми парашут. Нека всеки сам реши според опита и крилото си.

Препоръчвам на всеки да потренира предварително с екипировката която е избрал.
Напролет, преди състезанието през август, мисля да организираме една тренировка за няколко дена.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 55 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов