Здравейте всички,
Знаете че от няколко години текат обсъждания за това какви крила да могат да се ползват в Категория 1 състезания... Затова ще ни е необходимо мнението на всички пилоти които се състезават по новото предложение за новия състезателен клас! Новия документ е тук:
http://www.fai.org/component/phocadownload/category/?download=7382:rfc-2015-paraglider-civl-en-competition-class-definitionОсновните идеи в него са:
Създават се два класа - Competition Class Sport и Competition Class Pro
Първия клас обхваща всички крила които са сертифицирани (или ще се сертифицират) по EN 926 стандарта и са с удължение до 7
Втория клас обхваща всички крила които отговарят на следните изисквания:
- имат върви със сила на скъсване 23 пъти маскималното натоварване, като не трябва да има връв със сила на скъсване по-малка от 40 kg
- източеност на купола не повече от 8
- максимална хоризонтална скорост не повече от 65 km/h
- преминало стандартния load test (EN 926-1)
- преминало стандартния летателен тест (EN 926-2), но със следните изменения: навсякъде където пилота може да реагира - той може да реагира след 1 секунда (вместо стандартните 3) и теста трябва да се направи със състезателна сбруя
- ако на последния Световен Шампионат производителя е имал 10 или повече крила - той трябва да покрие с различни размери крила тегловия диапазон от 70 до 130 kg
- ако на последния Световен Шампионат производителя е имал по-малко от 10 крила - той трябва да покрие тегловия диапазон от 95 до 115 kg
- коланите да са така конструирани че да не позволяват натискането на спийд-системата повече от сертифицираното
След като имам вашите коментари - ще направим среща на комисията по парапланеризъм и ще обсъдим какви да са предложенията на България за Категория 1 състезанията...