SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

летище Безмер
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=3&t=7188
Страница 1 от 2

Автор:  roskobosko [ Сря Яну 08, 2014 8:16 am ]
Заглавие:  летище Безмер

http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=477777

След Кондофрей, май Безмер ще ореже пътя на юг и от Шумен.

Автор:  Александър [ Сря Яну 08, 2014 7:27 pm ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

Няма да се плашиш.
Военните в събота и неделя не летят :D .
Ново село е по големия проблем че края на полигона е близо до синилка и когато имат стрелби отделената зона включва и старта на Синилка.

Автор:  roskobosko [ Пон Юни 02, 2014 2:43 pm ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

От Медиапул:

Започна реконструкцията на летище "Безмер" с 60 млн. лева от НАТО

14:48 | 02.06.2014 | 228 прочитания
Размер на текста

Започна реконструкция и ремонт на пистата за кацане и излитане на самолети и на спомагателни съоръжения в базата за предно разполагане "Безмер" край Ямбол, съобщи
командирът на авиобазата полковник Димитър Данев.

Бетонната писта ще бъде удължена с 500 метра и ще достигне 3000 метра, което ще даде възможност на нея да се приземяват тежки транспортни самолети. Настилката на полосата за
излитане и кацане ще бъде подменена, ще се изградят нова дренажна, светлинна, навигационна и комуникационна система, както и две нови стоянки и една карго стоянка за товарене и разтоварване на самолетите.

Средствата за модернизирането на базата в съответствие с изискванията на НАТО са в размер на 60 милиона лева и са осигурени от "Програма за инвестиции в сигурността" на
Алианса.


Проливните дъждове през последната седмица забавиха началото на строителните работи, които трябва да завършат през лятото на 2015 г., каза полковник Данев, цитиран от БТА.

======================

В тази връзка мисля, че една от основните работи на БНАК или който в бъдеще ще представлява XC пилотите е договаряне с регулаторите нормални зони около летищата, а не цялата територия на страната да е отделена зона. Същия проблем ще бъде и с Кондофрей. Т.е. този, който представлява XC дисциплината да не е само "куче-касичка" от държавата и пилотите, а да работи реално за спорта. Не само за "помазани" и "надарени-изявени".

Автор:  Djubaca [ Пон Юни 02, 2014 7:39 pm ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

Цитат:
В тази връзка мисля, че една от основните работи на БНАК или който в бъдеще ще представлява XC пилотите е договаряне с регулаторите нормални зони около летищата, а не цялата територия на страната да е отделена зона. Същия проблем ще бъде и с Кондофрей. Т.е. този, който представлява XC дисциплината да не е само "куче-касичка" от държавата и пилотите, а да работи реално за спорта. Не само за "помазани" и "надарени-изявени".


!!!!

Автор:  Pastora [ Вто Юни 03, 2014 9:16 am ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

Така ще е от тук нататък. Военните и НАТО ще използват Украинската криза за да възбновят в максимален обем дейностите си, включая тренировъчни и патрулиращи полети на бойната авиация.
За нас най добрия и може би единствен вариант е активиране на ВОЗ-ове за стартовете които имаме в тези конфликтни зони.
И военните и гражданската авиация и леките самолети, задължително се съобразяват с текущия AUP и се съобразяват с нашите ВОЗ-ове. Най малкото се оглеждат като прелитат в близост.
В момента имаме човек в РВД , който ни симпатизира и съдейства, но инициативата трябва да тръгне от нас.
Малкия проблем при Воз-овете е ,че трябва да имаме наш човек, парапланерист , който всеки ден да се обажда в ЦКИВП и 30 мин преди започване на полетите да заявява активиране на зоната и след приключване на полетите отново се обажда за да я деактивират. За момента това го правя аз за Расник, Витановци и Доброславци.
Ако има желаещи да се активират ВОЗ-ове и в други части на България и да се ангажират с управлението им нека се свържат с мен. Сега е момента да го направим. След време не се знае как ще се затегне режима за активирането на ВОЗ за парапланеризъм.

Автор:  Viper_Weasel [ Вто Юни 03, 2014 1:41 pm ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

Само да отбележа - силно желателно е да се активират зоните винаги - дори и ако сте сами. Дръжте си очите и ушите отворени защото в момента текат и учения на военните. Днес 4 броя F-16 прелетяха около учебният хълм на Дъбене на височината на хълма (100 метра над терена). Бяха достатъчно ниско за да видим че пилотите ни гледаха - не преувеличавам Аз и Валери бяхме с ученици. Преди това пък 2 МиГ-а прелетяха непосредствено пред старта на Сопот а във въздуха имаше хора. Та нашите си военни обикновено избягват района около Сопот защото предполагам че имат представа че има парапланери във въздуха, но американчетата се имат за безсмъртни. Отделянето на зона поне заявява официално че имаме намерение да летим.

Автор:  roskobosko [ Вто Юни 03, 2014 2:33 pm ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

Това с активизирането на зоните си го говорим отдавна и е ясно. Исках да подчертая, че задача на бъдещия представляващ XC пилотите е претенции пред държавата относно това, че са твърде либерални зоните около летищата и ограничават правата ни. Ако ще продължаваме да сме под шапката на БНАК трябва да задължим УС да предприеме съответните постъпки и действия.

Автор:  Djubaca [ Вто Юни 03, 2014 4:35 pm ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

Задължително ли е човекът, активиращ ВОЗ за даден старт да бъде само един?
Възможно ли е да се активират ВОЗ централизирано , по e-mail, така че да се избегне досадното многократно звънене от сведущи и не пилоти.
Ако няма други желаещи, ще поема Златица.
Моля само за примерен разговор с точни параметри които трябва да се дадат.

Автор:  Сотир [ Вто Юни 03, 2014 7:06 pm ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

Преди повече от една година писах мейли и се обаждах по телефона с Даниел, Гошко, Ники, Даниела... да ми изпратят точките със стартовете, които се ползват от пара и делтапланеристите и да дадат зони за реене около стартовете за да се включат в картата на въздушното пространство на България, да сложат като точки и зони. Тогава ще бъде много по-лесна работата и на РВД и на нас, като ползватели.
За съжаление след месец-два нулев резултат реших, че това явно не е толкова важно за тях и престанах да ги тормозя. Както винаги - чакаме да стане напечено за да свършим някаква работа.
Относно разпределението на въздушното пространство - пролетта на 2013 г. писах писмо до МТИТС, ГВА, МО за включването в съвет разпределение на въздушното пространство на Р България на БНАК и други организации свързани с леката и ултралеката авиация. Получих отговор, че такъв съвет ще бъде направен в близко бъдеще... е, то още не е дошло за съжаление. На предпосления обществен съвет на МТИТС неофициално пак зададах въпрос относно този съвет, но нямаше адекватен отговор.
Тази година в тази връзка БНАК подкрепи идеята за създаване на Закон за въздухоплаването в България, в който освен всичко друго, да се орегулират правата на ползвателите на въздушното пространство - граждански, МО, МВР, МЗ... и тази иницаиатива върви много бавно с много спънки от администрацията.
За съжаление доста трудно се работи в политическата ситуация в момента.
Разбира се можем да свършим нашата работа - като се съберат данните за активно ползваните стартове и я подадем на ГВА и РВД, като следващата стъпка е да активираме тези зони при полети...
Така че ето поле за изява на всеки клуб/активен пилот. Направете списък с GPS координати на ползваните стартове и зона за реене и ги пуснете на Info@bnac.bg. Като се събере базата с данни ще се проверят и изпратят към ГВА и РВД.

Автор:  Pastora [ Вто Юни 03, 2014 7:34 pm ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

Djamyarov написа:
Задължително ли е човекът, активиращ ВОЗ за даден старт да бъде само един?
Възможно ли е да се активират ВОЗ централизирано , по e-mail, така че да се избегне досадното многократно звънене от сведущи и не пилоти.
Ако няма други желаещи, ще поема Златица.
Моля само за примерен разговор с точни параметри които трябва да се дадат.


Желателно е да е един отговорника който се обажда иначе рискуваме на ден да звъннат 5-6 пилота за една и съща зона.
В ЦКИВП са доста натоварени откъм работа и това би ги поизнервило.

Автор:  Pastora [ Вто Юни 03, 2014 7:42 pm ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

roskobosko написа:
Това с активизирането на зоните си го говорим отдавна и е ясно. Исках да подчертая, че задача на бъдещия представляващ XC пилотите е претенции пред държавата относно това, че са твърде либерални зоните около летищата и ограничават правата ни. Ако ще продължаваме да сме под шапката на БНАК трябва да задължим УС да предприеме съответните постъпки и действия.

Росене аз мисля ,че ти си идеален за тази кауза. Само кажи да и моментално УС на БНАК ще те акредитира официално да
направиш първите крачки и действия пред съответните институции относно обширните CTR-и на летищата, а всички останали ще помагаме кой с каквото може :)

Автор:  roskobosko [ Сря Юни 04, 2014 6:57 am ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

Pastora написа:
roskobosko написа:
Това с активизирането на зоните си го говорим отдавна и е ясно. Исках да подчертая, че задача на бъдещия представляващ XC пилотите е претенции пред държавата относно това, че са твърде либерални зоните около летищата и ограничават правата ни. Ако ще продължаваме да сме под шапката на БНАК трябва да задължим УС да предприеме съответните постъпки и действия.

Росене аз мисля ,че ти си идеален за тази кауза. Само кажи да и моментално УС на БНАК ще те акредитира официално да
направиш първите крачки и действия пред съответните институции относно обширните CTR-и на летищата, а всички останали ще помагаме кой с каквото може :)


ами трябва да се работи в екип бих се наел с подходящ екип и стратегия да координирам и движа процеса, със съответните правомощия и права, Пасторе

Автор:  roskobosko [ Сря Юни 04, 2014 7:04 am ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

То това си е сериозен проект, не е само да ме посочиш като "подходящ". Пробелемът на нашата мила родина, вкл. на нашия национален клуб е, че подхождаме аматьорски към сериозни теми. Естествено изхода е аматьорски. Следователно - целите са ни други, а не да решаваме проблемите за общо благо.

1. проект на БНАК за постъпки за промяна на CTR
2. стретегия как да се подходи
3. необходим екип - съобразно стратегията
4. делегиран бюджет
5. поставени средносрочни и краткосрочни цели

PS - това с усмивчицата на поста ти накрая особено ми хареса

Автор:  Pastora [ Сря Юни 04, 2014 7:54 am ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

След като успяхме да активираме постоянен ВОЗ за 3 старта в зоната на CTR-a на летище София вече и идеята за промяна на нереално големите зони около летищата ми се струва не толкова безнадеждна.
Надявам се тази дискусия тук във форума да се пренесе в действие.
Моето виждане е работна група 3-4 души да зпочнем стъпка по стъпка по отговорните институции да се опитаме да променим нещата. В лицето на Сотир и УС на БНАК ще имаме пълна подкрепа.
Основния проблем е ,че в повечето институции ще се сблъскаме с хора на отговорни постове, които единствено си пазят 3-4 годинки до пенсия и салдки заплати и всячески бягат от поемането на отговорност. Но има и други , които милеят за авиацията и ще ни помогнат.
Единственото което рискуваме е да си изгубиме времето безвъзмездно, но не пречи да опитаме.
Ако има други ентусиасти аз съм на среща. :)

Автор:  Skyhiker [ Сря Юни 04, 2014 3:42 pm ]
Заглавие:  Re: летище Безмер

Сотир написа:
Преди повече от една година писах мейли и се обаждах по телефона с Даниел, Гошко, Ники, Даниела... да ми изпратят точките със стартовете, които се ползват от пара и делтапланеристите и да дадат зони за реене около стартовете за да се включат в картата на въздушното пространство на България, да сложат като точки и зони. Тогава ще бъде много по-лесна работата и на РВД и на нас, като ползватели.
За съжаление след месец-два нулев резултат реших, че това явно не е толкова важно за тях и престанах да ги тормозя. Както винаги - чакаме да стане напечено за да свършим някаква работа.
Относно разпределението на въздушното пространство - пролетта на 2013 г. писах писмо до МТИТС, ГВА, МО за включването в съвет разпределение на въздушното пространство на Р България на БНАК и други организации свързани с леката и ултралеката авиация. Получих отговор, че такъв съвет ще бъде направен в близко бъдеще... е, то още не е дошло за съжаление. На предпосления обществен съвет на МТИТС неофициално пак зададах въпрос относно този съвет, но нямаше адекватен отговор.
Тази година в тази връзка БНАК подкрепи идеята за създаване на Закон за въздухоплаването в България, в който освен всичко друго, да се орегулират правата на ползвателите на въздушното пространство - граждански, МО, МВР, МЗ... и тази иницаиатива върви много бавно с много спънки от администрацията.
За съжаление доста трудно се работи в политическата ситуация в момента.
Разбира се можем да свършим нашата работа - като се съберат данните за активно ползваните стартове и я подадем на ГВА и РВД, като следващата стъпка е да активираме тези зони при полети...
Така че ето поле за изява на всеки клуб/активен пилот. Направете списък с GPS координати на ползваните стартове и зона за реене и ги пуснете на Info@bnac.bg. Като се събере базата с данни ще се проверят и изпратят към ГВА и РВД.

http://www.paraglidingearth.com/pgearth ... hp?pays=22

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/