Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:33 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 3:32 am 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 08, 2010 5:31 pm
Мнения: 44
според закона,в България ( а и във всички европейски държави) са разрешени само тандемни полети на инструктор с начинаещи парапланеристи-ученици.
Комерсиалните тандемни полети с пасажери са забранени.От тук следва,че само инструктор може да извършва тандемен полет,и инструкторски и тандемен лиценз
трябва да бъдат задължително съвместно.Не би трябвало да има отделен тандемен лиценз,защото това ще означава,че се издава лиценз за нещо,което предварително
е забранено.
Ако приемем горенаписаното за логично,значи правилата за издаването на лицензи в БГ трябва да претърпят известни корекции.И най-лесно това ще стане,като
се поинтересуваме какви са правилата в най-напредналите държави.
Една от държавите,в които парапланеризма е най-развит,е Франция.Там лиценза за инструктор и тандемен пилот е един.За да има право някой изобщо да кандидатства
за лиценз,той трябва да е участвал в поне три френски състезания и да се е класирал в първата половина от участниците.Това изискване е направено с цел,само
добри пилоти да бъдат отсяти като потенциални инструктори.Следва няколко месечен
курс,на който се преподава всичко,което трябва да знае и може един инструктор.И нещо
изключително важно-единна методика на обучение на начинаещи.
Какво е изискването в БГ. Пилот който имал пара про 5,или 100 часа летене( доста наивно изискване),или 2г летене( кой ли би могъл да напредне за 2г толкова,
че да стане инструктор в който и да било спорт).....Тук си спомям за един случай с един англичанин,който беше дошъл да гостува на скайномад преди години.Аз
го бях срещнал в Непал, беше завършил курс в Англия преди 2г,но дошъл в Непал да си прави първите самостоятелни полети.Постоянно се интересуваше и ни питаше
за всичко.Препоръчах му да дойде в БГ през лятото и той наистина дойде.Скайномад го взеха и започнаха да му помагат в летенето.Имаше няколко много хубави дни
за летене,и в един от тия дни, тоя Бен, незнайно как излетя от Сопот и беше кацнал до София. Беше начинаещ пилот
,а прелетя 100км. Той покри БГ- изискванията за тандемен пилот.

Във всеки спорт думата инструктор или треноьор означава много.Означава опит и знания.Означава много години подготовка,посвещение на спорта.Когато треньора застане пред своите състезатели,те знаят,че той е добър.Достатъчно добър,за да му имат пълно доверие,и за да са сигурни,че ще ги научи на това,което трябва.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 9:30 am 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 427
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Здрасти Андро,
Мернах една малка неточност в твоят текст:
andrey agayn-andro написа:
Какво е изискването в БГ. Пилот който имал пара про 5,или 100 часа летене( доста наивно изискване),или 2г летене( кой ли би могъл да напредне за 2г толкова,


Според ParaPro2005.pdf ( http://bnac.bg/files/para/ParaPro2005.pdf )

PARA PRO Етап 5, Изисквания за ОПИТ:
Както и при етап 4, плюс:
1. Общо 50 летателни часа.
2. Общо 5 прелета при различна термика, като всеки прелет е минимум от 20
км (склоново реене и летене само по протежение на склона не се приема).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 9:56 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Има логика в идеята всеки тандемен пилот да се разглежда като потенциален инструктор, който еднократно "обучава" случайно дошлия уикенд пасажер.
Все пак трябва да има някакво разграничение между инструктор с опит на тандемен пилот и инструктор с опит на инструктор т.е. да има степени на инструкторство. Например:
- инструктор пилот (този който лети основно тандемите)
- инструктор педагог (този който се занимава основно с обучение)
......
Харесва ми изискването всички инструктори да са се доказали в определен брой състезания, но да е справедливо всичко трябва освен XC, да са участвали и в състезания по акро и доцелно кацане. Така на пазара за панорамни полети, акро и прелети ще участват опитни пилоти. Няма да има варианти при който новоизлюпен тандемен пилот със сносни умения за панорамни полети да почне да се упражнява тепърва на акро и прелети с невинни пасажери.
...
За да потръгне идеята, не трябва да се отнемат съществуващите лицензи, но на тези пилоти да се даде 1-2 години срок да покрият новите изисквания.
...
и естествено някой трябва да работи и бута нещата, иначе всичко ще потъне груповата безотговорност от типа "дайте да дадем"

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 12:51 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Стара и болна тема повдигана в друг контекст точно преди около година в която ще си позволя да копирам 2 мои мнения.

Цитат:
Самият аз присъствах на писането на правилата за изпитите нека да ги припомня за тези които не знаят!

Кандидатът за тандемен пилот трябва да:
- има заверени минимум 500 часа нальот от инструктор
- да притежава Пара Про 5 от 2 години
- да представи видео материал или да демонстрира всички СИВ маневри на соло крило
- да положи теоретичен изпит
- да положи практически изпит
- да не е имал инциденти през последните 2 години (отварянето на запасен се брои за инцидент!)

Пропускам подробностите за това какво съдържа практическият и теоретичният изпити!

Кандидатът за инструктор трябва да:
- отговаря на същите изисквания като тандемният пилот
- да е бил асистент инструктор в продължение на 2 години
- да има най-малко 5 обучени ученика с ниво Пара Про 3

Бях там когато се писаха правилата и смятам че те са разумни. Аз съм педантичен човек и дори бях леко стреснат колко се затягат нещата, но вярвах че е за добро! Имах съмнения че нещо ще бъде побългарено но не предполагах че това ще стане толкова бързо и толкова мощно.
Първите изпити бяха прекрасни - строги и по правилата - имаше скъсани, повторно явяващи се, но системата работеше и правилата се спазваха!
Спомням си как комисията обсъждаха това че трябва да направят така че хората да ценят Българският лиценз знаейки че не е лесно да го вземеш!

Абе все хубави мисли ама пусти му и тарикатлък!

Липсва обаче контролен орган а съответно това не води до нищо добро когато става въпрос за спазване на правила!

Факти:
Лично аз познавам тандемен пилот с лиценз който не само е имал инцидент през последните 2 години, ами и лети изобщо от 2 години - явно е физически невъзможно да има пара про 5 от 2 години.
Познавам няколко тандемни пилота които не могат а правят спирали - какво става ако се наложи да бягаме от ЦБ?
Познавам и няколко човека с инструкторски лицензи без да имат и един официално обучен ученик.

Аз нямам нищо против тези хора, почти всички от тях са ми приятели и изключително добри пилоти - със или без лицензи. Това е и причината да не споменавам имена!
Това което обаче искам да кажа че правилата се опорочиха и лицензите също! Обратно сме на положението на което бяхме преди 3 години - на кои му пука дали имаш Пара Про като всеки може да ти завери изпита, на кой му пука имаш ли лиценз като ги раздава лесно!
Не ме е яд а друго, яд ме е за всички които са глупави като мен и гледат да спазват правилата!

...

Относно правилото за Пара Про 5. Мисля че е редно да е включено и да се спазва. ХС летенето е показател за справяне с разнообразни ситуации - преценка на динамично променящи се условия, елементи на целно кацане и акро - разнообразни ситуации които правят пилота по добър и съответно повишават сигурността за пасажерите. Познавам тандемни пилоти които летят само от 1-2 старта само по едно и също време на деня в едни и същи условия - тези пилоти могат да бъдат опасни за самите себе си ако нещо в отиграната им формула се промени - ето за това според мен трябва да се спазва условието за налични прелети!


Цитат:
Аз бях изпитван по това което явно е било черновата на ръководството защото - на мен ми искаха заверка за минимум 500 часа общ нальот, отделно пара про 5 от 2 години.
Аз, Гери и Иво Геров сме първите 3-ма изпитани за тандемни пилоти и за това съм 100% сигурен.
100 % съм сигурен че когато бях изпитван аз имаше условие кандидата да няма инциденти през последните 2 години преди датата на изпита. Спомням си че някой хора не бяха допуснати по този параграф.
При практическият изпит трябваше освен описаните неща да направим - излизане от спирала без подлитане, pitch и roll контрол и още доста други упражнения които някъде са се загубили в сегашната наредба.
Също така съм сигурен че трябваше всички кандидати да покажат плавно излизане от основните СИВ маневри.

Честно казано явно съм чел проекто наредбата, което ми събужда любопитството - защо и как тези правила са изчезнали в одобреното ръководство???


Според мен не сме дорасли за каквито и да било лицензи при положение че всеки опит за въдворяване на ред завършва с побългаряване на системата.

Съгласен съм с това което пише Андро, но реалността според мен ще е следната - до 2 години всички мераклии да имат лиценз за инструктори ще имат такъв защото някой който е решил да изкара някой лев и може да раздава лицензи е организирал изпит за по 100 лева.
Първите изпити за тандемни пилоти бяха безплатни, след това се въведе символична такса от 10 лева, на сегашен етап чувам че явяването на изпит струва между 50 и 100. Леко некоректно спрямо първите комисии които правеха всичко на добра воля, но всеки сам си решава.

Лично аз също съм си мислел за подобно изискване за участие в състезания защото това е най-сигурният начин да няма шмекерии и всеки може да види къде си се класирал 2 години назад. А класирането на състезание е труд който трябва да се положи като лично усъвършенстване от който е трудно да се скатаеш и е реално измерване на опита.

Иначе в момента лицензите са красиви светло-сини картончета с печати - хубаво е да ги имаме, ама какъв е бил смисъла аз да бъда асистент инструктор 2 години и да съм обучил за това време >20 ученика, като човек без нито един обучен ученик има същият лиценз защото "го знаят отдавна и може да лети".

Нямам никакви лични чувства към всички колеги със и без лицензи, просто мисля че докато не се създаде активна система за контрол налагането на правила е просто поредният цирк! Алтернатива би било налагане на трудно фалшифицируеми правила като класиране на състезания, но съм убеден че подобно нещо няма да се приеме... защото е неудобно някому.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 4:04 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 08, 2010 5:31 pm
Мнения: 44
''да не е имал инциденти през последните 2 години (отварянето на запасен се брои за инцидент!)''

Ето това изискване,например,трябва да се премахне.Отварянето на запасен не означава,че пилота не е добър. Винаги можеш да попаднеш в ситуация,в която да се стигне до запасен.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 4:27 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 08, 2010 5:31 pm
Мнения: 44
Иво,явно ние с теб четем различни разпоредби на БАНАК. На страница 32 пише ясно,че се изисква или 2г стаж с пара про 5,или някакви си мизерни 100 часа нальот,които всеки завършил курс за начинаещи вече е направил.Никъде не намирам 500 часа.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 4:50 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Имам наблюдение че всички пилоти с повечко стаж се опитват да наложат правила и норми каквито никога не са спазвали навремето. Наример хора самообучавали се на сдухани състезателни крила в незнаен теглови диапазон и без запасен обясняват как трабва да си седиш на единичката.

Колко от досегашните тандемни пилоти са отговаряли на сегашните изисквания, когато за първи път са направили тандем?


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 4:54 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
P.S. Не се заяждам, просто сте забравили от къде сте тръгнали.


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 5:34 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
andrey agayn-andro написа:
Иво,явно ние с теб четем различни разпоредби на БАНАК. На страница 32 пише ясно,че се изисква или 2г стаж с пара про 5,или някакви си мизерни 100 часа нальот,които всеки завършил курс за начинаещи вече е направил.Никъде не намирам 500 часа.


Андро не си прочел правилно. Исках да кажа че когато се писа проекто наредбата на БНАК изискванията бяха за 500 часа нальот и тн. А когато излезе одобреният документ се оказа че някъде по линията някой беше окастрил нормативите до това което е записано понастоящем.

ppountchev написа:
Имам наблюдение че всички пилоти с повечко стаж се опитват да наложат правила и норми каквито никога не са спазвали навремето. Наример хора самообучавали се на сдухани състезателни крила в незнаен теглови диапазон и без запасен обясняват как трабва да си седиш на единичката.

Колко от досегашните тандемни пилоти са отговаряли на сегашните изисквания, когато за първи път са направили тандем?

P.S. Не се заяждам, просто сте забравили от къде сте тръгнали.


Не го приемам като заяждане, но държа да отбележа че като цяло съм принципен човек който се старае да следва правилата. Който ме познава може да го потвърди.
Когато за пръв път направих тандем - много преди да бъдат написани въпросните правила - вече имах над 250 часа нальот, бях участвал в 3 състезания и имах 3 прелета по над 70 км. Тоест бях преизпълнил настоящите норми, въпреки това 2 години бях под зоркото наблюдение на Ники и Орлин които ме обучаваха. Както бях написал по-горе аз бях и от първите 3-ма изпитани по новите правила, бях и скъсан и то от Орлин защото си го заслужих имайки пропуски в теорията, на поправката го взех.
Не искам и никога не съм искал да налагам правила на никого, аз лично смятам че светът е способен да се само-регулира, но когато има правила винаги се старая да ги спазвам. Тъпо е една шепа хора да живеят по правилата и да ги спазват, докато други го играят тарикати и гледат да минат по тънката линия - това важи за всички аспекти от живота. Тъпо е и когато видиш човек който допреди няколко месеца е бил на учебно крило да си купи тандем и да започне да вози комерсиално без дори да е положил усилие да натрупа опита който му е нужен, да не говорим да се замисли за евентуални последствия от грешка за целият спорт.
Никой не е застрахован от грешки, включително и аз, но поне аз знам за себе си че съм се опитал да направя каквото трябва следвайки някакви си правила.

andrey agayn-andro написа:
''да не е имал инциденти през последните 2 години (отварянето на запасен се брои за инцидент!)''

Ето това изискване,например,трябва да се премахне.Отварянето на запасен не означава,че пилота не е добър. Винаги можеш да попаднеш в ситуация,в която да се стигне до запасен.


Въпросното правило беше спорно и когато се обсъждаше, съгласен съм че всеки може да изпадне в такава ситуация.
Правилото беше спорно и докато се осъждаше, но се сещам че беше с аргумента че в повечето ситуации стигащи до запасен има предпоставки в недооценяване от страна на пилота на условия, екипировка или нещо друго. Целта беше да се отсеят пилоти които обичат да си правят нездравословни експерименти или се опитват да прибързат в трупането на опит.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 7:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 427
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Аз се пообърках малко, пък като се има в предвид че и не съм от най-умните, да си питам направо :-)
1.Кой им даде лицензи?
2.Защо им даде лицензи?
3.Имат ли давност?
Ако "ДА", то
4.Ще им ги подновят ли?

Питам просто от любопитство


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 11:28 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 18, 2004 8:24 pm
Мнения: 31
Местоположение: Велико Търново
Андро,а ако човек не взема пари за тандемните полети...пак ли не трябва да има лиценз за това.
Аз нямам право да съм таксиметров шофьор , но искам да те повозя в собствената си кола,без да ти вземам пари за това...без шофьорска книжка как ще те повозя?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Пет Яну 17, 2014 4:30 am 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 08, 2010 5:31 pm
Мнения: 44
Георги,и дума не може да става за отнемане на вече издадени лицензи.Те са издавани въз основа на изискваният от правилника.


Момчиле,аз съм започнал тема за парапланеристки лицензи.За шоьорските книжки се грижи ДАИ.
И ти и аз видяхме какво пише в лицензите на пилотите от различните държави. На тия ,които искат да си возят приятели,пише( на англииски) "не комерсиални". На другите-пише друго.В някой държави лицензите са на степени.Първа степен можеш да возиш безплатно.И тя се взима при много по занижени изисквания.За следващите степени изискванията са много високи.Повечето тандемни пилоти в непал нямаха пълен лиценз,което значи че те в техните си държави не могат да взимат пари за полети.Аз само предложих,нашите правила да са същите,както в държавите с развит парапланеризъм.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Пет Яну 17, 2014 10:05 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 18, 2004 8:24 pm
Мнения: 31
Местоположение: Велико Търново
Андро,не случайно направих тази връзка с шофьорските курсове.
По тази логика ,която предлагаш трябва да има във въздуха тандемни пилоти с расзлични лицензи,каква е разликата за околните,за пасажера и за самия пилот,дали се вземат пари за полета,или не.Аз ,ако нямам необходимите умения и разбия пасажера.Как може да се даде за същото превозно средство лиценз със занижени изисквания.Не е ли добре да вземаме добрите практики от другите държави.
Препратката с шофорите: там логиката е следната,поправете ме ако греша.Шофьорските умения са еднакви,различни са изискванията за здравето на водача /психоизпит/ и различни за изискаванията към автомобила.
А колкото до западните лицензи,лично аз видях този сезон два инцидента в Непал с френски пилоти,за които знаем ,че имат едни от най-строгите тандемни лицензи,посления бе в твоята фирма. Можеш да споделиш пред аудиторията имаше ли вашия пилот, тандемен френски лиценз,може и да е нямал.Също си спомням и деня, когато излезе силния вятър ,който вятър не питаше никой във въздуха, пасажера му комерсиален ли е ,пилота има ли лиценз...просто си духаше и вкара 16 тандема в езерото...и срина друг френски тандемен пилот,който падна с пасажера.
Всичко е доста индивидуално,за това мисля пилотите с твоя опит ,които наистина искат да помогнат на спорта ,но да го направят безпристрастно, трябва да инициират сформирането на комисия,която да следи всеки инцидент и да взема решене за отнемане на лиценза.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Пет Яну 17, 2014 10:48 am 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 08, 2010 5:31 pm
Мнения: 44
Моя френски колега има първа степен лиценз и няма право да вози платени полети във Франция.При изпълнение на САТ му се скъсаха върви на А-линията и той отвори запасен. Аз съм против правене на акро с пасажери,с изключение на леки уинг оувъри,които са сравнително безопасни,ако пилота е добър.
По другите хипотези,които си поставил,аз не мога да ти отговоря.Органите,които създават правилата в другите държави са решили да има различни нива на лицензите,и само инструктор с пълен лиценз може да вози платени полети.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: защо не би трябвало да има самостоятелен тандемен лиценз
МнениеПубликувано на: Съб Яну 18, 2014 8:56 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Пак сметки без кръчмар!
Темата за лицензите периодично се зачеква и както всеки път нищо няма да излезе, защото този, който трябва да се заеме с легитимността на лицензите за пилоти на парапланери е БНАК и по-точно комисията по парапланеризъм.
В момента всички тези листчета и картончета, които си разменяме нямат никаква стойност пред държавата и най-вече пред ГВА. Fai лицензите са спортни лицензи и ни дават право да участваме в състезания, но те са валидни само и единствено в комбинация с национален лиценз, който ние реално не притежаваме. Ако не вярвате, питайте инспекторите от ГВА, на мен ми го казаха искренно и лично.
Към момента няма одобрена учебна и изпитна програма от ГВА, както и няма нито един оторизиран FI (инструктор) както и FE (изпитващ), както и FIE (изпитващ на инструктори).
Поради всички тези причини ми се наложи да отида до Румъния и да си изкарам лиценз за моторен парапланер. Там всичко това е уредено, како и за безмоторен парапланер и всичко останало дето лети с човек на борда.
Относно возенето срещу заплащане нещата са много прости и еднозначни според сега деистващия загон за гражданското въздухоплаване и неговите разпоредби.
Има два начина да возиш хора срещу заплащане. Или да си лицензиран авиооператор за превоз на пътници или да си FI и да предлагащ така наречените "опитни уроци". Всички други форми са принципно незаконни ;)
Освен това за да качиш пасажер, трябва ВС-то да е регистрирано и да има документ летателна годност!
Така че погледнато от страна на закона и на ГВА сме напълно нелегални и винаги могат да ни одрусат с глоби от по 10 000лв, защото закона не прави разлика между парапланер и бойнг 737.
Както знаете АСАБ в лицето на Цветан Доганов се зае с проекта за наредба за свръхлрката авиация и сега тази наредба чака подписа на министъра на транспорта. В нея много ясно е разписано кой, какви правомощия може да има и какъв е реда за придобиването им. Обаче има една особенност АСАБ няма намерение да се занимава с излитащите от крака, така че остава БНАК или някоя друга асоциация, която има интерес да подготви каквито документи е необходимо и да кандидатства за лице по чл119 от наредбата след нейното подписване. Само по този начин ще имаме легитимни лицензи признати от държавата и ГВА и евентуално ще можем да извършваме полети срещу заплащане под някаква форма.
И накрая относно изискванията за уастия в състезания за придобиване на тандемен или инструкторски лиценз, това е все едно на таксиметров шофьор да му искат кетап за рали-пилот :roll:
Никъде в авиацията няма такива изисквания, има изисквания за определени теоритични, практически и медицински изисквания, както и за определен нальот на съответния тип ВС.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -2 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов