Днес завърши ежегодната пленарна среща на CIVL. Срещата беше от 20 до 23 Февруари в Индонезия. За съжаление нито аз нито Михаил Янков имахме възможност да отидем и затова дадохме възможност на Сърбия да гласува от наше име. Резултата (поне по мое лично мнение) е повече от добър! Ето накратко какви промени са гласувани:
1. Приет е новия Състезателен клас. Изискванията за този клас крила не се различават много от тези при EN-926 стандарта, но фундаменталната разлика тук е, че това е собствен стандарт/клас на FAI независещ от външни организации. Бюрото на CIVL има правомощията да актуализира техническите параметри на класа след консултация с PG-Committee (това е група от световно известни пилоти, които работят върху идеите и ги оформят като конкретни предложения). Всички технически изисквания са съобразени със състезателното летене. Това е една, макар и малка, стъпка към по-свободното състезателно летене.
2. Прието е предложението за Европейски шампионати критериите за квалификация да бъдат разглеждани само за Европейските пилоти. Това означава, че вече за да се отиде на такъв шампионат пилота трябва да е бил в топ 400 от всички пилоти от Европа в рамките на 24 месеца преди базовата дата за квалификациите. Конкретно за България това означава, че освен Ясен, Валери, аз и Орлин вече на Европейското в Сърбия ще могат да отидат и Иво Калушков, Косьо Филипов и Явор Плашилски (Доктора). Ако до 1-ви Май някой друг влезе в топ 400 или вземе 45 WPRS точки от състезание - и той ще се класира. За Световни шампионати критериите остават същите.
3. Приети са множество малки промени в системата за оценяване GAP. Основните промени са конусния ESS и това че височината ще се прецизира с моя алгоритъм за True Altitude.
Ето тук можете да прочетете целия текст на новината:
http://www.fai.org/civl-news/38134-2014-civl-plenary-1st-reportОчакваме да получим всички документи от срещата и когато това стане ще напиша още за приетите промени...