Здравейте всички,
срещата приключи и най-важното, което се случи на нея е следното:
1. Има ново бюро с нов президент - Стефан Малбос (Франция). Останалите в бюрото са Горан Димисковски (Македония), Адриан Томас (Великобритания), Игор Ержен (Словения) и Ваю Юда (Индонезия). Секретар си остана Джейми Шелдън (САЩ), а с финансите ще се занимава Желко Овука (Сърбия).
2. Бяха разгледани доста кандидатури за Категория 1 състезания през 2017 и едно през 2016. Победителите са: 2017 - Световен Шампионат по Делтапланеризъм ще има в Бразилия, град Бразилия 2016 - Световен Шампионат по Парапланеризъм Акро ще има във Франция, Анси 2017 - Световен Шампионат по Парапланеризъм Целно кацане ще има в Албания, Вльора 2017 - Световен Шампионат по Парапланеризъм Кроскънтри ще има в Италия, Падавена
Последното гласуване беше много оспорвано защото имаше 7 кандидатури (Австрия, Бразилия, Италия, Португалия, Словения, Турция и Швейцария) повечето от които доста добри. На първия кръг гласуване с еднакъв брой гласове (най-много) бяха Италия, Словения и Турция и се премина към втори кръг. На втория кръг пак нямаше абсолютно мнозинство и към трети кръг преминаха Италия и Турция.
Гласуването за шампионата по целно кацане беше по-предвидимо - на първия кръг отпадна Китай, а на втория и Германия.
3. Квалификационните критерии за Категория 1 бяха отпуснати малко - вече състезателя трябва да е бил през последните 24 месеца в топ 500 на WPRS или да е получил поне 40 WPRS точки.
4. Заявиха се някои промени, които ще се случат през годината (ще бъдат решени от бюрото) и после потвърдени от CIVL в началото на 2016-та: 4.1. ще се ревизират изискванията за сертификация по CCC така че цената за сертифициране да намалее с поне 50% 4.2. ще се предложат промени в изчисляването на WPRS точките така че резултатите да спадат за малко по-дълъг период 4.3. ще се намали наказанието за навлизане в забранено въздушно пространство и ще се предвиди възможност ако пилот е влязъл по принуда (примерно летене в група и невъзможност да снижи) - да може да се върне на позиция такава че да няма предимство и с това да си анулира наказанието 4.4. ще се даде възможност да има задачи с цилиндри отрязани от долу или от горе и също така ще се създаде нов тип контролна заона - вертикална стена
Това е засега - очакваме да се публикуват всички решения от срещата на сайта на FAI.
|