Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Ное 20, 2017 3:40 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Вто Окт 20, 2015 5:44 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 320
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Според Ръсел Огден крило като Delta 2 трябва да се лети на спийд със C-колани, има си и специални дръжки. Така и свикнах, понеже съм бавен с краката така ми е и по-лесно. Delta-та е 3-лайнер но последната каскада се разделя на две, така че реално се дърпа по-голяма площ от крилото. Препоръката за по-стари чисти 4-лайнери е да се ползва същата техника но с C и D майона едновременно.

Новото ми крило (Cayenne 5) обаче е чист 3-лайнер с разделени C-колани в долната си част, горната каскада е един ред. Ухото е на отделен майон и като натиснеш спиид то остава с по-голям ъгъл на атака спрямо центроплана. Тук вече Skywalk не препоръчват тая техника, казват само в краен случай леки корекции с централните C-колани, по-добре със спийда директно.

Повече детайли има в тази статия, но е на немски:
http://issuu.com/stefanzorn7/docs/blue_sky_magazin_2016/c/sc4m7d9

Някой може ли резюмира какво пише вътре?

P.S.
Mantra 6 която също е чист 3-лайнер има дръжки на C-колана и инструкции в упътването как да ги ползваш. Чудя се дали Skywalk просто се застраховат някой да не си срине крилото от много дърпане или действително е по-добре със спийда.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Сря Окт 21, 2015 11:15 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 970
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Корекциите със спиида са винаги по-ефективни от тези с колани по простата причина че се работи само с промяна на ъгъла на атака без каквато и да е промяна в профила.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Чет Окт 22, 2015 3:21 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 320
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Съгласен ама с краката поне аз съм бавен и нямам чувство. Имам един единствен челен тък и тогава не държах коланите. Усетих го с краката но крилото вече го нямаше, при това в ламинарни условия. Мисля че повечето колапси съм ги спасил точно заради C-коланите, затова ми е трудно да си сменям навиците.

Някой с немски няма ли. Google Translate не работи понеже copy/paste-а не работи.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Чет Окт 22, 2015 5:59 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 220
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
След screenshot, ОCR от Google и после Translate резултата е:

Цитат:
From the daily conversations with our customers, we can see that many paragliders drag on the performance of a paraglider using only the information about the total line meters conclusions. That this is not necessarily so, explained in the following text Michael Nesler SWING.
Of course it is true that less line meters reduce the resistance, which is why every designer strives to obstruct as little as possible leash meters. However, bring a leash reduction with a few line attachment points and problems that can adversely affect the performance and safety.
If you want to have a clean standing profile in every situation, you can not avoid a certain number of lines. Although you can bring an insufficiently abgestütztes profile by internal tensions and stiffness back into shape, but this is very expensive in practicality and need not necessarily bring a real performance advantage. Often one sees that pure 3-liners tend at about 25 to 50% of deceleration to deform unfavorable profile in the rear area (see Fig. 1-3). This degrades the handling and climb performance. In addition, we have made in the development of the NEXUS experience that the Proto that was designed as a pure 3-liner, plummeted more at full throttle and in turbulent conditions in the performance is as the same screen, designed as a hybrid 3-liner with more total line meters. Why is that?
In accelerated flight the 3-Line version has set the leech, making the sliding was adversely affected. In addition, the rear support Linen increase stability in turbulence and thus prevent the cap works Even the modern competition HiPerformers have therefore inzwi
Re's C / D *
Even if it would be possible to reduce the line meters without og Einzuhandeln disadvantages the savings in line drag is often not as great as one might think. The reason is that the overall strength is 阿 approval of the main lines and the Galeleleinen calculated and determined. (EN-926-1, paragraph 3.2) That is, fewer lines must even after aging - bear a greater load is why we need greater diameter, the theoretical savings in drag at least partially Zunich again

_________________
Shumen-XC Cloud Chaser

Ozone Mantra M3 (White/Orange/Gray)
Axis Mercury 09 (Red with Gray)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2015 8:25 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 192
Личният ми опит, с последните две крила е, че С коланите работят добре. Предпочитам ги, защото с малки корекции на ъгъла на атака докато си на спийд, запзаваш летенето на спийд - разбира се когат не е много турболентно. Не ми харесва пускането на спийда и повторното му натискане, защото осцилациите са големи и усещането ми (може би неправилно) е, че губим повече от това. (допълнително и това, к. всички знаем - поради това че мозъка ни е по-далеч от краката, от колкото ръцете ха ха - сме по-бавни в "работата" с краката ;))

Според мен, всичко е относително, до опита, усещането и типа крило - няма правилно и неправилно. Велев, например не харесва много летенето със задните колани и мисля че не го ползва често, въпреки че лети с М6/ R10 и преди известно време с IP6 - които се водят че са ок с този тип управление.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2015 12:10 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 145
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Потвърждавам :)

Може би защото не съм много висок и мозъкът ми е достатъчно близък до краката, все още предпочитам да реагирам с тях и мисля че ми се получава добре и бързо.
Съвременните крила имат доста леки спид системи, което улеснява задачата - не ти сгъват директно краката докрай като си отпуснеш малко мускулите, ами може да направиш едно добре премерено припомпване, когато е нужно.

Опитах (макар и да не съм упорствал много) със задните колани, но не се чувствах комфортно.
Хем да съм настъпил спида, хем да се набирам на задните колани.

Може би е въпрос на лично предпочитание.
Прекалено много хора твърдят, че "това е начина за ефективно летене" за да се игнорира без да се пробва, но на мен лично не ми допада.

Задните колани все пак ги ползвам за нещо докато съм на спид - за корекции на посоката.
Просто побутвам навътре (не го дърпам а натискам странично в посока на другия колан) задния колан от страната на която искам да завия.

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2015 12:30 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 286
Име: Георги Джамяров
А пък аз летя със спирачките.
Като искам да завия наляво - дърпам лявата ръчка. Надясно дясната. Спид-а го използвам само на 50 или 100%. Много трудно се натиска. Не знам дали заради 7 годишното крило или заради самурайската конструкция на ръбещата сбруя. Бенгела специално е направил едни ръбове-за да не се успива човек. А когато е турбо и базата е 3 бона, тогава забравям и тея техники и оставам само на реактивната тяга.
Може би е време да изкарам курс за парашутист.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Съб Окт 24, 2015 8:45 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 77
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
nvelev написа:
Задните колани все пак ги ползвам за нещо докато съм на спид - за корекции на посоката.
Просто побутвам навътре (не го дърпам а натискам странично в посока на другия колан) задния колан от страната на която искам да завия.

По същия начин давам и малко тяло смятам го за доста удачен вариант независимо дали си на спийд или гониш глайд.

_________________
Chili4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Сря Ное 11, 2015 4:05 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 09, 2010 9:20 pm
Мнения: 23
Име: Георги Топчиев
На мен така и никой не ми обясни как се лети със спийда..та затова си ползвам задните колани :D

Иначе ако се загледате внимателно в онова 6 часово филмче с полета на Маурер...може да се види как активно използва и двете техники..и той и брат му :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Сря Ное 11, 2015 7:25 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 26, 2004 10:53 am
Мнения: 102
Местоположение: Долна Митрополия
Име: Страхил Делийски
https://www.youtube.com/watch?v=dcILUlJcA80

_________________
LOOK, LEAN, TURN


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Чет Ное 12, 2015 10:52 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 970
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
STRAHIL написа:


Тази система я имам на коланите на Омегата от преди 6 години.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Чет Ное 12, 2015 3:46 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 26, 2004 10:53 am
Мнения: 102
Местоположение: Долна Митрополия
Име: Страхил Делийски
Предполагам след време това може да стане стандарт за коланите на XC крилата. Можеш ли да пуснеш някаква снимка на твоите колани?

_________________
LOOK, LEAN, TURN


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Пет Ное 13, 2015 12:18 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 970
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Изображение

Не се вижда много добре, но е достатъчно. Нарича се ситема на плаващо B - при дърпане на C линията - Б-линията се плъзга по допълнителната лента и променя целият ъгъл на атака - много добро решение за 3-линейни крила.
Всъщност доколкото ми е известно е разработена по идея на Годфри по прототипна такава на Омега.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Съб Ное 14, 2015 8:08 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 167
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Иво, системата на NOVA не е като при Omega. Даже е доста по-различна:
- променя дължината на В-колана а не само на крайната В-връв

Преди време направихме на крилото на Доктора нещо подобно - той го нарече анти-спеед. Нищо че е на двуредово крило, принципа е същия.

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - AIR 4+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Спийд или C-колани
МнениеПубликувано на: Нед Ное 15, 2015 2:41 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 970
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Отделната B връв има много малък ход - тя е само за да изтегля ушитеи да коригира ъгъла допълнително преди да се активира опъването на B линията. При издърпване на С колан B линията се издърпва пропорционлно от това коланче и не пречупва профила - не се вижда добре на снимките на коланите но системата е много подобна - плаващата връв е само за предварителна корекция - като имаш опция да преместиш всички върви на този маьон при желание но тогава на спиид имаш доста по различно поведение :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов