SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Спийд или C-колани
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=3&t=8310
Страница 1 от 1

Автор:  ppountchev [ Вто Окт 20, 2015 5:44 pm ]
Заглавие:  Спийд или C-колани

Според Ръсел Огден крило като Delta 2 трябва да се лети на спийд със C-колани, има си и специални дръжки. Така и свикнах, понеже съм бавен с краката така ми е и по-лесно. Delta-та е 3-лайнер но последната каскада се разделя на две, така че реално се дърпа по-голяма площ от крилото. Препоръката за по-стари чисти 4-лайнери е да се ползва същата техника но с C и D майона едновременно.

Новото ми крило (Cayenne 5) обаче е чист 3-лайнер с разделени C-колани в долната си част, горната каскада е един ред. Ухото е на отделен майон и като натиснеш спиид то остава с по-голям ъгъл на атака спрямо центроплана. Тук вече Skywalk не препоръчват тая техника, казват само в краен случай леки корекции с централните C-колани, по-добре със спийда директно.

Повече детайли има в тази статия, но е на немски:
http://issuu.com/stefanzorn7/docs/blue_sky_magazin_2016/c/sc4m7d9

Някой може ли резюмира какво пише вътре?

P.S.
Mantra 6 която също е чист 3-лайнер има дръжки на C-колана и инструкции в упътването как да ги ползваш. Чудя се дали Skywalk просто се застраховат някой да не си срине крилото от много дърпане или действително е по-добре със спийда.

Автор:  Viper_Weasel [ Сря Окт 21, 2015 11:15 am ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

Корекциите със спиида са винаги по-ефективни от тези с колани по простата причина че се работи само с промяна на ъгъла на атака без каквато и да е промяна в профила.

Автор:  ppountchev [ Чет Окт 22, 2015 3:21 pm ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

Съгласен ама с краката поне аз съм бавен и нямам чувство. Имам един единствен челен тък и тогава не държах коланите. Усетих го с краката но крилото вече го нямаше, при това в ламинарни условия. Мисля че повечето колапси съм ги спасил точно заради C-коланите, затова ми е трудно да си сменям навиците.

Някой с немски няма ли. Google Translate не работи понеже copy/paste-а не работи.

Автор:  Stavel [ Чет Окт 22, 2015 5:59 pm ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

След screenshot, ОCR от Google и после Translate резултата е:

Цитат:
From the daily conversations with our customers, we can see that many paragliders drag on the performance of a paraglider using only the information about the total line meters conclusions. That this is not necessarily so, explained in the following text Michael Nesler SWING.
Of course it is true that less line meters reduce the resistance, which is why every designer strives to obstruct as little as possible leash meters. However, bring a leash reduction with a few line attachment points and problems that can adversely affect the performance and safety.
If you want to have a clean standing profile in every situation, you can not avoid a certain number of lines. Although you can bring an insufficiently abgestütztes profile by internal tensions and stiffness back into shape, but this is very expensive in practicality and need not necessarily bring a real performance advantage. Often one sees that pure 3-liners tend at about 25 to 50% of deceleration to deform unfavorable profile in the rear area (see Fig. 1-3). This degrades the handling and climb performance. In addition, we have made in the development of the NEXUS experience that the Proto that was designed as a pure 3-liner, plummeted more at full throttle and in turbulent conditions in the performance is as the same screen, designed as a hybrid 3-liner with more total line meters. Why is that?
In accelerated flight the 3-Line version has set the leech, making the sliding was adversely affected. In addition, the rear support Linen increase stability in turbulence and thus prevent the cap works Even the modern competition HiPerformers have therefore inzwi
Re's C / D *
Even if it would be possible to reduce the line meters without og Einzuhandeln disadvantages the savings in line drag is often not as great as one might think. The reason is that the overall strength is 阿 approval of the main lines and the Galeleleinen calculated and determined. (EN-926-1, paragraph 3.2) That is, fewer lines must even after aging - bear a greater load is why we need greater diameter, the theoretical savings in drag at least partially Zunich again

Автор:  Topuzov [ Пет Окт 23, 2015 8:25 am ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

Личният ми опит, с последните две крила е, че С коланите работят добре. Предпочитам ги, защото с малки корекции на ъгъла на атака докато си на спийд, запзаваш летенето на спийд - разбира се когат не е много турболентно. Не ми харесва пускането на спийда и повторното му натискане, защото осцилациите са големи и усещането ми (може би неправилно) е, че губим повече от това. (допълнително и това, к. всички знаем - поради това че мозъка ни е по-далеч от краката, от колкото ръцете ха ха - сме по-бавни в "работата" с краката ;))

Според мен, всичко е относително, до опита, усещането и типа крило - няма правилно и неправилно. Велев, например не харесва много летенето със задните колани и мисля че не го ползва често, въпреки че лети с М6/ R10 и преди известно време с IP6 - които се водят че са ок с този тип управление.

Автор:  nvelev [ Пет Окт 23, 2015 12:10 pm ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

Потвърждавам :)

Може би защото не съм много висок и мозъкът ми е достатъчно близък до краката, все още предпочитам да реагирам с тях и мисля че ми се получава добре и бързо.
Съвременните крила имат доста леки спид системи, което улеснява задачата - не ти сгъват директно краката докрай като си отпуснеш малко мускулите, ами може да направиш едно добре премерено припомпване, когато е нужно.

Опитах (макар и да не съм упорствал много) със задните колани, но не се чувствах комфортно.
Хем да съм настъпил спида, хем да се набирам на задните колани.

Може би е въпрос на лично предпочитание.
Прекалено много хора твърдят, че "това е начина за ефективно летене" за да се игнорира без да се пробва, но на мен лично не ми допада.

Задните колани все пак ги ползвам за нещо докато съм на спид - за корекции на посоката.
Просто побутвам навътре (не го дърпам а натискам странично в посока на другия колан) задния колан от страната на която искам да завия.

Автор:  Djubaca [ Пет Окт 23, 2015 12:30 pm ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

А пък аз летя със спирачките.
Като искам да завия наляво - дърпам лявата ръчка. Надясно дясната. Спид-а го използвам само на 50 или 100%. Много трудно се натиска. Не знам дали заради 7 годишното крило или заради самурайската конструкция на ръбещата сбруя. Бенгела специално е направил едни ръбове-за да не се успива човек. А когато е турбо и базата е 3 бона, тогава забравям и тея техники и оставам само на реактивната тяга.
Може би е време да изкарам курс за парашутист.

Автор:  Marv [ Съб Окт 24, 2015 8:45 am ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

nvelev написа:
Задните колани все пак ги ползвам за нещо докато съм на спид - за корекции на посоката.
Просто побутвам навътре (не го дърпам а натискам странично в посока на другия колан) задния колан от страната на която искам да завия.

По същия начин давам и малко тяло смятам го за доста удачен вариант независимо дали си на спийд или гониш глайд.

Автор:  aora_bass [ Сря Ное 11, 2015 4:05 pm ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

На мен така и никой не ми обясни как се лети със спийда..та затова си ползвам задните колани :D

Иначе ако се загледате внимателно в онова 6 часово филмче с полета на Маурер...може да се види как активно използва и двете техники..и той и брат му :)

Автор:  STRAHIL [ Сря Ное 11, 2015 7:25 pm ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

https://www.youtube.com/watch?v=dcILUlJcA80

Автор:  Viper_Weasel [ Чет Ное 12, 2015 10:52 am ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

STRAHIL написа:


Тази система я имам на коланите на Омегата от преди 6 години.

Автор:  STRAHIL [ Чет Ное 12, 2015 3:46 pm ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

Предполагам след време това може да стане стандарт за коланите на XC крилата. Можеш ли да пуснеш някаква снимка на твоите колани?

Автор:  Viper_Weasel [ Пет Ное 13, 2015 12:18 pm ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

Изображение

Не се вижда много добре, но е достатъчно. Нарича се ситема на плаващо B - при дърпане на C линията - Б-линията се плъзга по допълнителната лента и променя целият ъгъл на атака - много добро решение за 3-линейни крила.
Всъщност доколкото ми е известно е разработена по идея на Годфри по прототипна такава на Омега.

Автор:  Данчо [ Съб Ное 14, 2015 8:08 pm ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

Иво, системата на NOVA не е като при Omega. Даже е доста по-различна:
- променя дължината на В-колана а не само на крайната В-връв

Преди време направихме на крилото на Доктора нещо подобно - той го нарече анти-спеед. Нищо че е на двуредово крило, принципа е същия.

Автор:  Viper_Weasel [ Нед Ное 15, 2015 2:41 pm ]
Заглавие:  Re: Спийд или C-колани

Отделната B връв има много малък ход - тя е само за да изтегля ушитеи да коригира ъгъла допълнително преди да се активира опъването на B линията. При издърпване на С колан B линията се издърпва пропорционлно от това коланче и не пречупва профила - не се вижда добре на снимките на коланите но системата е много подобна - плаващата връв е само за предварителна корекция - като имаш опция да преместиш всички върви на този маьон при желание но тогава на спиид имаш доста по различно поведение :)

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/