SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Календар за състезания 2016
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=27&t=8417
Страница 2 от 5

Автор:  Pastora [ Пон Яну 11, 2016 8:13 pm ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

От 31.7.2016 до 05.08.2016 на Крушево ще има Литва-Словения-Сърбия национални шампионати.
Организатор е Горан Димишковски. Даниел го познава.
Предполагам при интерес може и България да се включи.
За съжаление таксата е соленичка-130 евра но пък си струва защото доста добри състезатели накуп ще има.

Автор:  Viper_Weasel [ Вто Яну 12, 2016 7:00 am ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

Ако добавим и България рускуваме да няма места и да трябва да правим селекции.

Автор:  niki [ Сря Яну 13, 2016 8:41 pm ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

Topuzov написа:
"Спортен календар" и "Национален Шампионнат" е приоритетна работа на БНАК. Въпрос - клубовете и съответната организация ще работят или не в посока развитие на спортна дейност? И клубовете и БНАК имат като същност на дейността си точно това.

С удоволствие преживявам различни етапи от живота си и не се срамувам ако преди съм казвал нещо, а сега друго.
Когато са регистрирани БНАК и повечето клубове имаше голям спортен ентусиазъм и съответно повече състезания. Сега парапланеризма е повече хоби, туризъм и разпускане от работа, отколкото спорт и съответно има малко желаещи да се състезават.
Вероятно за това шуменци не искат да обвързват своето ежегодно успешно събитие с каузи тип "Национален шампионат"

Аз лично се отдръпнах от организирането на крос-кънтри състезания, защото се издразних от консумативното настроение на повечето участници. Въпреки че правихме интересни състезания с ниски такси участия, все имаше някой да ни обвинява в правене на пари, друг да се сърди защо летим като има Цб-та на хоризонта, а трети също да се сърди защо спираме задачата когато има Цб-та на хоризонта. Да не говоря за риска от инциденти, отношения с трети лица и ткн.
И тъй като парапланеризма е огромна вселена, предпочитам да си измислям нови форми "спорт" , като transBalkan hike & fly , овладяване на непознати терени/условия (Етиопия) или изучаване на повече метеорология и аеродинамика. Всички тези насоки на развитие обогатяват опита нужен за крос-кънтри състезанията и заедно с уикендните прелети поддържат някаква форма у пилотите.
Ако няма достатъчно мотивирани състезатели, трябва ли да правим състезания на всяка цена?
Можем ли да се развиваме като пилоти и без състезания?

Автор:  DVD [ Чет Яну 14, 2016 10:44 am ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

Ники, това е твоята гледна точка, предполагам като човек, на който работата му е да лети и да обучава други да летят.

Обаче на почти всички останали работата е нещо друго и допира с летенето, освен че е по-рядък, е нещо като бонус или екстра! Освен работата някои имаме и семейства с деца и при това положение летенето става още по-рядко и по-ценно. Като отивам да летя вече ми е много важно летенето да стане и да е качествено. Вече не мога да си позволя (както в началото) да отида и - я стане, я не стане. Това може на някой да му звучи тъжно, но е факт и е следствие на приоритетите които ние самите си подреждаме. За мен е факт, че работата (от която печеля пари) ми е по-важна от хобито (за което харча пари). Времето прекарано с децата ми е по-ценно от колкото времето прекарано с облаците - все пак облаците ще са си винаги там и винаги едни и същи, но сина ми само сега е на 4 години, само веднъж се учи да кара колело, само няколко години ще вярва че Дядо Коледа носи подаръците и т.н. хиляди еднократни неща!

На този целия фон, аз започвам да си мисля на какви състезания ще ходя следващата година веднага след като свършат състезанията в предишната година. Предпочитам да летя основно по състезания заради следните причини (в разбъркан ред):

1. Не летя сам.
Никак не ми е приятно да летя сам - за 16 години летене съм ходил сам на старт само 2 пъти. Когато сме с други пилоти и излетим заедно - по някое време на полета пак оставам сам и пак не ми е много приятно! Много по-добре ми е когато имам компания във въздуха и това е една от основните причини да харесвам състезанията.

2. Летенето е по-сигурно.
Знаете, че на състезания винаги има някаква (къде по-добра, къде по-лоша) организация за сигурност. Има спасители, има линейка, има направена организация за хеликоптер и т.н. и най-важното е, че има готовност за бърза реакция ако се случи инцидент. Летенето по състезания статистически е много по-сигурно от колкото извън състезания - от началото на парапланеризма в България имаме 11 смъртни случая извън състезания и само един по време на състезание.

3. Напредва се много по-бързо.
Като летиш на състезание винаги имаш възможност за съпоставка с останалите и да видиш какво е можело по-добре да се направи. Когато направиш грешка - тя е очевидна и съвсем ясна. По този начин всичко (и положително и отрицателно) се запечатва много по-добре и по-трайно в паметта и помага при следващи полети. Както виждате най-добрите в парапланеризма са Французите и това е в следствие на отношението им към състезанията - там всички инструктори и тандемни пилоти трябва да участват в състезания и да поддържат някакво ниво за да продължават да бъдат такива.

4. Няма разсейващи фактори.
Като отида на състезание се знае предварително, че няма да се занимавам с работа, няма да се занимавам с деца и т.н. Това е време отделено само за летене и без никакви странични дейности, които да ме разсейват и да ми отнемат от енергията. Това си е време само за мен.

5. Приятелите.
Най-готиното нещо е, че като приключи състезателното летене - всички сядат някъде да вечерят и да пият бира. Обсъжда се летенето през деня, кой от къде е минал, от къде се е извадил, каква грешка е направил и т.н. После се обасъждат по-стари полети и всички други интересни теми като се почне от уреди за летене, радиостанции, коли и се стигне до жените и секса.


Та така - заради всичко изброено по-горе аз си очаквам състезанията, както се очаква празник!

Организирайте се колкото се може по-бързо и обявявайте състезанията, които ще правите, за да си направим ние плановете и да може да се получат хубави състезания с много пилоти!

Автор:  niki [ Чет Яну 14, 2016 3:43 pm ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

DVD написа:
Като отивам да летя вече ми е много важно летенето да стане и да е качествено.

Ако 2 дни преди състезанието видиш, че прогнозата не е добра, ще отидеш ли да участваш или ще предпочетеш да прекараш времето със семейството?

DVD написа:
Предпочитам да летя основно по състезания заради следните причини (в разбъркан ред):
1. Не летя сам.
2. Летенето е по-сигурно.
3. Напредва се много по-бързо.
4. Няма разсейващи фактори.
5. Приятелите.

По какво тези причини се отличават от уикенд летенето? Например понякога на Сопот виждам група софийски пилоти, които си поставят задача:
1. Летят заедно
2. Не рискуват прекалено, защото ако решат могат да променят задачата във въздуха и да се адаптират към нови условия.
3. Сравняват си решенията един с друг и дори се изчакват да си помагат
4. Казали са не жените си да не ги закачат този ден, щото прогнозата е добра, но утре няма да става и обещават да са със семейството.
5. Вечер намират време за бира с приятелите
............

Не ме разбирай погрешно. Състезанията са нещо хубаво и когато имам възможност също бих участвал или организирал. Но както и при теб, на мен времето също ми стана по-ценно и да открадна някой ден хубаво летене е по-лесно отколкото ангажимента със състезанията.
...
между другото ако някой направи статистика, вероятно ще установи покачване на средната възраст на пилотите през годините, което поради разни житейски ангажименти и насищане вероятно обяснява намаления интерес към състезанията.

Автор:  DVD [ Чет Яну 14, 2016 4:21 pm ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

niki написа:
Ако 2 дни преди състезанието видиш, че прогнозата не е добра, ще отидеш ли да участваш или ще предпочетеш да прекараш времето със семейството?


Ще отида защото състезанията са от 4 до 7 дни, така че сериозна (достоверна) прогноза не ги обхваща предварително. Освен това знаем, че нещата по прогноза винаги изглеждат много по-драматично от колкото са после в действителност. Лошото време на прогноза е много по-лошо и хубавото време на прогноза е много по-хубаво, а истината е винаги доста по-смекчена. Много пъти уж няма да става за летене, а то вземе, че си стане съвсем прилично.

niki написа:
По какво тези причини се отличават от уикенд летенето?


1. Уикенда е само два дни и между тези два дни има само една вечер.
2. Няма организиран транспорт.
3. Няма някой, който да стои в готовност да реагира при инцидент. Знаем от опит какво е да разчиташ на лелките от 112 да ти пратят линейка.
4. Когато не си официално записан в състезание - не даваш 100% от себе си за задачата и после те е яд, че не си бил малко по-търпелив или нещо друго.

На кратко - уикенд задачките са много далеч от цялостното изживяване от участието на едно хубаво състезание!

Автор:  nvelev [ Чет Яну 14, 2016 10:20 pm ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

Аз пък, Даниеле, съм на коренно противоположно от твоето мнение - не че обичам да се изказвам, когато не са ме питали, но се заформи някаква дискусия по темата в която се почувствах свободен да се включа.

За мен свободното ходене на летене, което сами си организираме е в пъти по-качествено от посещение на състезание по редица причини:
- Както ти каза, състезанията траят по 5-6 дена и са обвързани с конкретен старт или близко разположени стартове. Доста вероятно е да се заглави човек на място където времето да не е най-доброто или дори изобщо да не става. Хем си си заделил време за летене хем не можеш да идеш на друго място където става, защото си на състезание.
- Не можеш да летиш когато и накъдето ти поискаш. Първо висиш по старта да чакаш някой да измисли задача, после някакви брифинги, чакаш някой да "гръмне с пищова" и да каже "Старт!" иначе не може да излетиш. А през цялото това време си става за летене и те хващат бесните, че някой те държи вързан на старта по неразбираеми за теб причини вместо да летиш.
- Тръгваш да летиш и вместо да се слееш със ситуацията и да следваш естествената вълна от енергия, която се разлива пред теб, свързвайки линиите с най-добри условия по начина който ги виждаш, започваш да се опитваш да ходиш на някакви странни места, където нямаш никаква работа и където често няма и условия само защото такава била задачата. Това е нещото което най-не го разбирам и страшно ме противи. Да завия наляво и да ходя зорлем да се удавя на някакво смотано място където има маршрутна точка, вместо да тръгна надясно където виждам че почва примамлива редичка от облаци водещи нанакъде. Сами си налагаме условности, които нямат особен смисъл и се опитваме да ги следваме. В резултат летиш 2-3 часа обикаляйки като риба в аквариум, вместо примерно 6часа накъдето ти видят очите и където те заведат условията. Аз в 10 от 10 случая бих предпочел второто.
- Транспортът не е фактор. Все ще се оправиш някак - в България сме все пак, няма наоколо пустини и джунгли без пътища в които да може наистина да закъса човек. Пък ако реши човек да си лети "някъде наоколо" както е в задача от състезание, съвсем няма да има проблеми с транспорта.
- Инциденти...обективно може и да си прав, но пак няма припокриване с моето мнение. Аз ако си мисля постоянно че може да ми се случи нещо, няма да летя. Просто не си мисля за такива неща. Не че това решава проблемите по някакъв начин, но поне съм освободен от всякакво нервно напрежение на тая тема.

Автор:  DVD [ Пет Яну 15, 2016 11:05 am ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

Ники, аз очаквах още хора да си дадат мнението, но засега само ти си отделил време...

Виждам, че 5 години подред участваш на Шуменското състезание - явно ти харесва. И на мен ми харесва, но много ми тежат тия далечни прибирания! Няколко пъти предлагам на Ставел и на Доктора да дадат задача с връщане до Шумен, но до сега не са се съгласявали - дано тази година вече да се престрашат да пробват!

Съветвам те да отидеш и на някое качествено конвенционално състезание, за да имаш мнение от собствен опит, а не от слушане/гледане как другите участват!

Автор:  Djubaca [ Пет Яну 15, 2016 8:16 pm ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

Гошко, Даниеле, не се размотвайте. Обявете датите че ме сърбят краката.
П.С. И ако до последно ще се чудите къде да го направите , предпошагам, че в австралия утре ще става ахахХ
А иначе, на състезания се натиска много повече от свободното летене, стърже се много повече и се взимат глупави решения в пъти повече и съответно твърдението че ще те гипсират по-бързо и съответно сигурността е по-висока е тотална глупост.
Про-тата в България сте трима, теглете чоп и обявете резултата.

Автор:  nvelev [ Пет Яну 15, 2016 9:16 pm ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

То шуменското състезание, не го възприемам точно като състезание :)
То си е същото като на свободното летене, което си практикуваме през уикендите, само че на по-различно място, което ми харесва защото е по-лесно като цяло.

В момента в който се превърне в "конвенционално състезание" със задачи и измерване на секунди и прочее, аз автоматично отпадам от бройката.

Формално участвам, защото се записвам. Записвам се, защото някак си не върви просто да се присламча към общата организация, хотела уговорен за мероприятието и прочее. Ако можеше просто да присъствам и да си летя без да участвам, бих го предпочел като вариант.

Хората са различни, харесват различни неща, вълнуват се от различи неща.
Никого не искам да убеждавам в правотата на моето виждане, но то си е такова.

Според мен, ако основната цел е самото летене и това да се опиташ за вземеш докрай това което един ден може да ти предложи, мястото да го направи човек не е на състзание.
Ако пък целта е свързана не конкретно с летенето, а е въплътена в някой от аспектите на самото събитие - социален фактор, раздувки с приятели, игра на кой е по-добър чрез сравняване на резултати и трупане на точки, снимка на подиума, купа, награден фонд и др. от сорта, то това са потребости които няма начин да бъдат удоблетворени по друг начин освен на състезание.

Автор:  DVD [ Пет Яну 15, 2016 11:03 pm ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

Целите на състезанията винаги са доста комплексни - те трябва да удовлетворят много различни нужди на много различни хора. Добрия организатор прави така, че за всеки да има по нещо от което да е доволен!

Що се отнася до типа задачи - историята е следната:
Първите състезания са били от типа "кой ще се задържи най-много във въздуха?". След като крилата са се развили до степен да правят склоново реене - хората са видяли, че да се задържиш дълго във въздуха не е предизвикателство. Тогава са се появили състезанията от типа "кой ще прелети най-далеч?" Крилата и пилотите са продължили да се развиват и се е стигнало до положението при което или държавите се оказват малки или транспорта става много скъп или пък вече започва да се каца по тъмно. С това идват и проблемите - след като е летял 7 часа на термика нормалния човек е доста уморен и почва да прави глупости: или ще кацне по вятъра или ще се удари в камък щото не го е видял или ще се закачи на жици щото вече е тъмно и др.п. Видяло се е, че всеки ден летене до изтощение не дава добри резултати! По този начин се е стигнало до типа "състезание до цел". При този тип задачи летенето приключва в разумно време на деня и на разумно разстояние от щаба, а понякога приключва и на самия щаб. Затова в днешно време в рамките на една година няма нито едно състезание за продължителност, има 5 - 6 състезания за дистанция и има 120 - 130 състезания race-to-goal.

Автор:  GeorgiDobrich [ Съб Яну 16, 2016 1:51 am ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

И в крайна сметка какви са датите ?

Автор:  Topuzov [ Съб Яну 16, 2016 9:43 am ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

Целното кацане показаха, че разбират как работи механизма: клуб-БНАК-органзация на състезания-участници в състезания. Хората си имат лига, имат НШ, ходят на международни състезания... имаха и национален треньор :).

Спора хубаво ли е да се лети на състезание или не - особено между ярък почитател на състезателното летене и неговата противоположност, не ми се струва предметен. Има щанс да има тъпа задача на състезанние, както и да се спльоскаме в 13 ч на Ярлово докато летим за кеф.

Какво ще кажете за състезание на Сопот, във формата на тези от Шумен? Правилото е просто - най-дълъг полет, отиване и връщане! Който не стигне до "финала" - Сопот, му се умножава резултата по 0,7. Ако направиш триъгълник се умножава по 1,3. Ще струва 5 дни по билета за лифта + една застраховка, ако се прецени че трябва скорър или друго... - демокрация. Транспорта всеки си го планира сам, не мисля че ще е драма. Безопастността няма да е много по-различна от уикенд летенето. Има само начален час за стартиране и краен срок за кацане - пр. 18 или 19 ч. - пак демокрация. Няма да се отчитат точки за лидерство, няма и бонификация за скорост (която ще е косвен параметър).

Автор:  GeorgiDobrich [ Съб Яну 16, 2016 12:51 pm ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

Топузов президент :)

Автор:  ppountchev [ Съб Яну 16, 2016 1:22 pm ]
Заглавие:  Re: Календар за състезания 2016

Topuzov написа:
Какво ще кажете за състезание на Сопот, във формата на тези от Шумен? Правилото е просто - най-дълъг полет, отиване и връщане! Който не стигне до "финала" - Сопот, му се умножава резултата по 0,7. Ако направиш триъгълник се умножава по 1,3. Ще струва 5 дни по билета за лифта + една застраховка, ако се прецени че трябва скорър или друго... - демокрация. Транспорта всеки си го планира сам, не мисля че ще е драма. Безопастността няма да е много по-различна от уикенд летенето. Има само начален час за стартиране и краен срок за кацане - пр. 18 или 19 ч. - пак демокрация. Няма да се отчитат точки за лидерство, няма и бонификация за скорост (която ще е косвен параметър).

Перфектно. Има и безплатен скорер ... leonardo, само трябва да се направи филтър по време и място. Липсва само организатор да прибере таксата.

Страница 2 от 5 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/