Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Ное 21, 2017 7:35 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Пет Яну 08, 2016 11:10 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Ное 11, 2011 6:26 pm
Мнения: 26
Име: Димитър Йотов
В общи линии семинарът беше за по-подробно запознаване на пара и делтапланеристите с новият CTR на летище София.Много полезно беше поне за мен а сигурно и за другите как и защо се налагат промени в плана.Новият план е редуциран,като площ,но има ново трасе южно от околовръстното.Това ще доведе до легални полети само фър-кац за да няма конфликти с трасето.Другият вариант е да се активира ВОЗ.Евентуално там ще прелитат 6-7 полета на ден в зависимост от натовареност посока на вятър и тн.т.
Ако някой върти термика на 300 м. над терена на около 7600 ft.ще е в конфликт с трасето.В бъдеще ще се разглеждат плановете и на други летища 6-12 месеца.За предложения за ВОЗ ,които ще се ползват сравнително често от нас трябва да се комуникира или през Пастора или по официален път с РВД.
Хората са много разбрани готови за диалог,но трябва да се придържат и към международните правила(за пестене на гориво,намаляване на шум и др.)
Не забравяйте не сме сами и безопастноста е преди всичко.
И нека силата бъде с вас :)


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Пет Яну 08, 2016 11:57 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 120
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Няколко думи и от мен.

Мити, една малка корекция - 7600 фита(2300м) е височината на Черни връх, G-пространството е с таван още 1000 фита (300м) отгоре до 8600, а трасето е още 1000 фита по-нагоре, което е минималната евентуална сепарация. Та въпросът беше - достатъчни ли са 300м височина, ако над парапланера мине един А320? А 380?.. :roll:

Първо да изкажа благодарности към Цецо Цолов за инициативата за този семинар и връзките с РВД въобще. Определно имаше дупка в комуникацията с тях, за което като че ли ние сме в по-голяма степен виновни и има нужда от такива срещи и за в бъдеще.

На мен лично всичко, което чух и видях бе доста над очакванията ми. Честно казано не съм вярвал, че в днешно време държавна структура може толкова сериозно да се вземе в ръце и да работи. Че даже Генералният директор да дойде в залата да засвидетелства внимание към нас. Всяка втора дума беше диалог, комуникация, коопериране, отвореност и достъпност. Определелно вдъхва надежда подхода, дано да се получи. Хората в РВД вдъхват доверие, че много сериозно гледат на това, което вършат и, че правят всичко, което зависи от тях да има БЕЗОПАСНО място за всеки под слънцето и над земята.

С няколко думи как мина:
- Презентацията започна с кратко представяне на метеорологично осигуряване, което бихме могли да ползваме - най-вече прогнозите GAMET, които дават основните параметри за G-пространството (до FL100 (3050м) за равнините и FL150 (4575м) за планините). Всеки желаещ може да се регистрира по имейла и да получи акаунт към сайта на РВД, където да намира кодирани подобно на МЕТАР-ите прогнози през 6ч.
- След това беше по-дългата презентация покрай, която и се получиха основните дискусии и въпроси - новата организация на CTR-а на летище София и общи правила за действия в и около него. Ясно, че и преди и сега ние сме извън закона, когато и да се намираме в него, АКО не сме резервирали ВОЗ предния ден. Ако сме го направили, то е можем да сме спокойни и да се оглеждаме не повече от обикновено. Какво е новото - CTR-а на София драстично се намалява, като Витоша, а също и Расник и Витановци (макар, че за тях си има и сега ВОЗ, благодарение на Пастора) вече изцяло излизат от него. Южната му граница поне в зоната, която ни интересува е от Панчарево и върви точно по Околовръстното т.е. цялата планина заедно с кацалката на Царско село вече ще бъде G-пространство. Единственият евентуален проблем за Витоша е новата схема на долитане при активна полоса 09, която се ползва при ветрове с изразена източна компонента т.е. когато е вероятно да става за летене на Комините. Тогава идващите от Ю-ЮИ самолети ще се включват в едно ново страсе успоредно на полосата и ще минават по груба оценка от показаната карта баш над старта на Комините на височина 9600 фита (2928м). Но и при тази ситуация евентуални "конфликти" лесно могат да се избягват, ако резервираме ВОЗ на Комините. Тогава РВД без проблем биха пускали трафика по това трасе по-високо и съответно да правят по-дълъг заход или пък биха ги пуснали по огледалното на полосата трасе от север. Но разбира се казаха, че е възможно, но да бъде аргументирано и да не се злоупотребява. За едно-две крила през седмицата ще е малко изхвърляне да се резервира ВОЗ, но примерно един хубав североизточен летен уикенд - защо не. А и освен това си мисля, че и без друго това трасе южно от Околовръстното много рядко би било проблем, защото много малко самолети идват от тази посока за кацане в София. Това са само полети от Гърция и Турция, които са 3-4 максимум на ден и като гледам сегашното разписание примерно са все нощни или рано сутрин.

Предстои подобна ревизия и на другите летища у нас, но на по-късен етап. Новите схеми на София влизат в сила от 28.04. тази година. Нещата преди всичко за продиктувани от новите RNAV правила за по-голяма автономност на навигацията. На тази дата спират и VOR станциите на летище София и Байлово.

Друго полезно от срещата - линк към "Наръчник за полети по ПВП в обслужваното въздушно пространство". Много читав документ! Мисля, че всеки себеуважаващ се парапланерист трябва да може да го рецитира като Thermal flying примерно.

Като цяло лъч надежда - държавата знае с какво се занимаваме и подава ръка да си улесним взаимно живота. И то не предизборно, а за да не стане някоя беля...

_________________
I believe I can fly..
________________
Gin Atlas / Apple XL


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Съб Яну 09, 2016 4:38 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 286
Име: Георги Джамяров
Аз също бях на срещата и съм съгласен, че хората от РВД са разбрани и отворени към това да ни осигурят възможност по законен начин да практикуваме хобито си.
Най-малкото са положили доста сериозен труд за да променят CТR на летището.
Благодаря и на дилъра :)....
Искам обаче да коментирам нещо друго.
При новата организация, стартовете и кацалката на Витоша остават извън СТР-а в така нареченото Gолф пространство. В това пространство могат да летят всички останали извън "приборната авиация" ( или самолетите към и от летище софия) като тавана на полетите е ограничен до 8600ft. Което дава възможност самолет да излети от Лесново ( примерно ), а още по лошо от белчин и да дойде да прави панорамни полети над София, в зоната между Витоша и околовръстното шосе.
Тъй, че на 30 април може да се очакват тандемни полети със самолетчета пред комините.
Надявам се колегите да знаят какво правят и да си отварят очите на 8.
Ясно е, че след като такава организация като РВД прави стъпка напред и ни подава ръка значи ще има и ответна реакция, тоест поне част от пилотите ще започнат да се съобразяват с ограниченията във въздуха.
Също така стана ясно, че те са наясно, че не могат да разчитат на дисциплина от наша страна и ще правят всичко възможно да избягват конфликтни точки. Но това ще е до време. По техни думи 5-7 години.
Като цяло много полезна среща (поне за мен ).

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Съб Яну 09, 2016 10:08 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 16, 2011 7:30 pm
Мнения: 11
Djubaca написа:
Тъй, че на 30 април може да се очакват тандемни полети със самолетчета пред комините.
Надявам се колегите да знаят какво правят и да си отварят очите на 8.
.


Това и мен ме притесни !

_________________
http://mydevelop.org


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Съб Яну 09, 2016 2:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 285
Най опасния момент си остава Витоша. Това е най активно летяното място през лятото от парапланеристи в района на летище София. Трябва да положим максимални усилия да информираме всички пилоти за ограничението по височина над старта Комини
от 8500 фита /2500 м./. Това на първо време трябва да стане чрез клубовете и инструкторите.
Добре ще е да сложим на Комини и Вълчата скала по една предупредителна информационна табела за преминаващото трасе отгоре. Ето и едно интересно филмче за струйната турболенция създавана от пътнически самолет.

https://www.youtube.com/watch?v=Zumckf3kT7A

Шлейфа слиза до 300 м. зад самолета и продължава около 3 мин. след като е минал.
Това е изключително опасно за парапланеристите!
Вероятно и за това сепарацията е 1000 фита/300м./

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Вто Яну 12, 2016 7:25 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 15, 2004 2:26 pm
Мнения: 385
Местоположение: Sofia
За протокола - фут е британска имперска мерна (foot, мн. число feet) - https://en.wikipedia.org/wiki/Foot_%28unit%29
В българският език е възприето да се употребяват думите "фут" - за ед. число и "фута" за мн.число.
Пример:
1 фут (един фут)
10 фута (десет фута)
По подразбиране от:
1 инч (един инч)
10 инча (десет инча)

_________________
http://flywithus.pusulacamping.com


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Сря Яну 13, 2016 11:18 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
Положили огромен труд, и мислят за вас, за да ви тупнат трасе над старта ;) Майтап разбира се, но ако това трасе се ползува(а то инак няма да се прави), аз не бих летял там. И още - трасетата могат да се местят, но стартовете не. Ако летях безмоторно, бих възразил. Отделно долу е града. Требе да се уведомят и баровците отдолу :)
Защо проектът не е поставен за обществено обсъждане?


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -3 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Сря Яну 13, 2016 6:25 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 01, 2013 7:01 pm
Мнения: 135
Име: gergana ilieva
jespy написа:
Положили огромен труд, и мислят за вас, за да ви тупнат трасе над старта ;) Майтап разбира се, но ако това трасе се ползува(а то инак няма да се прави), аз не бих летял там. И още - трасетата могат да се местят, но стартовете не. Ако летях безмоторно, бих възразил. Отделно долу е града. Требе да се уведомят и баровците отдолу :)
Защо проектът не е поставен за обществено обсъждане?

Някой да каже най-после как са нещата всъщност, Евала!
Някой друг вижда ли, че " Царят е гол!" ? :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -3 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Сря Яну 13, 2016 10:35 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 120
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Както обещаха, получихме презентациите по пощата. Предполагам, че тази със схемите за долитане/отлитане ще е от по-голям интерес - https://drive.google.com/file/d/0B4rJ9E ... sp=sharing

_________________
I believe I can fly..
________________
Gin Atlas / Apple XL


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Сря Яну 13, 2016 10:47 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 285
Ето тук също малко информация за семинара:

http://verticaldimension.com/news/news_ ... 0%92%D0%94

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Пон Яну 18, 2016 5:37 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 11, 2008 9:40 pm
Мнения: 22
Местоположение: София
Име: Filip Stoyanov
това значи ли, че за всяка (СИ) събота и неделя ще може да се отделя ВОЗ и какъв е случая за прелитане от Коняво например до Драгалевци, тогава северното трасе ли ще използват?

_________________
Independence Geronimooo
Ava Sport Samurai


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Пон Яну 18, 2016 11:02 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 120
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
В Наръчника за ПВП го пише - ВОЗ, която не е публикувана в АИП-а (примерно евентуално Витоша) трябва да се заяви 8 календарни дни предварително към РВД, ако от там подадат НОТАМ. В противен случай (без НОТАМ) срокът е 30 календарни дни преди планиранираните полети. В случая с Витоша мисля, че НОТАМ е задължителен, защото засяга пряко една от схемите за долитане, но и 8, а да не говорим за 30 календарни дни е абсолютно неприложимо за нас. Коя ще да е тая прогноза, дето ще даде такава точност толкова напред във времето??.. ВОЗ, която вече я има в АИП-а (пр. Расник и Витановци) може да се заяви за активиране до 12:00 на обяд предния (работен) ден.

Коняво-София означава ЮЗ вятър, което гарантирано означава активна полоса 27 на летище София и въответно липса на конфликт (самолетите кацат от изток).

_________________
I believe I can fly..
________________
Gin Atlas / Apple XL


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Вто Яну 19, 2016 3:11 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 11, 2008 9:40 pm
Мнения: 22
Местоположение: София
Име: Filip Stoyanov
RvE написа:
В Наръчника за ПВП го пише - ВОЗ, която не е публикувана в АИП-а (примерно евентуално Витоша) трябва да се заяви 8 календарни дни предварително към РВД, ако от там подадат НОТАМ. В противен случай (без НОТАМ) срокът е 30 календарни дни преди планиранираните полети. В случая с Витоша мисля, че НОТАМ е задължителен, защото засяга пряко една от схемите за долитане, но и 8, а да не говорим за 30 календарни дни е абсолютно неприложимо за нас. Коя ще да е тая прогноза, дето ще даде такава точност толкова напред във времето??.. ВОЗ, която вече я има в АИП-а (пр. Расник и Витановци) може да се заяви за активиране до 12:00 на обяд предния (работен) ден.

Коняво-София означава ЮЗ вятър, което гарантирано означава активна полоса 27 на летище София и въответно липса на конфликт (самолетите кацат от изток).


т.е.един от най-използваните стартове от софиянци и не само вече отпада като вариант за прелет, освен ако не стържеш на 2500
:( ?

_________________
Independence Geronimooo
Ava Sport Samurai


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Вто Яну 19, 2016 3:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 347
Местоположение: Пловдив
;-) той най-използваният старт за Софиянци досега никога не е бил реална опция, че сега да отпада (е, всъщност самия старт е бил опция, обаче толкова безумно ограничена, че реално не е бил опция).

Едва сега става законен и възможен макар и с ограничения (е, те не са вече никак малки и за повечето пилоти няма да са реални ограничения).

С усилия и взаимно разбиране може да се постигне вероятно и още.

Въпроса е никой да не заграбва всичко, а да се създаде организация, която да позволява на всички да го ползват.

Какво имам предвид: аз летя с безмоторен самолет и също искам да летя на Витоша, поради което не е ОК да се заграбват ВОЗ-ове и да не може никой друг да припари, защото иначе ще се дебнем един друг и ще е въпрос кой е грабнал ВОЗ-а ;-) - аз или ти.

В Алпите в едно и също въздушно пространство летят парапланери, делтапланери, безмоторници, военни джетове!! и си пеят.

Проблема, който виждам аз, е че никой от пилотите на самолети не е чувал и не се е интересувал и не му пука (само защото не знае) за парапланеристите. Важното е да се знае кой къде и да се гледа. Парапланеристите пък хал хабер не дават, че еди къде си е натоварено и там тяхното присъствие може да е много опасно за всички.

Работата е там, че едните имат законовата рамка, другите не са чували (досега) за нея. Т.е. едните са законни, другите не (понякога). А законите понякога са абсурдни и обслужват само нечий интерес. Е, сега малко по-малко се случват всички да се информират и да потръгват нещата. Добре че досега не е имало сериозен инцидент, че иначе ще продължат да се случват, ама ще е с брадвата, ако ме разбирате....


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -2 
 
 Заглавие: Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема...
МнениеПубликувано на: Чет Яну 21, 2016 10:51 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
"...никой от пилотите на самолети не е чувал и не се е интересувал и не му пука (само защото не знае) за парапланеристите."
"...едните имат законовата рамка, другите не са чували..."

Най-после някой да признае, че проблемът основно е в пилотите на самолетите :)


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -3 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов