Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Ное 21, 2017 7:36 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Kiwi Open 2016 - ревю
МнениеПубликувано на: Вто Фев 16, 2016 10:11 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 970
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Тъй като доста изписахме за мотивацията за летене на състезания искам да направя едно малко ревю за Новозеландският НШ

Състезанието се проведе непосредствено след ХС лагера в Манила.

Таксата участие беше 150 долара (около 180 лева) при ранно плащане и 200 долара в последният момент.
Местата бяха 120 и бяха запълнени - имаше доста голям списък от чакащи.

За тези 150 $ пилота получаваше - 2 официални вечери (това покрива към 50 долара от таксата) и правото да се състезава.

Медицинското осигуряване се изразяваше в аптечка в колата на организатора, за разлика от България обаче ако тук ти трябва спешна помощ и хеликоптер, такива ще бъдат на мястото на инцидента без специални уговорки за едн и също време без значение дали е състезателен ден или не. Тоест системата работи.

Прибирането беше задължение на пилотите - тоест оправяхме се сами - дори нямаше координатор както на шумен например.

Отчитането на резултатите също беше задължение на пилотите. Всеки ден имаше краен час за ъплоудване във он-лайн скоринг платформа - highcloud.net. Няма скорер, няма кабели, няма уреди - всеки се оправя сам.

Тракинга беше препоръчителен, но не задължителен. Отново всеки се оправяше сам като си свързваше устройството по желание към еър-трибюн.

За лънч пакети изобщо не можеше и да става дума.

Накратко мотивацията за летене беше доста висока без каквито и да е глезотии за състезателите.

Положителни страни:

Организацията беше изключително лесна за самите организатори (поне според мен защото знам какво е да се занимаваш с организационна дейност на състезания), въпреки че те самите се изкарваха супер натоварени.
Липсата на транспорт за мен беше недостатък, но пък позволи на организаторите да дават по-големи задачи.
Болшинството пилоти бяха изключително щастливи с евтината и добра организация

Негативни страни:

Може би поради факта че съм разглезен от нашенските състезания смятах липсата на базови неща като транспорт за абсурдна.
Видимата липса на организация за някой неща оставяше в сметкаджииската част от начина ми мислене леко горчив вкус от печалбарският начин на мислене на организаторите.
Общо взето организаторите изискваха повече неща от пилотите отколкото предлагаха - пример - бях наказан за късен репорт - 15 мин след крайният срок от 19:00 при положение че нямаше осигурен начин за прибиране, тракинг и за капак ни пращаха в места без обхват. За репорта си бях виновен, но на въпроса ми защо няма Goal маршал който да отписва хората направили задачата ми отговориха че нямало доброволци и нагло ме питаха дали съм искал да съм доброволец, на следващият ден обаче имаше гол маршал след като 10 човека им омрънкахме света.
Друго което правеше лошо впечатление е че таск комитета беше от добри пилоти които обаче имаха малко опит с летенето в района, в резултат на това всички таскове бяха не изцяло съобразени с условията и понякога изгубвахме иначе уникален ден борейки се напречно на вятъра например. Също така голяма част от точките които ползваха не бяха проверени поставяйки ни в интересни ситуации с глайдове над гористи месности и др.


Въпреки минималистичната организация обаче 60% от участниците бяха по-скоро любители които искаха да летят в състезание. Което ме наведе на мисълта че при нас мотивацията не е заради слабата организираност а заради факта че на прекалено много хора не им се занимава със състезания или са прекалено разглезени и не участват щото няма екстри.
Интересното беше и настроението на пилотите на ХС лагера и на НШ. Въпреки че на лагера не случихме на особено време хората трябваше сами да вземат решения накъде и как да летят в резултат на което много хора не летяха добре защото предпочитаха да си седят в комфортната зона. На НЗ НШ обаче имаше хора които си подобряваха личните рекорди всеки ден летейки по таска просто защото бяха принудени да следват група и да опитват нови тактики. Тоест класческото състезание повишаваше нивото много по качествено от свободното летене.

Накратко за мен изводът е:
- имаме нужда да организираме класически състезания - със задачи а не отворени дистанции!
- хората просто трябва да си пречупят съзнанието и да разберат че само като излезеш от комфортната си зона летейки към точка към която нормално не би летял можеш да научиш нещо ново
- можем да организираме състезания и с ниски бюджети като си спестим излишните екстри: Пример : излишни неща: лънч пакети, вода, тениски,
препоръчителни неща : лайв тракинг, транспорт или координатор на самоорганизиран транспорт - като например на Шумен, спасители
задължителни неща: - местни пилоти помагащи със изготвянето на задачите, качествени и проверени точки!

Накратко толкова - тракове от състезанието съм пуснал в Леонардото.

Поздрави от долната земя!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +13 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов