SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Kiwi Open 2016 - ревю
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=27&t=8505
Страница 1 от 1

Автор:  Viper_Weasel [ Вто Фев 16, 2016 10:11 am ]
Заглавие:  Kiwi Open 2016 - ревю

Тъй като доста изписахме за мотивацията за летене на състезания искам да направя едно малко ревю за Новозеландският НШ

Състезанието се проведе непосредствено след ХС лагера в Манила.

Таксата участие беше 150 долара (около 180 лева) при ранно плащане и 200 долара в последният момент.
Местата бяха 120 и бяха запълнени - имаше доста голям списък от чакащи.

За тези 150 $ пилота получаваше - 2 официални вечери (това покрива към 50 долара от таксата) и правото да се състезава.

Медицинското осигуряване се изразяваше в аптечка в колата на организатора, за разлика от България обаче ако тук ти трябва спешна помощ и хеликоптер, такива ще бъдат на мястото на инцидента без специални уговорки за едн и също време без значение дали е състезателен ден или не. Тоест системата работи.

Прибирането беше задължение на пилотите - тоест оправяхме се сами - дори нямаше координатор както на шумен например.

Отчитането на резултатите също беше задължение на пилотите. Всеки ден имаше краен час за ъплоудване във он-лайн скоринг платформа - highcloud.net. Няма скорер, няма кабели, няма уреди - всеки се оправя сам.

Тракинга беше препоръчителен, но не задължителен. Отново всеки се оправяше сам като си свързваше устройството по желание към еър-трибюн.

За лънч пакети изобщо не можеше и да става дума.

Накратко мотивацията за летене беше доста висока без каквито и да е глезотии за състезателите.

Положителни страни:

Организацията беше изключително лесна за самите организатори (поне според мен защото знам какво е да се занимаваш с организационна дейност на състезания), въпреки че те самите се изкарваха супер натоварени.
Липсата на транспорт за мен беше недостатък, но пък позволи на организаторите да дават по-големи задачи.
Болшинството пилоти бяха изключително щастливи с евтината и добра организация

Негативни страни:

Може би поради факта че съм разглезен от нашенските състезания смятах липсата на базови неща като транспорт за абсурдна.
Видимата липса на организация за някой неща оставяше в сметкаджииската част от начина ми мислене леко горчив вкус от печалбарският начин на мислене на организаторите.
Общо взето организаторите изискваха повече неща от пилотите отколкото предлагаха - пример - бях наказан за късен репорт - 15 мин след крайният срок от 19:00 при положение че нямаше осигурен начин за прибиране, тракинг и за капак ни пращаха в места без обхват. За репорта си бях виновен, но на въпроса ми защо няма Goal маршал който да отписва хората направили задачата ми отговориха че нямало доброволци и нагло ме питаха дали съм искал да съм доброволец, на следващият ден обаче имаше гол маршал след като 10 човека им омрънкахме света.
Друго което правеше лошо впечатление е че таск комитета беше от добри пилоти които обаче имаха малко опит с летенето в района, в резултат на това всички таскове бяха не изцяло съобразени с условията и понякога изгубвахме иначе уникален ден борейки се напречно на вятъра например. Също така голяма част от точките които ползваха не бяха проверени поставяйки ни в интересни ситуации с глайдове над гористи месности и др.


Въпреки минималистичната организация обаче 60% от участниците бяха по-скоро любители които искаха да летят в състезание. Което ме наведе на мисълта че при нас мотивацията не е заради слабата организираност а заради факта че на прекалено много хора не им се занимава със състезания или са прекалено разглезени и не участват щото няма екстри.
Интересното беше и настроението на пилотите на ХС лагера и на НШ. Въпреки че на лагера не случихме на особено време хората трябваше сами да вземат решения накъде и как да летят в резултат на което много хора не летяха добре защото предпочитаха да си седят в комфортната зона. На НЗ НШ обаче имаше хора които си подобряваха личните рекорди всеки ден летейки по таска просто защото бяха принудени да следват група и да опитват нови тактики. Тоест класческото състезание повишаваше нивото много по качествено от свободното летене.

Накратко за мен изводът е:
- имаме нужда да организираме класически състезания - със задачи а не отворени дистанции!
- хората просто трябва да си пречупят съзнанието и да разберат че само като излезеш от комфортната си зона летейки към точка към която нормално не би летял можеш да научиш нещо ново
- можем да организираме състезания и с ниски бюджети като си спестим излишните екстри: Пример : излишни неща: лънч пакети, вода, тениски,
препоръчителни неща : лайв тракинг, транспорт или координатор на самоорганизиран транспорт - като например на Шумен, спасители
задължителни неща: - местни пилоти помагащи със изготвянето на задачите, качествени и проверени точки!

Накратко толкова - тракове от състезанието съм пуснал в Леонардото.

Поздрави от долната земя!

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/