SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Шумен Оупън 2017
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=3&t=9113
Страница 1 от 5

Автор:  Доктора [ Чет Яну 12, 2017 12:48 pm ]
Заглавие:  Шумен Оупън 2017

Здравейте,
Знаете, че всяка година променяме нещо, макар и минимално в организацията на Шумен Оупън.
Тази година също няма да е изключение.
Обикновенно обявяваме официално състезанието в последния възможен момент /1-2 месеца преди/,
за да не се записват много пилоти от чужбина. Знаете капацитета ни е максимум 50-60 човека.
Румънците стават все повече и повече. Имаме и запазена квота за района на "долната земя", но това са подробности.

Новостите сега са няколко.

Първо - рано ще знаете кога ще е състезанието. Традиционно датите ги съобразяваме с пълнолунието.
В Август това се случва на 7-ми Понеделник.

Второ - продължителността и формата на проявата. До сега беше 5 дни от Сряда до Неделя и всичко протичаше на тагадък.
Затова решихме да го направим от Събота до Събота /5-12.08.2017/, като Неделя ще е ден за награждаване.

Трето - днес ще обсъдим и възможността за някаква дискард система, за да вкараме повече интрига в надпреварата
и да не вдигаме кръвното на Сунай като закъса някъде по маршрута. :D

Четвърто - Ставел няма да е организатор, а състезател, каквото и да означава това. :)
Това се налага, поради факта, че той няколко години подред на практика не лети по време на състезанието, за да можем
всички ние да се забавляваме добре. Цялата тежест по организацията и прибирането ще падне на плещите на Филип.
Миналата година се похвали, че не сме го затруднили особенно, та затова. :lol:

Пето - ще определим съвместно с вас колко и какво да включва таксата участие. Ще се опитаме да
направим свръхпрозрачен бюджет.

Шесто - ще въведем класиране за различни класове крила, малки награди за първенците по тях за деня.
Също и други изненади на брифинга от рода на мажоретка за последния в класирането с цел повдигане на духа и по-добри резултати на следващия ден.
Такива работи.

Седмо - цялата организация на Шумен Оупън 2017 ще се случи с вашето активнво участие тук в тази тема.


Седем е хубаво число, затова спирам до тук и давам думата на вас за предложения и изцепки. :D

Автор:  Viper_Weasel [ Чет Яну 12, 2017 2:09 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

Всичко звучи супер!

Внимавайте защото поляците плануват Полиш Опън който ще ни бъде и национален шампионат - като вероятно ще е преди тези дати но все пак да няма застъпване.

Аз лично не съм много фен на дискардите въпреки че всеки може да му се случи да има лош ден, два, три, седмица :). Аз лично бих предложил не повече от 1 дискард, максимум 2 ако има много задачи, но в никакъв случай процентен дискард - това според мен е несправедливо за пилотите с по-бавна такика разчитащи на постоянство в резултатите.

Та да разбираме датите като 5-ти до 12-ти Август? - награждаване на 13-ти - така ли?

Автор:  Topuzov [ Чет Яну 12, 2017 2:30 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

Поляците се отказаха да правят състезание в БГ. В този ред, организирането на БГ НШ остава под голям въпрос.

Автор:  DVD [ Чет Яну 12, 2017 4:14 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

За поляците - жалко! Надявах се, че най-накрая ще има едно силно състезание в Бг...

За шуменското състезание - СУПЕР! Ето и моите коментари/предложения:
* Дискард системата се нарича FTV - за състезание от 8 дни (в идеалния случай може да има 8 задачи) %-та може да е 25, 30 или дори 33%.
* Надявам се най-накрая да се случи това, което от няколко години си говорим - задачи с финал. За да е максимално лесно и за състезателите и за организаторите може да има една единствена официална точка - старта. Задачите могат да са примерно:
- старт 1 км, финал 100 км - дължина на задачата 99 км
- старт 1 км, първа точка 40 км, втора точка 30 км, финал 60 км - дължина на задачата 69 км
- старт 1 км, първа точка 40 км, финал 1 км - дължина на задачата 78 км
Разбира се такива задачи са подходящи за дни със слаб основен вятър! Миналата година се видя много добре, че не е проблем да се лети в каквато-и-да-е посока дори и при нормален основен вятър.

Автор:  nvelev [ Чет Яну 12, 2017 4:33 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

В момента в който се появят задачи с предефинирана дължина и финал, трябва да започне да се мери и време ... сменя се доста идеята на цялото нещо.

На мен лично си ми харесва повече така както си е.

Автор:  DVD [ Чет Яну 12, 2017 11:13 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

Разбира се, ако задачата е "Race to goal" трябва да има време на старта. Може да има няколко стартови прозореца примерно през 10 или 15 мин. Хубавото на този тип задачи е, че приключват по нормално време и на нормално място, прибирането става бързо и след това можем да се видим, да обсъдим летенето и т.н. Състезанието става доста по-социално по този начин, което би било хубаво!

Автор:  Доктора [ Пет Яну 13, 2017 12:45 am ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

Днес се събрахме със Ставел и Филип да обсъдим основните параметри на състезанието.
Обединихме се върху няколко неща, които ще са твърди и няма да подлежат на промяна от ваша страна.

1. Няма да имаме позиция скорер. Това означава, че отпада варианта за гейтове, времена, цилиндри и финали.
Лети се до припадък и малко след това. :D
2. Броят на шофьорите за прибиране ще е фиксиран предварително и заплащането им ще е включено
в таксата участие. Пилотите при прибирането си в Шумен ще си поделят само разходите за гориво.
3.Заплатата на Филип също ще е фиксирана и обявена тук за нуждите на прозрачния бюджет.
4. Лайв тракингът ще е задължителен. За целта ще се използват гсм-ите на пилотите. Вероятно средата за следене
ще е Лайвтрак24. Доста по-надежден от Еиртрибюн по дългогодишни наблюдения на Ставел. Там таксата е 2,50 евро на пилот
на седмица и също е фиксирана. Това се налага, за да може Филип да ви следи в реално време всички заедно и да може да ви прибере навреме.
5. Събота /5.08.2017/ ще е със сигурност тренировъчен ден, а Неделя /13.08.2017/ - ден за награждаване.
6. Дискардът ще е един. 100% от най-лошия резултат на пилота.
7. За класирането ще се използва сървъра на Леонардо и точките ще се смятат по неговата формула. Справките, наградите и поощренията за първите
и последните за деня ще ги правим ръчно.

Тези 7 точки са твърди и не подлежат на промяна. За всичко останало ще имате думата вие.
Ето и основните питанки:
1. Колко от дните /между 6-ти Неделя и 12-ти Събота/ да са състезателни?
2. На колко състезателни дни да е единия дискард?
3. Да включим ли в таксата участие ланч пакет или искате само вода?
4. Да има ли фланелки?
5. Как да постъпим когато е за Мадара или пък става и за Шумен едновременно? /Отказват да ни предоставят автобус до Мадара, предния се счупи и се напатиха./

Това като за начало. Вие сте на ход.

Автор:  Viper_Weasel [ Пет Яну 13, 2017 2:26 am ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

Включването на шофьорите е малко триково - това предполагам ще вдигне цената на таксата участие най-много, а много хора използват приятели, жени и тн. за лично прибиране - в резултат на това тези ще бъдат ощетени за нещо което не ползват.
Предлагам или да се сметне средно аритметично най-лошият случай за прибиране и да се направи състезанието със 100% осигурен транспорт или да не се пипа досегашната формула.

Относно лайв тракинга - доста хора са все още със не-смарт телефони или без дейта планове - ако тракинга е задължителен трябва да има алтернатива - или тракер или сим-карта както досега.

Иначе аз съм за пълно олекотяване на формата:

Максимален брой летателни дни - тоест всеки ден който става.
1 дискард при 4+ летателни дни.
Може и без лънч пакети и вода
Може и без тениски.
Когато става и за 2-та старта - организацията посочва само 1 официален - поети от други места не се зачитат, особено ако няма осигурен транспорт.

Автор:  Djubaca [ Пет Яну 13, 2017 7:33 am ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

Докторе, моля да включиш и пари за озеленяване в таксата .

Чувствам се надъхан, а е едва 13 януари :)

Успех

Автор:  DVD [ Пет Яну 13, 2017 10:32 am ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

ОК, щом ще е летене до дупка - предвидете и един задължителен почивен ден защото умората се натрупва (когато има много последователни дни яко летене) и може да стане някой инцидент!

Автор:  RvE [ Пет Яну 13, 2017 1:46 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

За озеленяване не знам, но виж бюджет за една полузаконна санитарна сеч може да се предвиди, особено около северния старт :)

Моето мнение по петте точки:
1. Ако става за летене аз твърдо искам всеки ден да съм на старта без значение дали ще се брои за състезание или не.
2. Без коментар, щото и хабер си нямам на какво се вика дискард.
3. И без двете според мен. Всеки сам да се оправя.
4. Твърдо 'За' фланелки. Харесва ми дизайна, а и ми оставя спомен. Аз самият, а забелязвам и много други по стартовете да ги носят цяло лято.
5. Т.е. Мадара отпада напълно или става дума, когато става и за двете места? Защото миналата година бяхме предимно там. Ако въпросът е дали да се гласува както стана един ден миналата година, то тогава по-скоро не. Т.е. автобусът се качва на платото, а който иска на Мадара да се оправя сам с транспорта до там, но нека Филип да покрива и двете места за прибиране. То така или иначе трудна работа едните да тръгнат на запад, а другите на изток. Кофти обаче, ако изобщо няма вариант за масов превоз до Мадара по принцип.

Автор:  Petrarca [ Пет Яну 13, 2017 1:57 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

Почти съм съгласен с точките оформени от Доктора и забележките отбелязани от Ивчо.

- нека не променяме схемата с транспорта - мисля, че в последните 2 години работи много добре. Ще е трудно да се осигурят толкова шофьори, че да покрият всички състезатели, а и много от пилотите успяват често да се спасят поединично.

- нека не слагаме дискарди -както каза адаша, това ще промени много духа на самото състезание. Освен това 60 % от чара на Шуменското състезание е именно да вдигаме кръвното на Сунайче, което ако изчезне - не знам дали ще успеем да запазим вътрешния мир и хармония на събитието.

- нека да направим половин лънч пакет - тоест само водичка, ще спести някакво разтакаване всеки да си купува вода и т.н. освен това друго си е - нежната ръчичка на Ина да ти даде водичка - вярно - не е менче и не е като селската чешма, но все пак :)

- нека да запазим тениските - това е единственото място, чрез което си обновявам парапланеристкия гардероб с тениски, освен това Ставел съвсем ще остане без работа по състезанието.

Автор:  Доктора [ Пет Яну 13, 2017 7:56 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

Добре, получават се нещата. Ясно ми е, че няма вариант, в който всички да са удоволетворени,
но ако постигнем 60-70% ще е супер.
Но по-конкретно.
За фланелките нещата са ясни. Ще пуснем анкета, гласувате и готово. Ще има или няма да има.

За ланч пакетите до момента се оформя варианта да се гласува между ланч пакет с вода и само вода.
Водите са евтини /на едро от порядъка на 50 ст за литър и половина/, така че не е голям разход.
При храната не е така. Икономията от това определено ще се отрази върху таксата участие.

Тракерите. Съгласен съм с мнението на Иво, но не мисля, че е голям проблем да си вземе човек една дата карта
и да си я ползва по време на състезанието или пък да си пусне интернет на смартфона. Въобще крайно време е
пилотите да осъзнаят, че безопасността при полет и комфорта при събирането им е и техен ангажимент, а не само на организатора.
Ползването на тракери ще ускъпи таксата участие, а качеството им е в пъти по-зле от смартфоните.
Що се отнася до задължителния елемент, той е такъв в частта си за транспорт. Ако имате лайвтрака, ще може да разчитате
на експресен транспорт. Ако не - на късмет да има места в колите, които прибират кацналите около вас. За класирането това
няма да се отразява по-никакъв начин. То си е ваш избор. Някой може пък да иска да си лети в стелт режим. Негова воля. :)

За шофьорите е по-сложно. Те и Филип са гръбнака на състезанието. Без тях няма как да приберем всички навреме.
Идеята е не да има шофьори за всички, а да са 1 на 12 човека. За 50 пилота това са 4 шофьора.
Минали години сме събирали по 30 лв на човек. На практика обаче се получаваше, че някой шофираха до рано, други се
прибираха в ранните часове на следващия ден и в тези случаи пилотите им доплащаха по 10 или 20 лв отгоре.
От опита ми досега се е утвърдила следната тарифа за такава дейност. 30 лв за ползването им до 9 вечерта, 40 лв до края на деня
и 50 лв, ако се приберат след 12 през нощта. Възниква и въпросът за разположенията. Естествено хубаво е да има шофьори,
които да ползваме, когато са ни необходими. Първо да звъним на приятелки, жени, други пилоти и ако чак тогава не стане, да ползваме платените.
Това хубава, ама кой ще стои да чака да го извикат без да взема пари за тая работа. Няма как да ангажираме времето на хората и
после да им кажем "Ами днес не се наложи да караш, следователно пари няма, но ела утре, може пък да стане"

Моето виждане по въпроса е следното. Плащаме за разположение по 10 лв на ден на шофьор.
Ако Филип го извика, взема още 20 лв. Ако се прибере по-късно от 21 часа, пилотите, които вози му доплащат
освен горивото и 10 лв отгоре /или 20 лв, ако е след полунощ/.
По тази схема таксата за шофьори на човек на ден ще е под 2,50 лв. Ако летите много за деня и се върнете късно ще доплатите пак толкова, но на шофьра.
Има и вариант още от самото начало да заявите, че няма да ползвате шофьорите на организаторите и ще си спестите тия 2,50 на ден.
В този случай обаче компромиси няма да се правят, защото това няма да е честно спрямо другите участници.
За да няма "Ама аз първоначално смятах, че моят човек ще ни прибира, пък то така стана и да си платя за днес, за да ме вземете".
Ако има отказали се, това няма да се отрази на останалите. Ние си решаваме колко шофьора да си наемем и за колко човека.
Няма възможност това да се прави в последния момент, така че трябва всеки да реши за себе си как му е най-добре.

Анкетите ще ги пусна по-късно като изкристализират нещата и сме готови за гласуване.
Не искам да смятате, че моето мнение е по-важно от вашето. Със Ставел и Филип имаме право на вето,
но решенията ще ги вземаме съвместно.

Давайте идеи и предложения. Сега като се замисля, тази година Шумен Опън ще е състезанието с най-голям брой организатори. :D

И Джамярка, за дърветата си много прав. Измислили сме награда за последните трима за деня.
1 час с моторен трион на северния. Бензина - от организаторите. Бирата - от предпоследните трима /черпят ги, че са минали метър/ :lol:

Автор:  RvE [ Пет Яну 13, 2017 8:37 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

Докторе, а може ли да кажеш малко повече по т.5 - Мадара-Шумен, че нещо не разбрах. Въобще ли няма вариант да се организира общ транспорт до Мадара или само в ситуация, ако и двата старта са активни?

Автор:  Доктора [ Съб Яну 14, 2017 12:25 am ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2017

Проблемът с Мадара е, че трябва да се кара 4 км по черно. Високото автобусче,
което ползвахме до сега се счупи в един от дните от състезанието, заради черния път.
Може и да му е дошло времето, незнам, но резултатът бе, че ни отказват, както него,
така и другите от същия вид. Шофьорите не били съгласни, шефът също и от тоя род.
Освен това при скорошен валеж не е проходимо дори с кола, а само с джип.
Вариантът с градския автобус до основите на стъпалата и после пеш нагоре също не е възможен,
защото официално ни е забранено да летим на Мадара. Няма как да изсипя 50 пилота на паркинга
и после да твърдя, че сме дали старт за Шумен, пък те сами отишли да летят на Мадара.

Няколко години подред сме търсили вариант с камион, но цялата работа много се оскъпява.
На място в Мадара и съседните села не намерихме. Има налични от по-далеч. Те си калкулират
пътните до там и обратно плюс 2 курса примерно до старта. Като прибавим и автобуса до Кюлевча,
си се получава цифра, която не е за подценяване. Най-лесно, най-евтино и бързо е с коли.
Шофьорите връщат част от тях, други пилоти друга част и ако останат невзети, на връщане се минава
през Мадара за последните автомобили. Когато е кално се паркира долу и се ходи пеш. Който има джип,
по гореспоменатата схема.
Другият проблем на организираният транспорт е, че той не може да ни чака. Автобусите ни оставят и си тръгват.
Това за Мадара е неприемливо, защото някой няма да имат с какво да се върнат до Шумен и Филип така или
иначе ще трябва да им прати коли с шофьори.

Има и трети вариант. Да пробваме да подготвим СЗ старт на платото.
Той изсечен, но не са премахнати коренищата на горната част и към
момента няма как да се разпъват крила на него. Ако има желание, може да стане.
Спомням си как започнахме на ЮИ старт. Там беше гористо до самия ръб.
Първо дърветата, после корените с кирките, тръгна тревичка и така.
Там поне има асфалт. После черен път около 600 метра с много лек наклон.
Кацането долу е на същия асфалтов път. После 2 км с кола и си горе.

Страница 1 от 5 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/