Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:32 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 5:50 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Viper_Weasel написа:
Skyhiker написа:
Г-н Стаменов пръв взе думата, като принципно отправи упреци към нашата общност за това, че сме безхаберни и нежелаещи да спазваме закона...


Ако това е вярно - с цялото ми уважение, но това е абсолютно неприемливо за изказване на председател на БНАК, още повече от човек чиято прехрана е пряко свързана със същите тези "безхаберници". Точно човекът който е лице на обединението от клубове няма абсолютно никакво право на подобно пристрастно мнение пред официални лица.

Накратко на мен срещата ми изглежда като да е протекла типично в стил - комунистически старчета - единият ни нахокал, а шайката от шефовете казала че ще ни дърпат ушите публично и ще ни острижат нула номер! А какво искаме ние макар и тръгнали с добри намерения - няма кой да чуе - лошо е когато контролните органи са коне с капаци. Още по лошо е ако започнат да оправдават мизерното си съществуване и да отчитат дейност с акции срещу парапланеристи.

Не напразно в мейлите бях предложил да се направи работна среща САМО между парапланеристи и ГВА. Лично аз долавям лека и изненадваща за мен неприязън от страна на някой от главните действащи лица в БНАК към парапланеризма ... май е време за смяна на ръководството.

Просто размисли и страсти!

Все още смятам че такава среща трябва да се повтори ... само с представители на комисията по парапланеризъм и без други представители от БНАК!


Иво, не ако а защо е вярно :)
Има и протокол от срещата, но не знам как може да се сдобием с него.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Последна промяна Skyhiker на Пет Мар 17, 2017 9:00 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 10:30 am 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 427
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Мисля че основният проблем за ГВА е че разчитат на нашата добра воля за ненавлизане в зоните на самолетите и искат да разпишат текстове и да го облекат в закон


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 11:02 am 
Online

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 177
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Нашето участие във въздушното пространство е ясно разписано къде е допустимо и къде не в Наредбите за Правилата за полети. И честно казано не виждам как издаването на регистрации и свидетелства за летателна годност на чаршафната авиация ще предотврати евентуални нарушения на правилата за полети в контролираното въздушно пространство. Нарушителят подлежи на санкция без значение дали му е регистрирано хвърчилото или не. По тази тема имаше (поне според мен) ползотворна среща в РВД януари миналата година. Тогава останах приятно изненадан как може да подходи една държавна администрация. ГВА обаче показва реалното лице на държавния апарат.

_________________
I believe I can fly..
________________
Skywalk Chili 4 / Limited edition "Yellow"


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 3:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Ное 11, 2011 6:26 pm
Мнения: 35
Име: Димитър Йотов
Няма ли европейски регулации за СВС,защото ако има нещо подобно облечено в закон по подразбиране са валидни с предимство европейските закони,въпреки местните закони.Да ако санкционират някой по нашите си закони впоследствие могат да се обжалват пред по-горни инстанции.Просто размишлявам по въпросът,но трябва да има универсални критерии в европейски мащаб.Кога ли ще възстане народът срещу бюрократите дори и по времето на комунизма нямаше толкова отвратителна бюрокрация целяща да те спъва на всяка втора крачка а когато ставаше дума за спорта и партията помагаше.
Размечтах се :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -3 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 4:06 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Мити написа:
Няма ли европейски регулации за СВС,защото ако има нещо подобно облечено в закон по подразбиране са валидни с предимство европейските закони,въпреки местните закони.Да ако санкционират някой по нашите си закони впоследствие могат да се обжалват пред по-горни инстанции.Просто размишлявам по въпросът,но трябва да има универсални критерии в европейски мащаб.Кога ли ще възстане народът срещу бюрократите дори и по времето на комунизма нямаше толкова отвратителна бюрокрация целяща да те спъва на всяка втора крачка а когато ставаше дума за спорта и партията помагаше.
Размечтах се :)


Именно поради европейски регламент сме на това дередже, а именно рег ЕО 216/2008. В общи линии, той казва, че за СлВС не се прилагат единните европейски норми за гражданското въздухоплаване и всяка страна членка е длъжна сама да регулира въпросния клас "свръхлеки"

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -6 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 4:13 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Колеги с оглед на събитията случили се в промеждутъка между изпращането на писмото до Президента и препращането му от Администрацията на президента към ведомството на МТИТС, и по точно проведената на 15.03.2017 г. среща с ГД ГВА, изпратих писмо-молба до Министъра на МТИТС г-н Христо Алексиев с копие до Президента на РБ г-н Румен Радев.
С текста на писмото-молба можете да се запознаете от тук: https://drive.google.com/file/d/0BybG9W ... sp=sharing

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -4 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Съб Мар 18, 2017 7:54 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
Привет Петьо,
Благодаря, че си поел толкова присърце въпроса; притесняваме че скоростта с която се движиш не позволява съгласуване на позицията с отделни лица, представляващи комерсиално и некомерсиално, мото/безмоторно летящи. А тя, представена като обща може да се окаже оспорвана.

До колкото разбрах на срещата на клубовете в Сопот е даден мандат на няколко души, да отидат на срещата с ГВА и да се запознаят с техните искания. Не виждам причина да се бърза; не казвам да бездействаме, а да съгласуваме позиции.

Има една неточност в началото на писмото Комисията по парапланеризъм не е била представена на срещата с ГВА.

Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 12:28 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Topuzov написа:
Привет Петьо,
Благодаря, че си поел толкова присърце въпроса; притесняваме че скоростта с която се движиш не позволява съгласуване на позицията с отделни лица, представляващи комерсиално и некомерсиално, мото/безмоторно летящи. А тя, представена като обща може да се окаже оспорвана.

До колкото разбрах на срещата на клубовете в Сопот е даден мандат на няколко души, да отидат на срещата с ГВА и да се запознаят с техните искания. Не виждам причина да се бърза; не казвам да бездействаме, а да съгласуваме позиции.

Има една неточност в началото на писмото Комисията по парапланеризъм не е била представена на срещата с ГВА.

Поздрави!

Жоро, няколко уточнения.
Думата "комерсиално" трябва а я заличим от речника си, защото има само един начин да се извършва такава дейност със СлВС и той е СлВС да притежава типов сертификат, летателна годност и регстрация, а пилота да е лицензиран FI (полетен инструктор). Изисквания, очевидно неприложими в парапланеризма.
По темата моторно, безмоторно, проблемите са общи що се отнася до регистрацията и летателната годност. По въпросите с лицензите, тук конфликт също няма, защото за излитащите от крака парапланери и делтапланери със или без мотор лиценз NPPL не се изисква, но се изисква удостоверение за завършен курс издадено от лице по чл 5 от Н-1.
Относно срещата с ГВА. Тази среща нямаше за цел да се запознаем с позицията на ГВА, а да ни бъде обяснено от страна на Ангел Стаменов и ГВА, колко сме неграмотни и нежелаещи да изпълним законовите изисквания. Това принципно не е далеч от истината, но не смятам че всички сме такива и мисля, че успяхме да го покажем, а това е нещо, което мен и Пастора ни костваше впускането в личен конфликт, умишлено провокиран от отсрещната страна. Всичкото това е, понеже не си замълчахме като пу.... и успяхме да покажем, че познаваме добре изискванията на закона и се опитваме да ги изпълним, но те са неизпълними според нас. Какво ни бе отговорено и как бяхме третирани може да прочетеш в писмото ми до министъра или по-горе в темата.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -3 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 12:50 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Колеги, след няколко проведени днес разговора, включително и с хора от РВД, ми стана ясно нещо много важно и то е, че до края на 2017 г. трябва да бъде изменена цялата нормативна уредба на ЗГВ с цел осигуряване на достъп до българското въздушно пространство на самолети на НАТО. Това с прости думи означава, че сигурността на въздушното пространство трябва да бъде повишена и това е приоритет номер едно на ГВА в момента.
Този факт буди у мен притеснение, подкрепено и от срещата с ГВА на 15.03.2017 г., че типично по нашенски ще бъде приложена добре познатата от миналото практика "Есть пилота — есть проблема, нет пилота — нет проблемы" по наш адрес.
В този ред на мисли, според мен вопли от наша страна колко е хубаво да си парапланерист и колко е полезно това за обществото и туризма и как ни се нарушава гражданските права, имат минимална тежест.
Това, на което трябва а наблегнем е, че ако се приложи гореспоменатата практика, общността, която с бързи темпове нараства, ще се капсулира, което по никакъв начин няма да доведе до повишаване на безопасността, а точно напротив.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 12:50 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Колеги, след няколко проведени днес разговора, включително и с хора от РВД, ми стана ясно нещо много важно и то е, че до края на 2017 г. трябва да бъде изменена цялата нормативна уредба на ЗГВ с цел осигуряване на достъп до българското въздушно пространство на самолети на НАТО. Това с прости думи означава, че сигурността на въздушното пространство трябва да бъде повишена и това е приоритет номер едно на ГВА в момента.
Този факт буди у мен притеснение, подкрепено и от срещата с ГВА на 15.03.2017 г., че типично по нашенски ще бъде приложена добре познатата от миналото практика "Есть пилота — есть проблема, нет пилота — нет проблемы" по наш адрес.
В този ред на мисли, според мен вопли от наша страна колко е хубаво да си парапланерист и колко е полезно това за обществото и туризма и как ни се нарушава гражданските права, имат минимална тежест.
Това, на което трябва а наблегнем е, че ако се приложи гореспоменатата практика, общността, която с бързи темпове нараства, ще се капсулира, което по никакъв начин няма да доведе до повишаване на безопасността, а точно напротив.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 6:45 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
Цитат:
Думата "комерсиално" трябва а я заличим от речника си, защото има само един начин да се извършва такава дейност със СлВС и той е СлВС да притежава типов сертификат, летателна годност и регстрация, а пилота да е лицензиран FI (полетен инструктор). Изисквания, очевидно неприложими в парапланеризма.


Не разбирам много добре причинно следствената връзка от първото изречение.
Второто е точно това, к. и аз мисля; моят и масовия интерес - на хоби летящ, практикуващ въздушен туризъм и интереса на мото летящи, инструктори, возещи хора с цел демонстрация на красотите на татковината, пр. е в различни писти. Точно и за това, молбата ми беше да имаш търпението да съгласуваме действията си, когато пишеш от общо име.

Това че ще летят НАТО-вски самолети, също не ми изглежда като аргумент за някаква спешност и бързане. Ще го кажа направо, притеснявам се от подхода, върви се към конфронтация с ГВА, през търсене на подкрепа от други институции, преди да сме изчерпали всички възможности за дискусия. Това е условие за втвърдяване на позиции.

В началото на темата Цецо, aka Pastora, попита “Петьо а ГВА в момента не припознават ли наредбата за парапланеризма като това удостоверение по чл.5 т.10? “

Отговори, че това не е наредба, а ръководство – като аргумент, за какво не ми стана много ясно; след което малко по-долу си написал: „Въз основа на егламент ЕО 216/2008 е изготвена наредба Н-1/2014, която има за цел да регулира дейностите свързани със свръхлеката авиация в България. Според Н-1 от пилотите на безмоторни и моторни парапланери и делтапланери излитащи от крака не се изисква лиценз, но се изисква удостоверение за завършен курс. Това удостоверение може да бъде издадено от инструктор, които е предложен за такъв от лице притежаващо удостоверение по чл 5 т 10 от Н-1, което лице е представило пред ГД ГВА за одобрение учебна програма и ръководство за работа.” Подчертанато е от мен.

Не ме разбирай погрешно, не искам да влизаме в спорове и генерираме вътрешно напрежение; напротив искам съгласие и взаимопомощ.
Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 8:21 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Жоро, и моята цел не е спор и конфронтация Ще се опитам да ти обясня какво не си разбрал от казаното до тук от мен.
Причинно-следствената връзка от първото изречение е, че към момента няма законов начин горното да се случи, чисто и просто защото според ГВА обучението е комерсиална дейност, а изискванията да се извършва ти обясних какви са. Причините, те да имат такова становище са друга тема.

По втория въпррос, спор няма че интересите на летящите за удоволствие и нека ги наречем обучаващите (пониятието демонстрационни полети не съществува, както и не съществува законова възможност за това, освен ако не си сертифициран авиационен оператор за превоз на пътници), са принципно различни неща. В случая обаче ГВА не ги интересува причината поради която някои иска да използва въздушното пространство а начина по който го използва. В смисъл компетентен ли е и застрашава ли той безопасността. За това казвам, че нашите аргументи трябва да бъдат в посока доказване на нашата компетентност, спазване на закона и осигуряване на безопасността.

На третия въпрос, ами не, не признават "наредбата" като такова удостоверение. Трябва да се направи разлика между наредба, която е подзаконов нормативен документ и ръководство за работа, което е вътрешен нормативен документ на дадена организация. Ръководство се изготвая за да орегулира вътрешните правила в организацията и то трябва да съответства на действащата наредба, като се одобрява от компетентната организация прилагаща наредбата.
За да се признае това наше ръководство, първо трябва да се преработи, и второ ние трябва да сме такова лице по чл. 5. от Н-1. За да станем такова, имаме много работа и трябва да отговаряме на определени изисквания и едното е да имаме внедрена система за контрол на качеството пpo ISO, както и вътрешен одитор, сертифициран по ISO. Освен това, има още доста изисквания към ръководния персонал на организацията.

Пропуснал съм НАТОвските самолети. Не това не е аргумент за спешност. Аргумента е, че до края на 2017 г. ГВА трябва да промени законовата уредба за да осигури достъп на тези самолети и да гарантира тяхната безопасност. Както стана ясно от срещата с ГВА на 15.03.2017 г. ние по никакъв начин няма да участваме в процеса на промяна на наредба Н-1, докато не бъде пбликувана за публично обсъждане в рамките на 1 месец, като ни бе обърнато внимание, че дори и да имаме забележки, шанса за корекции е минимален.

И последно, не че се върви към конфронтация с ГВА, такава имаше благодарение на предварителната нагласа и с любезното съдействие на г-н Стаменов. Аз и пастора се опитахме да изразим позиция и да покажем ,че не всички парапланеристи са неграмотни и некомпетентни простаци нежелаещи да спазват закона, заради която позиция вече имаме и определени лични проблеми. Съжалявам, че пиша само аз по темата, защото на срещата присъстваха и други парпланеристи и сигурно изглежда, че преувеличавам, но повярвай ми въобще не го правя.

Надявам да са ти се изяснили нещата, защото честно казано не ми е приятно да влизам в обяснителен режим и да хабя мисловен ресурс и време в тази посока.

С наи-добри чувства!
Петьо

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -7 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 9:57 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Колеги ,във връзка с горестоящия пост и минусите, които сте нацъкали, моля обърнете внимание на тази тема http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=10&t=9210
Не, че ме притеснява несъгласието на някои с моето мнение, но ме притеснява анонимното и неаргументирано изразяване на горното. Това ми прилича на ситуация в която женати ти се сърди и ти каже, че ти си знаеш защо, а ти започваш да прехвърляш живота си на лента до момента на твоето зачатие и в крайна сметка установяваш ,че причината е чисто и просто че въобще си заченат.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -2 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 10:10 am 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 11:38 am
Мнения: 38
Местоположение: Asenovgrad
Име: Гергана Толева
Topuzov написа:
Цитат:
Думата "комерсиално" трябва а я заличим от речника си, защото има само един начин да се извършва такава дейност със СлВС и той е СлВС да притежава типов сертификат, летателна годност и регстрация, а пилота да е лицензиран FI (полетен инструктор). Изисквания, очевидно неприложими в парапланеризма.


В началото на темата Цецо, aka Pastora, попита “Петьо а ГВА в момента не припознават ли наредбата за парапланеризма като това удостоверение по чл.5 т.10? “

Отговори, че това не е наредба, а ръководство – като аргумент, за какво не ми стана много ясно; след което малко по-долу си написал: „Въз основа на егламент ЕО 216/2008 е изготвена наредба Н-1/2014, която има за цел да регулира дейностите свързани със свръхлеката авиация в България. Според Н-1 от пилотите на безмоторни и моторни парапланери и делтапланери излитащи от крака не се изисква лиценз, но се изисква удостоверение за завършен курс. Това удостоверение може да бъде издадено от инструктор, които е предложен за такъв от лице притежаващо удостоверение по чл 5 т 10 от Н-1, което лице е представило пред ГД ГВА за одобрение учебна програма и ръководство за работа.” Подчертанато е от мен.


Седнах аз и се зачетох в това ръководство. Пише си на него ГВА с печат ОДОБРЕНО. Е някой пита ли ги какво им е становището по това ръководство в прав текст???

Защото то си пише: "Ръководство за подготовка, обучение, проверка на летателна годност, категоризиране и лицензиране на пилоти и инструктори на едноместни и двуместни парапланери ...." да не цитирам всичко.

И ако "Да , питахме" , ами какво е то?

Доста изприказвахме, а това поне е одобрено с печат от ГВА .

_________________
Гергана Толева


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 10:52 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
G написа:
Topuzov написа:
Цитат:
Думата "комерсиално" трябва а я заличим от речника си, защото има само един начин да се извършва такава дейност със СлВС и той е СлВС да притежава типов сертификат, летателна годност и регстрация, а пилота да е лицензиран FI (полетен инструктор). Изисквания, очевидно неприложими в парапланеризма.


В началото на темата Цецо, aka Pastora, попита “Петьо а ГВА в момента не припознават ли наредбата за парапланеризма като това удостоверение по чл.5 т.10? “

Отговори, че това не е наредба, а ръководство – като аргумент, за какво не ми стана много ясно; след което малко по-долу си написал: „Въз основа на егламент ЕО 216/2008 е изготвена наредба Н-1/2014, която има за цел да регулира дейностите свързани със свръхлеката авиация в България. Според Н-1 от пилотите на безмоторни и моторни парапланери и делтапланери излитащи от крака не се изисква лиценз, но се изисква удостоверение за завършен курс. Това удостоверение може да бъде издадено от инструктор, които е предложен за такъв от лице притежаващо удостоверение по чл 5 т 10 от Н-1, което лице е представило пред ГД ГВА за одобрение учебна програма и ръководство за работа.” Подчертанато е от мен.




Седнах аз и се зачетох в това ръководство. Пише си на него ГВА с печат ОДОБРЕНО. Е някой пита ли ги какво им е становището по това ръководство в прав текст???

Защото то си пише: "Ръководство за подготовка, обучение, проверка на летателна годност, категоризиране и лицензиране на пилоти и инструктори на едноместни и двуместни парапланери ...." да не цитирам всичко.

И ако "Да , питахме" , ами какво е то?

Доста изприказвахме, а това поне е одобрено с печат от ГВА .


Гери, какво точно не си разбрала от написаното в темата. Нашет оръководство е вътрешен документ, които няма никаква законова стойност. За да го проложим на практика трябва да сме лице, притежаващо удостоверение по чл. 5 от Н-1. За да го притежаваме това удостоверение, трябва да отговаряме на един куп изискваия. Вместо да четеш нашето ръководство, прочети наредба Н-1 http://www.caa.bg/page.php?category=15&id=847

Извинявай, но вече се уморих да обяснявам едно и също нещо десетки пъти.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов