Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 6:11 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 12:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Не успя да ме убедиш.
"Въпросните дейности" са ....контрол и/или обучение.

_________________
Ссса


Последна промяна Djubaca на Чет Мар 23, 2017 12:46 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 12:43 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
В Астралия нещата са решени доста елегантно по отношение на въздушно пространство, но пък и имат доста пространство като цяло.

Около летищата си има CTA и TMA които са си както при нас - в тях парапланери нямат работа! - точка! - това междудругото е добре да се разбере от всички - все още съм удивен от твърдоглавието на много народ който обича да пресича околовръсното на София или да каца в TMA на летище Бургас например , след това да си пуска трака и да реве как му нарушавали правото на летене. - Уважаеми колеги които мислите че вашето летене е най-важно - един пътнически самолет с 200 нищо неподозиращи човека на борда е много по-важен от празната ви кратуна привързана към парче найлон която е решила да се помота в забранена зона. НЯМАМЕ РАБОТА В ТМА!!!!!!!!!!
по отношение на CTR трябва да си признаем че са неоправдано големи дори за България. Въпреки това по закон нямаме работа там.

В Австралия има допълнителен клас въздушно пространство - CTAF което е ВП около малки летища или военни тренировъчни зони (различни от военни зони които са абсолютно забранени за всякакви ВС освен военни). В това ВП просто всеки прави радио повикване при навлизане в зоната и всеки в зоната отговаря къде е - примерно - "парапланер навлизам в зоната на летище Х намирам се на височина А на разстояние Х от езеро С и летя в посока Б" - след такова повикване обикновено следва отговор от всички ВС в зоната кой къде е - така трафика се самоконтролира без транспондери. Не особено натоварените летища в почивни дни или при малка натовареност минават от CTR на CTAF - което дава право на парапланеристи дори да кацат на такива летища. Системата работи изключително успешно.
В България е леко абсурдно летище Горна Оряховица което има може би 1 полет на месец ако не и на няколко месеца да има зона заемаща цяла централна северна България - ама така било през комунизма и така си останало - както много други неща.

За "комерсиално" летене и дума не може да става - но то се облича много лесно в клубна дейност и може да стане напълно легално без излишни драми.

И призовавам всички първо да прочетат наредбите за които се говори тук преди да вземат отношение - не са изобщо дълги, но ще ви отговорят на някой въпроси.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 1:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Djubaca написа:
Не успя да ме убедиш.
"Въпросните дейности" са ....контрол и/или обучение.


Точно така. Ти за нещо друго ли питаш?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 1:18 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
:)
Не е лошо да се вслушваш и зачиташ в това което говорят и пишат другите, а не само внимателно да четеш ЗГВ освен Н-1.

П.С. Аз искам да летя, не да обучавам или контролирам. Убеди ме, че е незаконно да го правя без да изпълня конкретни изисквания.
Моля да цитираш изискванията.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 1:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 342
Хайде да поумуваме и върху буква "й" от Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008.

А тя е:

й) всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg.

Все си мисля ,че безмоторните пара планери и делта планери не попадат в тази буква и съответно са извън наредба Н1.

Самото определение "заедно с горивото" явно визира само и единствено Слвс задвижвани от моторна тяга.

Ако успеем да получим и официално становище от ГВА с тълкуването на тази буква ще е най добре.

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 1:41 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Djubaca написа:
:)
Не е лошо да се вслушваш и зачиташ в това което говорят и пишат другите, а не само внимателно да четеш ЗГВ освен Н-1.

П.С. Аз искам да летя, не да обучавам или контролирам. Убеди ме, че е незаконно да го правя без да изпълня конкретни изисквания.
Моля да цитираш изискванията.


На предишните страници от темата на няколко пъти се каза ясно, че за да летиш трябва да имаш регистрация на парапланера, да си поставил регистрационните знаци и да имаш удостоверение за летателна годност на парапланера. Това е. Тези два документа се издават от ГВА.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 1:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Изглежда си говориш сам?!
Регистрацията никъде не съм я оспорвал.
Исках да цитираш члена който изисква да съм завършил курс и да притежавам удостоверение.

" Говорител на централна гара: Влакът за мездра тръгва от втори коловоз. Специално за милиционерите -трета и четвърта релса."

Бъди здрав!

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 1:55 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Сега вече стигаме до въпроса за какво ни е тая наредба и цялото това писане:

Хората от ГВА не могат да преценят сами дали крилото ти е годно или не. Необходимо им е становище от проверяващ, който се контролира от лице по чл.119е.

Тоест за да летим законно - трябва да вземем поне определен минимум от дейности.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 1:57 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Djubaca написа:
Изглежда си говориш сам?!
Регистрацията никъде не съм я оспорвал.
Исках да цитираш члена който изисква да съм завършил курс и да притежавам удостоверение.

" Говорител на централна гара: Влакът за мездра тръгва от втори коловоз. Специално за милиционерите -трета и четвърта релса."

Бъди здрав!


Извинявай! Явно не съм разбрал за кое точно питаш... според мен няма изискване за удостоверение за завършен курс.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 2:03 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Иво е разменил съкращенията:

- CTR е забранената за нас зона около летището
- ТМА е по-голямия район за подхождане на самолетите.

Да не забравяме че имаме право да летим в ТМА до 900м надморска височина (Мадара, Невша)

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 2:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Доколкото разбирам , на ГВА им липсват буквите по крилата?!?
Затова са организирали среща, на която са опъвали ушите на Кюркчийски и Цолов, под диктовката на Стаменов?

Ебаси

Хахахахха

И това ако не е активно мероприятие ....

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 3:12 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Данчо написа:
Иво е разменил съкращенията:

- CTR е забранената за нас зона около летището
- ТМА е по-голямия район за подхождане на самолетите.

Да не забравяме че имаме право да летим в ТМА до 900м надморска височина (Мадара, Невша)


Да, съжалявам моя грешка - тук е полунощ - спи ми се :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 4:02 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Цитат:
Хайде да поумуваме и върху буква "й" от Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008.

А тя е:

й) всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg.

Все си мисля ,че безмоторните пара планери и делта планери не попадат в тази буква и съответно са извън наредба Н1.

Самото определение "заедно с горивото" явно визира само и единствено Слвс задвижвани от моторна тяга.


И на мен ми се иска да не попадат, но ако прочетеш безпристрастно дефиницията, в нея просто е указано, че при смятането на максималната структурна маса се включва и горивото, ако има такова. Не е казано, че са изключени възд. средства, които нямат нужда от гориво.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 4:48 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
dimitar.miladinov написа:
Цитат:
Хайде да поумуваме и върху буква "й" от Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008.

А тя е:

й) всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg.

Все си мисля ,че безмоторните пара планери и делта планери не попадат в тази буква и съответно са извън наредба Н1.

Самото определение "заедно с горивото" явно визира само и единствено Слвс задвижвани от моторна тяга.


И на мен ми се иска да не попадат, но ако прочетеш безпристрастно дефиницията, в нея просто е указано, че при смятането на максималната структурна маса се включва и горивото, ако има такова. Не е казано, че са изключени възд. средства, които нямат нужда от гориво.


Ако смятат и теглото на пилота ние с теб имаме проблем.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 23, 2017 8:58 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Това с буква "й" беше ябълката на раздора на срещата с ГВА. Именно тогава юристите и инспекторите започнаха да тълкуват наредбата.
Накрая се стигна до заключението ,че попадаме.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов