Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:36 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 11:54 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 342
Viper_Weasel написа:
Мога да помагам с пример за уредбата в Австралия


Иво а дали може да я преведеш на български наредбата им която засяга и регламентира парапланери, делтапланери , мотопара , паратрайк и мотоделта?

Аз в момента превеждам литовската наредба.

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 11:59 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
За съжаление съм в активният сезон на обучение тук и нямам почти никакво свободно време - работим по 12 ч на ден.
Ако някой има време да преведе ще я изпратя!

Превода е малко комплексен тъй като наредбата е много дълга а за парапланеризма просто има корекция към наредбата която отменя определени точки - точно регистрация например.

Само за пример по отношение на либералността - в Австралия имам право при определени условия да си кацна на действащо летище или да прелетя през въздушното пространство съвсем легално - съответно обаче има и наказания ако го направя нелегално и ме хванат (последното да се чете като - да се похваля за да ме хванат)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 12:30 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Не разбирам защо трябва да се превежда каквото и да е?!? Тези хора английски не знаят ли?!?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 1:36 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Здравейте колеги,
Ще се опитам накратко да опиша акцентите от проведената среща.
Преди началото на срещата се опитах да разговарям с Ангел Стаменов и да му обясня накратко какво сме решили на срещата в Сопот, но някак не останах чут. г-н Стаменов изглеждаше малко притеснен от факта, че на срещата присъстваха и "външни" лица извън комисията по парапланеризъм и УС на БНАК, но така или иначе присъстващите бяха и парапланеристи, част от които вкл. и аз имахме уговорена среща със същите ръководители на отдели, но по въпроси касаещи други класове СлВС.
Г-н Стаменов пръв взе думата, като принципно отправи упреци към нашата общност за това, че сме безхаберни и нежелаещи да спазваме закона. Аз от своя страна изразих мнение, че има такава тенденция, но това не значи, че абсолютно цялата общност трябва да се слага под общ знаменател. Информирах присъстващите за проведената на Сопот среща и за взетото от нас решение да кандидатстваме за лице по чл. 5. Аз и Цветан Цолов показахме, че сме запознати със законовите изисквания и разпоредбите на Н-1 и декларирахме, че имаме желание да работим по решаване на проблемите на парапланеристите и тяхното узаконяване. Опитахме се да кажем, какви според нас са конкретните законови пречки и какви са добрите практики в други държави, но не ни бе дадена такава възможност по никакъв начин, като бе изразено мнение от страна на г-н Начев, че всички регулации свързани с парапланеризма са въпрос на национални регулации и никакви чужди практики нямат значение в случая.
Опитах се да обясня и от къде идва разминаването в позициите между парапланериската общност и г-н Стаменов, като разясних, че той има притеснения относно издаването на IPPI сертификатите за FAI. С Цветан Цолов се опитаме да обясним за какво всъщност служат тези сертификати и че според нас няма законова пречка да продължат да бъдат издавани. Цветан Цолов обясни защо и как се признават от FAI тези сертификати, без реално да имаме национален лицениз и обяснението бе, че ФАЙ са наясно, че има няколко държави, които изостават законово в сферата на този спорт, но имат силни състезатели и традиции в организирането на състезания.
Г-н Стаменов на няколко пъти се извини на ГВА за сконфузната ситуация, която се получи, поради липсата на комуникация между нас и него и изрази съжаление за неудобното положение в което изпадна той самия.
В крайна сметка ни бе поставен въпрос от страна на г-н Начев, дали има някакво съмнение, че трябва да се спазва ЗГВ и разпоредбите на Н-1 от парапланеристката общност.
Аз израих лично мнение, че такъв въпрос не стои на дневен ред, но пак насочих вниманието към конкретни проблемни текстове и по-точно възможността за двусмислено тълкуване. Г-н Начев ми отговори ,че закони не се тълкуват а се прилагат и не е наша работа да ги тълкуваме. Аз и Цветан Цолов настояхме да изясним няколко неясни за нас неща, тъй като на срещата присъстваше и юрист от ГД ГВА и искахме да чуем компетентното му мнение.
Първо разисквахме въпроса с това дали безмоторния парапланер попада в буква "й" от приложение II рег 216/2008 и респективно приложими ли са изискванията на Н-1. Имаше разнопосочни мнения и от двете страни, но юристите разтълкуваха текстовете и потвърдиха, че парапланери и делтапланера излитащи от крака са СлВС.
Тогава поставих въпроса каква е практическата приложимост на Н-1, защото според чл. 24.Чл. "Свръхлеко ВС не може да изпълнява полети във въздушното пространство на Република България, ако няма удостоверение за регистрация, не носи националните и регистрационните знаци на Република България или те не съответстват на посочените
в удостоверението за регистрация знаци.". Попитах как би се провело едно международно състезание по парапланеризъм и казах, че България има традициите в провеждането на такива на европейско и световно ниво. Попитах също и как един пилот от чужда държава, който желае да лети в България, ще може да го направи, след като не отговаря на изискванията на чл 24.
Бе ми отговорено, че закона си е закон и няма значение дали ни харесва, ние сме длъжни да го спазваме.
Поставих въпроса и за нормите за летателна годност, като се опитах да кажа каква е практиката в други държави от ЕС, но пак ми бе отговорено, че тези практики нямат значение. Попитах, тогава какви са нормите за летателна годност на парапланер в РБ и как тя се определя от ГВА. Г-н Стаменов ми зададе въпрос дали съм чувал за EN норми и предложи да ми ги изпрати на e-mail. Аз му казах ,че съм запознат като пилот на парапланер не само с EN, но и с DHV, LTF и.тн. и казах, че въпроса ми е отправен към г-н Начев. На въпроса си получих отговор с два въпроса извън протокола.
Г-н Начев заяви, че ГД ГВА готви промени в Н-1 и каза, че до сега сме имали година и половина, през която ако сме искали сме можели да дадем предложения за промени на наредбата. Аз предложих да участваме с работна група, която с експертизата си да подпмогне работата на ГД-ГВА, но ми бе заявено от г-н Начев, че такава група няма да има и ще можем да даваме предложения по промени на Н-1 едва, след като бъде публикувана за публично обсъждане на сайта на ГД ГВА. С това срещата приключи.
На последвалата среща с г-жа Светла Найденова, която е началник отдел „Летателна експлоатация и лицензиране на авиационния персонал", продължихме дискусията относно създаването на лице по чл. 5. Нейно лично мнение бе, че е по-удачно да се обединим под едно лице в рамките на една организация като АСАБ, вместо да се разделяме на няколко такива. С г-жа Найденова коментирахме и въпроса относно толерантността на ГВА към нашата общност, като заключението бе, че ГВА е чакала достатъчно и ще започне да извършва проверки, като в момента се разработва процедура за съвместна работа с полицията. Полицаите ще имат право да изискват необходимите лицензи, удостоверения за лг и регистрация и т.н.
Аз изразих мнение, че ако се започне директно с репресивни методи, без да има реална възможност пилотите и техните парапланери да се легализират, общността ще се капсулира и въпреки че ще бъдат санкционирани неколцина, множеството ще се укрива и нивото на безопасност ще спадне рязко.

Колеги, това е в общи линии, изводите си правете сами.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 2:14 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Skyhiker написа:
Г-н Стаменов пръв взе думата, като принципно отправи упреци към нашата общност за това, че сме безхаберни и нежелаещи да спазваме закона...


Ако това е вярно - с цялото ми уважение, но това е абсолютно неприемливо за изказване на председател на БНАК, още повече от човек чиято прехрана е пряко свързана със същите тези "безхаберници". Точно човекът който е лице на обединението от клубове няма абсолютно никакво право на подобно пристрастно мнение пред официални лица.

Накратко на мен срещата ми изглежда като да е протекла типично в стил - комунистически старчета - единият ни нахокал, а шайката от шефовете казала че ще ни дърпат ушите публично и ще ни острижат нула номер! А какво искаме ние макар и тръгнали с добри намерения - няма кой да чуе - лошо е когато контролните органи са коне с капаци. Още по лошо е ако започнат да оправдават мизерното си съществуване и да отчитат дейност с акции срещу парапланеристи.

Не напразно в мейлите бях предложил да се направи работна среща САМО между парапланеристи и ГВА. Лично аз долавям лека и изненадваща за мен неприязън от страна на някой от главните действащи лица в БНАК към парапланеризма ... май е време за смяна на ръководството.

Просто размисли и страсти!

Все още смятам че такава среща трябва да се повтори ... само с представители на комисията по парапланеризъм и без други представители от БНАК!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 2:44 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 177
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Подходът им е не е новаторски, директно е взаимстван от видна историческа личност с грузинско потекло - "Есть человек, есть проблема. Нет человек, нет проблема"
Тази администрация мнооого отдавна, още преди приемането ни в ЕС беше за закриване.. Интересно за авиомоделистите какви изисквания ще наложат? Предполагам по аналогия ще трябва да се третират наравно с Боинг и Еърбъс :?: :!:

_________________
I believe I can fly..
________________
Skywalk Chili 4 / Limited edition "Yellow"


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 3:08 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Много забавно ще стане когато глобят някой чужденец и той раздуха случая в Европа, че "в България искат да имаш номер залепен на крилото" - голям смях ще падне...

В момента размишлявам кое е по-добре: да станем за смях пред цяла Европа и целия свят или да се опитаме още веднъж да оправим нещата преди това да се е случило...


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 3:17 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
DVD написа:
Много забавно ще стане когато глобят някой чужденец и той раздуха случая в Европа, че "в България искат да имаш номер залепен на крилото" - голям смях ще падне...


Не просто номер - Швейцарците си имат номера и до ден днешен - номера е персонален - за пилота и е задължително да бъде на крилото ти - но не и за чужди посетители. При нас всеки чужденец ще трябва да е със LZ регистрация. Със сигурност ще се прочуем - по европейските стартове ще се води следния диалог: "ООО Ханс - LZ a? - пак си ходил на почивка в България" ... е*аси!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 3:55 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Viper_Weasel написа:
... Швейцарците си имат номера и до ден днешен - номера е персонален - за пилота и е задължително да бъде на крилото ти ...


Ако това е така - как пък до сега не съм видял ни един швейцарец да си спазва закона... те не са такива хора по принцип...


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 4:42 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 177
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Оставете това, ами си представям следната картинка - каца си въпросният чужденец на Манастирската поляна или примерно на Царско село и му връхлитат отряд барети подкрепени от жандармерия... :lol: Цялата Мара втасала, в нас се вгледали тия цървули :x

_________________
I believe I can fly..
________________
Skywalk Chili 4 / Limited edition "Yellow"


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 6:54 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Skyhiker написа:
Здравейте колеги,
Ще се опитам накратко да опиша акцентите от проведената среща.
Преди началото на срещата се опитах да разговарям с Ангел Стаменов и да му обясня накратко какво сме решили на срещата в Сопот, но някак не останах чут. г-н Стаменов изглеждаше малко притеснен от факта, че на срещата присъстваха и "външни" лица извън комисията по парапланеризъм и УС на БНАК, но така или иначе присъстващите бяха и парапланеристи, част от които вкл. и аз имахме уговорена среща със същите ръководители на отдели, но по въпроси касаещи други класове СлВС.
Г-н Стаменов пръв взе думата, като принципно отправи упреци към нашата общност за това, че сме безхаберни и нежелаещи да спазваме закона. Аз от своя страна изразих мнение, че има такава тенденция, но това не значи, че абсолютно цялата общност трябва да се слага под общ знаменател. Информирах присъстващите за проведената на Сопот среща и за взетото от нас решение да кандидатстваме за лице по чл. 5. Аз и Цветан Цолов показахме, че сме запознати със законовите изисквания и разпоредбите на Н-1 и декларирахме, че имаме желание да работим по решаване на проблемите на парапланеристите и тяхното узаконяване. Опитахме се да кажем, какви според нас са конкретните законови пречки и какви са добрите практики в други държави, но не ни бе дадена такава възможност по никакъв начин, като бе изразено мнение от страна на г-н Начев, че всички регулации свързани с парапланеризма са въпрос на национални регулации и никакви чужди практики нямат значение в случая.
Опитах се да обясня и от къде идва разминаването в позициите между парапланериската общност и г-н Стаменов, като разясних, че той има притеснения относно издаването на IPPI сертификатите за FAI. С Цветан Цолов се опитаме да обясним за какво всъщност служат тези сертификати и че според нас няма законова пречка да продължат да бъдат издавани. Цветан Цолов обясни защо и как се признават от FAI тези сертификати, без реално да имаме национален лицениз и обяснението бе, че ФАЙ са наясно, че има няколко държави, които изостават законово в сферата на този спорт, но имат силни състезатели и традиции в организирането на състезания.
Г-н Стаменов на няколко пъти се извини на ГВА за сконфузната ситуация, която се получи, поради липсата на комуникация между нас и него и изрази съжаление за неудобното положение в което изпадна той самия.
В крайна сметка ни бе поставен въпрос от страна на г-н Начев, дали има някакво съмнение, че трябва да се спазва ЗГВ и разпоредбите на Н-1 от парапланеристката общност.
Аз израих лично мнение, че такъв въпрос не стои на дневен ред, но пак насочих вниманието към конкретни проблемни текстове и по-точно възможността за двусмислено тълкуване. Г-н Начев ми отговори ,че закони не се тълкуват а се прилагат и не е наша работа да ги тълкуваме. Аз и Цветан Цолов настояхме да изясним няколко неясни за нас неща, тъй като на срещата присъстваше и юрист от ГД ГВА и искахме да чуем компетентното му мнение.
Първо разисквахме въпроса с това дали безмоторния парапланер попада в буква "й" от приложение II рег 216/2008 и респективно приложими ли са изискванията на Н-1. Имаше разнопосочни мнения и от двете страни, но юристите разтълкуваха текстовете и потвърдиха, че парапланери и делтапланера излитащи от крака са СлВС.
Тогава поставих въпроса каква е практическата приложимост на Н-1, защото според чл. 24.Чл. "Свръхлеко ВС не може да изпълнява полети във въздушното пространство на Република България, ако няма удостоверение за регистрация, не носи националните и регистрационните знаци на Република България или те не съответстват на посочените
в удостоверението за регистрация знаци.". Попитах как би се провело едно международно състезание по парапланеризъм и казах, че България има традициите в провеждането на такива на европейско и световно ниво. Попитах също и как един пилот от чужда държава, който желае да лети в България, ще може да го направи, след като не отговаря на изискванията на чл 24.
Бе ми отговорено, че закона си е закон и няма значение дали ни харесва, ние сме длъжни да го спазваме.
Поставих въпроса и за нормите за летателна годност, като се опитах да кажа каква е практиката в други държави от ЕС, но пак ми бе отговорено, че тези практики нямат значение. Попитах, тогава какви са нормите за летателна годност на парапланер в РБ и как тя се определя от ГВА. Г-н Стаменов ми зададе въпрос дали съм чувал за EN норми и предложи да ми ги изпрати на e-mail. Аз му казах ,че съм запознат като пилот на парапланер не само с EN, но и с DHV, LTF и.тн. и казах, че въпроса ми е отправен към г-н Начев. На въпроса си получих отговор с два въпроса извън протокола.
Г-н Начев заяви, че ГД ГВА готви промени в Н-1 и каза, че до сега сме имали година и половина, през която ако сме искали сме можели да дадем предложения за промени на наредбата. Аз предложих да участваме с работна група, която с експертизата си да подпмогне работата на ГД-ГВА, но ми бе заявено от г-н Начев, че такава група няма да има и ще можем да даваме предложения по промени на Н-1 едва, след като бъде публикувана за публично обсъждане на сайта на ГД ГВА. С това срещата приключи.
На последвалата среща с г-жа Светла Найденова, която е началник отдел „Летателна експлоатация и лицензиране на авиационния персонал", продължихме дискусията относно създаването на лице по чл. 5. Нейно лично мнение бе, че е по-удачно да се обединим под едно лице в рамките на една организация като АСАБ, вместо да се разделяме на няколко такива. С г-жа Найденова коментирахме и въпроса относно толерантността на ГВА към нашата общност, като заключението бе, че ГВА е чакала достатъчно и ще започне да извършва проверки, като в момента се разработва процедура за съвместна работа с полицията. Полицаите ще имат право да изискват необходимите лицензи, удостоверения за лг и регистрация и т.н.
Аз изразих мнение, че ако се започне директно с репресивни методи, без да има реална възможност пилотите и техните парапланери да се легализират, общността ще се капсулира и въпреки че ще бъдат санкционирани неколцина, множеството ще се укрива и нивото на безопасност ще спадне рязко.
Колеги, това е в общи линии, изводите си правете сами.


Колеги, имаме положителна новина от преди един час. Ще ви помоля да погледнем сериозно на нещата и да обединим усилията си!
С оглед на вчерашната среща в ГВА, и негативното и пренебрежително отношение към нашата общност и нашите проблеми, искренно се надявам това да доведе до реални резултат и да ни бъде дадена възможност да работим съвместно с компетентните институции по решаването на нашите проблеми.
Отговора от Прездентството на Репуублика България можете да прочетете тук:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Последна промяна Skyhiker на Пет Мар 17, 2017 8:56 am, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 7:04 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 31, 2014 9:05 am
Мнения: 47
Местоположение: София
Име: Александър Шопов
Едит: ок, вече работи

Линкът не работи както трябва.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2017 9:22 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 18, 2004 8:24 pm
Мнения: 31
Местоположение: Велико Търново
Нямам нищо против да спазвам закона. Но такса от 500 лева за регистрация на безмоторен парапаланер... Утре ще ме накарат да платя 500 лева за регистрация и на велосипеда си! Разбира се, че сме съгласни да сме обозначени във въздуха. Но на каква цена? Не е ли жалко, че работим в чужбина на много по опростени и смислени правила, че плащаме данъци там. Може ли световни и европейски шампиони да са нарушители в собствената си държава, само защото някой си е "свършил" работата... Разбира се, че може. За това умните хора си отиват, за това стана скучно. За това се налага на РВД да пуска обява за кадри, ами няма ги хората... живота е един... избягаха. Дори братовчедите ви свършиха.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 3:21 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
DVD написа:
Viper_Weasel написа:
... Швейцарците си имат номера и до ден днешен - номера е персонален - за пилота и е задължително да бъде на крилото ти ...


Ако това е така - как пък до сега не съм видял ни един швейцарец да си спазва закона... те не са такива хора по принцип...


Всички Швейцарци които са членове на SHL/FSVL и летят във Швейцария имат номера и си ги слагат на крилата задължително - не си го измислям - имаме няколко редовни летящи швейцареца които идват при нас на Сопот и всички са с номера - и тази информация я имам от тях. Ако си видял Швейцарец без номер - то просто той вероятно има FFVL или DHV лиценз от съседна държава и си лети като външен пилот - за това ограничение няма.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 5:48 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Ще си позволя да постна нещо, което написах в една група където чоплим проблемите на моторнитем но има неща, които засягат и безмоторните.

В резюме ще кажа, че принципно сме работили в грешна посока и трябва да си насочим усилията не към даване на примери с добри практики в чужди държави а към изготвяне на документ с ясни и необорими доводи, защо искаме каквото искаме и защо трябва да стане така, както го искаме. Ники Йотов даде един такъв пример и той е, че парапланеризма освен спорт е и туристическа атракция и води много чужденци в България. Други примери могат да бъдат възпитанието на подрастващите, откъсването им от негативни влияния в обществото и.т.н.

Ето го и текста, който написах защото пи писна да ме нападат лично, особенно хора които не са си направили труда даже и да прочетат какво пиша. Пак казвам, това се отнася за голеги от моторизираните класове.

"Колеги, честно да ви кажа, не вече не знам защо се включих в тази борба, поради простата причина, че от както това започна понасям доста критики, развалих си отношенията с хора, които уважавам изключително много и отделих много време, което по право се полагше на семейството ми!

Така и така съм седнал да пиша по нощите, за това ще ви кажа къде бъркаме генерално с подхода според мен.

След проведената среща с парапланеристите, БНАК и ГВА, осъзнах, че ГВА не ги интересуват никакви чужди дори практики, никакви чужди летателни годности и регистрации и т.н и това е чисто и просто защото клас микролайт е подвалстен само и единствено на национални норми поради рег 216 и Н-1.

Ако се поставите на мястото на един инспектор, чиято основна работа е да се занимава с граждански самолети, различни и големи самолети, ще разберете защо от негова гледна точка е нормално от нас да се изисква регистрация и летателна годност и бревет за всичко без изключение.

Представете си най-лошия сценарии в авиацията. Граждански самолет губи на 100% тягата от двигателите си и се налага да направят аварийно кацане, със скорост приблизително 250 км/ч. А сега си представете, ужасния сценарий, при който на такъв самолет му отказват двигателите на малка височина над населено място. Ами тотален ужас!

И така, докато а нас се гледа като на подобна заплаха, нещата няма да се променят. Не че твърдя, че инспекторите в ГВА не знаят каква е разликата между Боинг и паратрайк, но мисля, че не са в детайли запознати какви са полетните характеристики на нашите СлВС и какво се случва при отказ на двигателя, което при мен е било стотици пъти умишлено предизвикван, за да се насладя на тишината и глайда от 8:1 и да се приземя със скорост от 25 км/ч и маса на моето вс от 20, 50 или 100 кг.

Летателната годност няма да я коментирам много ,защото едва ли стои на дневен ред въпроса трябва ли да е годно едно ВС да лети. Ще коментирам обаче изискванията за да получим такава за нашия клас и те са абсурдни.

Регистрацията, ами на мен ми бе зададен директен въпрос, как ще ни идентифицира един инспектор или потърпевш от нашата дейност без да имаме регистрация? Аз, честно казано не измислих нещо смислено тогава и нищо не отговорих, защото довода там е така, онам е иначе, няма никаква тежест ,както стана ясно.

Бревета, ами как ако нямаш бревет, ще докажеш че си компетентен и познаваш най-малкото въздушното пространство и правилата за полети? Или има останал още някой тук, които мисли, че нас тези неща не ни засягат, щото ние си летеме просто ей така за кеф?

И така, мисълта ми е, че ако искаме нещата да се променят в наша полза, ние трябва да се обосновем много, много силно и да отстояваме позициите си не с примери от чужди държави (за което ми бе отправена неколкократно забележка) а с ясни доводи.

За съжаление, ако сте разбрали каква беше нагласата към нас (всички класове и пилоти СлВС) и какво ни бе заявено от страна на ГВА (нямаме работа в изготвянето на нов проект и ГВА еднолично ще направи такъв а ние ще можем да го коментираме, когато бъде публикуван за публично обсъждане, но и да не ни харесва, евентуалните корекции ще бъдат минимални и това е защото сме дремали година и половина.)
Според мен шансовете за комуникация по каналния ред са сведени до нула към този момент.

За това се зарадвах отговора от президенството и резулюцията до министъра на МТИТС. Надявам се да бъде организирана среща на ниво Министър, ГВА, представители на клас микролайт от всички категории.

Е това е, те. Това е моята борба..

Ако мислите, че докато се дразгаме по между си, нещо смислено ще излезе, жестоко се заблуждавате!"

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -2 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов