Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Ное 21, 2017 11:58 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 11:52 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 10:04 pm
Мнения: 231
Местоположение: Пловдив
Г-н Кюркчийски, явно сте на етап "не моам се запра". Все пак, неделя е - ракиено време.
И прочие - вече Ви беше казано - не говорете от името на всинца ни.

_________________
небесен чергар


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -2 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 12:45 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 11:38 am
Мнения: 35
Местоположение: Asenovgrad
Име: Гергана Толева
Петьо,

Това вече го четох, изчетох и целия разговор тук и на срещата на всички клубове бях и честно казано всичко което чувам е много НЕ-та. Цецо и на срещата каза, че е редно да ги питаме за това Ръководство, независимо, че е вътрешен документ.

Изхождам от следната позиция съгласно въпросната Наредба Н-1:

ЮЛ - да - БНАК визирам
РЪКОВОДСТВО - ОДОБРЕНО : ДА
Лице по чл. 5... - НЕ,
ОК в този случай как решаваме нещата най-лесно, защото аз както ги виждам има от 3 необходими условия - 2 изпълнени или с доработка.

Не ни харесва, че е БНАК, имаме БАДП, нали? Доколкото си спомням на срещата коментирахме, не АСАБ, а БАДП да е организацията по чл. 5, ако ще се прави?

Последно: аз лично искам да питаме ГВА за отговор за съответният Правилник, защото е с тяхното ДА и с техният печат, а не твоето или някой друг становище "вътрешна разпоредба". Нека хората, които си избрахме визирам теб и останалите изброени по-горев обобщението на срещата, просто да ги попитате на следващата среща.

Това е! Защото сега си повтаряме едно и също и се въртим в кръг! Малко по-креативно да подходим, пък да видим дали ще мине? Иначе просто вървим към конфронтация!

Поздрави.

_________________
Гергана Толева


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 2:13 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 567
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
архитекта написа:
Г-н Кюркчийски, явно сте на етап "не моам се запра". Все пак, неделя е - ракиено време.
И прочие - вече Ви беше казано - не говорете от името на всинца ни.

На мен "не моа да се запра" ми е девиз. Безработе нсъм, така че за мен е все тая кои ден от седмицата е. Ракия и други спиртни напитки не употребявам. Сигурно не говоря от името на всеки един по отделно, но доколкото си спомням на 12.03.2017 г. в Сопот бе проведена среща и присъстваха доста хора, включително и представители на повечето клубове. На тази среща бяха излъчени делегати за срещата с ГВА. Аз съм сред тези хора. Ако на някой това не му харесва, направете пак такава среща и предложете друг. Честно да ти кажа, много ще ми олекне от това, защото докато тук има хора които недоволстват скрити зад мониторите си, аз и Пастора застанахме очи в очи с ГВА и аз лично вече получих няколко предупреждения, че на мен ще ми се разкаже играта.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -2 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 2:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 285
А в същност като се замисля сега Ангел Стаменов е много прав в квалификациите които дава на парапланеристите.

Визирам ЦЪКАЧИТЕ НА МИНУСИ на човек , който се бори за една обща кауза по единствения в момента възможен начин в момента и търпейки всички негативи от това!

Топузов прочети отново темата от самото начало. Навържи хронологично събитията от последния месец и ще видиш,че сме едно цяло. Парапланери,делтапланери, мотопари, паратрайкове и мотоделти страдаме от едни и същи дребни детайли на Н1.

И ако ние сега не се обединим и не направим всичко възможно да прокараме корекциите на тези конфликтни точки в новата наредба то втори шанс скоро няма да има.

П.С.

Към ЧЕРГАРА.

Да мое да се запреме. Мое и да си мишкуваме още дълги години. Ама нема!

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -5 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 2:37 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 567
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
G написа:
Петьо,

Това вече го четох, изчетох и целия разговор тук и на срещата на всички клубове бях и честно казано всичко което чувам е много НЕ-та. Цецо и на срещата каза, че е редно да ги питаме за това Ръководство, независимо, че е вътрешен документ.

Изхождам от следната позиция съгласно въпросната Наредба Н-1:

ЮЛ - да - БНАК визирам
РЪКОВОДСТВО - ОДОБРЕНО : ДА
Лице по чл. 5... - НЕ,
ОК в този случай как решаваме нещата най-лесно, защото аз както ги виждам има от 3 необходими условия - 2 изпълнени или с доработка.

Не ни харесва, че е БНАК, имаме БАДП, нали? Доколкото си спомням на срещата коментирахме, не АСАБ, а БАДП да е организацията по чл. 5, ако ще се прави?

Последно: аз лично искам да питаме ГВА за отговор за съответният Правилник, защото е с тяхното ДА и с техният печат, а не твоето или някой друг становище "вътрешна разпоредба". Нека хората, които си избрахме визирам теб и останалите изброени по-горев обобщението на срещата, просто да ги попитате на следващата среща.

Това е! Защото сега си повтаряме едно и също и се въртим в кръг! Малко по-креативно да подходим, пък да видим дали ще мине? Иначе просто вървим към конфронтация!

Поздрави.


Ами конкретно, ДА питахме ги. Даже поисках писмено становище по някои въпроси, на което ми бе отговорено, че такова няма да бъде дадено. Не мога да разбера, какво неясно има в цялата ситуация. Има ЗГВ, има наредба Н-1 то 2014 г и има някакво ръководство от 2010 г за някакви парапланери. Ръководството определя вътрешни правила в БНАК. Дори ГВА да го признава без каквито и да било корекции, освен него трябва да имаме внедрена система за качество и одобрена учебна и изпитна програма със всичките и там атрибути и хорариуми. Освен това, за да станем лице по чл . 5. трябва да имаме изпълнителен директор, полетен директор, технически директор и отговорник по качеството. Просто е катооооо..... и аз не знам като какво.

Също не мога да разбера, защо не разбирате, че тази среща имаше за цел да ни набият канчето от страна на ГВА и на г-н Стаменов. На тази среща от страна на ГВА не бе предвидено ние да говорим, питаме или да коментираме. Бе предвидено да стоим и да слушаме, защото сме некомпетентни и безхаберни както в общи линии бяхме кфалифицирани.

За наше и ваше щастие, това не се получи точно така, чисто и просто защото срещу ГВА имаше поне двама човека, които показаха, че познават разпоредбите и имат желание в нашата общност нещата да се случат по правилния начин. Изненадахме ги с позиция и декларация, че вече работим по кандидатстване за лице по чл. 5.

Тук ще помоля Пастора и Емо, които също бяха на срещата да се включат и да потвърдят или опровергаят казаното до тук от мен.

Злоупотребявате с търпението ми и добронамереността ми да помогна с каквото мога. Отделих прекалено много време да се обяснявам по темата. Пак ще кажа, ако не ви харесва моята персона или моите методи, просто направете нова среща в същия състав, като този от срещата а Сопот или в разширен такъв, и просто гласувайте да бъда сменен. До тогава, аз съм поел ангажимент пред хората, които мисля единодушно ме подкрепиха.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -5 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 3:05 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 11:38 am
Мнения: 35
Местоположение: Asenovgrad
Име: Гергана Толева
Skyhiker написа:
G написа:
Петьо,

Това вече го четох, изчетох и целия разговор тук и на срещата на всички клубове бях и честно казано всичко което чувам е много НЕ-та. Цецо и на срещата каза, че е редно да ги питаме за това Ръководство, независимо, че е вътрешен документ.

Изхождам от следната позиция съгласно въпросната Наредба Н-1:

ЮЛ - да - БНАК визирам
РЪКОВОДСТВО - ОДОБРЕНО : ДА
Лице по чл. 5... - НЕ,
ОК в този случай как решаваме нещата най-лесно, защото аз както ги виждам има от 3 необходими условия - 2 изпълнени или с доработка.

Не ни харесва, че е БНАК, имаме БАДП, нали? Доколкото си спомням на срещата коментирахме, не АСАБ, а БАДП да е организацията по чл. 5, ако ще се прави?

Последно: аз лично искам да питаме ГВА за отговор за съответният Правилник, защото е с тяхното ДА и с техният печат, а не твоето или някой друг становище "вътрешна разпоредба". Нека хората, които си избрахме визирам теб и останалите изброени по-горев обобщението на срещата, просто да ги попитате на следващата среща.

Това е! Защото сега си повтаряме едно и също и се въртим в кръг! Малко по-креативно да подходим, пък да видим дали ще мине? Иначе просто вървим към конфронтация!

Поздрави.


Ами конкретно, ДА питахме ги. Даже поисках писмено становище по някои въпроси, на което ми бе отговорено, че такова няма да бъде дадено. Не мога да разбера, какво неясно има в цялата ситуация. Има ЗГВ, има наредба Н-1 то 2014 г и има някакво ръководство от 2010 г за някакви парапланери. Ръководството определя вътрешни правила в БНАК. Дори ГВА да го признава без каквито и да било корекции, освен него трябва да имаме внедрена система за качество и одобрена учебна и изпитна програма със всичките и там атрибути и хорариуми. Освен това, за да станем лице по чл . 5. трябва да имаме изпълнителен директор, полетен директор, технически директор и отговорник по качеството. Просто е катооооо..... и аз не знам като какво.

Също не мога да разбера, защо не разбирате, че тази среща имаше за цел да ни набият канчето от страна на ГВА и на г-н Стаменов. На тази среща от страна на ГВА не бе предвидено ние да говорим, питаме или да коментираме. Бе предвидено да стоим и да слушаме, защото сме некомпетентни и безхаберни както в общи линии бяхме кфалифицирани.

За наше и ваше щастие, това не се получи точно така, чисто и просто защото срещу ГВА имаше поне двама човека, които показаха, че познават разпоредбите и имат желание в нашата общност нещата да се случат по правилния начин. Изненадахме ги с позиция и декларация, че вече работим по кандидатстване за лице по чл. 5.

Тук ще помоля Пастора и Емо, които също бяха на срещата да се включат и да потвърдят или опровергаят казаното до тук от мен.

Злоупотребявате с търпението ми и добронамереността ми да помогна с каквото мога. Отделих прекалено много време да се обяснявам по темата. Пак ще кажа, ако не ви харесва моята персона или моите методи, просто направете нова среща в същия състав, като този от срещата а Сопот или в разширен такъв, и просто гласувайте да бъда сменен. До тогава, аз съм поел ангажимент пред хората, които мисля единодушно ме подкрепиха.


Ами това исках да чуя, че сте ги питали. Знам от първа ръка че срещата е била пълен фарс, което даже мисля е меко казано. Никой не се съмнява в това, което казваш. Даже мисля, че трябва да се повдигне като въпрос на събранието на БНАК на 25.03.2017 г.

Точно поради факта, че сме те избрали единодушно мисля, че трябва да си по-търпелив към изказванията на другите. Не приемай повечето от тях като критика и губене на време, а като общо блъскане на главите да се разреши ситуацията.

Поздрави,

_________________
Гергана Толева


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 3:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 286
Име: Георги Джамяров
Другари !

Нека бъдем приятели.

Аз не знаех на кой бряг съм, но сега вече знам.
Бананът е Дебел и корав.
Какво имам в предвид.

Ако предположим че структурната маса е теглото на Въздухоплавателното средство е масата на чаршафа без пилота и горивото то Приложение II казва, че същото ВС не трябва да отговаря на изискванията на регламента.

Да, обаче тук се намесва някой "съвестен" чиновник или не толкова съвестен занаятчия, който казва : СлВС са дори и тези които не трябва да отговарят на регламент ЕО и тези същите ВС трябва да отговарят на всички изисквания дори и това да не се изисква от еди кой си регламент.

С което се поставят основите на един страхотен бизнес.

Насилих се да прочета половината Наредба 1 и установих, че смисъл от драпане няма никакъв. Защо ?
Изпълните ли разпоредбите на чл.5 т.10 това означава,че приемате наредбата за манна небесна и че парапланерът с максимална структурна маса под 70кг е СлВС и на него трябва да се залепят букви не по-малки от 50см на крилата ( непредставителна извадка от наредба 1 ). Честито.
Бюрокрацията е победила.

Проблемът на ГВА не е това, че Ончо Петров не си е залепил 50 сантиметрови букви на крилото, нито че не е минал курс при обучаващ по чл.5 т.10. Проблемът на ГВА е това че те искат да бъдат спазвани зоните и да нямат конфузни ситуации. Това което ми вади очите е наличието на точка й) в чл.2.Попаднем ли хипотезата да изпълняваме изискванията на тази наредба то бял ден няма да видим. Всяка година регистрации на прапланери, дерегистрация при продажба лепенки по крилата и опашните плоскости ( собствениците на адванс имат опашни елементи ) . и т.н.

Ясно е че ще се наложи да се дават жертви. Трябва да се излъчи преговаряща група която да изясни какво точно искат ГВА ( различно от твърденията на прецедателя на БНАК ) и на какви отстъпки са готови в ГВА и какъв агнец ще приемат.

Реалистични цели са :
1. буква й) от регламента да отпадне от Н1
2. Не виждам пречка пилотите да бъдат обучавани съгласно "Ръководство за подготовка, обучение, лицензиране на пилоти и инструктори по парапланеризъм"
3. Също така не виждам пречка ГВА да издава свидетелсво за любител пилот. Тоест пилотите да бъдат ограмотени ( нали сме неграмотни ). А и ГВА да знае кои сме пилотите.

Търговската дейност изглежда трябва да започне да отговаря на изискванията на наредбата без компромиси. Дали няма да е в неин плюс аз не мога да се наема да дам отговор.

При всички положения самосиндикалните прояви не са верния път
Обвиненията са отправени към парапланеристката общност а неин представител е комисията по парапланеризъм.

Толкоз

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 3:44 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 11:38 am
Мнения: 35
Местоположение: Asenovgrad
Име: Гергана Толева
Djubaca написа:
Ясно е че ще се наложи да се дават жертви. Трябва да се излъчи преговаряща група която да изясни какво точно искат ГВА ( различно от твърденията на прецедателя на БНАК ) и на какви отстъпки са готови в ГВА и какъв агнец ще приемат.

Реалистични цели са :
1. буква й) от регламента да отпадне от Н1
2. Не виждам пречка пилотите да бъдат обучавани съгласно "Ръководство за подготовка, обучение, лицензиране на пилоти и инструктори по парапланеризъм"
3. Също така не виждам пречка ГВА да издава свидетелсво за любител пилот. Тоест пилотите да бъдат ограмотени ( нали сме неграмотни ). А и ГВА да знае кои сме пилотите.

Търговската дейност изглежда трябва да започне да отговаря на изискванията на наредбата без компромиси. Дали няма да е в неин плюс аз не мога да се наема да дам отговор.

При всички положения самосиндикалните прояви не са верния път
Обвиненията са отправени към парапланеристката общност а неин представител е комисията по парапланеризъм.

Толкоз


Това вече го направихме, клубовете се събраха. Има такава работна група. Петьо е един от тях, точно заради познаването и опита му с тази наредба. И стратегия с искания и препоръки от наша страна има.

За мен председателя на БНАК, трябва да защитава и представлява интересите на всички спортове под шапката на въпросната организация, а не да "набива канчетата" на огромна част от членската маса публично, независимо от това кой какъв. Тези неща можем да си ги казваме после на закрити врати. Това е част от неговите задължения.

_________________
Гергана Толева


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 4:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Ное 17, 2014 9:26 pm
Мнения: 15
Име: Милко Кръстев
Правилният подход е да се избяга от квалификацията на парапланерите като СлВС. Примерно за лодките, които се движат по Дунав, има два режима. Изисква се регистрация, когато лодката е по-дълга от 4.57 м или мощността на двигателя е над 15 к.с. За всички останали плавателни средства като каяци, водни колела, сърфове, малки платноходки или катамарани, не се изисква капитанско право или регистрация. Пред ГВА трябва да се отстоява подобен подход, който е приложила ДМА. Все пак морското и въздушното право си приличат доста. С тази разлика, че речното е доста по-добре уредено в БГ за любителите. Правилният подход е да се отделят в бъдещата наредба парапланери и спийд крила от всякаква моторизирана авиация. Както е направено в речното и морско право в БГ.

Наредба Н-1 написа:
Чл. 2. (1) "Свръхлеки въздухоплавателни средства" (СлВС) са въздухоплавателни
средства по букви "д", "е", "ж" и "й" от Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008
на Европейския парламент и на Съвета от 20 февруари 2008 г. относно общи правила в
областта на гражданското въздухоплаване, за създаване на Европейска агенция за
авиационна безопасност и за отмяна на Директива 91/670/ЕИО на Съвета, Регламент
(ЕО) № 1592/2002 и Директива 2004/36/ЕО (ОВ, L 79 от 2008 г.).


Обърнете внимание, че чиновниците са изпуснали букви "б" и "в"

Регламент (ЕО) 216/2008 написа:
б) въздухоплавателно средство, специално проектирано или преработено с цел проучване, експериментални или научни цели и което е вероятно да се произведе в много ограничени бройки;

в) въздухоплавателно средство, от което най-малко51 % е изградено от любител или от сдружение с нестопанска цел на любители, за техни собствени нужди и без търговско предназначение;


Тоест, ако някой го хване например полицията, би могъл в последващо административно дело да твърди, че си е ушил крилото сам по планове. Друг вариант е, че извършва научно изследване и записва движението на въздушните маси и силата на възходящите течения под определени облаци със специално произведен за целта летателен апарат :D Целните кацачи ще трябва да измислят друга версия, примерно с низходящи течения.


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 4:51 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 567
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Djubaca написа:
.Попаднем ли хипотезата да изпълняваме изискванията на тази наредба то бял ден няма да видим. Всяка година регистрации на прапланери, дерегистрация при продажба лепенки по крилата и опашните плоскости ( собствениците на адванс имат опашни елементи ) . и т.н.


Точно при поставянето на въпроса дали според рег 216 парапланера е СлВС и попада ли под юрисдикцията на Н-1 стана напечено. От начало ни бе заявено, че закона не се тълкува а се прилага, но кокато заявих, че има неясни текстове и поисках писменно становище от ГВА и най-вече от юриста на ГВА, които присъстваше на срещата и седеше точно до мен, настана смут. Някак си успях да цитирам именно буква "й" от рег 216 и започна един спор дали безмоторния парапланер излитащ от крака е СлВС. Имаше хора, които твърдяха, че не е СлВС, имаше и такива, които твърдяха обратното. Тогава юристи и инспектори започнаха да четат рег 216 и да го препрочитат и излязоха с устно стновище, че парапланера е СлВС и попада по юрисдикцията на Н-1. Тогава поставих и въпроса с чл. 24. от Н-1,който на практика прави невъзможно провеждането на каквото и да е мероприятие с чужди СлВС, понеже се изисква СлВС да носи националните и регистрационни знаци за да извършва полети във въздушното пространство на РБ, а това е процедура изискваща подаване на заявление за регистрация, заплащане на такса от 100 лв. чакане на законно установения срок и лепене на лепенки с българските национални и регистрационни знаци. Съответно после СлВС на чужд гражданин, трябва да бъде дерегистирано по обратния ред.
Ето за това, казах, че трябва да се работи по промяна на Н-1, и тогава ми бе заявено, че това не е наша работа, защото сме дремали от 2014 г до сега.

Надявам се да се изяснява вече ситуацията. Ще опитам да се сдобия с копие от протокола, който аз лично подписах, Пастора също.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -5 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 5:27 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 286
Име: Георги Джамяров
Според наредбата няма съмнение. Парапланерът е СлВС.

#КОЙ е дремал също е ясно.
По ми е интересно как този въпрос се задава от ГВА.
Нали уж имахме добра комуникация с тях ?!?

А иначе искам да запитам Пастора - как предлага да се обединим ? Като мишкуваме чергарски или като чергаруваме мишкарски ?

Според мен темата трябва да се изтрие. Да се съберат заинтересованите лица и да провеждат разговорите с ГВА в пълна конфиденциалност при 100% представителност.

По зле от това е да почнат полицаите да ни гонят ... тогава ще се научим да се вадим с -1

ПП mtk - не се притеснявай, в коригираното издание ще бъдат добавени и пропуснатите букви.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 6:53 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 170
mtk написа:
Правилният подход е да се избяга от квалификацията на парапланерите като СлВС. Правилният подход е да се отделят в бъдещата наредба парапланери и спийд крила от всякаква моторизирана авиация. Както е направено в речното и морско право в БГ.


Подкрепям Милко Кръстев !


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 7:44 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 567
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
ognian написа:
mtk написа:
Правилният подход е да се избяга от квалификацията на парапланерите като СлВС. Правилният подход е да се отделят в бъдещата наредба парапланери и спийд крила от всякаква моторизирана авиация. Както е направено в речното и морско право в БГ.


Подкрепям Милко Кръстев !

Колеги, спорeд мен правилния подход е, да убедим ГД ГВА, че сме достатъчно компетентни и можем да гарантираме безопасността на въздушното пространство. Всички други доводи, реално нямат значение за тях. По какъв начин ще усpеем е въпрос на сериозна дискусия и трябва да сме абсолютно единодушни.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Последна промяна Skyhiker на Пон Мар 20, 2017 9:29 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +6 / -3 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Нед Мар 19, 2017 10:58 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Фев 14, 2009 3:40 pm
Мнения: 107
ognian написа:
mtk написа:
Правилният подход е да се избяга от квалификацията на парапланерите като СлВС. Правилният подход е да се отделят в бъдещата наредба парапланери и спийд крила от всякаква моторизирана авиация. Както е направено в речното и морско право в БГ.


Подкрепям Милко Кръстев !


Мишките отиват при бухала за съвет:
- Кажи ни, като най-мъдро животно, какво да направим? Всички ни гонят - котки, сови, всякакви други хищници.
- Станете бодливи като таралежите, никой няма да ви закача.
- А как да станем бодливи?
- Абе не ме занимавайте с подробности, аз съм стратег, тактиката си е ваша работа.


P.S. Който мисли иначе нека се опита да напише една страница аргументирано становище на тема "защо летящите трябва да се третират както плуващите". Тоест такова становище, което да не предизвиква на първо четене бурен смях и обаждания за линейка с яки санитари. Между другото, какво ли е мнението на моделистите по проблема ? Гледам според новия регламент всичко що е дистанционно управляемо и с маса под 150 кг. се брои за СлВС... :roll:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Пон Мар 20, 2017 8:32 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1925
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Безпилотните ЛА под 150 кг не са СлВС, според Н1.
...

Най-добрия вариант е ако ГВА се съгласят да махнат буква "ж" ( планери с максимална структурна маса 80 kg – за едноместен вариант или 100 kg – за двуместен вариант, включително с крачно задвижване ) от чл. 2 на Н1, който описва кои са СлВС.
От ЕС не ги задължават как да си дефинират ВС, така че може да се лобира в тази насока.

Ако откажат, то трябва да им предложим да оправомощат организация (БНАК, Асоциацията по пара и делта), която да извършва САМО точка 12 по чл. 5

12. одобряване и контрол на лицата, извършващи обучение на лица, практикуващи въздушни спортове.

Член 5 има дълъг списък с дейности, които могат да се извършват от оправомощеното от ГВА лице/организация. Никъде не видях текст, че това лице задължително трябва да извършва всички тези дейности накуп. Никъде не видях текст, че персонала и методиките на тази организация трябва да са еди какви си. Така предвид простотата на парапланерите, нямаме нужда да сертифицираме човек по ISO, който да извършва периодични одити и тем подобни. Прочетох резултата от ГВА проверка на АСАБ и видях че ги цакат, защото не представят график и доказателства за извършване на одити и оценки за съответствие.

Също така, трябва много да внимаваме с изискванията за застраховане на лицето по чл.5.
ГВА на САЩ наложи на техния БНАК (USHPA) да си вдигнат застраховките за щети на трети лица над определена сума, която не се покриваше от съществуващите застрахователи на пазара, та се наложи пилотите да съберат за месец и половина 2 млн долара за да си направят собствена застрахователна организация.

Във втория вариант, няма нужда да се променя Н1, а само да се убеди ГВА да я интерпретира във вариант, който ще работи.
Така естествено ще отпаднат изискванията за регистрация на ВС и контрол на техническото им състояние.

Мисля, че твърде много драматизираме случая. С малко компромиси от двете страни нещата ще станат. Ама за съжаление трябва да се поразмърдаме.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов