Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Окт 24, 2020 5:11 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Пон Мар 20, 2017 9:56 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 714
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
niki написа:
Най-добрия вариант е ако ГВА се съгласят да махнат буква "ж" ( планери с максимална структурна маса 80 kg – за едноместен вариант или 100 kg – за двуместен вариант, включително с крачно задвижване ) от чл. 2 на Н1, който описва кои са СлВС..


Ето още един проблем с тълкуването, защото според ГВА парапланерите попадат в буква "й"( всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg.)

Аз много се блъсках и недоумявах защо, и все още продължавам да се чудя. Направих си труда да погледна изданията на рег 216 на няколко езика и единствено на френски е употребена думата "делтаплани" в буква "g" аналогична на буква "ж"
g) les planeurs dont la masse structurelle n'excède pas 80 kg en version monoplace ou 100 kg en version biplace, y
compris les deltaplanes;

Аз на срещата се опитах да им кажа, че има неясни текстове и бихме искали да ни ги разтълкуват и да излязат с писменно становище, за да няма този мисли така, онзи каза онака. Обаче ни бе казано, че не е наша работа да ги тълкуваме и толкоз.

Именно поради тези причини считам, че проблем номер едно е установяването на нормална комуникация с ГВА. Конкретните предложения за корекции ще ги уточним между нас и ще ги предложим, но само ако искат да ги приемат. Пак подчертавам, че тях не ги интересува дали летим с парапланер или метла. Интересува ги начина по които го правим и най вече дали сме компетентни и познаваме въздушното пространство и VFR правилата. Между другото ,съветвам всички летящи да се запознаят с този документ http://www.caa.bg/upload/docs/VFR_GUIDE_BG.pdf
Най-вече тези, които ще участват в евентуална работна среща с ГВА, ако успеем да уговорим такава. Инспекторите обичат да препитват между другото и това е нещо, което ми се е случвало няколко пъти.

За последно ще акцентирам върху нещо, което считам за много важно. Настоящата наредба Н-1 е претърпяла големи редакции от юристи на МТИТС и е излязла във вариант, коренно различен от предложения. Недоволни има и от двете страни, както и от пилотите, така и от инспекторите. Именно за това опитвам да ангажирам Министъра и неговата администрация да ни съдейства. ГВА предлага, но МТИТС одобрява, т.е .юристите, чиято единствена цел е снемането на отговорност от министерството при евентуален проблем. Принципно всичко се свежда именно до отговорността. Който си е поставил подписа, той я носи. За това няма да минем без внедрена система за качество. За да ни предаде ГВА отговорността, трябва да отговаряме на същите изисквания на които и те.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Вто Мар 21, 2017 1:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 714
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Малко offtopic се получава, но има връзка с темата и ще го постна.

1- Ако някой те ласкае, това не значи че ти мисли доброто. Даже вероятно е точно обратното! (Да си го набия в дебелата глава)

2- Вярвай на доказателствата и фактите, не на догатките и твърденията. (Колко пъти да си го повтарям това, а?)

3- Когато търсиш силен съюзник, помисли какво ще стане, ако той се обърне срещу теб! (Това е насочено, към тези дето ще ми "намират цаката")

4- Най добрия резултат за групата се постига, когато всеки прави най-доброто за себе си, но в интерес на групата. (Това е от филма "Красив ум".)

5- Преди да нападнеш някого, помисли, какво има да губи той и какво имаш а губиш ти. ( Пак за онези с "цаката" )

6- Praemonitus Praemunitus - Предупреден значи въоръжен ( от профила на проф. Иво Христов)

7 - Не прави непоискано добро. ( Това е съвет от Венелин Стайков)

8- Не казвай, че нещо е невъзможно, на онзи, които вече го е направил. (перифразирано от някъде)

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Вто Мар 21, 2017 3:36 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 409
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Предстоят промени в планирането на полетите.
Ще се реконструира цялото въздушно пространство, като идеята е до 2021 (а нашите искат да са готови до 2019) да се въведе така нареченият Free Route.
Целта е да се оплътни въздушното пространство, като се облсужват повече клиенти и се намалят техните разходи и вредни емисии. Така чух днес.

Та явно това е основният им мотив за неотстъпчивост

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 6:01 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 714
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
GeorgiDobrich написа:
Предстоят промени в планирането на полетите.
Ще се реконструира цялото въздушно пространство, като идеята е до 2021 (а нашите искат да са готови до 2019) да се въведе така нареченият Free Route.
Целта е да се оплътни въздушното пространство, като се облсужват повече клиенти и се намалят техните разходи и вредни емисии. Така чух днес.

Та явно това е основният им мотив за неотстъпчивост


И това, и отварянето на небето за НАТО, което е по-спешно и е до края на 2017 г.
Надявам се, сега да става ясно, че приоритет номер едно и единствен за ГВА е, да се осигури безопасността на въздушното пространство. Ние трябва а докажем, че сме компетентни и ще работим в тази насока.
За това е и изискването за регистрация, за да могат да бъдат установявани нарушителите, както и нелегалните да изпъкват на фона на регистрираните. Аз за това давам за пример Румъния.
Там също първоначално са искали и безмоторните парапланери да се регистрират, но по целесъобразност се е стигнало до решение да не се лепят лепенки по крилата с регистрационни знаци.
За осигуряване на безопасността на въздушното пространство, парапланеристите ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се обаждат на определен за целта телефонен номер на военните и съобщават кои са, къде са, колко са и до кога ще летят.
Ще си позволя да цитирам Президента Румен Радев и моля, не политизирайте пак това, най-малкото защото е свързано с Апостола! "Истинската свобода е тази, която сами извоюваме и отстояваме"
Така че, летящи събратя, никой няма да ни даде даром ,това което си мислим че ни принадлежи по право.
Аз лично мисля, че времето на безгрижното ни "парапланеристко детство" е отминало и трябва да се осъзнаем и да започнем да мислим и действаме като зрели пилоти, ако искаме да ни приемат на сериозно!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -4 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 6:59 am 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 409
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Да предложим задължителна радио връзка...таса и така летим с радиостанции...

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -3 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 8:52 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 714
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
GeorgiDobrich написа:
Да предложим задължителна радио връзка...таса и така летим с радиостанции...

Това е практически неприложимо, защото представи си, че стотици пилоти искат да кажат нещо по това радио.
Именно за това има клас "G" въздушно пространство. Там се лети по VFR и важи правилото "see and avoid"
Проблема не е в това да ни следят къде сме, защото и там има решение и то е скъпо струващо и се нарича транспондер.
Проблема е в неизучаването на въздушно право и и елементарна навигация в процеса на обучение. Ако тези неща се знаят от парапланеристите, те няма да допускат нарушаване на въздушното пространство и да навлизат в контролираното таковам, което в България е клас "C".
Абсолютно съм сигурен, че не-повече от 10% от пилотите в БГ поглеждат AUP-a, преди да отидат да летят.
Ето го тук: http://www.bulatsa.com/%D1%83%D1%81%D0% ... 0%B2%D0%BE

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 9:03 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 163
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Free Route Airspace концепцията няма никакви допирни точки с полетите в G пространството.
Тя и в момента частично се използва над България, но само нощем.
Докато не се доближаваме до контролираното въздушно пространство, което е наше задължение във всички случаи, няма никакво значение дали има или няма Free Route.

Да се натискаме сами за радиовръзка не ми звучи като приемлив вариант, защото освен сегашната радиостанция, която носим за да бъбрим помежду си, всеки ще трябва да си купи (хич не са ефтини) и да носи постоянно една допълнителна обемиста и тежка АМ радиостанция за AirBand само и единствено за поддържане на връзка с ЦПИ. То ако се тръгне да се мисли по тая линия има и "портативни" ModeA/C транспондери за по 1000 и нещо евро (на старо) предвидени за леки ВС, но носенето на това такова оборудване за летене с парапланер звучи безумно.

ПП: "Портативни не случайно е в кавички, защото са доста далеч от това понятие. Самото устройство с антената може да е от порядъка на килограм, но има изискване за излъчвана мощност от порядъка на 100W и летейки без мотор ще трябва да си носи човек един автомобилен акумулатор със себе си за да може да го поддържа работещо.

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 11:41 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1900
Име: Даниел Димов
Така като гледам на къде вървят нещата - ще трябва да се изнасяме от тази държава ако искаме да продължим да си практикуваме любимия спорт...


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 12:13 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1119
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
DVD написа:
Така като гледам на къде вървят нещата - ще трябва да се изнасяме от тази държава ако искаме да продължим да си практикуваме любимия спорт...


Има решение - прозрачен парапланер или небесно синя долна повърхност и камуфлажна горна - и кацане на по отдалечени от пътя места - родната милиция я мързи да ходи :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 2:49 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1900
Име: Даниел Димов
Предишния ми пост звучи малко песимистично като е така недовършен.

Да се чете така:

Така като гледам на къде вървят нещата - ще трябва да се изнасяме от тази държава ако искаме да си практикуваме законно любимия спорт, но разбира се няма да се изнесем преди да сме опитали всичко възможно!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 4:34 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 346
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Дойдохме си на думата. Спазването на въздушното пространство е едно, налагането на неадекватни правила е друго. Минавам в нелегалност ако се наложи.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 7:09 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 7:52 pm
Мнения: 78
Местоположение: В.Търново
Ами то като гледам AUP-a http://www.bulatsa.com/%D1%83%D1%81%D0% ... 0%B2%D0%BE почти не е останало
"G" въздушно пространство
ето какво е писал Митака - sel - преди 5 години:
Заглавие: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) може
viewtopic.php?f=3&t=6217
Коментара на архитекта е:
А иначе - при така "ан гро" структурираното Ниско въздушно пространство в България почти няма къде да се лети
законосъобразно с парапланери и други свръхлеки летателни апарати. Да не посочвам примери - щото от Витоша или
от Мадара и Невша не би трябвало даже да се излита, а Сопот попада в почти перманентно активирана от военните ВОЗ.

_________________
Г.Владимиров - AERODYN SHAOLIN - оранж. със сиво и синьо
NOVA MENTOR 4
----------------------------------------------------
ще летя дори и след см****а


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 7:38 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 714
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Vlad написа:
Ами то като гледам AUP-a http://www.bulatsa.com/%D1%83%D1%81%D0% ... 0%B2%D0%BE почти не е останало
"G" въздушно пространство
ето какво е писал Митака - sel - преди 5 години:
Заглавие: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) може
viewtopic.php?f=3&t=6217
Коментара на архитекта е:
А иначе - при така "ан гро" структурираното Ниско въздушно пространство в България поiчти няма къде да се лети
законосъобразно с парапланери и други свръхлеки летателни апарати. Да не посочвам примери - щото от Витоша или
от Мадара и Невша не би трябвало даже да се излита, а Сопот попада в почти перманентно активирана от военните ВОЗ.


Точно за това трябва да се борим и да си отвоюваме зони около най-използваните от нас стартове.
Това, вече беше частично направено след една конференция на Албена от 2013 г. viewtopic.php?f=11&t=6157&start=30
Като стана въпрос за конференцията на Албена от 2013 г, верно сме за бой.
Ето тук намирам темата от 2013 г. Още тогава сме бистрили същите проблеми viewtopic.php?f=11&t=6157&start=30.
Това са цели 4 г., в който не сме се интересували от положението то и сме чакали ножа да опре до кокъла.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 8:42 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 184
Skyhiker написа:
За осигуряване на безопасността на въздушното пространство, парапланеристите ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се обаждат на определен за целта телефонен номер на военните и съобщават кои са, къде са, колко са и до кога ще летят.
Ще си позволя да цитирам Президента Румен Радев ......!


От къде на къде ще се обаждаме на военните?
През уикендите летят 150 - 200 човека и какво ще стане ако всеки един започне да се обажда?
Ами ако съм се обадил, че ще летя на Дърманци, но вятъра там е слаб и се запътя за Пъстрина?
Ами това как ви звучи: "кои са, къде са, колко са и до кога ще летят" .... това може да го напише само човек, който не е ходил да лети...
Ще си позволя да цитирам г-жа Корнелия Нинова - лидер на БСП "Демокрацията ни отне много!"

_________________
"Демокрацията ни отне много!" г-жа Корнелия Нинова - лидер на БСП


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -2 
 
 Заглавие: Re: парапланеризма и закона
МнениеПубликувано на: Сря Мар 22, 2017 8:50 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 184
Skyhiker написа:
Точно за това трябва да се борим и да си отвоюваме зони около най-използваните от нас стартове.


И какво, да си летим в тази отвоювана зона около старта? :) :)


_________________
"Демокрацията ни отне много!" г-жа Корнелия Нинова - лидер на БСП


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов