SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

парапланеризма и закона
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=3&t=9194
Страница 7 от 8

Автор:  Djubaca [ Чет Мар 23, 2017 12:39 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Не успя да ме убедиш.
"Въпросните дейности" са ....контрол и/или обучение.

Автор:  Viper_Weasel [ Чет Мар 23, 2017 12:43 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

В Астралия нещата са решени доста елегантно по отношение на въздушно пространство, но пък и имат доста пространство като цяло.

Около летищата си има CTA и TMA които са си както при нас - в тях парапланери нямат работа! - точка! - това междудругото е добре да се разбере от всички - все още съм удивен от твърдоглавието на много народ който обича да пресича околовръсното на София или да каца в TMA на летище Бургас например , след това да си пуска трака и да реве как му нарушавали правото на летене. - Уважаеми колеги които мислите че вашето летене е най-важно - един пътнически самолет с 200 нищо неподозиращи човека на борда е много по-важен от празната ви кратуна привързана към парче найлон която е решила да се помота в забранена зона. НЯМАМЕ РАБОТА В ТМА!!!!!!!!!!
по отношение на CTR трябва да си признаем че са неоправдано големи дори за България. Въпреки това по закон нямаме работа там.

В Австралия има допълнителен клас въздушно пространство - CTAF което е ВП около малки летища или военни тренировъчни зони (различни от военни зони които са абсолютно забранени за всякакви ВС освен военни). В това ВП просто всеки прави радио повикване при навлизане в зоната и всеки в зоната отговаря къде е - примерно - "парапланер навлизам в зоната на летище Х намирам се на височина А на разстояние Х от езеро С и летя в посока Б" - след такова повикване обикновено следва отговор от всички ВС в зоната кой къде е - така трафика се самоконтролира без транспондери. Не особено натоварените летища в почивни дни или при малка натовареност минават от CTR на CTAF - което дава право на парапланеристи дори да кацат на такива летища. Системата работи изключително успешно.
В България е леко абсурдно летище Горна Оряховица което има може би 1 полет на месец ако не и на няколко месеца да има зона заемаща цяла централна северна България - ама така било през комунизма и така си останало - както много други неща.

За "комерсиално" летене и дума не може да става - но то се облича много лесно в клубна дейност и може да стане напълно легално без излишни драми.

И призовавам всички първо да прочетат наредбите за които се говори тук преди да вземат отношение - не са изобщо дълги, но ще ви отговорят на някой въпроси.

Автор:  DVD [ Чет Мар 23, 2017 1:10 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Djubaca написа:
Не успя да ме убедиш.
"Въпросните дейности" са ....контрол и/или обучение.


Точно така. Ти за нещо друго ли питаш?

Автор:  Djubaca [ Чет Мар 23, 2017 1:18 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

:)
Не е лошо да се вслушваш и зачиташ в това което говорят и пишат другите, а не само внимателно да четеш ЗГВ освен Н-1.

П.С. Аз искам да летя, не да обучавам или контролирам. Убеди ме, че е незаконно да го правя без да изпълня конкретни изисквания.
Моля да цитираш изискванията.

Автор:  Pastora [ Чет Мар 23, 2017 1:22 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Хайде да поумуваме и върху буква "й" от Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008.

А тя е:

й) всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg.

Все си мисля ,че безмоторните пара планери и делта планери не попадат в тази буква и съответно са извън наредба Н1.

Самото определение "заедно с горивото" явно визира само и единствено Слвс задвижвани от моторна тяга.

Ако успеем да получим и официално становище от ГВА с тълкуването на тази буква ще е най добре.

Автор:  DVD [ Чет Мар 23, 2017 1:41 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Djubaca написа:
:)
Не е лошо да се вслушваш и зачиташ в това което говорят и пишат другите, а не само внимателно да четеш ЗГВ освен Н-1.

П.С. Аз искам да летя, не да обучавам или контролирам. Убеди ме, че е незаконно да го правя без да изпълня конкретни изисквания.
Моля да цитираш изискванията.


На предишните страници от темата на няколко пъти се каза ясно, че за да летиш трябва да имаш регистрация на парапланера, да си поставил регистрационните знаци и да имаш удостоверение за летателна годност на парапланера. Това е. Тези два документа се издават от ГВА.

Автор:  Djubaca [ Чет Мар 23, 2017 1:50 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Изглежда си говориш сам?!
Регистрацията никъде не съм я оспорвал.
Исках да цитираш члена който изисква да съм завършил курс и да притежавам удостоверение.

" Говорител на централна гара: Влакът за мездра тръгва от втори коловоз. Специално за милиционерите -трета и четвърта релса."

Бъди здрав!

Автор:  DVD [ Чет Мар 23, 2017 1:55 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Сега вече стигаме до въпроса за какво ни е тая наредба и цялото това писане:

Хората от ГВА не могат да преценят сами дали крилото ти е годно или не. Необходимо им е становище от проверяващ, който се контролира от лице по чл.119е.

Тоест за да летим законно - трябва да вземем поне определен минимум от дейности.

Автор:  DVD [ Чет Мар 23, 2017 1:57 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Djubaca написа:
Изглежда си говориш сам?!
Регистрацията никъде не съм я оспорвал.
Исках да цитираш члена който изисква да съм завършил курс и да притежавам удостоверение.

" Говорител на централна гара: Влакът за мездра тръгва от втори коловоз. Специално за милиционерите -трета и четвърта релса."

Бъди здрав!


Извинявай! Явно не съм разбрал за кое точно питаш... според мен няма изискване за удостоверение за завършен курс.

Автор:  Данчо [ Чет Мар 23, 2017 2:03 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Иво е разменил съкращенията:

- CTR е забранената за нас зона около летището
- ТМА е по-голямия район за подхождане на самолетите.

Да не забравяме че имаме право да летим в ТМА до 900м надморска височина (Мадара, Невша)

Автор:  Djubaca [ Чет Мар 23, 2017 2:22 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Доколкото разбирам , на ГВА им липсват буквите по крилата?!?
Затова са организирали среща, на която са опъвали ушите на Кюркчийски и Цолов, под диктовката на Стаменов?

Ебаси

Хахахахха

И това ако не е активно мероприятие ....

Автор:  Viper_Weasel [ Чет Мар 23, 2017 3:12 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Данчо написа:
Иво е разменил съкращенията:

- CTR е забранената за нас зона около летището
- ТМА е по-голямия район за подхождане на самолетите.

Да не забравяме че имаме право да летим в ТМА до 900м надморска височина (Мадара, Невша)


Да, съжалявам моя грешка - тук е полунощ - спи ми се :)

Автор:  dimitar.miladinov [ Чет Мар 23, 2017 4:02 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Цитат:
Хайде да поумуваме и върху буква "й" от Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008.

А тя е:

й) всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg.

Все си мисля ,че безмоторните пара планери и делта планери не попадат в тази буква и съответно са извън наредба Н1.

Самото определение "заедно с горивото" явно визира само и единствено Слвс задвижвани от моторна тяга.


И на мен ми се иска да не попадат, но ако прочетеш безпристрастно дефиницията, в нея просто е указано, че при смятането на максималната структурна маса се включва и горивото, ако има такова. Не е казано, че са изключени възд. средства, които нямат нужда от гориво.

Автор:  ppountchev [ Чет Мар 23, 2017 4:48 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

dimitar.miladinov написа:
Цитат:
Хайде да поумуваме и върху буква "й" от Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008.

А тя е:

й) всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg.

Все си мисля ,че безмоторните пара планери и делта планери не попадат в тази буква и съответно са извън наредба Н1.

Самото определение "заедно с горивото" явно визира само и единствено Слвс задвижвани от моторна тяга.


И на мен ми се иска да не попадат, но ако прочетеш безпристрастно дефиницията, в нея просто е указано, че при смятането на максималната структурна маса се включва и горивото, ако има такова. Не е казано, че са изключени възд. средства, които нямат нужда от гориво.


Ако смятат и теглото на пилота ние с теб имаме проблем.

Автор:  Skyhiker [ Чет Мар 23, 2017 8:58 pm ]
Заглавие:  Re: парапланеризма и закона

Това с буква "й" беше ябълката на раздора на срещата с ГВА. Именно тогава юристите и инспекторите започнаха да тълкуват наредбата.
Накрая се стигна до заключението ,че попадаме.

Страница 7 от 8 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/