SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Националния Шампионат - допълнителна информация
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=27&t=9367
Страница 1 от 1

Автор:  DVD [ Чет Юли 13, 2017 10:04 pm ]
Заглавие:  Националния Шампионат - допълнителна информация

Здравейте всички,

искам тук да напиша малко повече подробности за състезанието, които е добре да се знаят:

ТАКСА УЧАСТИЕ:
Състезанието, както вече сте видяли, е супер нуско-бюджетно. Таксата участие от 20 лева се събира за да покрие регистрацията на състезанието във FAI и таксата за услугите на AirTribune. Всичко останало, което може да се появи като разход всеки ще си плаща индивидуално. Таксата участие НЕ ВКЛЮЧВА неща като: билет за лифта, транспорт до старта (ако се ползва някой от другите два старта), вода, пакет закуска, тениска, гориво за колите които ще ни събират и парични/предметни награди.

ТРАНСПОРТ:
Транспорта и събирането ще се случва по същия начин както се случва при свободно летене - сутринта се решава на кой старт ще се ходи, всички участници получават съобщение за това решение и всеки тръгва със собствен транспорт за да стигне до старта. По време на задачата и след нея Петя Бодурова ще координира събирането. Това координиране ще се изразява в следното - тя ще разполага със списък на шофьорите, които са налични за деня и телефоните им. Когато някой от състезателите има нужда от събиране - тя ще преценява кой от шофьорите да изпрати. Състезателите, които ползват събиране ще се договарят свободно с шофьорите какво ще им струва това. Нормалната практика е парите за горивото, което колата изхарчва, да се раздели между събраните пилоти.

ЗАСТРАХОВКА:
Всички състезатели ще трябва да имат застраховка, която да покрива планинско спасяване и транспорт с хеликоптер. Най-добрата опция (и може би единствената засега) за такава застраховка е "Активна грижа" от Лев Инс. Струва 18 лв и е за период от 1 година. Ще е възможно да се направи такава застраховка на място. Състезателя, който няма такава застраховка ще може да си купи картонче с номер и скреч-код. Активирането става с обаждане по телефона и продиктуване на личните данни + данните от картончето.

УРЕДИ, ТОЧКИ И ТРАКЛОГОВЕ:
Всеки състезател ще може да лети с колкото уреда прецени, като предварително трябва да е качил официалния списък с точки в уредите си. Всеки, който ползва уред с кабел различен от USB - трябва да си носи и кабела. Нормалната практика ще е траклоговете да се изпращат по e-mail. Предполагам, че повечето състезатели ще летят със смартфони и ще могат да изпратят траклога си веднага след кацането. Това е най-добрия и препоръчителен вариант. Ако някой състезател не разполага със смартфон или няма мобилен Интернет - ще има две други възможности: (1) когато стигне до мястото където спи - да си свали траклога на компютър и да го изпрати или (2) да дойде в щаба с уреда и кабела и аз да му сваля траклога.

ЗАДАЧИ:
Разбира се състезанието ще има "таск комитет" избран от всички състезатели чрез гласуване. Този таск комитет трябва да е от 3-ма души които са добри пилоти, но не са рискови и държат на сигурността. Тези 3-ма души освен, че ще решават по каква задача да се лети, ще имат правото да решават от въздуха дали задачата да бъде спряна при появяването на някаква опасност.

ЛАЙВТРАКИНГ:
За бързото локализиране пилот в случай на инцидент е много силно препоръчително всички да ползват лайвтракинг. Той ще е базиран на услугата на AirTribune и на смартфоните на състезателите. Знаете, че разполагаме с достатъно на брой специализирани у-ва за лайвтракинг, но за съжаление AirTribune така и не успяха да направят системата си да работи стабилно с тях. Съветвам всички, които имат намерение да дойдат на състезанието да си осигурят телефон (с Android или iPhone), да си активират мобилни данни, да си осигурят възможност този телефон да работи поне 5 часа с активен GSM и GPS и да си инсталират приложението на AirTribune.

РАДИО КОМУНИКАЦИИ:
Всички състезатели трябва да летят с радио на 144.6 MHz. Добре е самото радио (или трубката ако има такава) да са изолирани от вятъра така че гласа да се чува разбираемо при предаване.

Автор:  Pastora [ Пет Юли 14, 2017 8:57 am ]
Заглавие:  Re: Националния Шампионат - допълнителна информация

Даниеле честотата не е ли 146.400?

Автор:  DVD [ Пет Юли 14, 2017 12:02 pm ]
Заглавие:  Re: Националния Шампионат - допълнителна информация

Да, грешно съм я написал. Честотата е 146.400 MHz

Благодаря че си го забелязал!

Автор:  DVD [ Съб Юли 15, 2017 9:21 am ]
Заглавие:  Re: Националния Шампионат - допълнителна информация

За да може състезателите да бъдат уведомявани за всичко свързано със състезанието - създадох канал в Telegram, чрез който това ще става. Линка на канала е:

https://t.me/PgBgOpen2017

Като отворите тази страница ще видите линк към самото приложение (има го и за Android и за iOS че дори и за Windows Mobile) и ще можете да се присъедините към канала...

Автор:  gotov_da_leti [ Нед Юли 23, 2017 6:54 pm ]
Заглавие:  Re: Националния Шампионат - допълнителна информация

А къде ще се проведе, кои дати?

Автор:  Dim [ Нед Юли 23, 2017 7:17 pm ]
Заглавие:  Re: Националния Шампионат - допълнителна информация

https://airtribune.com/bulgarian-open-2017/info

Автор:  DVD [ Чет Сеп 07, 2017 9:44 am ]
Заглавие:  Re: Националния Шампионат - допълнителна информация

Националния Шампионат завърши успешно. През 5-те дни успяхме да летим всичките и имахме 4 валидни задачи. Две от задачите бяха при почти плътна сянка и изглеждаше невероятно, че при такива условия може да се лети и да се правят задачи. Благодарение на добрия таск комитет (Ясен, Иво и Доктора) успяхме да изцедим максимума от тези трудни условия.

В крайна сметка Шампиона за 2017-та година е (очаквано) Ясен Савов
Втори - Даниел Димов
Трети - Явор Плашилски

Всички класирания можете да видите тук: https://airtribune.com/bulgarian-open-2017/results

Благодаря на всички за доверието и се надявам да се състезаваме пак заедно догодина!

Автор:  Topuzov [ Чет Сеп 07, 2017 7:26 pm ]
Заглавие:  Re: Националния Шампионат - допълнителна информация

Поздравления за добрата организация и дух на състезанието! Радвам се, че опровергахте разбирането ми, че състезание без финансиране или висока такса участие няма как да е успешно.

Автор:  Viper_Weasel [ Чет Сеп 07, 2017 8:20 pm ]
Заглавие:  Re: Националния Шампионат - допълнителна информация

Аз лично мисля че това е бъдещето на състезанията - 0-леви излишни разходи и всичко фокусирано за летенето - радвам се че всички 32-ма участника доказаха че има хора които не ходят на състезания заради тениски, сандвичи и организиран транспорт и тн., а заради чисто спортният дух.
Смятам че се получи идеално и се надявам вече да нямаме оправдание да не организираме състезания в този формат :)

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/