Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 10:31 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: IPPI
МнениеПубликувано на: Пет Ное 17, 2017 6:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
На вниманието на клубовете по парапланеризъм и лицата споделящи своя опит с начинаещите пилоти (умишлено не използвам думата инструктор).

Скъпи колеги,
напоследък се заформя спор с УС на БНАК и председателя му Ангел Стаменов, които периодично забраняват издаването на IPPI карти на пилотите.
Мотивите им са, че според FAI, IPPI картите могат да се издават СЛЕД издаване на национален лиценз, какъвто за момента няма кой да издава, а за в бъдеще трябва да се създаде юридическо лице, което да кандидатсва пред ГВА и ги убеди че е годно за тази работа. Проблема е че създаването и поддържането на пара лицензираща организация е скъпо и времеотнемащо занимание, което е непосилно за 2-3 училища и 5-10 активни инструктора. Докато се намери решение на този въпрос, ние искаме БНАК да продължи да издава IPPI картите, които са нужни и полезни за пилотите. Например, на някой старт в чужбина е възможност да ви поискат такава карта, за да се убедят, че сте безопасен и адекватен пилот. Или ако се преместите в друга държава, IPPI картата значително ще съкрати процеса по придобиване на местен лиценз за летене (ако е задължителен).
...
Тъй като политиката на FAI/CIVL e да дава широки правомощия на местните национални аеро клубове, то аз се усъмних в аргумента, който Ангел Стаменов заяви няколко пъти и запитах председателя на CIVL - Stef Malbos каква е официалната им позиция и той отговори, че въобще няма задължение за издаване на IPPI с национален лиценз:
............................

IPPI Card and National Licences

The IPPI Card does not require to be shown with a national licence, but with a national rating card. The aim is to make sure that the IPPI Card is issued by an appropriate organisation that knows what it does when it decides which level to put on the IPPI Card.

........................

Основното изискване е IPPI картата да се издава от адекватна организация и толкоз.

Лани участвах в една група към CIVL за осъвременяване на ParaPro и междувременно разбрах, че APPI училищата и инструкторите ще придобият право да издават IPPI карти, освен APPI рейтингуването на пилотите. В България, SkyCamp и Vertical Dimension работят по APPI системата. Цветан Цолов попита CIVL и Стеф Малбос му отговори, че за тях няма проблем издаването на IPPI карти да е обвързано с APPI, но решението е изцяло на БНАК.

Досега издаването на IPPI картите бе одобрявано от техническата комисия по парапланеризъм към БНАК, според правилата от наредбата за парапланеризъм одобрена от ГВА преди време. Това че е невалидна спрямо сегашния закон за въздухоплаването, не означава че не може да бъде ползвана като вътрешна рейтингова система за пилотите в БНАК. Тази рейтингова система няма задължителен характер и претенции за национален лиценз. Има само проверяващи нивото на даден пилот и толкоз.

Не приемам твърдението на Ани Стаменова, че УС на БНАК носи наказателна отговорност за издаването на IPPI картите (със или без национален лиценз, APPI или БНАК рейтинговане на пилотите и ткн). ЗГВ няма нищо общо с международната идентификация на уменията на пилотите - International Pilot Proficiency Identification.

Та въпроса към парапланериските клубове и пилоти споделящи своите знания е:

Кой предпочитате да определя нивото на пилотите и съответно да подава заявките за IPPI картите и съответните ParaPro нива - работещите по APPI или лицата определени от комисията по парапланеризъм към БНАК?

Имайте предвид, че изборът на едните или другите не означава повече вла$т, а задължение да се поддържа и развива високо ниво на компетентност!

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Пет Ное 17, 2017 9:44 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Смисъла на съществуването на IPPI-картите е следния:

Представете си че някой българин отива да лети в Испания. Той не говори испански, те съответно не говорят български и така не могат да се разберат по никакви въпроси. Хората там няма да знаят какво ниво има българина, дали може да лети в испанските условия и т.н.

Ако той има IPPI-карта - показва я и нещата се изясняват. Нещата по отношение на информацията в тази карта са стандартизирани, не са на кирилица и нивата са по системата ParaPro. Всички тези неща испанците трябва да ги знаят, но те не са длъжни да познават системите за категоризация на всички държави по света.


Когато сме си в България - IPPI-картата е безсмислена. Ние си говорим на един и същи език, знаем по каква система се категоризираме и т.н. - проблеми нямаме.

В резюме: IPPI-картата е необходима само за летене в чужбина. Тя по никакъв начин не е в конфликт с българските закони. За закона тя е несъществена.

Нормалната последователност на издаване на нещата е първо FAI спортен лиценз и после (когато пилота смята да отиде на състезание или просто да лети в чужбина) IPPI-карта.

По въпроса кой да ги издава - естествено, че е най-добре и двете организации (и БНАК и APPI) да ги издават! Така ще има възможност да се сравняват качествата на двете услуги и тази организация, която е по-добра, ще има повече "клиенти" образно казано...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 5:09 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Според ФАЙ е нужно IPPI да е в съответствие с местно рейтинг ниво. Рейтинг нивото по никакъв начин не е нужно да бъде легално обвързано с която и да е законова система - то може да бъде вътрешно ниво на дадена асоциация.
Моето предложение е да спрем а бъдем зависими от БНАК или APPI или който и да е друг.

БАДП вече е създадена - нищо не ни пречи да копираме документацята която вече имаме за "националните лицензи" които досега издаваха бнак и да ги преименуваме на национална рейтинг система.
БАДП може да кандидатства пред ФАЙ да бъде организация съвместно издаваща IPPI карти за България - обикновено одобрението е формалност.

Факт е че през последните години всеки който "дойде на власт" в БНАК запчва да дърпа чергата към себе си - в резултат на това един или друг спорт се развива а мнозинството в повечето случаи страдат.

Преди 2 месеца бях на курс за инструктори в Англия - местните проверяващи които водеха курса извършват акредитизации на училища в цяла европа по британската система и се сблъскват с организациите на много държави.
Заговорихме се как се ръководят другите държави по отношение на пара и делта планеризма и техните думи бяха :" Във всяка държава в която ръководството е поверено на НАК нещата са зле - без изключения" - явно и ние не се различаваме от този модел!

Според мен е време поне формално да се отделим в БАДП и да си почистим къщичката. И без друго БНАК е почти безполезен и по отношение на разпределение на финансова помощ от държавата - освен ако не си в УС.

Изцяло лично мнение !

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Пет Ное 24, 2017 10:13 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Ще се споделя съвсем скорошен личен опит по темата.
Преди няколко седмици се прибрах от Германия, където преминах курс придобиване на немски лиценз тандемен пилот.
Както каза Ники, притежаването на IPPI картата "Para Pro лиценза" значително улеснява издаването на местен лиценз. В Германия има лиценз А и лиценз Б. Общо взето лиценз А се равнява на Para pro 4 a лиценз Б на Parapro 5. За сдобиването с тандемен лиценз е необходимо притежанието на лиценз А, полагане встъпителен изпит за тандемен пилот, които представлява полет с проверяващсъс съответното ниво на компетентност (в Германия са 5 човека), след което 15 полета под пряко наблюдение на друг тандемен пилот и 30 полета с пасажер, които притежава най-малко лиценз А. После следва летателна проверка от горепосочения проверяващ.
Това, че притежавам IPPI картата, както и Nppl ми спести доста дълъг и скъп процес, защото от DHV изискаха да положа единствено писмен тест по въздушно право (теста за лиценз а го има на английски на страницата на DHV и струва 19 евро и ще го пусна в отделна тема) , както и съответните полетни проверки.
Според немските разпоредби Германия и Австрия безусловно приемат А лицензите по между си. Всички останали държави трябва да докажат, че техните системи на обучение съответстват по качество на немската и австрийската.
Няма значение кой е органа или институцията, която издава съответното национално свидетелство, въпроса е какви са критериите.
В нашия случай и според сега действащата наредба Н-1/2014 лиценз за излитащи от крака СЛВС не се изисква, изисква се единствено свидетелство за завършено обучение от инструктор, които е предложен от лице по чл 5. и е одобрен от ГД ГВА.
Вече бяха направени постъпки и срещи с ГВА и бе взето решение БАДП да кандидатства за такова лице.
Относно това колко е скъпо да се поддържа такова лице, много зависи кой колко иска да прибира. Изискването на закона е лицето да има персонал покриващт 3 длъжности. Изпълнителен директор Полетен директор, Отговорник по качеството, като последния трябва да премине двудневно обучение по ISO. Ако искаме такова лице да работи в наша полза а не просто да смуче едни пари от общността, единствените реални разходи са за отговорника по ISO, защото работата е свързана с бумаги и си отнема време.
При последната ми среща с ГВА която беше някъде през юни, директно ме попитаха какво ще правим с това лице по чл. 5 и ми намекнаха, че не трябва много да протакаме.
Аз лично мисля, че БНАК няма какво да се бърка в работата на парапланеристката общност, особено в този състав и причината е. че именно председателя на БНАК организира срещата с ГВА на която трябваше да ни нахокат и да ни бият шута, но нещата се развиха малко по-различно.
Принципно е очевадно, че няма никакъв юридически конликт с издаването на IPPI картите от БНАК, защото това е вътрешен документ, които по никакъв начин не засяга действащата наредба Н-1, но ръководството на УС ма БНАК има друго виждане по въпроса.
Именно за това мисля, че колкото по-бързо вземем нещата в наши ръце, толкова по-добре.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Пет Ное 24, 2017 10:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Петьо, защо не отвориш тема за създаването на юридическо лице по член 5 от наредба 1?
В тукашната тема се стремим да покажем че процеса на издаване на IPPI е отделен и независим от процеса на издаване на национални лицензи. Освен ако не искаш това юридическо лице (напр. Българска Асоциация по Пара и Делтапланеризъм) да стане асоциран член на ФАИ и да спрем да се занимаваме с БНАК.
Но пак остава въпроса, кой ще върши работата, срещу какво заплащане и откъде ще идват парите?
Мисля, че след 20 години свобода (анархия), е много трудно да убедиш хората да влязат в храма (на закона), когато те вече директно си общуват с Бога (летенето). Как ще ги убедиш, че същата индулгенция (удоволствие), което сега и без друго имат, могат да я имат, но само, чрез храма и то за повечко пари и разни условности?

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2017 11:45 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Skyhiker написа:
Аз лично мисля, че БНАК няма какво да се бърка в работата на парапланеристката общност, особено в този състав и причината е. че именно председателя на БНАК организира срещата с ГВА на която трябваше да ни нахокат и да ни бият шута, но нещата се развиха малко по-различно.
Принципно е очевадно, че няма никакъв юридически конликт с издаването на IPPI картите от БНАК, защото това е вътрешен документ, които по никакъв начин не засяга действащата наредба Н-1, но ръководството на УС ма БНАК има друго виждане по въпроса.
Именно за това мисля, че колкото по-бързо вземем нещата в наши ръце, толкова по-добре.


АЛИЛУЯ!

Мисля че трябва да сме наясно и с още едно нещо - няма кой да върши работата за без пари -на доброволни начала - освен ако не си БНАК и не работиш за оправянето на собственият си спорт - работата не става.

Ако искаме да се върши работа, да сме изрядни и всичко да работи - трябва да приемем че ще има разходи - както казва Петьо -тези разходи ще са основно за човекът по качествен контрол. Ако всички клубове имащи интерес да са част от една работеща система се включат с добре пресметнат членски внос предполагам ще можем да поддържаме заплата за един човек и някакви административни разходи - вярно няма да е по-евтино от БНАК - ама вероятно ще работи по добре (което не е трудно при положение че БНАК явно не работи като система!)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2017 1:15 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 24, 2011 12:56 am
Мнения: 91
Аз също съм засегнат лично от темата IPPI. Искам да си изкарам швейцарски лиценз. Имам стар FAI ParaPro 3 лиценз, сега чрез Иво Геров от Skycamp си изкарах нов FAI лиценз, на които не пише ParaPro степен. Благодаря на Иво, но тук за съжаление ми отговориха, че не могат да го признаят и ме очаква дълъг, скъп и сложен процес докато мога да си изкарам техния лиценз. С IPPI също би трябвало да държа само изпит по въздушно право, а вместо това сега ме пращат на практически, теоретичен и за няколко полета на училище с новобранците, въпреки че летя от 7 години. Ако някои може да ми помегне да си изкарам IPPI 5 лиценз ще съм му ужасно благодарен.

_________________
Владислав Борисов
Ozone Alpina 4

"Колкото по-високо летим, толкова по-малки изглеждаме в очите на тези, които не могат да летят."
Ф. Ницше.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2017 5:56 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Темата беше за IPPI картите - нека да се върнем на нея защото тя няма нищо общо с Българските закони, наредби, лица по чл. еди-кой-си и т.н.

Владо, трябва да знаеш, че IPPI картата не е лиценз! Тя е просто картонче с информация (като визитната картичка на която пише как се казваш и какви са контактите ти). Ако в Швейцария я приравняват на лиценз - проблема си е техен.

След последния e-mail обмен с Ани и Ангел мисля, че достигнахме до работеща схема. Направихме един формуляр на протокол и го изпратихме на Ани. Този протокол е за проверка на уменията на пилот. Подписва се от "проверяващия" в три екземпляра от които единия се изпраща по куриер до Ани и тя би трябвало на базата на този протокол (и каквито други документи се изискват) да издаде IPPI карта.

Ще я помоля да сложи файла на сайта на БНАК (където той трябва да бъде) и ако всичко е наред - да започне да се ползва и проблемите с тези карти най-накрая да приключат.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2017 11:44 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 342
Владо Доктора написа:
Аз също съм засегнат лично от темата IPPI. Искам да си изкарам швейцарски лиценз. Имам стар FAI ParaPro 3 лиценз, сега чрез Иво Геров от Skycamp си изкарах нов FAI лиценз, на които не пише ParaPro степен. Благодаря на Иво, но тук за съжаление ми отговориха, че не могат да го признаят и ме очаква дълъг, скъп и сложен процес докато мога да си изкарам техния лиценз. С IPPI също би трябвало да държа само изпит по въздушно право, а вместо това сега ме пращат на практически, теоретичен и за няколко полета на училище с новобранците, въпреки че летя от 7 години. Ако някои може да ми помегне да си изкарам IPPI 5 лиценз ще съм му ужасно благодарен.



При положение,че си български гражданин би трябвало да са ти издали спортен FAI лиценз със степен 3,4 или 5 и съответно и IPPI карта със същото ниво на квалификация.
Отделен е въпроса дали ще ти ги признаят във Швейцария.
Няма вариант на FAI лиценз без да е написано на него нивото на квалификация на пилота.

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2017 11:14 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 24, 2011 12:56 am
Мнения: 91
DVD написа:
Владо, трябва да знаеш, че IPPI картата не е лиценз! Тя е просто картонче с информация (като визитната картичка на която пише как се казваш и какви са контактите ти). Ако в Швейцария я приравняват на лиценз - проблема си е техен.


Прав си, Дани, не се изразих правилно. Трябва национален лиценз и IPPI карта към него. Национален лиценз взех от теб преди години. Проблема за съжаление е мой, а не техен. Въпроса ми е по какъв начин и от кой мога да си изкарам IPPI карта с ниво 5?

Pastora написа:
Владо Доктора написа:
.
При положение,че си български гражданин би трябвало да са ти издали спортен FAI лиценз със степен 3,4 или 5 и съответно и IPPI карта със същото ниво на квалификация.
Отделен е въпроса дали ще ти ги признаят във Швейцария.
Няма вариант на FAI лиценз без да е написано на него нивото на квалификация на пилота.


Изображение


Това е картата, която получих. Явно не е IPPI. Някой има ли представа, към кого трябва да се обърна за IPPI карта? Може и изпит да положа...

_________________
Владислав Борисов
Ozone Alpina 4

"Колкото по-високо летим, толкова по-малки изглеждаме в очите на тези, които не могат да летят."
Ф. Ницше.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2017 1:13 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Това е идеалния случай да изпробваме новата схема на работа. Свържи се с някой от хората които са "тандемни пилоти" по правилника на БНАК, който е най-близо до теб за да ти подпише един протокол! После нека от клуба, в който членуваш, да изпратят документите до Ани - да видим какво ще стане. Ще ти издадат ли картата или пак ще има проблеми?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2017 1:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Тоя надпис на Balgarski Natsionalen Aeroklub изглежда .... да не давам квалификации, да речем не добре. Предполагам че в документацията на този клуб има точка в която пише как се изписва името на английски.

Иначе работата изглежда ей такава.
Изображение

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2017 1:30 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Явно така е подадено името към FAI (което е тъпо разбира се)... Ще им пиша да го оправят.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2017 1:31 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 24, 2011 12:56 am
Мнения: 91
DVD написа:
Това е идеалния случай да изпробваме новата схема на работа. Свържи се с някой от хората които са "тандемни пилоти" по правилника на БНАК, който е най-близо до теб за да ти подпише един протокол! После нека от клуба, в който членуваш, да изпратят документите до Ани - да видим какво ще стане. Ще ти издадат ли картата или пак ще има проблеми?


Ани ми издаде горепосочения лиценз след протокол от Скайкемп, покрай които летя от години. Иначе членувам при вас в Скайномад. Вие сте тандемни пилоти, а и ще ходя с Ники Йотов в Кения тази зима и там може едно изпитче да направим :-)

Сега видях горните постове... Наистина е забавна картата... на швейцарците не им стана ясно много какво е това :P :P :P

_________________
Владислав Борисов
Ozone Alpina 4

"Колкото по-високо летим, толкова по-малки изглеждаме в очите на тези, които не могат да летят."
Ф. Ницше.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: IPPI
МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2017 2:06 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Горепосочения лиценз е спортен лиценз. Швейцарците със сигурност знаят какво е това спортен лиценз, но не им трябва той. Трябва им национален лиценз за летене какъвто в България не съществува.

След като ти издадат IPPI карта и отидеш в Швейцария ще им кажеш, че по същия начин както във Франция няма лиценз за летене, така и в България няма, а какво можеш е посочено в IPPI картата. Те вече могат да решат да си те изпитват/проверяват допълнително - това си е тяхно право.

За Швейцария (както и за Франция) за да летиш законно ТРЯБВА ДА ИМАШ застраховка към трети лица. Като отидеш там - най-напред питай как, от къде и каква застраховка трябва да си направиш!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов