SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Шумен Оупън 2018
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=27&t=9757
Страница 1 от 4

Автор:  Доктора [ Вто Май 29, 2018 12:12 pm ]
Заглавие:  Шумен Оупън 2018

Тук може да споделяте всичко, което ви вълнува относно предстоящата проява.

Автор:  DVD [ Вто Май 29, 2018 3:25 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Мен най-много ме вълнува ще се дават ли задачи с някакъв разумен край (било то по разстояние или по време) за да може да се прибираме по нормално време и да можем да се видим?!

Автор:  Zhivko_Atanasov [ Вто Май 29, 2018 6:15 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

И аз съм за по-компактен вариант с задачи по вятъра.

Също така може и да се помисли върху отделни класирания за различните типове крила. Дали по сертификация или по размери. По този начин пилотите ще намерят повече вътрешна мотивация за за по-добро класиране в собствения си клас и ще могат да си набележат преки конкуренти!

Автор:  Viper_Weasel [ Вто Май 29, 2018 8:15 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Ако ви се експериментира - мога да ви предложа малко хибриден вариант на състезание взаимстван от планеризма.
ААТ таскове и/или хндикап система базирана на пилот и крило.

ААТ тасковете са съкращение на Assigned Area Task - представляват обикновен таск с точки с по-големи цилиндри - като разстоянието което можеш да изминеш по таска не е по оптимизация а спрямо най-отдалечените точки които можеш да направиш в цилиндрите за определно време.
Тоест - дава се да речем задача с 3 точки с радиус от по 3 километра всяка - да приемем че най късото разстояние самос докосване на цилиндрите по оптимизация е 30 километра а най-дългото разстояние по най-вънните части на цилиндрите е 48 километра. Дава се минимлано време за затваряне на задачата - да речем 3 часа - целта е за тези 3 часа да направиш максимално разстояние.
Реално целта на самият таск е да възнагради хората с най-висока средна скорост - можеш да направиш най-дългото разстояние но за 4 часа тогава ще имаш ниска средна скорост, можеш да направиш и най късото разстояние за 2.5 часа но тогава времето ти ще се закръгли до минимланото и пак ще имаш висока средна скотрост. Ако подбереш добрата тактика би трябвало да завършиш таска възможно най-близо до 3-тия час с максимално разстояне.

Този тип таскове е много подходящ когато не си сигурен дали условията в даден район ще работят - тогава можеш да съкратиш някой цилиндър, а там където условията са добри да удължиш до дупка. Не съм сигурен обаче доколко Шумен е най-подходящ за този тип таск струва ми се по скоро опция за Сопот.

Другото по лесно нещо е да се направи хендикап система спрямо опита на пилотите и крилата на които летят - с хендикап системата опбаче трябва да се работи внимателно щото много бързо може да се сформират групи на много доволни и много недоволни пилоти - но при правилна преценка може да даде много добри резултати и да даде шанс на хора които нормално не могат да са на челни места защото по принцип летят на по слаби крила например да изпъкнат с добро летене.

Та това само като няколко идеи от мен. :)

Автор:  DVD [ Вто Май 29, 2018 9:47 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

AAT задачи са пробвани в парапланеризма, но като че ли никой не ги харесва.

Хендикап също никой не харесва - при нас се правят отделни класирания за определени групи пилоти/крила.

За шуменското състезание ще е добре (като минимум) да се дава час до който летенето важи. Това ще направи прибиранията по-нормални и ще даде възможност да се видим с повече хора на по бира.

Още по-добре ще е ако има конкретни задачи! Те може да са с една-единствена точка (старта) и пак да са много интересни и състезателни. Може да се правят отивания до някъде и връщания до Шумен. Може да се прави отиване до някъде, малко връщане и после пак летене на далеч от старта и т.н.

Разбира се най-добре и за организацията и за пилотите са си класическите задачи с конкретни точки! Тогава е най-лесно за прибирането и дори то може да става с голям автобус. Понеже стартовете не позволяват много хора да излетят едновременно - такива задачи ще трябва да са с много гейтове през няколко минути.

Автор:  RvE [ Пет Юни 01, 2018 6:31 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Два въпроса от мен:

- Остава ли познатата от предните години схема на ритривъл?
- Ще се върнат ли брифингите/дебрифингите в Рай или ще бъде виртуално в Телеграм като миналата година?

Автор:  Petrarca [ Съб Юни 02, 2018 10:16 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Един въпрос и от мен :

ако наистина има записани и участващи 100 пилота и при хубава прогноза - 70 човека отидем на Невша - дали не е добре да има Маршал на старта, който да следи за реда при излитане - при 3 фал старта или замятания пилота, който не успее да излети да освобождава място за следващите готови.
Миналата година на моменти това беше доста изнервящо...

( казвам го без да искам да обиждам никого - аз самият както знаете - не съм добър в излитането при силен вятър, но след 2 -3 фал старта се местя отзад и оставям останалите пилоти да излитат, докато отново ми дойде реда. За съжаление много хора не го правят и обстановката леко се нагнетява )

Автор:  Доктора [ Пон Юни 04, 2018 10:00 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Здравейте,

Схемата с прибирането остава като миналата година.
Разликата ще е само в това, че ще се ползват 2 буса 8+1 и допълнителни коли,
според броя на участниците. Таксата за шофьорите е включена в таксата участие.
Плащането за прибирането е на място на шофьора, според изминатите от буса/колата
километри. Пилотите сами си разпределята помежду си кой колко да плати.

Относно старта. Не ми се вярва да се съберат повече от 60-70 състезатели,
но идеята за маршал на старта е добра и ще се съобразим с нея.
Той ще помага и за излитането на готовите пилоти.
Правилата за старт, ще си ги изберем съвместно първия ден и ще се спазват безкомпромисно.

Относно точките и друг път сме го дъвкали това, но точно свободата да летим където и колкото искаме,
отличава шуменското от останалите състезания. Ще предлагаме примерни маршрути с оглед по-добро летене
и по-бързо прибиране, но те няма да са задължителни.

Телеграма остава и ще се ползва, както миналата година.
Идеята сработи добре. Виртуалните брифинги ще са налични още от предходната вечер /надявам се все късно по нощите/ :) и всеки ще ги получава,
а тези в хотел Рай ще са за олдскул участниците.

Датите са коригирани в Ейртрибюн
https://airtribune.com/shumenxcopen2018 ... ails__info
Нека всеки, който не се е регистрирал, да го направи.
Събота е тренировъчен ден, а Неделята първи състезателен.
Да ми пишат на ЛС, тези, които искат да ползват хотел Рай. Трябва ми само бройка.
Стаите ще ги рапределим по-късно.
Проверете си размерите на фланелките, за да няма после сърдити.
Състезанието ще е регистрирано по ФАИ.
Относно класиранията за различини категории, идеята е добра и вероятно ще направим нещо в тази посока,
съпроводено със сответните награди.

Това е засега от мен.

Автор:  nvelev [ Вто Юни 05, 2018 9:15 am ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Доктора написа:
Здравейте,
...
Относно точките и друг път сме го дъвкали това, но точно свободата да летим където и колкото искаме,
отличава шуменското от останалите състезания. Ще предлагаме примерни маршрути с оглед по-добро летене
и по-бързо прибиране, но те няма да са задължителни.
...


Изчаквах да видя накъде ще тръгне разговора по тема маршрути, точки, рестрикции по часове и т.н. условности, за да знам дали изобщо да идвам, но това ме успокои. :)

Автор:  DVD [ Вто Юни 05, 2018 9:33 am ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Докторе, кажи поне дали ще има час до който ще се признава полета или ще е както предишните години!?

Автор:  Доктора [ Вто Юни 05, 2018 8:24 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Спомням си преди години Карен кацна 9 без нещо нейде из пловдиско.
Така че, не смятам за редно, да му отнемаме тази възможност да повтори подвига си. Все пак ще е и пълнолуние :D

Майтапа настрана. Дали ще кацнеш в 6 и половина или час по-късно, това няма да се отрази
съществено върху крайния час на прибиране в Шумен. Така или иначе ще е късно. Поне пилотите да се накефят.

Относно раздумките, ще има време и за тях. Рядко се случва като миналата година да се разцепим от летене всеки ден.
Освен ако Сунай не се навие пак да е ретривъл координатор. :lol:

Автор:  Djubaca [ Сря Юни 06, 2018 4:30 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Докторе - >

Служебни Айфонi осигурихте ли ?

Автор:  adit0 [ Сря Юни 06, 2018 8:56 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Не само пълнолуние, Доки. Тази година е 11 години след 2007г - най-сухата година, с най-високите бази(3600м в дунавската равнина) за която БГ парапланеристи разказват с умиление. Според 11-годишния цикъл на Слънцето, 2018г трябва да прилича. Да видим колко е валидно и колко ще се разцепим! :) Спрямо валежите във Варна, не изглежда много достоверно засега, но знае ли се? :D

Автор:  Доктора [ Сря Юни 06, 2018 10:07 pm ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Djubaca написа:
Докторе - >

Служебни Айфонi осигурихте ли ?


Със запасно парашутче и гпс-тракер. :lol:


А заради Адриан, може да се наложи да включим и Рогачево в състезанието. :D

Автор:  Djubaca [ Чет Юни 07, 2018 7:30 am ]
Заглавие:  Re: Шумен Оупън 2018

Доктора написа:
Djubaca написа:
Докторе - >

Служебни Айфонi осигурихте ли ?


Със запасно парашутче и гпс-тракер. :lol:


А заради Адриан, може да се наложи да включим и Рогачево в състезанието. :D


Съвсем го подкарахте през царевичака...

Страница 1 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/