Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 12:36 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Сря Юни 20, 2018 1:29 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Днес летях на Витоша и забелязах вертолет който прелетя над кацалката с жиците над Драгалевци около 11:30 часа. Оглеждайте се.
Предлагам в тази тема да споделяме на кои места за летене сме видяли вертолети/самолети с цел да се предпазваме.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Сря Юни 20, 2018 11:38 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
За да се предпазвате, просто се обадете в ЦПИ и им кажете кои сте и къде възнамерявате да летите. Те ще информират самолетите и вертолетите и така летенето ще стане една идея по-безопасно. Всъшност по-важното е не вие да забележите самолетите и вертолетите, а те вас.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Чет Юни 21, 2018 10:23 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Skyhiker написа:
За да се предпазвате, просто се обадете в ЦПИ и им кажете кои сте и къде възнамерявате да летите. Те ще информират самолетите и вертолетите и така летенето ще стане една идея по-безопасно. Всъшност по-важното е не вие да забележите самолетите и вертолетите, а те вас.


Петьо, това звучи логично и е така ако всички участници в целия този процес са стриктни и правят винаги каквото е договорено да се прави. Обаче какво ще стане ако някой не си свърши работата?!?

Ако всички винаги се обаждат на ЦПИ и ЦПИ винаги информират всички моторни ВС къде кой лети - ще се затвърди у пилотите една убеденост, че щом не им е казано че някой лети - значи никой не лети. Те ще бъдат внимателни само когато от ЦПИ им кажат, а през останалото време ще са с много понижено внимание и точно това е опасното!

Според мен трябва на моторните пилоти, които летят в G пространството, винаги да им се набива в главите, че винаги трябва внимателно да гледат на къде летят независимо кой за какво ги е предупредил или не ги е предупредил!

От тази гледна точка - за нас ще е по-добре да не предпоставяме условията за понижено внимание.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Чет Юни 21, 2018 9:24 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Дани, желязна логика извади, обаче на практика нещата стоят по малко по-различен начин. За разлика от огромна част от парапланеристите, пилотите на всяко ВС, за което се изисква легитимен лиценз са минали по време на курса на обучение главата "Въздушно право" и са положили съответния изпит. Не познавам пилот, който да не е на ясно с това, че трябва да се оглежда на четири в G пространството и някои пилоти, понеже са и парапланеристи, знаят къде и кога могат да се натъкнат на такива и летят с повишено внимание в тези зони.
За съжаление обаче, по-голяматъа част от пилотите на моторни ВС (освен парамоторите и трайковете) въобще си нямат идея, къде, кога, защо и как нашата парапланеристка общност волно се рее из небесата.
В крайна сметка се получава така, че от едната страсна имааме лицензиран пилот с регистрирано ВС, който лети по определените от закона правила (в общия случай) а от другата имаме абсолютнио нелегитимен субект ползващ въздушното пространство на общо основание.
Само ще загатна темата за лице по чл 119Е от Н-1/2014, което се очакваше да създадем като общност, за да сме легитимни пред закона, но понеже сме "общност" такова все още няма.
Именно поради тези причини сме длъжни да осигурим безопасността на ползвателите на въздушното пространство по най-простия и работещ начин, а той е да проверим плана за разпределение и използване на въздушното пространство, да не нарушаваме границите на G пространството без разрешение и да се информираме или да информираме ЦПИ за наличието на ВС във въздушното пространство, което възнамеряваме да използваме. Всичко останало са просто празни приказки!
Само за сведение днес за пореден път имах "сблъсък" с ето този вертолет http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ad-28.html. С още един пилот бяхме в района на новия старт на Паничище и вертолета прелетя точно над нас, буквално на метри над старта. Не се бях обадил в ЦПИ, защото вятъра беше неподходящ за летене и нямаше изгледи да се подобри, но като видях вертолете им се обадих да ги питам до кога ще работят в района. Понеже вече имам лиценз и позивна, се обадих по радиото и помолих пилота да се приземи на летището. Говорих с него и му обясних, че в района на ски-пистата може да очаква наличие на парапланеристи и той ми блГОДри и каза, че ще се оглежда като прелита, но също така ме помоли да информираме ЦПИ, когато летим там.
Преди няколко седмици пък имах ученици с парамотори и понеже се бях обадил на ЦПИ, те ми звъннаха по телефона и ме предупредиха, че към нас идва въпросният вертолет. След като осъществих контакт с него, пилота сам ми предложи да си разделим полосата, за да не си пречим на работата взаимно и така ние ползвахме източната а те западната част в шродължение на два часа.
Искам само да отбележа, че ролята на ЦПИ не е да контролира трафика а да дава информация на тези, които имат нужда от нея и да задейства системата за издирване и спасяване в случай, че не получи обаждане за край на работата в съответния район.
Всеки сам си решава до колко е важна за него собствената му безопасност и тази на останалите и дали да се обажда на ЦПИ или не, но с развитието на свръхлеката авиация (моторизираната), полето за изява на парапланерите ще се свива все повече и докато сме с "висящ" статут, нищо не можем нито да променим нито да изискаме от институциите.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Чет Юни 21, 2018 10:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Нещо си в грешка - аз като летя безмоторно и без да съм се обадил съм точно толкова "легитимен" колкото и ти като летиш моторно, с полетен план и т.н. В момента няма нормативен акт, който да казва, че трябва да се обаждаме - следователно не се обаждаме.

Колкото до наредба Н-1 - тя в същността си се отнася за училища, сервизни центрове и др. п. Тя почти няма касателство към хората, които просто си летят и спазват останалото законодателство. Това "почти" означава, че има едно единствено изискване към тези хора и то е да си регистрират парапланерите - нещо което е абсурдно, няма го в никоя друга държава и което очакваме да отпадне при следващата промяна на наредбата. Въпреки, че тази наредба не се отнася за мен (моята дейност не е обучение) - аз положих големи усилия да направим нещо при координация с ГВА, но явно те не искат да се занимават с нас...


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Чет Юни 21, 2018 10:37 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Подкрепям абсолютно, че ше се наложи да спазваме границите на контролираните зони, колкото и да ни натикват в седма глуха, но твърдението че парапланеристите са “абсолютно нелигитимен субект ползващ въздушното пространство на общо основание” не е вярно.
Въпреки това нека хипотетично предположим че някъде в светлото бъдеще съществуват 100 лицензирани абсолютно законни субекти ползващи въздушното пространство на общо основание, как си представяш да се осъществява комуникацията за прелети от враца витоша рила расник стара планина и сигурно поне още поне пет старта? А дали ако съм решил да летя към Самоков обаче се окаже че не става натам и сменя посолата към коняво ама над дупница реша че ще ходя към благоевград и банско трябва да се обадя?
Колко време ще ни търпят ? И това ли е желанието на хората в ЦПИ?
Така ли правят в Алпите? Е че то ако е така, не е ли по-добре Г да стане Ц?!?
Вероятно няма бързи отговори. Но и еманацията на нещата не е чл.119е. Там пише, че такова лице може да бъде всеки, регистриран по търговския закон. Така че е необходимо да се намери само един човек с бизнес нюх и полицейски правомощия за да се образува спекула с яйца.

Според мен, това което е необходимо е да се спазват границите и правилата за вфр.

Виждам , че на Петьо му е кеф да комуникира с ЦПИ, значи може да се прави един сутрешен брифинг с тях от сорта на : Днес ще бъде хубав ден за българския парапланеризъм, очаквайте крила навсякъде или в еди коя си част на Г пространството.

Шега, но сериозна.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2018 3:39 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
DVD написа:
Нещо си в грешка - аз като летя безмоторно и без да съм се обадил съм точно толкова "легитимен" колкото и ти като летиш моторно, с полетен план и т.н. В момента няма нормативен акт, който да казва, че трябва да се обаждаме - следователно не се обаждаме.

Колкото до наредба Н-1 - тя в същността си се отнася за училища, сервизни центрове и др. п. Тя почти няма касателство към хората, които просто си летят и спазват останалото законодателство. Това "почти" означава, че има едно единствено изискване към тези хора и то е да си регистрират парапланерите - нещо което е абсурдно, няма го в никоя друга държава и което очакваме да отпадне при следващата промяна на наредбата. Въпреки, че тази наредба не се отнася за мен (моята дейност не е обучение) - аз положих големи усилия да направим нещо при координация с ГВА, но явно те не искат да се занимават с нас...

Опасяевам се, че ще се наложи да повттаряме неща, които са писани в друга тема, а тези неща не са малко и нямам физическата възможност да водя безкрайни и безмислени дискусии.
Само накратко и по същество.
По въпроса с обажданет одо ЦПИ, не съм казал, че има нормативен акт, който да те задължава да се обаждаш, казах, че всек исам си преценява как да осигури своята и чуждата безопасност при използване на въздушното пространство и обажданет одо ЦПИ е най-простия начин това да стане.
В сега действащата наредба Н-1 е записано, че от пилотите излитащи от крака не се изисква лиценз а удостоверение за завършен курс. Разликата е, че лиценз се издава от ГД ГВА а удостоверението се издава от предложен от лице по чл 5. и одобрен от гд ГВА инструктор. В България такъв инструктор няма, защото все още няма регистрирано лице по чл.5., което да се занимава с парапланеризъм. Фактически няма нито един законно летящ парапланерист!
Относно изискванет оза регистрация на парапланерите, на първата среща с ГВА (тази, която Бенгела организира и на която отидохме аз и Пастора след събранието в Сопот) се изясни или по-скоро замъгли въпросът, парапланера свръхлеко ВС ли е или не. Директно ги помоилих да ми разтълкуват написаното в буква "й"( всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg), при което възникна лек спор между инспекторите и юристите на ГВА, понеже парапланера няма гориво, той попада ли или не в обхвата на наредбата. Накрая (неофициално )бе заявено, че парапланера се причислява към парашута и е въздушен спорт. Относно летателната годност, попитах къде са разписани нормите за ЛГ на парапланер, на което Бенгела ми отговри, като ме попита дали съм чувал за ДХВ, ЦЕН МЕн и.т.н. Аз казах, че сертиикационните системи за парапланери нямат нищо общо с норми за ЛГ и въпроса прик;лючи.
Не знам кой, какви усилия е положил да се среща с ГВА, но след като написах това https://drive.google.com/open?id=0BybG9 ... RHNlRPekxv и ми отговириха с това https://drive.google.com/open?id=0BybG9 ... 9rUG56TE5V се стигна до това https://drive.google.com/open?id=0BybG9 ... 9rUG56TE5V и нещата завършиха с ето това https://drive.google.com/file/d/0BybG9W ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BybG9W ... sp=sharing
Нека обобщя накратко. ГВА не иска да участваме в работни групи по промяната на Н-1, защото при създаването и е имало много конфликти между експертите от тяхна страна и участниците в тези работни групи и това е забавило и утежнило процеса много (Това са думи на директор на дирекция в ГВА)
Както е видно от протокола, помолих ги да ни информират в аванс за направените от тях промени, преди новият проект на наредбата да бъде качен за публично обсъждане, защото тогавая вече ще бъде изключително късно за корекции и те се съгласиха.
Ясно е, че има много неяснот ив действащата наредба, породени от неразбиране на естеството на парапланеризма, но също е ясно и че има едно елементарно изискване да регистреираме въпросното лице по чл 119Е, коет ода предложи имструктори по парапланеризъм на ГВА и тези инструктори, след като бъдат одобрени, да започнат да издават сертификати за завършено обучение на учениците си. Това е по сега действащата наредба Н-1, по новаата, която решихте да чакате и тогава да "предприемате стъпки" не знам какво са измислили.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Последна промяна Skyhiker на Пет Юни 22, 2018 3:46 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2018 4:12 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Djubaca написа:
Подкрепям абсолютно, че ше се наложи да спазваме границите на контролираните зони, колкото и да ни натикват в седма глуха, но твърдението че парапланеристите са “абсолютно нелигитимен субект ползващ въздушното пространство на общо основание” не е вярно.
Въпреки това нека хипотетично предположим че някъде в светлото бъдеще съществуват 100 лицензирани абсолютно законни субекти ползващи въздушното пространство на общо основание, как си представяш да се осъществява комуникацията за прелети от враца витоша рила расник стара планина и сигурно поне още поне пет старта? А дали ако съм решил да летя към Самоков обаче се окаже че не става натам и сменя посолата към коняво ама над дупница реша че ще ходя към благоевград и банско трябва да се обадя?
Колко време ще ни търпят ? И това ли е желанието на хората в ЦПИ?
Така ли правят в Алпите? Е че то ако е така, не е ли по-добре Г да стане Ц?!?
Вероятно няма бързи отговори. Но и еманацията на нещата не е чл.119е. Там пише, че такова лице може да бъде всеки, регистриран по търговския закон. Така че е необходимо да се намери само един човек с бизнес нюх и полицейски правомощия за да се образува спекула с яйца.

Според мен, това което е необходимо е да се спазват границите и правилата за вфр.

Виждам , че на Петьо му е кеф да комуникира с ЦПИ, значи може да се прави един сутрешен брифинг с тях от сорта на : Днес ще бъде хубав ден за българския парапланеризъм, очаквайте крила навсякъде или в еди коя си част на Г пространството.

Шега, но сериозна.


Джамяров, относно това, как правят в другите държави, мога да ти кажа как е в Германия и Румъния. В Германия има два класа лиценз ,клас А и клас Б. С калс А можеш да летиш само локално на определен старт и в определена зона. Всички законни стартове в Германия са одобрени от ДХВ и има база данни с тях, така че въздъушният трафик се насочва извън тези зони. С клас Б лиценз можеш да летиш XC, като за това си има определени правила и подържането на двустранна радиокомуникация с ATC e едно от тях.
В Румъния парапланериститре задължително се обаждат на военните, когато ще летят с парапланери, за да се избегнат неприятни срещи във въздуха. И в двете държави за разлика от България се лети много и с най различни хвърчила едновременно и някакси са успели да се организират.
По въпроса със смяната на "настроенията" по време на полет, според мен всеки уважаващ себеси XC пилот би трябвало да може да прогнозира ориентировъчно от кой старт и в каква посока ще прави прелета ,така че спокойно може да се обади в ЦПИ и да заяви, че ще лети от Коняво в посока София до 10000 feet, примерно. Разбира се, че ако сменяш курса ,трябва да се обжадиш и да кажеш ,че ще го правиш. По принцип с ЦПИ се комуникира на 130.600, но понеже парапланеристите нямат лиценз, нямат и право да използват еърбанда, така че единствената опция е обаждане по телефона. От ЦПИ винаг ити искат телегонен номер за обратна връзка, без значение имаш ли радио или не, така че не е проблем. А дал итова искат или не, това им е работата и по мои наблюдения си я вършат добре.
Искам да подчертая, че на мен не ми е "кеф" да си говоря с ЦПИ, но като лицензиран пилот притежаващ NPPL (M) го правя, защото такава е приетата процедура. Правех го и преди да се лицензирам, защот оми се е случвало вертолет да мине на 20 метра над главата ми в момент в който се приготвях да излетая с парамотора и след като потърсих контакт с пилотите, бях насочен учтиво към услугите на ЦПИ.
По въпроса с чл. 119е и търговския закон, да наистина лицето може да е регистрирано като търговец или като ЮЛНЦ и това няма особенно значение, важното е ,че ако не го направим ние със сигурност ще се намери някой, който ще го направи вместо нас и ще се почнат народят едни лицензирани "инструктори" който ще си искат "своето" за да ти издадат изискващото се от наредбата удостоверение. Ще се почнат едни "технически прегледи" на еипировката и.т.н.
Това вече се случи в Асоциацията на свръхлеката авиация, случи се в Парашутната асоциация и е въпрос на време да се случи и в парапланеризма.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2018 6:13 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Петьо, признавам си не съм запознат с правилата за полети в Германия и Румъния. Нямам представа как е там. Летял съм на други места където никой не ме е карал да правя подобни неща.
Ще съм ти благодарен да публикуваш тук правилата за летене в Германия. Ще ми бъде полезно.

По отношение на законността на парапланеристите в БГ ще те помоля да цитираш текста в закона в който има "изискване за удостоверение".

И накрая ми е интересно каква е твоята мотивация.В момента има регулация. Парапланеристите са регулирани в закона. Всичко е казано и написано.

П.С. И да, факт е че "смяната на настроенията" е често срещано явление сред крос кънтри пилотите. И за щастие няма нужда от това да се обаждаме където и на когот било за да го правим. Все още. Стига да не усложниш излишно нещата.
Интересно ми е да чуя мнението на Ники Йотов дали според него е необходимо тази постоянна радиовръзка с РВД.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2018 8:09 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Djubaca написа:
Петьо, признавам си не съм запознат с правилата за полети в Германия и Румъния. Нямам представа как е там. Летял съм на други места където никой не ме е карал да правя подобни неща.
Ще съм ти благодарен да публикуваш тук правилата за летене в Германия. Ще ми бъде полезно.

По отношение на законността на парапланеристите в БГ ще те помоля да цитираш текста в закона в който има "изискване за удостоверение".

И накрая ми е интересно каква е твоята мотивация.В момента има регулация. Парапланеристите са регулирани в закона. Всичко е казано и написано.

П.С. И да, факт е че "смяната на настроенията" е често срещано явление сред крос кънтри пилотите. И за щастие няма нужда от това да се обаждаме където и на когот било за да го правим. Все още. Стига да не усложниш излишно нещата.
Интересно ми е да чуя мнението на Ники Йотов дали според него е необходимо тази постоянна радиовръзка с РВД.


Джамяров, наистина имам много ангажименти и ми е трудн ода отделя време за подробни обяснения, а и както казах, такива вече са правени.
Ето от тук може да научиш всичко необходимо, което трябва да знае един парапланерист, за да лети в Германия и Австрия ЗАКОННО! viewtopic.php?f=12&t=9542
По принцип никой няма да дойде и да ти иска лиценза без причина, а такава е неадекватното поведение на старта наприммер.
Относно втория ти въпрос, ето го текста за който питаш https://drive.google.com/file/d/1vsuoyh ... sp=sharing
Искам да подчертая, че ми отне седмици да се ровя и чета регламенти, закони, наредби и какви ли не документи. Освен това ми се наложи да разговарям с доста хора, както от "общността" така и от институциите и въз основа на това си формирах мнението. Ако някой не ми вярва, може сам да се запознае с всички тези документи, като започне от наредба Н-1 https://www.caa.bg/archive/upload/docs/ ... 012014.pdf и да отиде в ГВА и да пита сам инспектори и директори, ако нещо не му е ясно.
За да няма спекулации, каква ми е мотивацията да се занимавам с тези неща, отговора е много прост - наложи ми се.
Наложи ми се по две причини .Първата е, че както казах вертолет ми мина на 20м. над главата, докато се приготвях да излетя с парамотора и втората, за която съм писал преди време е, че след няколко жалби срещу мен и последвали проверки от ГВА ми се наложи да се лицензирам в Румъния (за моторно летене) а когато заработи системата за лицензиране в България, се опитах да се лицензирам тук, защото по принцип лицензите за СЛВС са национални и освен ако няма изрична спогодба между институциите на различните държави отговаярящи за свръхлеката авиация, лицензите не се признават. И така, покрай тези перипети се запознах с въпросните документи и видях какво ни чака и като пилоти на безмоторни парапланери и писах тема във форума, после имаше среша на Сопот, после в ГВА и.т.н.
Между другото, в момента закона дава възможност да има регистрирани множество лица по чл. 5 за една и съща дейност и ако някой се опита да наложи неприемливи правила и изисквания, най-лесният начин е да се регистрира друго лице по тоя член, но дали ще получи удостоверение за дейността е отделен въпрос. Ама ние ще чакаме и ще видим какво ще стане и това при положение, че от ГВА ме посъветваха съвсем доброжелателно до края на 2017 г. да регистрираме въпросното лице, което даже уж бяхме избрали в лицето на "Българска асоциация по парапланеризъм и делтапланеризъм", председателствана от Пепи Сяров.
Завършвам с един кратък въпрос към теб. Ти, на какво основание твърдиш, че "Парапланеристите са регулирани в закона. Всичко е казано и написано."? И къде е написано?

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2018 9:55 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Петьо, разбирам че си зает човек и нямаш много време.
Аз също съм такъв. Правя опити за 300+(за съжаление неуспешни към настоящия момент), често пиша по форуми и фейсбуци, и понякога се налага дори да работя. Изглежда обаче това ме е накарало да съм доста стегнат в изложенията си и да не се впускам в излишни обяснения. :)

Нека почнем подред. Благодарен съм за линка който си дал по отношение на законите в Австрия и Германия- за съжаление намерих единствено един тест, който ЩЕ прегледам с информативна цел.
Подчертаният от теб текст не внася АБСОЛЮТНО никакво изискване.
По отношение на регулацията тя е следната :
1.ЗАКОН за гражданското въздухоплаване
2.НАРЕДБА № H-1 от 9.01.2014 г.
3.НАРЕДБА № H-2
4. Наръчник за ПВП.

Ако трябва да конспектирам за да не ти се налага пак да ми обясняваш то :
1. Парапланера е свръхлеко летателно средство. ( ако не е , то тогава сме АБСОЛЮТНО ЗАКОННИ )
2. Парапланера трябва да е регистрирано летателно средство
3. Чл. 129. (1) От пилотите на излитащи от крака (FLM – "foot launched microlight")
парапланери и делтапланери не се изисква притежаването на свидетелство за правоспособност
за пилот и свидетелство за медицинска годност.
4. Чл. 13. (1) (Доп. - ДВ, бр. 94 от 2005 г.) Разрешават се парашутни скокове, полети на
парапланери, делтапланери и мотоделтапланери през деня при спазване на ПВП.

5.3. Изисквания за комуникация във въздушно пространство клас G.
а) полетите по ПВП в клас G се изпълняват без изискване за постоянна
двустранна радиокомуникация, с изключение на въздушното пространство
на описаните в сборника AIP на Република България полигони за борба с
градушките (ПБГ);

Нещото което ме притеснява е насила да ни завираш таралеж в гащите само защото си попаднал на мрънкащ съгражданин за това че си му бръмчал над двора. Психопати има всякакви.

Аз също не искам около мен да прелитат самолети, вертолети и такива с "кръв по перките". Дори бих се радвал някой да измисли транспондер с който РВД да ме знае непрекъснато къде съм.
Всики закони, наредби и тълкувания казват : " Когато летиш в G очите ти трябва да са на 6, защото можеш да срещнеш от балон до бойнг 747."

Айде със здраве !

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2018 10:40 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Дайте да оставим спора дали сме законни или незаконни! Много сме писали за това, а и не му е мястото тук в тази тема.

По темата - дали да се обаждаме като летим - смятам, че в дългосрочен план и с оглед на това, че всички видове полети ще се увеличават плавно с течение на годините - сигурността ни ще се повиши ако не се обаждаме! Парапланера е добре видим и достатъчно бавен за да бъде избегнат от което и да е по-бързо ВС с двигател.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2018 12:54 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
DVD, не съм съгласен, че парапланерът е добре и лесно видим. Като летим куп народ над Стара Планина например, и аз знам, видял съм, че около мен има няколко човека, на 4-5 километра от мен. И на всеки няколко минути се опитвам да ги намеря визуално, да не би да се набутаме един в друг. Да видя наред ли са, ако последно съм ги видял много ниско. И ми отнема минути търсене с поглед. И понякога не успявам да ги открия. А знам в кои райони търся, приблизително. Ако гледаш от по-високо, парапланерът е почти неподвижен на фона на планината. Все едно е част от терена. Изтребител с 800км/ч, за 2 минути да кажем, ще измине 26км, или въртолет с 2-300км/ч - 8км. Достатъчно, за види парапланера в последния момент. Дали ще има време за реакция, не знам. Да не говорим, че никой не е 100% нащрек, непрекъснато. Всички се разсейваме.
Може би от самолет повече се виждат парапланерите, не знам. И - без сарказъм, може пък наистина да не съм добре с очите.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2018 1:06 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Във въздушно пространство клас G нищо няма право да лети по-бързо от 250 knots. Това е приблизително 130 метра в секунда. Човек реагира когато е подготвен за 1 секунда, но да кажем че пилота може да не е с най-голямото си внимание и ще реагира в рамките на 3 секунди. За тези 3 секунди и ако се движи с максималната разрешена скорост - ще измине максимум 400 метра. Според мен парапланера е прекрасно видим на разстояние 400 метра.

Ако някой не може да види парапланер на 400 метра - явно не е годен да лети на толкова бърз самолет - да си вземе нещо по-бавничко!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолети/самолети
МнениеПубликувано на: Пет Юни 22, 2018 2:52 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 23&from=DE
Това е европейската регулация. Радиокомуникация в G пространство не е задължителна нито в Германия нито в Англия. Полетите на парапланери и други е разрешена при спазване на горното.

Копирано от сайта на DHV :
Цитат:
1. Licenses
An IPPI-Card is mandatory for all foreign pilots. Minimum ratings are stage 4 for unsupervised flying
and stage 5 for cross-country flights. With lower stages, flying is allowed under the supervision of a
German instructor. Tandem-flights may be only made by pilots in possession of a valid German,
Austrian or Swiss tandem-license. For flights involving winch-towing, foreign pilots are required to
attend a briefing in a German paragliding/hanggliding school.

2. Insurance
Personal liability insurance is mandatory, insurance coverage must be at least 750.000 SZR

3. Equipment Regulations
In Germany, all pilots must carry a rescue-parachute. Guest pilots are permitted to fly equipment
satisfying the current airworthiness requirements and regulations of their homeland.

4. Airspace
Paraglider and hangglider are allowed to fly in the airspaces G and E. VFC according to SERA 5001.

5. Avoidance of collisions and right-of-way
Like in the other European countries according to SERA 3201, 3201, 3210


От известно време си мисля, че не е толкова невъзможно парапланеристи да извършват регулярни законни полети дори и в контролирано въздушни зони.
Ако Ясен реши да прави 500 км в България, дали няма да може да се пребори и да си издейства в определен ден в годината да се извади на 3 бона над Невша например ? Какво пречи ако аз реша да се вадя над Ковачевци на 2500 да си пусна полетен план и да кажа .. а бе утре ще се вадя малко по-високо?
Трябва да имам радиовръзка, транспондер и да съм си платил данъка на парцала и да съм залепил едни 50 сантиметрови букви , друго какво ?

П.С. И една смешна мисъл която ми премина през главата разсъждавайки как пилот на F-35 Lightning II с борден номер АА-1, не успява да види бедстващ парапланерист дълбоко в карловското дере. Съгласно правилата, по-бързия трябва да пази по-бавния. Защото по-бавния е по уязвим.
Обаче я си представете какво ще се случи ако парапланерист се нахендри в балон....

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов