Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Юни 05, 2024 1:21 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: sriv
МнениеПубликувано на: Чет Мар 06, 2008 2:13 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2300
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
mai kato si niamame incidenti v BG komentirame tezi v drugi strani, ama vajni sa poukite....

Vchera edin 60 godishen pilot ot NZ srina kriloto si i padna tejko na zemiata. Posledno go vidiah kak se opitvashe da se izvadi 50 metra nad poliata za kacane i tragnah nadolu da dokaram drugite udavili se piloti. Sekudni sled tova. spored ochevidec, pilota e izpadnal v sriv vertikalno do zemiata!
Kogato stignah pri pilota toi be v polusaznanie i pitashe kakvo stana vseki 5 minuti i se oplakvashe ot bolka v rebrata. Beshe s pobeliala i studena koja (priznatzi za shok i vatreshen kravoizliv). Imashe chuvstvitelnost v krainitzite.
30-40 minuti sled incidenta pristigna helikopter i lineika (na lineikata i be zor s terena, fermite, zakluchenite vrati i patishta bez izhod)
Paramedicite ot vertola se zaeha s postradalia. Postaviha mu djadja na venata na rakata za vlivane na lekarstva i fluidi. V nachaloto kravnoto mu be nisko, no sled parvata sistema se povazstanovi (drug priznak za vatreshen kravoizliv). Proveriha mu chuvstvitelnostta na krainicite (toi si gi mardashe ot vreme na vreme), postaviha mu obezdvijvashta shiata iaka. Nakara ho go da se napane kato che li se izhojda po goliama nujda i go pitaha dali si chuvstva zadnika (proverka za grabnachni uvrejdania). Opipaha mu garba i posle vnimatelno go osvobodiha ot sbruiata i go slojiha na nosilkata. Posle mu opipaha gradnia kosh i korema.
1 chas sled incidenta pilota otletia kam bolnitzata v Tamworth, a posle razbrah che sa go zakarali sas samolet v New Castle zaradi tejkite mu travmi (schupen taz, schupeni rebra, probit bial drob, vatreshni kravoizlivi, samnenia za zasegnata aorta)
Mislia che pri schupvane na taza se gubiat 2-3 litra krav i zatova prilivaneto na krav i fiziologichen razstvor e jivoto spasiavashto). Probitia bial drob postepenno pompi vatreshnoto prostnastvo s vazhud, stava nefunkcionalen i pritiska sartzeto (chuh che v takav sluchai triabva da se probie membranata nad belia drob za da se osvobodi vazduha)

Mai Tisho triabva da ni provede opresnitelen kurs po dolekarska pomosht!

Predstaviam si sashtata situatzia v BG. Predstavete si che vi se sluchva neshto niakade i ste padnali tejko!
Pri podobni naraniavania razpolagate s niakolko chasa za otzeliavane.
Ako ste kasmetlia do polovin edin chas pri vas shte ima drug pilot, ovchar, turist (makar che pri nashte tereni i malko na broi silno individualno letiashti piloti, tova e malkoveroiatno)
"Spasitelia" vi se nujdae ot 5 minuti do niakolko chasa da izdiri organizatziata koiato triabva da vi spasi.
Vertolet niama. Poslednite godini ima samo obeshtania i iluzii.
Ako incideta e blizo do pat (nashte lineiki ne sa 4x4) veroiatno shte umrete v bolnitzata ili na pat za po-vishata bolnitza shtoto e malko veroiatno v N skata bolnitza da reagirat adekvatno i navreme pri vatreshni kravoizlivi.
Ako ste kasmetlia i nito edno ot po-gornite sabitia (agonii) ne se sluchi mojete da se opitate da zabelejite slanceto i peperudite na krasivata polianka na koiato ste padnali. Moje dori da usetite mravkite koito vi vrashtat v kragovrata na prirodata.
I dori da umrete s usmivka :-)
Dalech ot suetata na civilizaciata!
Svobodni!

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Превод
МнениеПубликувано на: Чет Мар 06, 2008 9:44 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 15, 2004 2:26 pm
Мнения: 392
Местоположение: Sofia
май като си нямаме инциденти в БГ коментираме тези в други страни, ама важни са поуките....

Вчера един 60 годишен пилот от НЗ срина крилото си и падна тежко на земята. Последно го видях как се опитваше да се извади 50 метра над полята за кацане и тръгнах надолу да докарам другите удавили се пилоти. Секудни след това. според очевидец, пилота е изпаднал в срив вертикално до земята!
Когато стигнах при пилота той бе в полусъзнание и питаше какво стана всеки 5 минути и се оплакваше от болка в ребрата. Беше с побеляла и студена коя (признаци за шок и вътрешен кръвоизлив). Имаше чувствителност в крайниците.
30-40 минути след инцидента пристигна хеликоптер и линейка (на линейката и бе зор с терена, фермите, заключените врати и пътища без изход)
Парамедиците от вертола се заеха с пострадалия. Поставиха му дядя на вената на ръката за вливане на лекарства и флуиди. В началото кръвното му бе ниско, но след първата система се повазстанови (друг признак за вътрешен кръвоизлив). Провериха му чувствителността на крайниците (той си ги мърдаше от време на време), поставиха му обездвижваща шията яка. Накара хо го да се напъне като че ли се изхожда по голяма нужда и го питаха дали си чувства задника (проверка за гръбначни увреждания). Опипаха му гърба и после внимателно го освободиха от сбруята и го сложиха на носилката. После му опипаха гръдния кош и корема.
1 час след инцидента пилота отлетя към болницата в Tamworth, а после разбрах че са го закарали със самолет в New Цастле заради тежките му травми (счупен таз, счупени ребра, пробит бял дроб, вътрешни кръвоизливи, съмнения за засегната аорта)
Мисля че при счупване на таза се губят 2-3 литра кръв и затова приливането на кръв и физиологичен разствор е живото спасяващо). Пробития бял дроб постепенно помпи вътрешното простнаство с важуд, става нефункционален и притиска сърцето (чух че в такъв случай трябва да се пробие мембраната над беля дроб за да се освободи въздуха)

Май Тишо трябва да ни проведе опреснителен курс по долекарска помощ!

Представям си същата ситуация в БГ. Представете си че ви се случва нещо някъде и сте паднали тежко!
При подобни наранявания разполагате с няколко часа за оцеляване.
Ако сте късметлия до половин един час при вас ще има друг пилот, овчар, турист (макар че при наще терени и малко на брой силно индивидуално летящи пилоти, това е малкoвероятно)
"Спасителя" ви се нуждае от 5 минути до няколко часа да издири организацията която трябва да ви спаси.
Вертолет няма. Последните години има само обещания и илюзии.
Ако инцидета е близо до път (наще линейки не са 4х4) вероятно ще умрете в болницата или на път за по-вишата болница щото е малко вероятно в Н ската болница да реагират адекватно и навреме при вътрешни кръвоизливи.
Ако сте късметлия и нито едно от по-горните събития (агонии) не се случи можете да се опитате да забележите слънцето и пеперудите на красивата полянка на която сте паднали. Може дори да усетите мравките които ви връщат в кръговрата на природата.
И дори да умрете с усмивка
Далеч от суетата на цивилизацията!
Свободни!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Свободата е безкрайна
МнениеПубликувано на: Чет Мар 06, 2008 9:45 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 22, 2007 11:31 am
Мнения: 17
Мисля си понякога,че има значение и възрастта,но бързо отхвърлям тази мисъл!Неразумно е да се търси и причина.Ако има причина трябва да има и вина.Вина няма , защото всеки зависи от себе си - сам с вятъра,сам с мислите,сам със смелостта си,сам с мечтите си.Сам със свободата си.
Вие летящите сте като птиците! Те не умират от инфаркт,но понякога се случва да паднат на земята.
А оказването на първа помощ не е проста работа - обикновено всеки бърза да прави изкуствено дишане - а дали трябва?
Единствено сигурно е,че трябва много да учите и да знаете ,за да летите и да се спасявате от себе си.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 06, 2008 10:00 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Ники,а пилотът опитен ли е бил,
с какво крило е бил,и дали наистина е сринал крилото
защото съм чувал за доста случаи, при опити за вадене от ниско ,
негатив до земята,макар че негатива не дава такава голяма верикална скорост.
наистина тая ситуация в БГ би била доста неприятна ,затова човек трябва да се замисли, дали да поема излишни рискове.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 06, 2008 10:46 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2300
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Vancho - blagodaria za kirilizatziata. Sled dve sedmici se vrashtam i az prevkluchvam na rodna rech.

Boryana - pri podobni incidenti mislia che vazrasta niama goliamo znachenie. V sluchaia s Shockwave-a na Petko mislia che barzite reakcii imat znachenie.

Boncho - pilota e sredno opiten i leti s Nova/Mambo. Ne mislia che e srinal kriloto pri opit za stramen zavoi zashtoto e padal vertikalno, a ne se e vartial kato pri negativna spirala. Kriloto sashto ne e bilo deformirano kakto pri klasicheski sriv i Godfri predpolaga che e bilo kombinacia mejdu izparashutirvane na kriloto (poradi tvarde ubrani upravlenia) i silno nizhodiashto (denia si beshe porivist i drusliv).

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: sriv
МнениеПубликувано на: Чет Мар 06, 2008 1:58 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 4:16 am
Мнения: 108
Местоположение: Melbourne
Ники, какво е името на пилота?

Миналата събота с един новозеландец, Крис (летящ с Nova Mamboo) кацнахме по средата на последния таск на Bright 321 за да сваляме от дърветата един пич, който хвърли резервен след като се "върза" на 2000м над Mt. Buffalo. "Парашутиста" беше късметлия без драскотина по него и екипировката.
От Bright новозеландеца замина за Манила! Надявам се че не е бил той!
Въпреки, че който и да е бил пилота е много неприятно това което се е случило. Дано се възстанови напълно човекът!

_________________
FACE YOUR FEARS, FLY YOUR DREAMS!
Илин Илинов - Gin "Carerra"; Niviuk Peak 5
Gin Genie light; Skywalk Range Air


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 07, 2008 9:35 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
И за мен няма значение от къде и кой е пилота. Много се надявам да се възтанови без последствия. Добре че не е в България. Все пак е човек с нашите мечти и не го деля на нашенец или чуждоземец, делтажия или безмоторник, гражданска или селскостопанска авиация. Тъжно е когато се случват такива работи, но са ни за поука. Колкото и красив да е нашия спорт, той крие и своите опасности.

Ники, пиши ако разбереш нещо за въпросния човек. А ако излязат повече подробности за причината поради която е паднал също пиши.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов