Макар да нямам оште инфо за вятара и т.н., оставам с впечатление че близо до гребена скоростта на вятара е била ма-алко по-голяма отколкото да моеш да пробиеш сас парапланера и затова постепенно те избутва назад в зоната на ротора. Но отново, си задавам вапроса дали вятара внезапно се е променил, и те е изненадал, или просто си допуснал да слезеш по-близко до билото, а там скоростта е по-силна заради стесняването на потока...?
Тези упражнения близо до склоновете в планината понякога могат да бадат доста опасни...аз имам един приател в Италы, които загина заштото старжеше много близо до едни скали и явно една рязка промяна или турбуленция го е вкарала в страмно гмуркане и докато се извади ( с делта де) се хакнал в скалите и дотам...
На времето, мно-ого отдавна, един от старите Змеи-ове така се набута в ротор зад Чепан планина, коиатое много страмна и има жесток ротор, та оцелиа по чудо, като се плесна между две скали и тои увисна между тиах по чудо невредим. Но тогава никои не знаеше за ротори и такива чудесии, а сега всички сме добре информирани. Хубавото на парапланера е че при добро владеене има някакви шанcове за кацане зад склона, както Songbird нагледно показва, но очевидно е по-добре да не се стига до там. Аз продалжaвам да си чакам за неговия коментар вав кои момент от полета е било наи-добре да се реагира, за да се избегне клопката при билото...и ваобште дали е било вазможно да се избегне...
|