Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:51 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Вто Юли 10, 2018 8:45 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
ppountchev написа:
По-стандарт едно EN-B крило не завива повече от 90 градуса. Предполагам разликата в градусите се получава от разликата в килограмите.


Стандартните тестове се правят в спокоен въздух, над езеро, където няма термики или турбуленция.
Когато момичето получава колапса, не е натискала спийд система, но аз натисках и претоварвах с 8 кг крилото за да симулирам по реалистична ситуация.
Тя тежи 67 кг, а аз 75, което мисля не е толкова голяма разлика за да предизвика 180 градусово завъртане, вместо на 90.
След като писах своите наблюдения от теста ми казаха за инцидент преди години с БГ пилот в Текирдаг, където същият модел крило реагира по същия начин - колапс след излитане и завъртане с мах в склона, въпреки че пилота е бил в тегловия диапазон определен от производителя.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Вто Юли 10, 2018 9:01 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Само да вметна нещо - много е важно да не се четат тестовете на EN или LTF претупано:

Цитат:
Asymmetric collapse 45-50% in accelerated flight A B
Stabilise the glider in straight flight at trim speed. Release the control handle on the side to be collapsed and attach it to the riser.
Pull down the appropriate lines on one side as fast as possible to collapse the canopy asymmetrically at 45 % to 50 % of the span at an angle of approximately 45° relative to the longitudinal axis.
As soon as the collapse is achieved, release the lines quickly.
The pilot shall take no further action and remains passive until the glider either recovers, or changes course by more than 360°, or 5 s elapses.
If the glider has not recovered, the pilot acts to recover the glider.
The test is repeated with a collapse of 70 % to 75 %. In this case the 45°-angle should be adjusted to limit the trailing edge effects to no more than 50 %.
If the paraglider is equipped with an accelerator, the whole procedure (45 % to 50 %, 70 % to 75 %) shall be repeated with the accelerator fully activated.
The accelerator shall be released at the same time as the lines are released.
Camera axis: Face-on
Change of course until re-inflation Less than 90° 90° to 180°
Maximum dive forward or roll angle Dive or roll angle 15° to 45° Dive or roll angle 15° to 45°
Re-inflation behaviour Spontaneous re-inflation Spontaneous re-inflation
Total change of course Less than 360° Less than 360°
Collapse on the opposite side occurs No No
Twist occurs No No
Cascade occurs No No


Това е конкретният тест за Текила 4 - при теста е даден резултат B принатоварване на горна граница - промяна на курса до напълване - 90 до 180 градуса, пълна промяна до възстановяване на полет - по-малко от 360 градуса -тоест е напълно нормално крилото да променя параметрите на полета с изброените стойности и това съответства на клас Б - друг е въпроса дали класът е подбран правилно за съответният пилот.

ppountchev написа:
По-стандарт едно EN-B крило не завива повече от 90 градуса. Предполагам разликата в градусите се получава от разликата в килограмите.


Та ако трябва да сме точни - за оценка Б - крилото може да завие до 180 градуса преди напълването и трябвеа да се е върнало във прав курс преди 360 градуса. За клас А градусите са съответно 90 за напълване и 270 за възстановяване ако не се лъжа.

Активното пилотиране е най-добрят лек за несъответствията между клас и очакване!

И крило D държи прав курс с 50 % колапс ако пренесеш тялото както трябва и контролираш дозирано посоката! - друг е въпроса че много хора си купуват крилата защото на теста пишело че могат да си чоплят в носа докато летят и крилото ще се оправя само - често това са и хората които остават неприятно изненадани от спорта!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2018 9:42 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Djubaca написа:
...

Спирането до първата част оставя отчетливи деформации които се коригират трудно. Процесът е желателно да е пълен.

...


Да, добро пояснение! Това трябва да се прави САМО ако знаете как да се справите със ситуацията.

Разбира се има ситуации при които "справянето" с тях е запасен...


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов