Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Авг 08, 2020 2:51 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Твърдо кацане в завой в Керио, Кения
МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2020 10:36 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2116
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Днес един пилот се приземи със 180 градусов завой с мах на долната тераса в Керио, Кения и си счупи бедрото и опашката. След час дойде линейка, която бавно и щадящо го закара в болницата в Елдоред, където ще бъде опериран утре.
Въпреки, че Керио е турбулентно място, заради скорошните дъждове условията са меки и приятни за летене и нямат връзка с инцидента.
И друг път съм водил средно напреднали пилоти в Етиопия и Кения и не съм имал проблеми, защото са били дисциплинирани и са се съобразявали като им кажа, че дадени условия или места за летене не са за тях. Но сега, въпреки червените лампички от предходни ситуации, пилота реши да напусне познатата зона за реене и кацане и се спусна на прелет след по-опитните пилоти, навлизайки дълбоко в непознати условия и терени. А за Керио, това си е руска рулетка и инцидента е въпрос на време да се случи. Не исках да го паниран, като му казвам че е в опасност, но като го видях да затъва под скалата на горната тераса го посъветвах да си търси кацалка овреме.
Изводи:
- трябва по-стриктно да подбирам хората, които вземам на такива пътешествия. Имаше и други запитвания от недостатъчно опитни пилоти. Въобще последните години се увеличиха случаите на неподготвени пилоти, които ползват парапланеризма като повод да посетят еди си коя екзотична дестинация.
- неопитните пилоти са особено уязвими от ефекта на стадото в различните му форми.
- при приземяване в труден терен и условия, не трябва да се чака последната кацалка до която ви докара планиращият полет, а да се дойде с добра височина до първата подходяща и там с S-ки над последните препятствия да се чака момента за влизане в поляната. Това дава време да се опознае вятъра и да управлявате ситуацията, а не тя вас както когато летите (по вятъра) докато дойде земята. За чакането с S-ки се изисква добър контрол и умение да се седи в една линия без да се напредва, бяга много настрани и да не се клати излишно крилото.
- въпреки, че инцидента бе класическо съчетание на няколко грешки, той бе пълен с късмет, защото случайно се засякох с въпросният пилот на връщане към старта, защото бе удобно да кацна до него, защото наблизо имаше път, защото от година имам умен телефон с чиято помощ пращах местоположения и инструкции на останалите, защото Айзък като местен убеди линейката да прескочи местната болница и ни закара в хубава болница в големия град, защото с нас имаше печен френски доктор, защото защото...
- застраховките са важни за рискови пилоти, терени и условия...

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане в завой в Керио, Кения
МнениеПубликувано на: Съб Яну 18, 2020 10:36 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 09, 2019 3:26 pm
Мнения: 2
Име: Георги Чолаков
Общо взето Ники добре е описал ситуацията. Направих малоумен завой с висока скорост близо до земята, при кацане, където имаше и камък, в който се ударих и който ме преметна като дроб сърма.

Мога да разкажа от моята гледна точка и моите мисли.

Условията бяха меки за летене, поради което от реенето скачах от ръб на ръб. Не ми бе самоцел да правя прелети, но с този скок-подскок определено се изведох от местата (и то доста), където знаех, че мога да кацна. Други пилоти правеха прелети, но обърнаха близо до мястото, където аз опитах да кацна на връщане (след като го бях подминал на отиване) и където стана инцидентът. Може би този нос бе и точката, в която трябваше да завъртя наобратно и аз, тъй като преди него терасата бе по-широка сякаш и с повече ниви на местните, ако помня правилно.

Имаше и други две кацалки преди тази (по пътя на връщането), която избрах, които може би бяха по-добър вариант, заради отсъствие на камъни. Но в крайна сметка и на тази, която избрах вероятно щеше да ми се размине, ако не бях направил завоя до земята с голяма скорост. Вятърът бе североизточен мисля, а аз летях на юг, та опитах да се насоча срещу него с началото на S-ките и въпросния завой. Нямах много височина за достатъчно S-ки, както Ники сподели по-горе. Докато обръщах забелязах и камъка да се подава от треволяка, но вече бе късно. След това бе сценка на кадри- небе отдолу, земя отгоре, "ей сега стана белята"...
Ники, който кацна до мен почти веднага, за което благодаря, спомена, че може да е имало и някакъв ротор по северния компонент заради носа, който остана зад мен на кацалката. Аз лично не го усетих- крилото отговаряше на моите команди, които бяха идиотски, но не изключвам възможността.

От друга страна, не трябваше и да слизам толкова на ниско. Преди носа имах опция и да набера височина и всъщност Ясен изрично ме посъветва да го направя. Повъртях за височина, но не достатъчно.

Другото, което подцених бе, че въпреки че на предния ден пак бях в опасни ситуации и бях казал, че няма да летя сутринта, а само следобяд, си промених мнението и излетях сутринта. Но условията си бяха добри.

Когато се преобърне каруцата, пътища бол.

Ники извика линейка, която дойде да ме прибере. Имахме и късмет, че единият човек от групата бе доктор, та настоя пред местните в линейката да ми вкарат IV. Кански болки при местене от една позиция в друга заради таз и бедро, но нещата се поуспокоиха, когато ме обърнаха по гръб в стабилна позиция. Страшните болки при местене ги няма вече, но ще отнеме време да се раздвижа малко повечко. Днес с физиото раздвижвахме колена и таз, което май е добър знак. Спомена, че до пет дена би трябвало да мога да се опирам на патерици, но ще видим. Предвид грижите тук болницата в Елдорат ми се струва ОК. Ортопедичен и травма център. "Съкилийникът" ми спомена, че докторът, който се занимава със случая ми, е голяма работа в района, та помагат на музунгуто.
Заземяването не успя да ме убие, ама кенийската телевизия може и да успее. Че и няма изключване :)

Сега към важното: мед сестрите са приятни и има някои дето хващат окото :D Криво ляво едно "Хабарияко", "Мзури", "Сауа" и пеейки песнички "Pump it up" докато ти помпат леглото нагоре-надолу печели точки. Ясен работи върху бабите на пазара в Итен, докато аз намерих къде са по-младичките и по-стройните, та определено съм на далавера от ситуацията. :D

Ще се лети пак, но да видим кога и как. Определено трябва да спра дългите паузи от нелетене, че с моя нисък стаж и вироглавост си допринася здраво към рисковете. Жалко, че и катерене няма да има май скоро, но едно по-едно.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов