SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

От новините: 67-годишен Англичанин падна с парапланер...
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=6857
Страница 1 от 1

Автор:  Ivailo [ Вто Юли 16, 2013 12:27 pm ]
Заглавие:  От новините: 67-годишен Англичанин падна с парапланер...

Някой може ли да даде повече информация относно случая?
Цитат:
Сигнал за инцидент с парапланерист бе получен вчера в полицията в Стамболийски, съобщиха от пресцентъра на ОДП-Пловдив.
Около 16.50 ч. е получен сигнал, че при полет с парапланер 67-годишен англичанин е паднал в местността „Данчово дере” край село Брестовица.

Пострадалият е настанен в болница в Пловдив. Продължава работата по изясняване на причините за злополуката.

Парапланеристът е със счупени шийни прешлени и е претърпял операция в клиниката по неврохирургия в УМБАЛ "Свети Георги" в Пловдив, съобщиха от лечебното заведение. Състоянието му е стабилно.

Мъжът не е част от Световен шампионат по парапланеризъм в Сопот, съобщиха организаторите на състезанието. Маршрутът на състезателите вчера беше съвсем различен, а и в момента всички полети от Сопот извън шампионата са забранени, коментира Станислава Христозова, PR на състезанието.



http://btvnews.bg/bulgaria/incidenti/67 ... =endofpage
http://plovdiv.dir.bg/news.php?id=14456140

Автор:  Viper_Weasel [ Вто Юли 16, 2013 10:31 pm ]
Заглавие:  Re: От новините: 67-годишен Англичанин падна с парапланер...

Вчера един от англичаните падна на Брестовица след като онегативи крилото (UP Summit XC 2).

Условията бяха слаби близо до земята с 5-6 м/с вятър от Северозапад. Браян беше направил 2 удавяния и беше излетял 3-ти път. Имаше голямо засенчване пред старта с относително слаби и тесни балони изискващи по-стегнато въртене. Докато беше на около 100 метра от терена над предното ребро на Брестовица се опита да завърти поредният балон с много управление в резултат на което започна да влиза в класическа негативка. Извикахме му да пусне управленията, но той ги задържа до пълен оборот след което последва каскада. Започнах да му викам да хвърля запасен, и чак на 4-тото извикване той го извади и без особен замах го пусна до себе си. Запасният увисна и излезе от контейнера, но не му стигна височината да се изпълни докато Браян падаше около него. След като се скри зад дърветата започнах да тичам към него за да го открия и го попитах по станцията дали е добре - на 3-тият път той отговори че има нужда от помощ.
Извикахме линейка която дойде за 15-20 мин. Когато стигнах до Браян той лежеше по гръб с 2-крака свити до него. Явно беше поел удара първо с крака и след това с гръб. Сбруята беше олекотена на Gin с въздушен протектор. Запасният беше напълнен, но не беше опънал фаловете докрай - велкрото беше разлепено точно до рамената (де-жа-ву точно отпреди година). Браян беше в съзнание и се оплакваше от болки в десният крак и долната част на гърба. На пръв поглед се виждаше открита фрактура на десният глезен.
За щастие спешният екип беше един от най-адекватните които съм виждал - успяхме да го обездвижим и пренесем до линейката с минимално разместване като същевременно му правеха вливания и обезболяващи.
Спасителната операция мина за час - разкарването по скенери и прехвърлянето между лекарски кабинети трая - 3 часа.
Скенера показа взривна фрактура на 2-ри лумбален прешлен (специално за медиите които четат форума - това се намира на кръста а не на шията), и съответно фрактурата на глезена. Браян влезе на операция за крака към 22 ч. А от полунощ до 5 ч мина успешна операция по поставяне на планка и пръстен на мястото на счупеният прешлен. Освободени са всички притиснати нерви и има слаба сетивност в ходилата, но нямаме информация колко време ще отнеме рехабилитацията.
Операцията на крака е също успешна. Днес го изкараха от интензивното - в добро общо състояние (изключвайки травмите) и здрав дух като за 62 годишен човек.

Браян е относително опитен, лети от 4 години като е летял на много места главно из Европа включително и на някой места с доста силни условия като Пиедрахита в Испания. Има няколко прелета като най-големият му е около 50-60 км.
Незнам отколко време лети с настоящото си крило, но личното ми мнение е че инцидента е породен от непознаване на ограниченията на екипировката. Негативката се разви относително бавно и имаше поне секунда -две в които можеше да излезе от нея без особенни проблеми ако просто беше пуснал управлението в първите 180 градуса от ротацията. Също така може би 2-те удавяния в горещият ден и кратката почивка за обяд са спомогнали за влошаване на концентрацията в слабите условия.

Като полезни съвети:
- тествайте лимита на крилото си когато имате възможност - минимална скорост, точка на онегативяване и тн.
- научете се да разпознавате началото на анормалните полетни режими - парашутиране, срив, негатив.
- упражнявайте хвърляне на запасни, може и само мисловно, а ако трябва натъпчете една възглавница в контейнер и упражнявайте правилно изхвърляне закачени на стенда и висящи в сбруята! Правилното изхвърляне на запасният, особенно при ниски скорости може да бъде критично.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/