SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Инцидент на Коняво - 29.09.2013
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=7018
Страница 1 от 1

Автор:  venko6 [ Пон Сеп 30, 2013 9:01 am ]
Заглавие:  Инцидент на Коняво - 29.09.2013

Само заради статистиката си позволявам да опиша инцидента от вчера на Коняво.
Пилот влиза в ротора зад старта и след последвалият масивен колапс отдясно се забива в склона от около 10м. При падането поема удара полу-странично, полу-челно на място без камъни. Според описанието на пилота е въртял термика над старта и порив го е издухал назад, не е бил високо и не е могъл да се върне отпред на склона. Лети от началото на тази година.
Малко след като се е случило се бяхме качили да сваляме коли и Гри (който е бил свидетел на целият инцидент) се обади. Пилотът не можеше да ходи и се оплакваше от силни болки в гръдната област. Наложи се да го сложим в сбруята и да го изнесем до паркинга. Марти се обади на 112, линейката пристигна от Кюстендил след 35 минути.
Доколкото успях да разбера от Марти късно вечерта, скенера не е показал контузии на вътрешните органи но нямам повече информация.

За мен най-притеснителното беше, че не можах да се сетя нищо от лекциите за оказване на първа помощ от преди 2 месеца, които Тишо и другият доктор (да ме прощава но забравих как се казваше) изнесоха в читалището на Драгалевци. Добре би било нещата, които се казаха там да се опишат някъде по форума за да може да се препрочитат и припомнят.

Автор:  Ivailo [ Вто Окт 01, 2013 12:30 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво - 29.09.2013

До колкото разбрах пилота се е записал на курс март 2013 и от скоро има крило EN C. Условията не бяха най-спокойните, въпреки есенното време все пак си е Коняво.

1 година след като започнах курс, започнах да ходя да летя без инструктори, тогава ми се обади Ралев и ме смъмри.
Ще ми се всички летящи да имат подобни инструктори.

Уви, забелязвам много новоизлюпени да се бутат да летят в Рила и Пирин, да ходят на никому неизвестни стартове (сами) без въобще да осъзнават, че се бутат в шамарите.



Горното го казвам само и единствено с цел градивна критика, ако има засегнати да се замислят върху способността си да поемат критика без да се обиждат. През оная работа ми е за минусите ви, както виждате не ми пречат въобще да изразявам мнението си.

Автор:  DVD [ Вто Окт 01, 2013 1:41 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво - 29.09.2013

Също е важно и да се ходи на летене с различни пилоти и да се обсъждат след това ситуациите!!! Новобранците могат страшно много да научат от това което слушат от по-опитните и това трябва да се насърчава, а не да се възпрепятства... Въобще мешането на стари и млади пилоти е от полза за всички освен понякога за търговците на екипировка. :wink:

Автор:  Skyhiker [ Вто Окт 01, 2013 8:22 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво - 29.09.2013

Ivailo написа:
До колкото разбрах пилота се е записал на курс март 2013 и от скоро има крило EN C. Условията не бяха най-спокойните, въпреки есенното време все пак си е Коняво.

1 година след като започнах курс, започнах да ходя да летя без инструктори, тогава ми се обади Ралев и ме смъмри.
Ще ми се всички летящи да имат подобни инструктори.

Уви, забелязвам много новоизлюпени да се бутат да летят в Рила и Пирин, да ходят на никому неизвестни стартове (сами) без въобще да осъзнават, че се бутат в шамарите.



Горното го казвам само и единствено с цел градивна критика, ако има засегнати да се замислят върху способността си да поемат критика без да се обиждат. През оная работа ми е за минусите ви, както виждате не ми пречат въобще да изразявам мнението си.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Автор:  BONCHO [ Вто Окт 01, 2013 9:11 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво - 29.09.2013

Ivailo написа:
пилота се е записал на курс март 2013 и от скоро има крило EN C.


:shock: :roll:

Автор:  joro_prodanov [ Чет Окт 03, 2013 3:49 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво - 29.09.2013

Бончо, кое те учудва, че не е карал курса направо с двойката ли :lol: :lol: :lol:

Автор:  viik [ Чет Окт 03, 2013 3:49 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво - 29.09.2013

BONCHO написа:
Ivailo написа:
пилота се е записал на курс март 2013 и от скоро има крило EN C.


:shock: :roll:


винаги пилота е виновен колкото и опитен да е... това, че лети от скоро не означава, че ще се справи по-лошо от някой по-опитен

Автор:  BONCHO [ Чет Окт 03, 2013 7:04 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво - 29.09.2013

Толкова рязък прогрес, направо е учудващо, още на първите няколко месеца летене да се качиш на EN C.
А като знам тези новите EN C са си направо едно към едно като компетишъните и 2/3 от преди 5-6 години
Винаги съм смятал че какъвто и да е пилот ( бързо или бавно напредващ) първите 2-3 години от летенето, трупа грешки и опит, и точно тогава трябва да се пази от прибързани решения.

В Шумен наистина преди време имаше практика да се учим на по висок клас крила, но тази практика я няма вече, акъла взе да идва в главата ни, и всеки предпочита безопасността :)

Автор:  vasildimov [ Пон Окт 07, 2013 12:40 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво - 29.09.2013

Може би е време да си припомним описанията на EN класовете. Особено инструкторите и дилърите на крила, които по мое мнение задължително трябва да свеждат тази информация до знанието на учениците или клиентите си. Описанията ги има на много места в интернет, например тук: http://www.bhpa.co.uk/pdf/En926_summary.pdf. Хората са се постарали да напишат подробно разяснение какво точно значат отделните думички, за да няма недоразумения. Например:

Цитат:
...
So if you read the descriptor for ‘C’ class gliders
...
Тhe descriptor goes on to
say ‘Recovery to normal flight may require
precise pilot input‘. What this means is that the
strong likelihood is that anything other than
exactly the correct actions at precisely the right
time will almost certainly make the situation
worse
and result in a cascade of other problems.
...

Автор:  Димитър Илиев [ Пон Окт 07, 2013 6:42 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво - 29.09.2013

Не е лошо човек веднъж, дваж годишно, да ходи на гробищата, да поседи, да помълчи и осъзнае алтернативата. Чакалнята на спешна помощ, онкология и подобни, имат също добър ефект.

Автор:  THE KITE [ Вто Дек 03, 2013 5:40 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Коняво - 29.09.2013

da ama kato otselesh posle stravash dobar vajnoto e da otselesh estestven podbor triqbva da ima

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/