Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Юни 07, 2024 5:52 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив - разсъждения
МнениеПубликувано на: Пон Ное 01, 2010 7:32 pm 
Angel_Sim написа:
YaHooooO написа:
Ангел- би ли ми посочил ситуация ,в която крилото влиза само в пълен срив?Имате в предвид състояниет ,в което изпада крилото при челен тък при натиснат спийд?

ето ви за самолет как влиза в пълен срив в следствие на условият.
http://www.airdisaster.com/special/special-dl191.shtml
http://www.youtube.com/watch?v=NfwPvky04wc

има човек от варна, на който му се е сринало - така както си лети, щрак гледа на горе няма крило.

вследствие на порив - microburst, навлизане във въздушен поток - въздушната скорост пада под сривната и крилото се срива. около 20 км минимума на повечето крила. трима е 36 км. трябват ви 16км само. между скороста на кацане и тази на срив има голям запас при самолетите, те имат мотори, могат и да забият нос - да използват гравитацията ако имат височина. зоните около летищата (не всички) се следят от радари които следят за - microburst. в самия самолет има електроника, която го хваща и пилотите изпълняват съответните процедури.
парапланерите просто се проверяват, че могат да излезнат от срив.


Съжалявам,но при първия линк всичко е на английски,при втория става въпрос за самолет..с двигатели...няколко...машина...бръмчи...ако не бръмчи-пада. Не мисля,че е редно да се сравнява моторно и безмоторно летателно апаратче.Не съм чул безмоторен самолет да се срине от само себе си(дърпането на лоста силно към теб не се брои за само себе си)
Искаш да кажеш,че ако крилото ми лети с 38 км/ч,а вятъра е 39 км в час ще се срине?!
Да,чувал съм за смосриналисе крила...ама не баш тъй.По-точно съм чувал за крила изпаднали в парашутиране,но за мен лично парашутиране (дълбок срив ) и пълен срив са режими,които много се различават,макар да са последователни.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Пон Ное 01, 2010 7:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
От ръководството на GIN Sprint:

Full stall - This is an extreme maneuver and there should never be any need to perform one.

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Вто Ное 02, 2010 11:46 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 03, 2007 2:07 pm
Мнения: 25
От ръководството на Nova Triton:

But in this glider segment with such a high aspect ratio, cravattes can happen after big collapses, however, learning the full stall recovery method from cravattes is recommended when flying this level of wing.

_________________
Airwave XXX M yellow-white


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив - разсъждения
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 11:24 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
YaHooooO написа:

Съжалявам,но при първия линк всичко е на английски,при втория става въпрос за самолет..с двигатели...няколко...машина...бръмчи...ако не бръмчи-пада.

Колега не сте съвсем прав. рекорда по прелет без гориво и успешно кацане се държи от Air Transat Flight 236 с Airbus A330-243. на самолета му свършва горивото, прелита 120 км без гориво и достига и каца успешно на летище с 306 пътника на борда. галйда на такъв самолет без бръмчащи двигатели е около 15/1 мисля. Ето ти още един линк на английски и един на български:
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236
http://www.bbilcentre.com/
YaHooooO написа:
Не мисля,че е редно да се сравнява моторно и безмоторно летателно апаратче.Не съм чул безмоторен самолет да се срине от само себе си(дърпането на лоста силно към теб не се брои за само себе си)

Ми ако моторния си спре двигателите може. ако не си ги спре има доста предимства.
YaHooooO написа:
Искаш да кажеш,че ако крилото ми лети с 38 км/ч,а вятъра е 39 км в час ще се срине?!

ако крилото ти и ти летите с 38 км/ч спрямо земята. а вятъра е с скорост 39 км/ч спрямо земята и идва отзад - от към гърба ти - тогава въздушната ти скорост ще е 1 км/ч - няма да има налягане във крилото, няма да изглежда като крило и няма и да лети.
YaHooooO написа:
Да,чувал съм за смосриналисе крила...ама не баш тъй.По-точно съм чувал за крила изпаднали в парашутиране,но за мен лично парашутиране (дълбок срив ) и пълен срив са режими,които много се различават,макар да са последователни.

Аз пък съм чувал за SIV обучени (и не само) и вече ми е се тая дали се сриват крилата, парашутират, апартейдват и не знам си още в какви режими влизат или квото там сте чували, че правят.
кур за лефски кур кур кур
п.с.
напишете cur на кирилица няма да съжалявате - тоя форум явно е мислен за ентелигентни хора :)
за колегата: Airwave XXX M yellow-white
колега след като изпълните горното предписание помислете дали да не си смените ника.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 11:53 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Aко крилото ти лети с 38 км/час, а вятъра е 39 км/час и духа от към гърба ти, скоростта ти ще е точно 77 км/час...
А ако крилото ти лети с 38 км час, а скоростта на вятъра е 39 км/час, но духа точно в лицето ти, то ти ще се връщаш (летиш) назад с 1 км/час.
И в двата случая крилото няма да се срине без значение, от какъв модел и клас е.
Тези неща са елементарни и се учат още в курсовете за начинаещи. Няма нужда да се изписват камари от страници във форума за това. :roll:
Абе, защо вместо думата "курс" ми изписва ххх?

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Последна промяна ВладиЧ на Сря Ное 03, 2010 12:04 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив - разсъждения
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 12:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1983
Име: Даниел Димов
Angel_Sim написа:
ако крилото ти и ти летите с 38 км/ч спрямо земята. а вятъра е с скорост 39 км/ч спрямо земята и идва отзад - от към гърба ти - тогава въздушната ти скорост ще е 1 км/ч - няма да има налягане във крилото, няма да изглежда като крило и няма и да лети.


Това е една от най-масовите заблуди... Такава ситуация не може да се получи защото крилото винаги се движи напред спрямо локалния въздух и не се влияе от скоростта на този същия въздух спрямо земята. Крилото не може изобщо да лети ако скоростта му спрямо въздуха не е по-висока от сривната му скорост. Когато то вече е в полет и навлиза от един слой въздух в друг, които се движат различно, има едно преходно движение (гмуркане напред или зависване назад) и след две-три секунди крилото пак се движи спрямо въздуха със същата скорост. Движението спрямо земята се изчислява като се сумират двата вектора - вектора на движение на крилото спрямо въздуха и вектора на движение на самия въздух.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 12:07 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 03, 2007 2:07 pm
Мнения: 25
Владич,

От Нова казват, че от определен клас нагоре е горещо препоръчително владеенето на пълен срив като техника за възстановяване на крилото след по-големи колапси с оставащи впоследствие кравати. Според мен е добре да го владееш, затова пуснах извадката от ръководството.
Ника ми харесва, крилото с което го свързвам също, ти в кое от двете видя проблем?

_________________
Airwave XXX M yellow-white


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 12:16 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Нямам нищо против ника ти, нито против крилото ти. Уточненията, които направих бяха за скоростите, че гледам народа нещо се е омотал. :wink:
Колкото до препоръките, аз бих ви препоръчал да избягвате пълният срив, като начин да си решите проблемите, въпреки препоръките от НОВА. Пълният срив и особено изхода от него е доста непредсказуемо нещо и можеш да се набуташ в много по-големи ядове с него, вместо да си помогнеш... :roll:
Но пък кой съм аз та да давам съвети срещу великата НОВА?!?!

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 12:45 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
нияма по големи циркове от тези тук Исхода бил непредсзказуем :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
всеки които не познава пален срив мин.(100)е непредсказуемо опасен Пилот парапланерист двете ра4ки пот газа пален срив е наи полезния и ефективен метод за оправияне на кравати + големи асиметри4ни колапси натд 75% сичките ви писания тук са базирани апсулутната (0) Нула :) :lol: :lol: исклучени праи Ники(Иахото) останалите даже и не сте се сривали даже ви е страх а и Даниел тои сигорно има нияколко но това самсем не значи 4е ги владе пален срив владе този човек които пуска рацете непосредсвено след срива и закова фар4илото на главата си когато то скача напред и уж щте се пада в нвго да ама не имам безброи сривове безброи с крила от 5.5 исто4еност до 8.5 и на горе вклучително У 3 и У4 на аиркрос много са си добре и са си ОК а това 4е не правите пални сривове а само писателствате за нешта които даии и не сте праили е друг вапрос

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 12:58 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Браво!!!! Продължавай да пишеш на български и продължавай да правиш пълни сривове. Това е пътят и истината!!! :mrgreen:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 1:09 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
no towa niqma da re6i problemite i straxove na mom4etata

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 1:35 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Всеки има проблеми. Ай хав а проблем. Сега се ребилдвам, след като едва не се дистройтвах на маоунтин до Пловдив с мада фака компетишън параглайдер. Все още донт рънър. Когато стана о'кей, ще дойда на дис вери найст плейст Сопот за гуд флай. :) :)

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 4:44 pm 
Колега Симеонов...моите уважения,но не съм съгласен с разсъжденията Ви,както виждам и други не са съгласни:
Аирбус-който се движи с 900 км/ч и спира двигателите си на 8 000м може би имате предвид?
Даниел добре Ви е обяснил какво се случва с крилото при различни посоки и скорости на вятъра спрямо неговото положение(на самото крило).Ако крилото ми лети с 38 км/ч а вятъра е със скорост 70 км/ч и идва от към гърба ще се движа със 108 км/ч спрямо земята и най-вероятно ще имам добър прелет за деня(погледнете някои от траклоговете на хората,които имат доста такива прелети).
Та,така :)


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 5:32 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Хайде пак в седми клас...
http://www.math10.com/bg/geometry/vectors.html
http://web.uni-plovdiv.bg/marta/tema-1.pdf

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен след пълен срив
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 5:35 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
И тук.
http://www.youtube.com/watch?v=pimr9I92GZY

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов