Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Авг 18, 2019 7:19 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Юли 31, 2019 7:31 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 397
Име: Милен Димитров
Вчера, румънски пилот след излитане от Сопот пада под старта. За съжаление получава тежки счупвания. Свален е от спасителите и транспортиран до болницата.

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Юли 31, 2019 8:16 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2041
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
До колкото разбрах няколко пилота се качили на старта, но слезли с лифта заради северният вятър. После видели, че един тандемен пилот лети и решили, че става. Качили се пак и явно се е опитал да излети в ротора и е паднал под южния ветропоказател върху камъни. Лоши счупвания и разкъсване на аортата на ръката. Неприятно впечатление, според очевидци, направило настояването на тандемния пилот да завъртят лифта за следващият му полет, вместо да изчака паузата и слизането с платформата със спасителите и пострадалият.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Юли 31, 2019 9:28 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 397
Име: Милен Димитров
Сигурно е същия, който преди време се качи с пасажерка, докато горе беше паднал негов ученик и чакахме хеликоптер!!!

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Юли 31, 2019 9:45 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 397
Име: Милен Димитров
niki написа:
До колкото разбрах няколко пилота се качили на старта, но слезли с лифта заради северният вятър. После видели, че един тандемен пилот лети и решили, че става. Качили се пак и явно се е опитал да излети в ротора и е паднал под южния ветропоказател върху камъни. Лоши счупвания и разкъсване на аортата на ръката. Неприятно впечатление, според очевидци, направило настояването на тандемния пилот да завъртят лифта за следващият му полет, вместо да изчака паузата и слизането с платформата със спасителите и пострадалият.

Ние с Румпи летяхме първи, Като кацнахме към 11.00, румънците дойдоха да питат за условията. Казах им, че прозореца за излитане е до 12.00. Питаха, къде да летят и ги посъветвах да се съветват с Ники за условията за следващите дни. Видяли са по-късно, че тандем лети и след 12.00 и са решили, че е ОК.

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Юли 31, 2019 9:53 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 397
Име: Милен Димитров
За хейтърите, видели са. В бедните държави, гладът е по-силен от тока

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Юли 31, 2019 6:25 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 07, 2018 9:23 pm
Мнения: 4
Име: Димитър Колев
Някой има ли информация кой е пилота, в коя болница е настанен и има ли нужда от кръв и финансова помощ?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Вто Авг 06, 2019 10:13 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 22, 2006 10:47 am
Мнения: 28
Понеже в поста на Ники има доста неистини ще опиша с подробности какво се случи от първо лице. Денят започна с плътна облачност и старта на лифта беше в мъгла. В 11:00 часа облаците се разкъсаха и старта се откри при което излетяха Милен и Румпи(Ивелин Илиев от Варна, по известен като Румборак). Аз се качих с моята пасажерка и в 11:30 излетяхме в идеални условия на почти безветрие и облачна пелена. В 12:00 бяхме кацнали и старта отново се покри с облаци. Междувременно 4 пилоти от Румъния се качиха до старта и малко по късно слязоха с лифта. Небето започна да се изчиства и се появиха хубави кумулуси. С Румпи седяхме на заведението и обядвахме, когато двама пилота от четиримата, които слязоха решават да се качат отново. Предполагам са били по-опитните а и по-младите от групата. В 14:00 ние с Румпи и още един доста начинаещ пилот се качихме на лифта със соло крилата. Когато слизах от лифта един от лифтаджийте ми каза че има паднало крило под старта и с него се затичахме да видим как е човека. Беше паднал около 200 метра под старта между източния и южния ръкав. Лежеше странично на склона на дясната страна на тялото си. Когато пристигнах при него беше контактен и в съзнание, но видимо левият крак беше счупен със сериозна локсация. На десния глезен имаше доста кръв на чорапа. Каза ми, че много го боли и дясното рамо и ръката. Аз веднага се обадих на началника на ПСС Сопот, който вече събираше отряда и каза , че до 15 мин. ще са на лифта. Описах му травмите и попитах какво мога да направя. Посъветва ме да не го мърдам и да ги изчакам, като му пазя сянка на човека. Румпи дойде след малко и лифтаджията си тръгна. Оставихме човека да лежи в сбруята и само освободих бедрените и гръдния колан и махнах кокпита за да е по лесно на спасителите. Намерих телефона на пилота на 2 метра от него и му го подадох и той се обади на някой. Комуникирахме с него и де му давахме да затваря очи въпреки, че няколко пъти ги затваряше все едно иска да заспи. Извадих раницата на крилото и сгъната я сложих под левия крак за да му е удобно. Докато чакахме събрахме и крилото. Когато го попитахмйе какво е станало той само каза колапс. Предполагам след колапса го е завъртяло и така се е ударил в земята. Крилото е нисък клас Gradient Golden 5, а сбруята Genie Light. Сподели че лети от 10 години и, че преди няколко месеца е летял в Непал.
След около 30 минути с лифта се качи единия от неговите хора и малко по късно и спасителите, и аз излетях със соло крилото.Начинаещия пилот, който се качи с нас и не беше разбрал какво е станало също излетя преди мен без никакъв проблем и през цялото време вятъра на старта беше слаб юг. Северен вятър нямаше до 16:30 ч., когато проби постепенно.
Относно обвинението, че съм настоявал да ме качат на лифта за следващ полет: докато бях при падналия, Румпи е убедил едно момиче да лети тандем и то чакаще на старта да се кача с тандемно крило, затова ги помолих да ме качат, но не е ставало въпрос за платформа, защото точно 3 седалки пред мен имаше хора на лифта и платформата вече беше заминала. И Ники моля предай на твойте „очевидци”, че вместо да правят интриги е по добре да се включат в оказването на първа помощ и да помогнат както могат.
На следващия ден говорих с човек от групата и ми каза, че пострадалия е стабилизиран в болницата в Пловдив и предстои операция на гръбнака. Пилотите останаха още няколко дни и летяха.
Поздравления за ПСС Сопот, които буквално за 20 минути пристигнаха на лифта, екипирани и готови за акция.

_________________
Валери Цветанов


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Авг 07, 2019 11:34 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 440
Местоположение: Sofia
freefever написа:
...
Относно обвинението, че съм настоявал да ме качат на лифта за следващ полет: докато бях при падналия, Румпи е убедил едно момиче да лети тандем и то чакаще на старта да се кача с тандемно крило, затова ги помолих да ме качат, но не е ставало въпрос за платформа, защото точно 3 седалки пред мен имаше хора на лифта и платформата вече беше заминала. И Ники моля предай на твойте „очевидци”, че вместо да правят интриги е по добре да се включат в оказването на първа помощ и да помогнат както могат.
...

Не съм убеден, че става въпрос за интриги, по-скоро за изкривяване на информацията. Ако все пак има умисъл от страни изглежда много жалко и тъжно в предвид на обстоятелствата.
Относно Градиента, аз съм летял с Градиент 4. Понеже му дърпах колапси в началото, които ми се сториха една идея по-динамични, коментирах с дилъра и той ми каза, до колкото си спомням, че Голдъна винаги е бил средна 1-2-ка. Аз лично съм супер доволен от Г4. Имамл съм ситуации и крилото винаи е било солидно и предсказуемо. Но, никога не съм бил пасивен. Крилот в комбинация с една идея адекватни действия на пилота е супер безопасно, според мен. Ако има голям колапс без реакция на пилота не е ок, което е и нормално за средна 1-2-ка.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Вто Авг 13, 2019 7:16 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2041
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Хубавото на инцидентите е, че правокират размисли от които могат да се извлекат полезни изводи и принципи. Не само за самото летене, но и за съпътстващите му дейности.
За да се извлече по-общото и важното от изолирания и частния случай, трябва информацията да се поднася така, че минимално да накърнява някой замесен и да не се изпада в излишни или гузни обяснения, извинения, обвинения и ткн.
Как е по-добре да постъпим при подобен инцидент? Да мълчим или да посочим някакви проблеми, чието решаване би направило летенето по-приятно и безопасно?
Така например, когато има инцидент и видим на 3 седалки пред нас да отпътуват спасителите, то не бива да настояваме да се качим, защото работата на лифтаджиите, освен да качат спасителите е също и да позиционират платформата на изчакване на междинна станция, което може да изисква пълно превъртане на линията. Изкарал съм 20 години покрай лифта и въпреки че се познавам с лифтаджиите не си позволявам някакво специално отношение или екстри. Като кажат, че не става, значи не става и толкова. Като има лифт - има, като няма - няма. Затова е дразнещо, когато хората го възприемат като някаква услуга, която им се полага и се сърдят за щяло и нещяло. Преди години, един нахален тандемен пилот вдигна скандал, че не го качват, когато лифта не работеше, и това правокира събития, които доведоха до това, че един човек загуби работата си.
Извод: макар да си мислим, че летенето и работата ни са важни и рискови, покрай тях има съпътстващи дейности, които са не по-малко важни и отговорни т.е. не ни се полага някакъв приоритет, колкото и да се оправдаваме с вятъра.

Другият въпрос по който изглежда, че Валери се засегна е че със своя полет, едва ли не той е подвел пострадалият да излети в неподходящи условия. Този въпрос е важен, защото открай време има тенденция към стадно поведение, което явно продължава да си е проблем. Вината за инцидента е изцяло на пострадалият, защото всеки пилот трябва сам да си преценява условията, прогнозите и посланията на вятъра, все едно е сам на старта.
Не коментирам дали времето е било подходящо за летене или не. Явно за тия, които са нямали инциденти е било подходящо, а за тоя с инцидента е било неподходящо. Този ден, ние решихме че северният вятър е опасен и некомфортен за пилотите, които водим и отидохме да летим другаде. Много пъти сме имали ученици или пасажери, които ни гледат въпросително, като видят че летят тандемите, а малко преди това сме им казали, че времето не става на Сопот и ще трябва да ходим другаде. Като им обясниме за рисковете, ни гледат с благодарност, че мислим за тяхната безопасност. Мина времето, когато се себедоказвахме и летяхме на всяка цена. А и парите не са ни водещ стимул.
В ЮАР, най-популярното място за летене е Портервил, където собственика на старта е забранил тандемните полети, защото според него тандемните пилоти рискуват в повече, отколкото трябва. И там, и тук и навсякъде е прав. Има много дни, когато времето не ме кефи за летене, но аз летя тандем, било то заради професионално предизвикателство или пари. Но всичко си има граница. Валери е най-добрият тандемен пилот в Сопот. Щом няма инциденти и може да лети в условия в които другите не летят, значи взема правилни решения и може да прави каквото си поиска, без да има угризения за другите.
Но другите да внимават, особено начинаещите и чужденците.

Нашата реакция на инцидента е че смятаме да направим информационно табло за старта и кацалката, които да разясняват основните положение за безопасността. Там изришно ще предупредим, че когато някой лети, не означава че е безопасно за летене.

Друга инициатива, която замисляме от известно време е да направим анонимна онлайн форма за инциденти (кутия за доноси), чиито попълвания да препубликуваме във форума, че сме твърде малко общество и твърде взаимообвързани.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов