SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Инцидент на Сопот http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=10271 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Милен [ Сря Юли 31, 2019 7:31 am ] |
Заглавие: | Инцидент на Сопот |
Вчера, румънски пилот след излитане от Сопот пада под старта. За съжаление получава тежки счупвания. Свален е от спасителите и транспортиран до болницата. |
Автор: | niki [ Сря Юли 31, 2019 8:16 am ] |
Заглавие: | Re: Инцидент на Сопот |
До колкото разбрах няколко пилота се качили на старта, но слезли с лифта заради северният вятър. После видели, че един тандемен пилот лети и решили, че става. Качили се пак и явно се е опитал да излети в ротора и е паднал под южния ветропоказател върху камъни. Лоши счупвания и разкъсване на аортата на ръката. Неприятно впечатление, според очевидци, направило настояването на тандемния пилот да завъртят лифта за следващият му полет, вместо да изчака паузата и слизането с платформата със спасителите и пострадалият. |
Автор: | Милен [ Сря Юли 31, 2019 9:28 am ] |
Заглавие: | Re: Инцидент на Сопот |
Сигурно е същия, който преди време се качи с пасажерка, докато горе беше паднал негов ученик и чакахме хеликоптер!!! |
Автор: | Милен [ Сря Юли 31, 2019 9:45 am ] |
Заглавие: | Re: Инцидент на Сопот |
niki написа: До колкото разбрах няколко пилота се качили на старта, но слезли с лифта заради северният вятър. После видели, че един тандемен пилот лети и решили, че става. Качили се пак и явно се е опитал да излети в ротора и е паднал под южния ветропоказател върху камъни. Лоши счупвания и разкъсване на аортата на ръката. Неприятно впечатление, според очевидци, направило настояването на тандемния пилот да завъртят лифта за следващият му полет, вместо да изчака паузата и слизането с платформата със спасителите и пострадалият. Ние с Румпи летяхме първи, Като кацнахме към 11.00, румънците дойдоха да питат за условията. Казах им, че прозореца за излитане е до 12.00. Питаха, къде да летят и ги посъветвах да се съветват с Ники за условията за следващите дни. Видяли са по-късно, че тандем лети и след 12.00 и са решили, че е ОК. |
Автор: | Милен [ Сря Юли 31, 2019 9:53 am ] |
Заглавие: | Re: Инцидент на Сопот |
За хейтърите, видели са. В бедните държави, гладът е по-силен от тока |
Автор: | kolev_agro [ Сря Юли 31, 2019 6:25 pm ] |
Заглавие: | Re: Инцидент на Сопот |
Някой има ли информация кой е пилота, в коя болница е настанен и има ли нужда от кръв и финансова помощ? |
Автор: | freefever [ Вто Авг 06, 2019 10:13 pm ] |
Заглавие: | Re: Инцидент на Сопот |
Понеже в поста на Ники има доста неистини ще опиша с подробности какво се случи от първо лице. Денят започна с плътна облачност и старта на лифта беше в мъгла. В 11:00 часа облаците се разкъсаха и старта се откри при което излетяха Милен и Румпи(Ивелин Илиев от Варна, по известен като Румборак). Аз се качих с моята пасажерка и в 11:30 излетяхме в идеални условия на почти безветрие и облачна пелена. В 12:00 бяхме кацнали и старта отново се покри с облаци. Междувременно 4 пилоти от Румъния се качиха до старта и малко по късно слязоха с лифта. Небето започна да се изчиства и се появиха хубави кумулуси. С Румпи седяхме на заведението и обядвахме, когато двама пилота от четиримата, които слязоха решават да се качат отново. Предполагам са били по-опитните а и по-младите от групата. В 14:00 ние с Румпи и още един доста начинаещ пилот се качихме на лифта със соло крилата. Когато слизах от лифта един от лифтаджийте ми каза че има паднало крило под старта и с него се затичахме да видим как е човека. Беше паднал около 200 метра под старта между източния и южния ръкав. Лежеше странично на склона на дясната страна на тялото си. Когато пристигнах при него беше контактен и в съзнание, но видимо левият крак беше счупен със сериозна локсация. На десния глезен имаше доста кръв на чорапа. Каза ми, че много го боли и дясното рамо и ръката. Аз веднага се обадих на началника на ПСС Сопот, който вече събираше отряда и каза , че до 15 мин. ще са на лифта. Описах му травмите и попитах какво мога да направя. Посъветва ме да не го мърдам и да ги изчакам, като му пазя сянка на човека. Румпи дойде след малко и лифтаджията си тръгна. Оставихме човека да лежи в сбруята и само освободих бедрените и гръдния колан и махнах кокпита за да е по лесно на спасителите. Намерих телефона на пилота на 2 метра от него и му го подадох и той се обади на някой. Комуникирахме с него и де му давахме да затваря очи въпреки, че няколко пъти ги затваряше все едно иска да заспи. Извадих раницата на крилото и сгъната я сложих под левия крак за да му е удобно. Докато чакахме събрахме и крилото. Когато го попитахмйе какво е станало той само каза колапс. Предполагам след колапса го е завъртяло и така се е ударил в земята. Крилото е нисък клас Gradient Golden 5, а сбруята Genie Light. Сподели че лети от 10 години и, че преди няколко месеца е летял в Непал. След около 30 минути с лифта се качи единия от неговите хора и малко по късно и спасителите, и аз излетях със соло крилото.Начинаещия пилот, който се качи с нас и не беше разбрал какво е станало също излетя преди мен без никакъв проблем и през цялото време вятъра на старта беше слаб юг. Северен вятър нямаше до 16:30 ч., когато проби постепенно. Относно обвинението, че съм настоявал да ме качат на лифта за следващ полет: докато бях при падналия, Румпи е убедил едно момиче да лети тандем и то чакаще на старта да се кача с тандемно крило, затова ги помолих да ме качат, но не е ставало въпрос за платформа, защото точно 3 седалки пред мен имаше хора на лифта и платформата вече беше заминала. И Ники моля предай на твойте „очевидци”, че вместо да правят интриги е по добре да се включат в оказването на първа помощ и да помогнат както могат. На следващия ден говорих с човек от групата и ми каза, че пострадалия е стабилизиран в болницата в Пловдив и предстои операция на гръбнака. Пилотите останаха още няколко дни и летяха. Поздравления за ПСС Сопот, които буквално за 20 минути пристигнаха на лифта, екипирани и готови за акция. |
Автор: | Angel_Sim [ Сря Авг 07, 2019 11:34 pm ] |
Заглавие: | Re: Инцидент на Сопот |
freefever написа: ... Относно обвинението, че съм настоявал да ме качат на лифта за следващ полет: докато бях при падналия, Румпи е убедил едно момиче да лети тандем и то чакаще на старта да се кача с тандемно крило, затова ги помолих да ме качат, но не е ставало въпрос за платформа, защото точно 3 седалки пред мен имаше хора на лифта и платформата вече беше заминала. И Ники моля предай на твойте „очевидци”, че вместо да правят интриги е по добре да се включат в оказването на първа помощ и да помогнат както могат. ... Не съм убеден, че става въпрос за интриги, по-скоро за изкривяване на информацията. Ако все пак има умисъл от страни изглежда много жалко и тъжно в предвид на обстоятелствата. Относно Градиента, аз съм летял с Градиент 4. Понеже му дърпах колапси в началото, които ми се сториха една идея по-динамични, коментирах с дилъра и той ми каза, до колкото си спомням, че Голдъна винаги е бил средна 1-2-ка. Аз лично съм супер доволен от Г4. Имамл съм ситуации и крилото винаи е било солидно и предсказуемо. Но, никога не съм бил пасивен. Крилот в комбинация с една идея адекватни действия на пилота е супер безопасно, според мен. Ако има голям колапс без реакция на пилота не е ок, което е и нормално за средна 1-2-ка. |
Автор: | niki [ Вто Авг 13, 2019 7:16 pm ] |
Заглавие: | Re: Инцидент на Сопот |
Хубавото на инцидентите е, че правокират размисли от които могат да се извлекат полезни изводи и принципи. Не само за самото летене, но и за съпътстващите му дейности. За да се извлече по-общото и важното от изолирания и частния случай, трябва информацията да се поднася така, че минимално да накърнява някой замесен и да не се изпада в излишни или гузни обяснения, извинения, обвинения и ткн. Как е по-добре да постъпим при подобен инцидент? Да мълчим или да посочим някакви проблеми, чието решаване би направило летенето по-приятно и безопасно? Така например, когато има инцидент и видим на 3 седалки пред нас да отпътуват спасителите, то не бива да настояваме да се качим, защото работата на лифтаджиите, освен да качат спасителите е също и да позиционират платформата на изчакване на междинна станция, което може да изисква пълно превъртане на линията. Изкарал съм 20 години покрай лифта и въпреки че се познавам с лифтаджиите не си позволявам някакво специално отношение или екстри. Като кажат, че не става, значи не става и толкова. Като има лифт - има, като няма - няма. Затова е дразнещо, когато хората го възприемат като някаква услуга, която им се полага и се сърдят за щяло и нещяло. Преди години, един нахален тандемен пилот вдигна скандал, че не го качват, когато лифта не работеше, и това правокира събития, които доведоха до това, че един човек загуби работата си. Извод: макар да си мислим, че летенето и работата ни са важни и рискови, покрай тях има съпътстващи дейности, които са не по-малко важни и отговорни т.е. не ни се полага някакъв приоритет, колкото и да се оправдаваме с вятъра. Другият въпрос по който изглежда, че Валери се засегна е че със своя полет, едва ли не той е подвел пострадалият да излети в неподходящи условия. Този въпрос е важен, защото открай време има тенденция към стадно поведение, което явно продължава да си е проблем. Вината за инцидента е изцяло на пострадалият, защото всеки пилот трябва сам да си преценява условията, прогнозите и посланията на вятъра, все едно е сам на старта. Не коментирам дали времето е било подходящо за летене или не. Явно за тия, които са нямали инциденти е било подходящо, а за тоя с инцидента е било неподходящо. Този ден, ние решихме че северният вятър е опасен и некомфортен за пилотите, които водим и отидохме да летим другаде. Много пъти сме имали ученици или пасажери, които ни гледат въпросително, като видят че летят тандемите, а малко преди това сме им казали, че времето не става на Сопот и ще трябва да ходим другаде. Като им обясниме за рисковете, ни гледат с благодарност, че мислим за тяхната безопасност. Мина времето, когато се себедоказвахме и летяхме на всяка цена. А и парите не са ни водещ стимул. В ЮАР, най-популярното място за летене е Портервил, където собственика на старта е забранил тандемните полети, защото според него тандемните пилоти рискуват в повече, отколкото трябва. И там, и тук и навсякъде е прав. Има много дни, когато времето не ме кефи за летене, но аз летя тандем, било то заради професионално предизвикателство или пари. Но всичко си има граница. Валери е най-добрият тандемен пилот в Сопот. Щом няма инциденти и може да лети в условия в които другите не летят, значи взема правилни решения и може да прави каквото си поиска, без да има угризения за другите. Но другите да внимават, особено начинаещите и чужденците. Нашата реакция на инцидента е че смятаме да направим информационно табло за старта и кацалката, които да разясняват основните положение за безопасността. Там изришно ще предупредим, че когато някой лети, не означава че е безопасно за летене. Друга инициатива, която замисляме от известно време е да направим анонимна онлайн форма за инциденти (кутия за доноси), чиито попълвания да препубликуваме във форума, че сме твърде малко общество и твърде взаимообвързани. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |