Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Окт 23, 2019 11:15 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 90 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 20, 2019 9:18 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 415
Име: Георги Джамяров
Изображение

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 20, 2019 10:02 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Реших с помощта на елементарна тригонометрия да проверя каква би била сляпата зона, която създава крилото на парапланера. При ъгъл на гледане по посока на стабилото от около 40 градуса, се оказва, че при превишение във височина между два парапланера от примерно 8 метра, за да попадне в сляпата зона на по-ниския, дистанцията мужду двата парапланера трябва да бъде по-малка от 9,5 метра. При по-голяма дистанция, намиращият се по-високо парапланер е видим и не попада в сляпата зона, която създава крилото. Ако приемем, че завоите са извършвани с накреняване от примерно 15 градуса, каквото в конкретния случай едва ли е имало, защото завоите по-скоро са били плоски, за да бъде пропадането минимално, то дори тогава дистанцията трябва да е по-малка от 17 метра. Това означава, че при разглеждания сблъсък пилот Х не е имал обективни пречки да забележи крилото на пилот У. Според схемата, която е привел Ивелин, разстоянието между двете крила е значително по-голямо, особено в момента, когато зеленото и червеното крило се намират в съответните им т. 2 и пилот Х предприема завой надясно. От тази позиция и през следващите десетина секунди, когато крилото се движи на СЗ, поглед надясно от страна на пилот Х би бил достатъчен, за да забележи летящия перпендикулярно на курса му пилот У. Дори и при следващия завой наляво на 180 градуса, според мен е било възможно да го види.

Ясно е, че при по-голямо превишение, двете крила се разминават, затова не съм правил изчисления.

Според мен пилот У до последно си е мислил, че височината му е достатъчна и затова е продължил по курса си. Предполагам, че дори след като вижда, че другото крило го приближава отдясно, се е надявал височината да му стигне. В последния момент разбира, че е ниско и набива спирачките, но вече е късно... От каченото видео се вижда, че след сблъсъка пилот У съвсем адекватно се мъчи да задържи крилото си в праволинеен полет, като за кратко успява, но това не е по-силите му и го изпуска, като то се гмурка и влиза в стръмна спирала с камерите надолу към земята. До сега не бе отбелязано от никого начина, по който излиза от спиратата. Това най-вероятно е изобщо първата спирала в живота на това момиче, и то се справя отлично. Няма фиксиране или паника, няма грешни команди, излиза точно когато трябва, решително и хладнокръвно. Ако не беше така, резултатът щеше да е печален и за него.


Disclaimer: Не познавам никого от участниците в инцидента и нямам никакви конфликти от каквото и да естество. Написаното отразява само и единствено личното ми виждане по въпроса на база предоставената в тази тема информация и не ангажира никого.

PS. Изразявам искрено съчувствие и пожелания за бързо оздравяване към пострадалия пилот Х.

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 20, 2019 11:59 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1087
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
При схемата която нарисувах не съм се стремил ъглите да са идеални а по скоро илюстративно да описват траекториите.
При първият завой на дясно преди сблъсъкът Х реално е с ъгъл около 60 градуса спрямо траекторията на У - тоест У все още му се пада в гръб - затова и Х не вижда У до 2 секунди преди сблъсъка след като е завършил завоят наляво и има видимост в ляво.

Сляпата зона на крилото по принцип може да бъде доста субективна защото зависи от геометрията на крилото, крена, кривата на профила и тн. Иначе съм съгласен с изводите за зрителният ъгъл.

Описанието на пилот Х потвърждава че вижда У около 2 секунди преди сблъсъка, от друга страна по прав курс У има постоянна видимост към Х, но липсва адекватна реакция към развиващата се маневра.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 21, 2019 6:15 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 415
Име: Георги Джамяров
Viper_Weasel написа:
При първият завой на дясно преди сблъсъкът Х реално е с ъгъл около 60 градуса спрямо траекторията на У - тоест У все още му се пада в гръб - затова и Х не вижда У до 2 секунди преди сблъсъка

vanya написа:
На поредното 360, посоката на което беше от източния към западния ръб видях пилот У излетял и насочващ се към мен.


Точните стойности на ъглите нямат голямо значение. Важни са съответстващите моменти и разположението на крилата.

След като мислих дълго и разсъждавах кратко, аз имам обяснение на ситуацията.
Не познавам второто момиче, Ваня съм я виждал но не се познаваме.
Пожелавам и приятно раздвижване в басейните на Хисаря и Баня, мъжете до нея да се постараят.

За мен нещата изглеждат по следния начин.
Ваня прави S-ки и в точка 1 започва десен завой, завършва го в 2 и вижда другото крило.
През това време другото крило лети в права, вижда крилото пред себе си, но то е далече (сравнително), прави завой надясно и се движи от ляво надясно.
В този момент не изглежда да има опасност от колизия. Синьото крило лети почти праволинейно, зеленото от ляво надясно спрямо курса на синьото.

vanya написа:
Направих s-завой обратно към източният старт с идеята, че освобождавам достатъчно място на пилот У западно от мен, където той/тя може да продължи, влизайки в нуличката дето аз я въртях.

Точка 3
Това вече не е S -ка, а маневра за избягване на сблъсък. Тук Ваня предполага, че синьото крило трябва да промени курса си и да завие надясно. Тази маневра е доста бърза. 5 секунди за 180 градуса.
От гледната точка на синьото крило, тази маневра все още не е опасна, защото в първите 2,5 секунди все още няма пресичане на курсове.
Това трябва да е някаква точка 3,5 където двете крила са насочени в една и съща посока на ЮИ.
Синьото крило се намира малко преди пресечната точка на траекториите. Разстоянието между двете крила е около 40 метра. Времето до сблъсъка е 4,5 секунди.

От тук нататък продължава довъртането на 180 градусовия завой, Следва 1 секунда за да се визуализира довъртането , 1 секунда WTF, 1 секунда "ами сега" и оттук нататък е първия клип.


Няколко общи неща които искам да отбележа.
Синият пилот е привлякъл вниманието със фалстартовете си. Тоест и Ваня би трябвало да знае, че във въздха има неопитен пилот. Това не трябва да служи за оправдание, но е една лампа която трябва да е светнала.
Струва ми се че имаме грешна оценка на траекторията на синьото крило от страна на зеленото, преди предприемане на маневрата 180 градуса.

Публикувайте сметка за набиране на финасова помощ. Това е стандартна практика в общността и въпреки храченето и меренето на кремвирши се е доказала че действа бързо и ефективно.

Може да зключите темата

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 21, 2019 6:43 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1087
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Мисля че анализа ти върви с една стъпка по-назад от случващото се.

vanya написа:
Направих s-завой обратно към източният старт с идеята, че освобождавам достатъчно място на пилот У западно от мен, където той/тя може да продължи, влизайки в нуличката дето аз я въртях.


По думите на Ваня - S-ката която прави за освобождаване на старта е много по-рано -в момент 0 на картинката която аз публикувах.

От там нататък ъглите имат зачение защото маневрата на Х е почти изцяло с гръб към другият пилот и Y влиза във видимост едва в последните секунди които са правилно анализрни, но според мен по-малко на брой.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 21, 2019 8:26 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 415
Име: Георги Джамяров
Точния цитат е :

vania написа:
На поредното 360, посоката на което беше от източния към западния ръб видях пилот У излетял и насочващ се към мен. Имаше разстояние, но определено завоят ми се сечеше, затова, вместо да рискувам близко разминаване или възможен сблъсък реших да прекъсна завоят. Направих s-завой обратно към източният старт с идеята, че освобождавам достатъчно място на пилот У западно от мен, където той/тя може да продължи, влизайки в нуличката дето аз я въртях. След края на завоя, погледнах за местоположението на пилот У, за да разбера, с каква траектория на въртене да продължа --> бях силно изленадана да видя, че пилотът ме беше последвал, в същото направление, беше метри зад мен и продължаваше да лети право към мен, без никакво колебание или промяна в посоката. Тъй като пилот У беше по-високо от мен, предположих, че преценя че ще се разминем – аз от по-ниската си позиция нямах точна представа. След секунда тялото на пилота се врязваше в куполът на крилото ми.


Схемата е направена отзад напред, а не обратно.
Няма пропуснати маневри.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 23, 2019 12:31 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 450
Местоположение: Sofia
Ники, развалили сте ми конспиративната теория. Правилно съм се досетил, че поведението ти не е неутрално. Мислих, че е рационално мотивирано и преднамерено. Преценен риск. Ситуация, в която има какво да губите и вие решавате някой друг по-слаб, човек който не може да се защити да опере пешкира. Такава ситуация винаги ме активира и поляризира. Разбира се това не е OK за търсене на истината. На база на новите факти, не мога да определя поведението ви като рационално и виновно. Проявявам разбиране.
Инцидентите в парапланеризма винаги са тъжни. Мечтата на човека да лети много лесно се превръща в кошмар. Обикновено с летенето той бяга от нещо или си е създал островче на някакъв смисъл над сред океан от безмислие който той е допуснал да го заобикаля от всякъде. Като се пребие – освен, че вече не може да се спасява, се връща обратно, но с още един проблем.
Другия тъжен аспект е авиационен. Парапланеризмът е като истинската авиация, цената която се плаща за грешките, неточностите, лош късмет, случайности е реална истинска. Но, в истинската авиация има истински пилоти. Пилотирането е професия. Човек трябва да е 100% отдаден на това. Освен това не всеки става за тая, работа. Има строга селекция. Когато пилота, пилотите, защото те са двама, екип седнат в кокпита зад тях седят цяла плеяда от специалисти – инжинери, лекари, инструктори, всякакъв друг подпомагащ персонал. Обучението, което са минали е мислено от много умни хора за да ги подготви да се справят. За основния риск – сблъсък във въздуха се грижат други високо селектирани специалисти РВД-та. Ходих на селекция за РВД – Eurocontrol в Германия, селекцията продължаваше 4-5 дена, всеки ден отпадат маса хора, преминават от 120 човека примерно средно 5, но може и нито един. Шефа на програмата дойде и каза, че имал проблем щото селекцията не била достатъчно добра и по времем на обучението отпадали примерно 40% и тва много скъпо било.
Всеки, пилот (про) който е такъв и по призвание знае, че не знае какво има в бъдещето за него. Пред какви демони ще се изправи. Никога не знае това което има дали ще е достатъчно. Когато момента дойде, това е върховния тест, звездния миг. Тогава той разбира кой е, и дали наистина е пилот, тогава той може да създаде своя авиационен шедьовър. Ето как излежда истински пилот:
https://youtu.be/rZ5HnyEQg7M
Човека казва две неща, които аз разбирам много добре: „The physiological reaction I had to this was strong“ и “I have to force myself to use my training“. Повечето хора като гледат това не разбират, че гледат шедьовър, мастърпиз. Мислят е кво толкова е направил тоя дядка.
При парапланеризмът винаги е тъжно, защото човекa се изправя пред обстоятелства, за които не е подготвен, трябва да прави неща, които не е правил никога и обикновено се проваля. Първата му реакция винаги е като реакцията на Ди Капри в тази сцена:
https://youtu.be/gQIpLBLLQoQ?t=75
Какво по дяволите става тука?
Следва физиологична рекция, която той трябва да знае как да се справи и после трябва “I have to force myself to use my training“. Обикновено пилота се проваля още на точка едно. На точка две се оказва, че няма нужния трейнинг така че да избере и извърши серия от коректни действия под огромно напрежение в изключително кратък период от време.
От страни нещата изглеждат като грешки и очевидни възможности, които пилот-а/ите пропускат, не предприемат елементарни действия да ограничат последствията до финала.
В професионалната авиация следва разследване. Катастрофите са с огромни негативни последствия. Огромни интереси се сблъскват след всяка катастрофа. Търсят се отговори. Има огромен интерес катастрофата да се препише на пилотска грешка. Индустрията има необходимия каацитет и технологии да проведе качествено разследване – черни кутии, записи на радарни измервания, спесиалисти от различни дялове на науката. В тренажодите сядат колеги на пилотите, зареждат се данните от черните кутии и се гледа, как други пилоти реагират в такава ситуаци. Естествено никога не е същото, защото няма никакво напрежение. Има и обща цел – трагедията да не се повтори.
В парапланеризма е друго. Участниците се натоварват с отговорност, която те няма как да носят – просто не са професионалисти, а се съдят все едно на тяхно място е пилотирал Съли. Ако искате те да носят отговорност – първа стъпка е селекция. Да се съберем 120 човека на кацалката и да видим, кой има качества да носи отговорността на пилот, другите да отпаднат. Колко човека ще останат – Аз и може би Топузов с леки забележки.
При параплан разследванията липсват обективни данни – няма черни кутии, дори да има свидетели вземането на достоверни показания от тях е много деликатен процес – има правила, който трябва да се спазят. Свидетелства на участниците не са достоверни, поради огромния емоционален афект, който инцидента има върху тях. Разследването не се прави с предварително поставена цел да се изкара някой виновен, а да се търси истината, да се тръсят изводи за да не се случи нещастието отново.
Това което се случи в тази тема е ЛОВ НА ВЕЩИЦИ. Форумните комсомолци са се развихрили с лозунги и странни чертежчета да ни посочат врага. Врага, врага който само ако изчезне и светлото бъдеще ще ни сполети. Победата е близка. Обективизмът и професионализмът е висок. Представят ни се картинки, схеми, на събития случили се единствено в развинтената фантазия на комсомолеца, който с тях громи врага. За съжаление и аз участвах в този процес – просто си харесах друга вещица. Ако сте твърдо решени мисля, че има достатъчно „доказателства“ давайте със следващата фаза. Трябват ви брадви, вили, камани, клада, бесило.
Аз за себе си реших не да търся кой е виновен или да обвинявам някой в каквото и да е било, защото просто няма достатъчно факти, а да търся по - реалистична версия на случилото се, която да доведе до някакви изводи, които могат да са полезни. Ще го правя по безчувствен и нехуманен начин, все едно в инцидента не са вплетени човешки съдби. Не че има особена полза в прапланеризма от това упражнение, но, ми е интересно.
Анализ
В разказа на събитията има тъмно петно, логическа слабост. Пилот X вижда пилот Y как излита, предприема маневра да не го блъсне веднага и след това прави други маневри – „Ето защо, близо до склона, пилот X няма възможност да обработва качванията с пълни кръгове, а претърсва и обработва въздуха с S образни завои.“. Пилот Y след първоначалното си действие излитане и насочване по курс изчезва от сцената – влзиа зад колисите, за да се появи внезапно за финалния акт – сблъсъка. Това не е театър обаче. Къде е бил пилот Y толкова време, по какво траектория е стигнал до точката на сблъсъка, ако е летял на право е щял да подмине точката много преди пилот X да я достигне. Ако е правил и той S-ки защо не са се блъснали по рано или защо X не го е видял отново и отново.
Този проблем има елегантно решение, което е по-логично и излежда по-достоверно. (не казвам, че е станало така, никой не знае как е станало – просто има паралелни вресии).
То е:
Пилот X не се е сблъскал с пилот Y, a се е сблъскал с пилот Z. Ако погледнете този стоп кадър на катастрофата, ще видите пилот X, Y и Z.
https://drive.google.com/file/d/139aogcG81h_e3czm4jquXk87JJqs6nV5/view?usp=sharing
Y е на позиция, която изглежда достоверно, след, като е излетял и е забелязан от X. Това обяснява и огромната изненада на X, тoй вече се е погрижил за разминаване с Y и изведнъж той се появява абсолютно нелогично и неочаквано. Но, това е бил не Y, a Z.
От такъв прочит следват два извода.
Пилота не е проконтролирал, че Y се държи според очакванията. Дори да има момент, в който трудно може да го поглежда, когато промени курса си трябва да го намери и да се увери, че той продължава по безопастна траерктория. Това е негово задължение. Ако не го открие, трябва да да лети така все едно Y всеки момент ще го блъсне. Трябва да се защити – примерно да си избере чиста посока която го отдалечава от мястото от където допуска, че може да дойде Y и има достатъчно свободно въздушно пространство да извърши аварийни маневри ако се наложи.
Втори извод пилот X не е бил наясно какво се случва в въздушното пространство около него. Видял е излитането на Y, но е пропуснал излитането на Z или ако има само Y, за много дълго време не е има редстава къде е той. В зоната в която лети е задължително да следи за всякакви излитания.
Това е първия и най-важен приоритет за всеки пилот – да гледа къде лети и да знае кой друг е във въздуха, да „танцува“ с останалите крила в хармония.
Видеото добре кореспондира с тези размишления.
В авиацията за да не стане инцидент се разчита на подсигуряване. От пилотите се очаква да откриват и да реагират на грешки на други пилоти.
https://youtu.be/SNbtSGT_SuU
Но, какво е правил пилот X? Най-вероятно е бил прекалено ангажиран с вариото. Условията са били слаби, той е търсил термика, допуснал е вариото да му стане по-важен приоритет от това на къде лети и какво се случва във въдуха около него.
Относно правото на път. Идеята на право на път не е друга, а разрешаване на конфликтни ситуации по прозрачен и очакван начин. Примерно правилото на дясно летящия регламентира разминаването на два параплана движещи се по-пресичащи се курсове. Дясно летящия има право на път, но и отговорност да поддържа постоянен курс и скорост. Това го прави предвидим и другия пилот прави разчет да се разминат безопастно. Ако единия от двамата пилоти не се държи според очакванията това, е сигнал за другия, че не го виждат и тогава трябва да предприеме незабавни мерки за избягване на сблъсък според ситуацията. В конкретния случай пилот X е в ляв завой, което означава, че не можем да говорим, че това правило е приложимо. Пилот X, ако се е движил праволинейно и е преценил, че Z няма да спази правото му на път е трябвало да направи десен завой – към равнината. Ако и тогава се стигне до сблъсък може да има претенции. На видеото не се вижда нищо такаова.
Относно правилото на дясно седящия ми се струва, че то е приложимо в кръчмата – дясно седящия има право да си поръча бира първи.
Относно правилото на по високия. Височината е ресурс. Който има повече е в по-доминантна позиция, има повече опции, съответно той има повече отговорност и трябва да се съобрази с по-нискостоящия. При активен въздух, а и не само, разлика от 5м е нищожна. Тя няма стойност. От разстояние 50м, когато примерно трябва да се реши кой кого ще пази дори е трудно да се прецени, кой е по високо.
Това за правата.
За отговорностите. Пилота, който предприема маневра е 100% отговорен за това тя да е безопасна. Никой друг не знае какво му е в главата. Ако пилот лети търсейки термики без да го интересува друго, става доста трудно придвидим за друг пилот - прави случайни маневри според качванията. За опитен пилот това е сигнал да се пази на далеч.
Ако пилота предприеме маневра, която го поставя в позиция на право на път, то другия пилот трябва да има достатъчно време да реагира и да направи нужното спокойно за да му осигури правото на път.

Пилот Z.
За него почти нищо не е ясно. На видеото се вижда, че предприема действия на финала преди сблъсака. Не е ясно дали е забелязал X от рано и е предприел мепки за избягване на сблъсък но те са били недостатъчни или и той в последния момент е видял колегата си.

Направих експеримент. Как би изглеждала отговорността на двамата пилоти на необработена и неполяризирана публика. Очаквах, че ще се препише повече вина на X, но грешах. На базата на видеото не може да се даде чернобял отговор.
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?p=p595732&sid=6d3c2179891936a3f8ca9e85e9eb5421#p595732

Парапланеризма има тъмна страна. Ако човек пострада, много лесно може да се подхлъзне да търси виновен, дори да няма такъв. Който лети с параплан трябва да е 100% наясно, че може да пострада или умре и едва ли някой ще е виновен освен парапланеризмът. Ловът на вещици или вменяването на отговорност на някой при пълна липса на обективни доказателства, а само мнения е път за никъде. Това което може да направи, човек е да става по-добър пилот или да променя технологията както разправя този чичко:
https://youtu.be/ppXQMsj6Yfo


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -9 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 23, 2019 10:55 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1087
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Да даваш пример с гражданска авиация за подготовка на пилоти и организираност и след това в рамките на 3 изречения да отричаш едни от основните правила в авиацията (не само гражданска) е признак или на пълна незапознатост или селективна разбираемост!

Павилата не са сиви , а черно бели - по висок е този който е отгоре, заден е този който е в по задна позиция при зададена траектория на движение, дясно стоящ е този който е отдясно при наличен вектор.

Повдигаш темата в свртовният форум очаквайки приписване на вина, но иначе говориш за откриване на истината и липса на вина. Говориш за конфликт на интереси а собствените ти мнения са пълни с противоречия.
Теорията за пилот Z няма да я коментирам че ще намесим и извънземни след малко. Говориш за лов на вещици ама звучиш като организаторът му.
Ако ще си чешем езиците - не е това темата и форумът според мен.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 23, 2019 3:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Ное 11, 2011 6:26 pm
Мнения: 32
Име: Димитър Йотов
Я направо да назначим да назначим Ангел за началник отдел "Разследване на авиоинцидети" в РВД ама да му разрешим в докладите си да ползва и линкове от Ютуб за да подкрепят експертизите Му...
Изобщо е най-добре никой да не пише в раздел инциденти за не влезе в полезрението Му...
А изводите Му започват да се преплитат, като в темата за Луната.
Но кои сме ние да оспорил мнението Му.
Заключвайте темата че започна да мирише...


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 26, 2019 4:01 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 398
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
А как върви възстановяването ?

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Вто Окт 01, 2019 10:38 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 450
Местоположение: Sofia
"Теорията за пилот Z няма да я коментирам че ще намесим и извънземни след малко. Говориш за лов на вещици ама звучиш като организаторът му.
Ако ще си чешем езиците - не е това темата и форумът според мен."

Разбира се, че няма да я коментираш. Вместо това ще напишеш някаква глупост - страхотен си.
Относно това дали съм организаторът - не съм аз тоя който е стартирал темата, не съм аз тоя който още от началото е разпределил ролите на жертва и злодей.
Мисля, че единствено аз имам опит с сблъсък във въздуха от тука пишещите. От личен опит знам, че човек преживял такова нещо е емоционално афектиран за доста дълъг период и неговата гледна точка е най-добре да не се взима на сериозно. Тука се взима за 100% истина, но малко критично да се подходи и се вижда, че едва ли е станало точно така.
В раздел маняна идеята е да се пишат всякакви неща. Аз го ползвам да пиша и глупости и да защитавам тези, които са безнадеждни. Идеята да вадиш примери от там и да сътворяваш лични нападки от там е мизерна.
Причината за моя инцидент е една. Пилота на делтата (той си го каза) е бил обсебен от идеята да остане във въздуха в слабите условия. Вниманието му на близо 100% е било окупирано да гледа вариото и да върти. Затова тотално е пропуснал да види, че и аз въртя термика с други крила в зоната. Но, в същото това време и аз бях на 100% зает със същото, затова и той дойде като гръм от ясно небе. Естествено сблъсъка е резултат от двойно съвпадение на една и съща грешка. Ако на мен приоритет ми беше да гледам къде летя и кво става щях да го видя и да взема мерки да няма начин да ме блъсне.
Кой е виновен? И двамата сме създали предпоставки това да се случи. Провидението е ршило как точно да се размажем и "кой да изглежа виновен". Кой е виновен - пъривте 5 г. че и повече от случая аз бях 100% убеден, че аз съм невинна жертва. Лошия друг пилоти ми е отнел предимството, небето е мое. Е вече не е така.
Всъщност има ли значение. Единствено важно е какво решава човек за себе си - да се изживява като жертва или не. Пътя на жертвата ми е добре познат.
Ако някой има по-достоверна версия какво се е случило или открива слабости в тази, както аз откривам в "официалната" нека пише по същество и конкретно.
Лични нападки не ме трогват, да не се хаби, тренирал съм в раздел маняна.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Пон Окт 07, 2019 10:32 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 05, 2018 10:44 pm
Мнения: 1
Име: Burak Can
Hi. Sorry for English. I am learning Bulgarian but not comfortable with using it yet :)

Related to this topic but maybe a seperate discussion: Thermalling and soaring etiquette seems to be nonexistent in general and I am surprised that we don't get mid-airs more often. I very often see (even experienced) pilots diving head on to thermals, turning in opposite direction at very close altitudes, not giving way to others coming from below etc. Also while soaring ridges, everyone wants to hold on to the ridge and not give way to others or push them too close to the ridge. Many people turn without looking and without giving any indication.
I am a very new pilot but I can see that this is a serious issue. In some other countries they have rules for this and they obey to those.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Пон Окт 07, 2019 11:05 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 159
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
https://www.youtube.com/watch?v=6nIYNNvG4Io реална ситуация завършила със смърт - няма нищо за обясняване - нелепо и тъпо.

_________________
Cayenne5


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Окт 10, 2019 12:59 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 450
Местоположение: Sofia
Viper_Weasel написа:
Ники е описал ситуацията много чисто и правилно!
Споменавам някокло факта:
Нарушени са 3 правила за предимство:
1 - Задният пази предният - нямаме очи на гърбът си и с изключение на моментите на вдигане на крилото от земята - пилотът отпред е с предимство!
2 - По високият пази по ниският - по време на полет имаме ограничена видимост нагоре и е по-трудно за нас да имаме дълбочинна предства за това къде точно тракеторията на куполът ни в триизмерното пространство.
3- При пресичащи се курсове дясностоящият има предимство - няма нужда от коментар!

Единствената "грешка" (ако може да бъде наречена така) която бих посочил от страна на пострадалият пилот може би е че се е предоверил на факта че има предимство във всички тези правила и е предполагал че и другият пилот ги знае което явно не е било така!

Това е пост оценен с +15 и 0-(аз не пиша минуси).
Аз съм против в този форум да се пишат глупости в тема инциденти, независимо от кой!
Когато говорим за правила за предимство в авиацията винаги важи едно единствено правило в конкретен случай. Ако приемем, че едновременно важат повече от едно, примерно 2, какво става?
Пилот X e дясно летящ, спрямо пилот Y, но пилот Х е по-високо от Y. Кой е с предимство? Според написаното от Калушков и двамата и никой и 50% на 50%. или който каже Калушков, може би? :lol:
Ако важат три равностойни правила при динамика става твърде сложно за да е практично. Няма такова нещо в авиацията - три правила едновременно важащи за предимство.
равносметката 1 + 15 машини за истина, както стана модерно да се наричат таквиа хора...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -3 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Окт 10, 2019 9:01 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1087
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
И аз по принцип съм против да се пишат глупости ... ама явно нямаш спирачки!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 90 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов