Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Окт 23, 2019 11:41 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 90 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 18, 2019 4:23 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1087
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Предимството има смисълът на това човекът който е в по-добра позиция за маневриране и оценка на ситуацията да пази този който е в по-лоша позиция с по малко варианти за маневриране.

Х предприема маневра за избягане много рано - и приема че е във вече чисто пространство когато продължава със обраотването на термиката.
Пробвайте да направите пълна S-ка - времето за завършване на пълна 8-рка трудно спада под 15 секунди - нека ги намалим на половина -7 секунди за смяна на посоката от дясно на ляво.
7 секунди от които в последната 1 пилот Х има видимост и осъзнава ситуацията
7 в които пилот У лети по правата в курс който става ясно пресича промяната в курса на пилот Х
На клипчето се вижда че У е поне 3 секунди със силно обрани управления - тоест виждащ сблъсъка и с неадекватна реакция - нужен е просто завой - липсата н реакция е вероятно породена от паника, неопитност или нещо друго, все пак обаче лично според мен - неоправдана.

Изводите ти иначе са правилни.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 18, 2019 4:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Ето една кратка статия от следния сайт: https://flybubble.com/blog/traffic-rule ... vs-soarers , която реших да преведа, защото е доста подходяща за темата.


КОЙ ИМА ПРЕДИМСТВО?

При склоново реене с делтапланер или парапланер се спазва простото правило - когато склонът ви е от дясно - летите близко до него, а на връщане, когато склонът ви е от ляво го държите достатъчно далече. По този начин се спазва международния стандарт: когато се приближавате до въздухоплавателно средство за избягване на сблъсъка завийте надясно.


Изображение
Фиг.1 Нормална схема на склоново реене >>> картинка голям размер


Когато някой започва да върти термика надясно/Фиг. 2/, в близост до склона, той нарушава следните две правила:
1. Десностоящият пилот е с предимство.
2. Пилотът, на когото склона е от дясно е с предимство.

Изображение
Фиг.2 Внезапното завъртане на завой за влизане в термика причинява хаос >>> картинка голям размер


Извъртането на термика на склона и разбутването на останалите(както червения пилот прави) е доста опасно.
Въпреки това някои пилоти го правят защото вярват, че имат право на това.

От къде идва това схващане?

Дължи се на противоречивото правило:
Пилотите, които се включват в термика, трябва да влизат в същата посока с движещите се вече в нея.
По този начин въртящият термика пилот не очаква никой да лети срещу него в пространството пред склона.

Това е потенциално опасна ситуация. Получава се конфликт между правилата, което е предвестник на инцидент. Нека помислим защо.

Какво се изисква, за да се извърти термика? Предполага се, че е нужно да се направят повече от един пълни завои на 360 градуса. Това дава достатъчно време на останалите пилоти да разберат схемата на въртене. Обаче ако не можете да изпълните пълен завой на 360 градуса в свободно въздушно пространство, тогава не започвайте да въртите термика. Последното нещо от което се нуждае неопитен, реещ на склон пилот, е някой да му изкочи неочаквано отстрани, с висока скорост, което да го застави да избира между това да завие надясно и да се набие в склона или да лети наляво към насрещно движещия се трафик. /Фиг. 2/ Ако сте на същата височина като на останалите реещи на склона, то ще се извадите и със склоновото вдигане.


Да предположим, че ситуацията вече се е случила. Какво трябва да се направи? Приемете отбранителна полетна стратегия.

Реещ пилот

На Фиг.2 /плътно зелен/ - в тази ситуация рязък завой от 90 градуса наляво ще реши проблема, така че това умение е хубаво да се практитува, но не и на всяка цена, защото това не е проактивно летене и не е особено интелигентно.

Изображение
Фиг. 3 Въртящи термика пилоти отнасяни към склона >>> картинка голям размер

Ако наближавате пилоти, които въртят термика, трябва да промените пътя си на реене, за да се включите в посоката на потока, което означава да се насочите противоположно на склона /ляво на Фиг. 3/ Това предполага, че термиката е оформена и е отнесена от вятъра към склона и едва ли има трафик на връщащи се, който да блокира въртящите в термиката. Ако решите да не влизате в термиката, най-добрият вариант е да я заобиколите от ляво. Не летете направо, в тесния процеп между термиката и склона, защото ще се окажете между въртящите пилоти и билото.

Ако мислите с няколко хода напред и можете да разпознавате термиките достатъчно рано, то ще можете да ги заобикаляте и избягвате напълно. Просто е.


Летящ на термика пилот

Въртенето на термика, особено в близост до склона, изисква натрупани летателни часове и опит, така че вие най-вероятно сте напреднал пилот и трябва да летите по начин, който е съобразен с близко намиращи се неопитни пилоти. В очертаната червена позиция /Фиг. 2/ проверете сляпата си зона за наличие на трафик, който ще бъде нарушен при завой. В плътната червена позиция прекратете опасния десен завой и завийте наляво, за да се върнете на склона.

Докато въртите термиката /Фиг. 3/ трябва да бъдете много внимателен, защото термиката се отнася към билото, в зоната за реене.
Помнете, навлизате в ситуация, в която има конфликт на правилата и не е ясно кой е с предимство.

Ако се съмнявате, оставете термиката за по-добър момент, търсете на друго място по-склона, или излезте напред пред склона преди да опитате да въртите.

Независимо как интерпретирате правилата, дълг на всеки пилот е да лети по начин, който предотвратява сблъсъка.

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 18, 2019 5:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 415
Име: Георги Джамяров
Има ли втори клип? От този става ясно, че дясното крило се врязва без реакция в пилота на лявото.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -3 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 18, 2019 6:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 415
Име: Георги Джамяров
Доводите ми са следните :
клипът се развива от средата на 0:29 до края на 0:30 - когато започва колизията
Време за анализ : 1,5 секунди
Предпоставки:
Дясното крило лети на трим
Лявото в последният момент е с обрани управления и има очевидна промяна на височината в момента на сблъсъка, спрямо началния момент на клипа.

Дясно крило :

предполагаема скорост : близка до трим - 10м/с
Разстояние до сблъсъка - 15м
Денивелация спрямо точката на сблъсък- -1 до -2 метра
Приет азимут спрямо хипотетична посока 180 градуса
Азимут спрямо другия пилот в началото на клипа - (консервативно) 10:00

Ляво крило :

предполагаема скорост : в началото близка до трим - 10м/с
веднага след началото на липа прогресиращо намаляваща до 30 км .
Разстояние до сблъсъка - 10 до 12 метра
Денивелация спрямо точката на сблъсък- в началото +1 до +2метра
В края + 5метра
Азимут спрямо другия пилот в началото на клипа - (консервативно) 02:00 - 02:30

Не знам как се качва чертеж във форума, бих го направил ако е важно за прокуратурата.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 18, 2019 7:03 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 415
Име: Георги Джамяров
Изводите :

Пилотът на дясното крило не участва по никакъв начин в разрешаването на конфликта. Не прави нищо за да предотврати сблъсъка, вероятно и не знае че такъв предстои.

Пилотът на лявото крило забелязва възможен конфликт и дърпа спирачките, с което реално намалява скоростта си и позволява да бъде застигнат от другото крило.

Ако трябва да оприлича ситуацията на магистрална катастрофа ... това ми прилича на кола движеща с примерно 120 км. Водачът вижда бързо приближаващи фарове отзад и първосигнално набива спирачка, задния водач е в маняна и се изтрясква в предния.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 18, 2019 7:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 415
Име: Георги Джамяров
Аз бих реагирал по следния начин :

Ляво крило : Виждам пилот от дясно - дърпам ляво управление до където знам че няма да се срина, пълно тяло наляво и непрекъснато следя другото крило с поглед.
Дясно крило : Виждам пилото от ляво - дърпам дясно управление до където знам че няма да се срина, пълно тяло надясно и непрекъснато следя другото крило с поглед.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 18, 2019 8:00 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2063
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Djubaca написа:
Има ли втори клип? От този става ясно, че дясното крило се врязва без реакция в пилота на лявото.


Djubaca написа:
Пилотът на лявото крило забелязва възможен конфликт и дърпа спирачките, с което реално намалява скоростта си и позволява да бъде застигнат от другото крило.
Както се казва във вица - Не съм расист, ама не съм и далтонист. Въпреки траекторните ти изчисления, в клипа ясно се вижда че тялото на пилот Y смита крилото на пилот X от центъра, та чак подминава дясното му полукрило преди да загуби скорост т.е. има предостатъчна скорост и движение в странично за пилот X направление. Така, че твърдението ти че X се врязва в Y е в съответсвие с правокативният ти форумен стил, но в случая е полезно защото за търсене на истината са нужни всякакви гледни точки и въпроси.

Във второто видео (надявам се да бъде публикувано от автора му) се вижда обратното - как крилото на пилот X се врязва в тялото на пилот Y и накрая пак стигаме до обобщението - две тела се движат постъпателно със сблъскващи се на около 70 градуса траектории. Пилот Y e по-високо и в сляпата зона на S-ката на пилот X.

Тъй като второто видео показва повече от поведението на двете крила, то се опитвам да погледна на ситуацията от гледната точка на пилот Y. След като излита той се насочва на ЮИ. Не мисля че е осъзнавал, че пилот X му е правил път и е избягал от него като е отишъл към източната дежурна термика. Не познавам пилот Y опита или подготовката му, но не мисля, че e бил наясно за термиките и как те се въртят с кръгове или S-ки. Затова, S-ката на X е възприета като изненадващ завой, а не като това, че някой обработва нещо в тая зона. Следва паника, фиксация и дърпане на спирачки, когато е имало предостатъчно време да завие наляво и да избегне сблъсъка. Всичко говори за неопитност спрямо мястото, условията и логиката на другите участници (термичното летене). Неслучайно, при ПТП, катаджиите говорят за несъобразяване с пътната обстановка.

И така стигаме до още въпроси:
- Защо след като Сопот има слава на опасно място, изведнъж бива посетен от пилоти, които никога или много много рядко са го летяли? В сравнително турбулентни условия ( viewtopic.php?f=6&t=10323 )? И то в период на голяма натовареност, като фестивала на свободният полет?

Избягвам да давам оценки, но проблемите не са конкретно в организатори, инструктори, колеги, а в цялото общество и неговите представи и очаквания за свобода (правете любов, а не свобода).

п.с. 10 години след като работих със системата ПараПро почнах да вдявам какво е това airmanship. Става въпрос за отношение към летенето.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 18, 2019 11:16 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 335
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Правилата са хубаво нещо, но не винаги помагат. Дори пречат в ситуация като тази. Карат рхората да мислят и да действат колебливо. Накрая на някой ще му дойде идеята да летим с наръчници като еърбъси.

Просто момент преди да се удариш трябва да дръпнеш външното управление без грам колебание ако ще и да се сринеш. Мисля във Франция част от началното обучение е негативка с излизане на 180 с цел избягване на сблъсък.

BTW при сблъсък винаги има двама виновни и потърпевши. Дали е 50/50 или 30/70 не е от голямо значение.

Другото което частично помага посфактум в ситуация като тази е гражданската отговорност. Мисля беше 70 евра на година има покритие до 1 500 000 евра (хора и имущество).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 12:05 am 
Offline

Регистриран на: Нед Авг 26, 2018 5:12 pm
Мнения: 4
Име: Strahil Shefkenov
Първо желая на Ваня бързо и пълно възстановяване. Вярвам, че въпреки случилото се и всички трудности, тя ще се върне към това което обича и пак ще лети.

Цитат:
И така стигаме до още въпроси:
- Защо след като Сопот има слава на опасно място, изведнъж бива посетен от пилоти, които никога или много много рядко са го летяли? В сравнително турбулентни условия ( viewtopic.php?f=6&t=10323 )? И то в период на голяма натовареност, като фестивала на свободният полет, където всеки трябва да се чувства свободен?


От позицията на начинаещ, мисля, че тези въпроси си имат логични отговори. За един начинаещ пилот с малко нальот (да кажем под 50h) усещането за дистанция, скорост, маневри, преценка и разпознаване на възникваща опасност са силно притъпени или по-точно казано -- неразвити. Във въпросния ден и час изглежда, че трафика не е бил особенно натоварен, има няколко летящи пилоти, следва стадния принцип -- това също го разбирам.

По-същественото за мен след инцидента се свежда до нагласата ни за използване на запасен. Мисля, че нагласата от типа, "Дано не се налага да го ползвам" някак подсъзнателно води до удължено време на колебаене след разпознаване на възникнала критична ситуация. От собствен опит зная, че колебанието се наказва. В този ред на мисли, нагласата в главите ни по-скоро би трябвало да звучи, "Ще хвърля запасен без колебание и веднага щом разпозная критична ситуация" би свел момента с колебанието значително или поне с 2-3 секунди които са от значение. Под 100м всяко отлагане при подобна ситуация си е в графа лотария. Както е видно от клипа, от момента на сблъсъка до момента на отделяне на двете крила минават 8-9 секунди и след това още толкова до земята -- т.е. прозорец от 2-3 секунди да бъде хвърлен запасен.

По отношение на опасностите на старт Сопот, вероятно назрява момента за информационна табела горе на лифта и/или детайлна уеб страница, на която да са описани всички особености на старта, правилата за движение във въздуха с диаграми. Винаги ще има нови за старта или начинаещи пилоти, за които това би било доста полезно. Аз лично с радост бих се включил при създаването на нещо такова.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 5:38 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 415
Име: Георги Джамяров
niki написа:
Djubaca написа:
Има ли втори клип? От този става ясно, че дясното крило се врязва без реакция в пилота на лявото.


Djubaca написа:
Пилотът на лявото крило забелязва възможен конфликт и дърпа спирачките, с което реално намалява скоростта си и позволява да бъде застигнат от другото крило.
Както се казва във вица - Не съм расист, ама не съм и далтонист. Въпреки траекторните ти изчисления, в клипа ясно се вижда че тялото на пилот Y смита крилото на пилот X от центъра, та чак подминава дясното му полукрило преди да загуби скорост т.е. има предостатъчна скорост и движение в странично за пилот X направление. Така, че твърдението ти че X се врязва в Y е .....


Вярно


Изображение

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 7:46 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2063
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Djubaca написа:
Изображение

Жоро, според логиката ти, при среща на две тела с различни скорости, врязващо се е това с по-голямата скорост. Ако под думата врязване вкарваш и вина, то при всеки сблъсък излиза, че автоматично виновен е този с по-голяма скорост, дори и разликата да е 5-6 км/ч.
Бих приел тезата за врязване на X в Y, ако Y нямаше странично за X движение, a на клипа ясно се вижда как Y почва да набира (деформира, врязва, смита) купола на X от средата до края.

Прегледах отново и отново второто видео и там се вижда как на 22-рата секунда, крило X от източният ръкав от ЮИ курс прави 90 градуса завой надясно, след това на 30-тата секунда прави 180 градусов завой (част от S-ките за търсене и обработване на термика), който би го върнал пак към дежурната термика пред източният ръкав, а в 37-та секунда настава сблъсъка между двете крила. Би трябвало Y да разпознае, че X прави тигели пред него, но дори и да не отчел цялата траектория на X , към който лети, дори и да не е знаел, че последният завой на X ще бъде на 180 градуса (можело е да бъде и на 90 и на 360 и ткн.), то след завършване на последният завой е имало 4-5 секунди време за реакция за избягване на сблъсъка.

Тук важен момент след поредното изглеждане на видеото е, че ъгъла на сблъсъка е около 90 градуса, а не 70 както първоначално казах. Това засяга два нови въпроса:
- ако X и Y се засичаха под сравнително остър ъгъл, то Y лесно и естествено би стигнал до решението да кривне наляво и избегне сблъсъка. Но при засичане под прав ъгъл, забавянето на скоростта с цел пропускане на X , също е решение, стига да е изпълнимо. А ако ъгъла на засичане е тъп, става още по-сложно, защото навлизаме в предна полусфера, повече към насрещна среща, където разминаванията стават по правилото - всеки надясно. Дори и ние с дългогодишен опит на пешеходци още правим грешки ляво дясно когато се разминаваме с някой срещу нас. Добре е Y също да сподели своята гледна точка, вместо да се излагаме с догадки и да му внушаваме какво да мисли...
- това, че първоначално считах ъгъла на сблъсък за 70 градуса, а той се оказа повече, красноречиво говори за субективността на анализа. Подобно на тока, мозъците ни все търсят пътя на най-малкото съпротивление, все гледат да натаманят готовите картини в главата, които са изграждани с цената на много време и енергия. Веднъж повярвал на X (който е продукт на SkyNomad, в който работя, а Y e продукт на конкурентното училище SkyCamp), че избягал от Y, направил път на Y заради неопитното му поведение на старта, аз почвам да развивам идеята, че едва ли не Y е преследвал X и не съм прецизен с наблюденията. А както знаем, в летенето не работим с разстояния, защото сме зле с измерването им, а с ъгли. И дори неголяма разлика в ъглите може да доведе до съвсем различни решения. Някъде бях чел изказване на спец в правото, според който съдията трябва първо да реши като човек и после да облече решението си в юридически формулировки. Забележете колко от нас подходиха предубедено към случката, било то защото познават X, не познават Y, симпатизират на пострадалият, на тези, които го подкрепят или просто защото обичат да се заяждат.

ppounchev написа:
BTW при сблъсък винаги има двама виновни и потърпевши. Дали е 50/50 или 30/70 не е от голямо значение.
Според ЗДП и КАТ, виновен е тоя дето блъска отзад, дори и да участват двама. Нека не подхващаме въпроса за вината, защото това ни пречи да търсим истината.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 8:10 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 415
Име: Георги Джамяров
Ники, за разлика от друг път не търся кой е виновен, а какво се е случило и какви биха били начините за предотвратяване на инцидента. В този ред на мисли не вменявам вина. Ако говорим за такава, то тя е споделена и съвсем джентълменски бих предложил 50:50.
Ти говориш за релативно движение. Все едно да се возиш в лодка пресичаща река.спрямо водата се движиш напречно но спрямо брега сложно. Лявото крило си има своята посока и скорост, както и дясното. В момента на сблъсъка, двете продължават по собствените си траектории и съответно се получава илюзията на "смитане".
по важното според мен е това, че лявото крило е било във видимата зона на дясното. Даже бих казал че дясното е било в още по задна позиция спрямо пилота на лявото. Виж в клипа, че се вижда долната повърхност на лявото полукрило на У. Това какво ти говори?
Не мисля че съм пристрастен. Още при първото преглеждане ми направи впечатление че описанието не пасва съвсем.
Та като цяло е желателно да се появи и второто видео за имаме съвсем точна представа.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 8:21 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 450
Местоположение: Sofia
quote="vanya"]

За инцидента - отивам си на старта с надеждата за един magic lift в края на деня - беше около 18.00. Гръбното безветрие беше безпроблемно за излитане, така че разпънах по най-бързият начин и излетях. Дежурката на източния ръб беше слаба нуличка и аз си зациклих в нея с надеждата да напипам по-силна част от нея. На поредното 360, посоката на което беше от източния към западния ръб видях пилот У излетял и насочващ се към мен. Имаше разстояние, но определено завоят ми се сечеше, затова, вместо да рискувам близко разминаване или възможен сблъсък реших да прекъсна завоят. Направих s-завой обратно към източният старт с идеята, че освобождавам достатъчно място на пилот У западно от мен, където той/тя може да продължи, влизайки в нуличката дето аз я въртях. След края на завоя, погледнах за местоположението на пилот У, за да разбера, с каква траектория на въртене да продължа --> бях силно изленадана да видя, че пилотът ме беше последвал, в същото направление, беше метри зад мен и продължаваше да лети право към мен, без никакво колебание или промяна в посоката. Тъй като пилот У беше по-високо от мен, предположих, че преценя че ще се разминем – аз от по-ниската си позиция нямах точна представа. След секунда тялото на пилота се врязваше в куполът на крилото ми.

Клипчето, за кето толкова всички говорят е тук: https://youtu.be/Ng1Y9thLOCE[/quote]

Версията на пилота за случилото се разминава драстично с това, което се вижда на видеото. Има логически несъответствия.

1. Пилота твърди, че след като е приключил с завоя (S), е гледал на къде да лети с оглед на местоположението на пилот Y. От видеото се вижда, че пилота е в ляв завой водещ го с лице към терена и срещу старта и пилот Y. Ясно се вижда лява команда.
Очевидно, че вече е летял на някъде без да знае къде е пилот Y.
2. Пилот X твърди, че пилот Y е зад него и го следва, от видеото се вижда, че пилот Y е пред него в ляво и с напредването на видео материала е все по централно в предвид на лявия завой, който той извършва. Контакта е меду атакуващия ръб на крилото на пилот X и дясната и частично задна половина на сбруята на пилот Y.
3. Пилот X твърди, че е въртял 0-ла с завои 360 градуса, движи се в завоя посока Изток - Запад, вижда пилот Y излитащ и поемащ праволинеен курс който е синхронизиран така, че да има пресечна точка с неговата крива очевидно Югозапад. Предприема маневра за излизане от ротацията, продължава в обратната посока с - S-ка и се насочва на Изток за да освободи западната част. Според Ники Йотов дори междо другото търси термики „ пилот X няма възможност да обработва качванията с пълни кръгове, а претърсва и обработва въздуха с S образни завои.“.
Очевидно е, че ако пилот Y бил излетял с Югоизточен вектор и е летя праволинейно, пилот X няма как да направи всички тези маневри и да стигне отпред на пилот Y на източния край за да му отреже пътя към равнината. Тази версия логически е неиздържана.
4. На виедеото се вижда ляв завой, който извежда пилота срещу терена. Изглежда, че левия завой е и в качване. Пилота Х не коментира каква е целта на маневрата. Това не може да е част от S завой. Целта на S завоите е пилота никога да не е насочен перпендикулярно на терена за да не се стигне до сблъсък с терена.Пилота е казал, че е приключил с завоя и се е оглеждал.
Прави впечатление мобилизацията на инструкторите от клуб „Скайномад“ по темата. Прави впечатление, че те защитават определена позиция и активно атакуват аргументи и участници в дискусията които са на различна позиция.
Ще помоля Ники Йотов и Ивелин Калушков да изяснят какви отношения са имали преди инцидента с пилота X – Ваня. Тя пазарувала ли е оборудване от клуб „Скай Номад“, карала ли курсове в „Скай Номад“, познават ли я, що за пилот е?
Разбрахме, че инструктор на пилот Y е бил Геров, а кои са инструкторите на пилот X? Може би Ники или Калушков знаят?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 8:21 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 450
Местоположение: Sofia
quote="vanya"]

За инцидента - отивам си на старта с надеждата за един magic lift в края на деня - беше около 18.00. Гръбното безветрие беше безпроблемно за излитане, така че разпънах по най-бързият начин и излетях. Дежурката на източния ръб беше слаба нуличка и аз си зациклих в нея с надеждата да напипам по-силна част от нея. На поредното 360, посоката на което беше от източния към западния ръб видях пилот У излетял и насочващ се към мен. Имаше разстояние, но определено завоят ми се сечеше, затова, вместо да рискувам близко разминаване или възможен сблъсък реших да прекъсна завоят. Направих s-завой обратно към източният старт с идеята, че освобождавам достатъчно място на пилот У западно от мен, където той/тя може да продължи, влизайки в нуличката дето аз я въртях. След края на завоя, погледнах за местоположението на пилот У, за да разбера, с каква траектория на въртене да продължа --> бях силно изленадана да видя, че пилотът ме беше последвал, в същото направление, беше метри зад мен и продължаваше да лети право към мен, без никакво колебание или промяна в посоката. Тъй като пилот У беше по-високо от мен, предположих, че преценя че ще се разминем – аз от по-ниската си позиция нямах точна представа. След секунда тялото на пилота се врязваше в куполът на крилото ми.

Клипчето, за кето толкова всички говорят е тук: https://youtu.be/Ng1Y9thLOCE[/quote]

Версията на пилота за случилото се разминава драстично с това, което се вижда на видеото. Има логически несъответствия.

1. Пилота твърди, че след като е приключил с завоя (S), е гледал на къде да лети с оглед на местоположението на пилот Y. От видеото се вижда, че пилота е в ляв завой водещ го с лице към терена и срещу старта и пилот Y. Ясно се вижда лява команда.
Очевидно, че вече е летял на някъде без да знае къде е пилот Y.
2. Пилот X твърди, че пилот Y е зад него и го следва, от видеото се вижда, че пилот Y е пред него в ляво и с напредването на видео материала е все по централно в предвид на лявия завой, който той извършва. Контакта е меду атакуващия ръб на крилото на пилот X и дясната и частично задна половина на сбруята на пилот Y.
3. Пилот X твърди, че е въртял 0-ла с завои 360 градуса, движи се в завоя посока Изток - Запад, вижда пилот Y излитащ и поемащ праволинеен курс който е синхронизиран така, че да има пресечна точка с неговата крива очевидно Югозапад. Предприема маневра за излизане от ротацията, продължава в обратната посока с - S-ка и се насочва на Изток за да освободи западната част. Според Ники Йотов дори междо другото търси термики „ пилот X няма възможност да обработва качванията с пълни кръгове, а претърсва и обработва въздуха с S образни завои.“.
Очевидно е, че ако пилот Y бил излетял с Югоизточен вектор и е летя праволинейно, пилот X няма как да направи всички тези маневри и да стигне отпред на пилот Y на източния край за да му отреже пътя към равнината. Тази версия логически е неиздържана.
4. На виедеото се вижда ляв завой, който извежда пилота срещу терена. Изглежда, че левия завой е и в качване. Пилота Х не коментира каква е целта на маневрата. Това не може да е част от S завой. Целта на S завоите е пилота никога да не е насочен перпендикулярно на терена за да не се стигне до сблъсък с терена.Пилота е казал, че е приключил с завоя и се е оглеждал.
Прави впечатление мобилизацията на инструкторите от клуб „Скайномад“ по темата. Прави впечатление, че те защитават определена позиция и активно атакуват аргументи и участници в дискусията които са на различна позиция.
Ще помоля Ники Йотов и Ивелин Калушков да изяснят какви отношения са имали преди инцидента с пилота X – Ваня. Тя пазарувала ли е оборудване от клуб „Скай Номад“, карала ли курсове в „Скай Номад“, познават ли я, що за пилот е?
Разбрахме, че инструктор на пилот Y е бил Геров, а кои са инструкторите на пилот X? Може би Ники или Калушков знаят?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -3 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 8:32 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 415
Име: Георги Джамяров
Ангеле, не ти прави чест втората част от поста.
Това няма никакво значение. Разбираема е ангажираността на Йотов и Ивелин.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 90 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов