Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 27, 2024 7:32 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Инцидент на Добростан
МнениеПубликувано на: Нед Авг 27, 2023 11:06 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Авг 26, 2018 5:12 pm
Мнения: 18
Име: Strahil Shefkenov
На 25 Август около 12:50 при излитане на гръбен старт от Добростан при СИ вятър 2-3м/с усетих отнасяне наляво, което коригирах с дясно управление, но след отделянето от земята продължи и установих връзване на лявото управление и С-линията с гола клечка. Беше се захванала перпендикулярно на линиите по средата на дължината им и резултираше в постоянно сгъване на изходящия ръб отляво. В комбинация със СИ вятър който варираше в порядък 4-5м/с едва успявах да поддържам прав курс. Наземната ми скорост варираше в диапазона 15-20 км/ч. Преминах през кратко възходящо, след което опитах да скърша клечката с по резки дръпвания на управлението, поддържайки все още прав курс. Оказа се достта жилава. Преминах към вариант Б - да изляза от планината с повече висорина над терена, след което да адресирам проблема с колапс отляво. Не се стигна до там понеже последва низходящо с още повече отнасяне вляво на около 60-70м над полегатата част на терена. При подаване на дясно управление последва срив в негативка, която частично стабилизирах и парашутиране до земята. Склонът бе СИ и теренът помогна да приплизна по него и да приземя без травми, но с голяма доза късмет.

Предистория:
Това всъщност бе второ излитане за деня. При първото излитане установих, че претоварвам крилото с доста излишен багаж, който премахнах за втория полет. Понеже на старта на Добростан не видях такива клечки, най-вероятно съм я гепил на кацалката при скатаването.

Изводи:
1) Недоглеждането на линиите за връзвания преди обръщане и излитане може да доведе до много сериозни проблеми;
2) Това, че на старта има други пилоти и хора, които са видели проблема - не означава, че задължително ще ви кажат навреме;
3) Това, че даден инцидент ви се е разминал без наранявания или щети по екипировката не означава, че трябва да бъде заметен под килима все едно не се е случил. В тази връзка споделянето на инциденти не само помага на други пилоти да се учат от вашите грешки, но същевременно е и коректив за егото.

Благодаря на Пецана, който бе на старта и въпреки, че му се обадих че всичко е на ред и ще се оправя, дойде и помогна с пренасянето на екипировката нагоре към старта.


Върнете се в началото
  Профил    +16 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов