Днес една ученичка малко след успешно излитане на учебният хълм при ламинарни условия влезе в лек възходящ поток, тъй като досега не беше изпитвала възходящи потоци повдигането и подейства стресиращо и тя се вцепени издърпвайки управленията почти до долу с реална опасност да срине крилото. След 4-но подадена команда да вдигне ръцете, като това включваше смяна на интонация и на вида команда - тя в крайна сметка излезе от ступора и и отпусна управленията твърде рязко. Последва мах на крилото от около 2-3 метра, ударът беше посрещнат с крака, но комбинацията от гмуркащото се крило и наклоненият терен даде допълнително енергия на тялото и тя успя да направи пълно предно салто. В крайна сметка всичко завърши с обелен нос и устна и натъртен палец на крака .
Реакцията за издърпване, сграбчване, прегръщане и всякакъв вид друго вкопчване в стресова ситуация е много силна на подсъзнателно ниво и се наблюдава както при начинаещи така и при много опитни пилоти в екстремни ситуации. Тренировката по вдигане на ръце в екстремна ситуация трябва да се засили при начинаещи. Също е много важно да се направи разликата при отпускане на крилото плавно и рязко - плавното отпускане би предотвратило големият мах който може да бъде еднакво опасен със срива. Има и ситуации при критични височини при които отпускането е дори непрепоръчително - по добре да изпарашутираш вертикално отколкото пуснатото крило да те влети в земята. Въпреки всичко обаче, за съжаление вродените инстинкти към които сме програмирани в екстремни ситуации, често вземат превес над ситуацията и понякога могат да ни навредят повече отколкото да ни помогнат.
_________________ "Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил
Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+ Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+ Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+
Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+
|