Отделянето на пилота от делтата е доста рядко - аз го преживях с американски пилот в Colorado, US. летяхме US Nationals от Диносаур. Последния летателен ден се заформи огромно СБ на 5о-тина килкометра и се понесе към трасето ни. На към 13000 фоота работех в една термика между 2ра точка и финала. Прашният фронт беше като висока стен - това ставаше в пустинята - високопланинска при това. Стана ми ясно, че е по-добре да казна, предни дни такъв фронт беше минал под нас - счупи само едно крило на малка височина, ние бяхме доста нависоко и не го усетихме. Този ден не беше така и свих стръмна спирала до земята. Прибра ме колата на Green team и пристигнахме на финала. Там, на около 1000 м фронтът преметна едно крило, счупи го и пилотът се отдели от делтата. Хвърли парашут и си кацна без травми. А последния казащ пилот трябваше да го хванем за въжетата и свалим на земята - такава турбуленция. Падналия преди няколко дена пилот бе закаран с хеликоптер в болница и се оправи. Хубаво е да имаш добър спасителен парашут, нали? И да си го прескатаваш в началото на всеки сезон. При мен, в Швеция парашут над 10 годишна възраст се счита за издал курса, независимо дали е хвърлян или не и се препоръчва да се смени с noB. И ако погледнете - за 10 години инвестицията не е голяма - на година! А е добре да сработи когато има нужда от него. Пускам едно филмче на клуба ни от Италия 2006 г - не съм във филма, тъй като летях във France, Larange този Великден и пристигнах в Италия последните 2 дена. Стана силно летене над Алпите. Има забавни кацаня.
http://www.youtube.com/watch?v=hgncitmkXe4
Looping:
http://www.youtube.com/watch?v=A6CbM87Zg7c
Uphill landing:
http://www.youtube.com/watch?v=6RCf7dtH5x8