Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Апр 28, 2024 2:50 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Storm EMMA
МнениеПубликувано на: Вто Мар 04, 2008 3:33 pm 
http://video.web.de/watch/3565061


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Мар 04, 2008 4:01 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Тоя е бил голям оптимист да опитва кацане в тия условия. Отърва кожата (и вероятно още стотина-двеста кожи на пътници) направо на косъм. Луда работа ....

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 05, 2008 12:11 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Интересното е, че на втория си заход за кацане за който обикаля с радиус 60 километра този пилот приземява въпросния самолет на същото летище с страничен вятър от 90 км/ч и скорост на самолета от 250 км/ч. Бих казал че ако има в резервоара си гориво за още 10-тина минути той не е имал друг изход и бих се возил при него с удоволствие като занам че се намирам в опитни ръце. За мен е голям майстор.
От първия заход му е останала лека повреда в дясното крило което се е потътрило по полосата, но не е нарушила летателните качества на самолета.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 05, 2008 9:47 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Не знаех цялата тази история, Хари. Наистина, ако нямаш никакъв друг избор (свръшва ти горивото), такова кацане е неизбежно и може да се каже, че пилотът е майстор. От друга страна обаче, този тип самолети винаги летят с поне 25% презапасяване с гориво точно за в случай, че се наложи отклоняване към запасно летище. Така че самият факт че машината е останала без гориво, за мен е човешка грешка (на пилота или на РВД). Прилагането на такива "майсторлъци" когато носиш отговорност за 200 човека никога не е за препоръчване.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Bez gorivo
МнениеПубликувано на: Сря Мар 05, 2008 11:53 am 
Po komunisti4esko nash Tu-154 po pri4ina, 4e ostana bez gorivo pri prenaso4vane kam zapasno letishte, kazna prinuditelno v Libyiskata pustinia i polovinata arabi - ve4e hadjii - otidoha pri Allah. Poznavam komandira na tozi samolet.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 05, 2008 5:18 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Гледам често Discovery и там показаха как една грешка при зареждане с гориво доведе до аварийното кацане на Боинг 747-200 на летище голямо колкото Буховци до Търговище. Не бяха взели предвид скороста на насрещния вятър по маршрута на самолета и горивото им не стигна. Пилота беше собственник на частен самолет и това спаси пътниците и самия него. Планира с това чудодище и както се досещате има право на само едно захождане за кацане проради липсата на гориво. Понеже пистата на която кацна не е изчислена за такива самолети след него всичо беше като разорано.
От друга гледна точка какъв е смисъла да ходиш да търсиш други писти ако и те са с същото изложение като тази. Предполагам че това е минало през главата на пилотите и дори са се допитали до наземния екип за други варианти за кацане.
А пък и фирмите гледат да зареждат на границата на допустимия минимум за да е по-лек самолета което се отразява на разхода му. Това е общоизвестна практика. Така товарят и повече карго товари от които печелят повече отколкото от пътниците.
Абе вариации много. Кой знае какво точно е минало през главата на пилота за да го накара да направи това кацане граничешто с лудоста.
Понеже не знаем подробностите по този инцидент няма смисъл да обвиняваме пилота или някой друг. Всички са живи и това е достатъчно.
Просто малко е вероятно да показваш бабаитлък като и ти си в кюпа, а на всичко това отгоре да носиш отговорност за още 200 човека.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 05, 2008 6:19 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Х А Р И написа:
Понеже не знаем подробностите по този инцидент няма смисъл да обвиняваме пилота или някой друг. Всички са живи и това е достатъчно.


Напълно съгласен! Аз не обвинявам никого, просто казвам (както и ти), че "бабаитлък" с двеста души зад гърба ти не е добра идея :wink:

Прав си и за минималните количества гориво, за сметка на полезния товар, но все пак има международно приети правила, които, при това се спазват, защото иначе отнемат лиценз ... :wink: особено за пътнически полети. Ако на едно летище вилнеe CB със скорост на вятъра 90 и повече км/ч, на стотина километра наоколо със сигурност не е същото. Просто защото не знам да има толкова голямо CB :wink: .

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 05, 2008 11:32 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
За съжаление не записах сателинтине снимки на това СВ дето му викат Storm EMMA. Не разбирам много от метеорология ама това според мен е доста по-голямо от СВ-то. Бих казал че се намесва в метеото на континента Европа и го усетихме даже в БГ. Така че ако искаше да кацне в София пак нямаше да му е кеф. От него са загинали 3-ма в Полша и 3-ма в Австрия. Общо загиналите от него са 14 според последната статистика.
Не знам английски но мисля че го пишат тук-там.

http://edition.cnn.com/2008/WORLD/europ ... ope.storm/

http://www.poland.pl/news/article,Storm ... 316388.htm

http://www.irishexaminer.com/text/story ... n=29807477

Проблеми са имали в Полша, Австрия, Германия, Дания и изобщо в централна Европа. Страничния ефект се усети и в Шумен. :D :D :D

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 06, 2008 10:24 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Така е, но нещата вероятно не са ставали едновременно. Просто вихърът е преминавал през различни места и си е правил поразиите.

Обаче:
Х А Р И написа:
Страничния ефект се усети и в Шумен. :D :D :D

Важното е, че в Шумен няма поразии, а в Пазарджик издуханите са само двама, при това без последствия :wink:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов