Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Апр 28, 2024 12:43 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 80 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 26, 2008 8:06 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 09, 2006 12:44 pm
Мнения: 220
Местоположение: Дупница
Ще си позволя да се повторя малко :lol: Да проблем наистина има, коланите се саморазхлабват и това е кофти, Въпроса е че има решение на този проблем. Аз летя с един стар модел на АВА Спорт "Тангра Рейс" който взех втора ръка защото за нова нема па'ри. Преди това летях с един по нов модел Рейсър на който проблема му беше яе рамените колани се саморазхлабваха, така че очаквах това да е така и при по стария модел. От началото, както каза Фърчи, правех по един лентов възел на коланите за да ги фиксирам, но когато се затегне е много трудно да се развърже ако има нуда от корекция и за това прибягнах до друго решение. След като прогоних сбруята на висилка, просто прокарах колана още веднъж през токата на обратно, при това положение няма начин да се саморазхлаби. Това се прави и при някои модели алпийски седалки и е задължително. Според мен това че бедрените колани се разхлабват около бедрото не е проблем, защото ако при излитане или кацане не увиснеш симетрично се получават нестабилни лашкания и това е кофти, по тази причина аз притягам съвсем леко бедрените колани преди излитане, и като се вдигна просто увисвам на тях, а те се плъзгат максимално нагоре и застават между знаете какво, а от там мърдане няма. Проблем може да стане ако бедрените колани се разхлабят от мястото на което са закрепени за сбруята " под дъската" тогава вече е възможно пилота да увисне на гръдния колан или по-лошо, да изпадне от сбруята по време на излитане или кацане (все едно да се излети без да са закочани бедрените колани) Естествено на по новите модели има т-образен колан който предпазва от изхлузване от сбруята но въпреки това е задължително да се прави предстартова проверка преди полет. На мен лично ми се е случвало да излетя без да си закопчая бедрените колани след поредното изкачване на тренировачния баир (нали се сещате, когато се катери пилота на горе си разкопчава бедрените, за да му е по лесно ходенето и после хоп, току виж забравил да си закопчае коланите.) В моя случаи ме спаси стъпенката с чиято помощ успях да седна в сбруята и да си закопяач коланите. Но това не е своиство на сбруята а на пилота :oops: . По важно е да се предотврати самоизхлузването на коланите от мястото им на закрепване към подвесната система. Не знам как е при новите модели, но при моя за закрепване на бедрените колани към подвесната система е използвана обикновена правоъгълна тока, при която е задължително колана да се прокара още веднъж на обратно, иначе е твърде вероятно да се разхлаби или изхлузи. Не знам как е при чисто нова подвесна (дали колана е обърнат във фабриката) но съветвам всички да погледнат под дъската и да проверят сами. Друго много важно нещо за всички собственици на секънд хенд сбруи на която и да е фирма е да погледнат дали коланите не са се протрили на мястото където минават през отворите на дъската, лияно на моята бяха протрити и се наложи да използвам старата щевна машина на баба и да ги подсиля с по едно парче лента ( може и от автомобилен колан)та да не ги мисля много много. Също така залепих по едно парче гума на конфликтните точки (между колана и дъската) за да избегна триенето е острите ръбове на дъската. Относно гръдния колан, който е много важен за надлъжната стабилност и би трябвало да се регулира точно ( разстоянието между карабинерите трябва да е 42см. "освен ако не е указано друго от производителя" , ако разстоянието е по малко "колана е по затегнат" стабилността се увеличава но чувствителността на пилота спрямо крилото намалява а също така и възможността да се управлява с тяло,а ако е прекалено затегнат има вероятност от насукване на коланите при някаква ситуация. И обратното, ако колана е много отпуснат стабилността намалява и управлението с тяло и чувствителността са по добри, но ако е прекалено отпуснат при турболенция е много трудно да се стабилизираме в сбруята и управлението се влошава. А относно саморазхлабването на гръдния колан в полет, до сега не ми се е случвало, тъи като той е постоянно натоварен и това няма как да стане. Пропуснах да отбележа че именно на ненатовареността се дължи саморазсхлабването.
Аиде со здраве.

_________________
Колкото повече летя, толкова повече осъзнавам, колко повече трябва да летя, за да продължавам да летя !!!

Петьо Кюркчийски
Gin Gliders "Zoom" / Gin ''Gingo ll"
http://facebook.com/theskyhiker
Skype: sky-hiker


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 28, 2008 12:04 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Тъй,тъй,тъй... ццц, бря,бря,бря... чок коментар, чок оплювки, чок идеи, чок реклама...бря,бря,бря...ццц...
Дълга тема...!?
Липсва само едно.
Къде е коментара на потърпевшия - демек Църо?

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: zdraveite piloti
МнениеПубликувано на: Пет Мар 28, 2008 12:24 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
AWRAM написа:
4uh za vzriva,koito e predizvikalo moeto premegdie v tozy forum...slu4ayat e opisan dosta to4no ot Daniel.6te vi opi6a kakvo predprieh sled slu4iloto se.ne sam mnogo po pisaneto zatova 6te bada kratuk;obadih se na Angel i na momenta byah priet ot tyah vav fabrikata v Montana.sled dalgo raziskvane na slu4iloto se razbrah 4e vina za tova imam i az,prosto ne sam si zategnal kolanite dostata4no predi izlitaneto.okaza se 4e lasticite koito stoyat na kolanite tryabva da sa maksimalno blizo do kataramite!!!az oba4e ne go znaeh...predpolagam i dosta ot vas sa6to.Angel vednaga nameri re6enie na tova nedorazumenie ot moya strana i ne6tata byaha opraveni bezupre4no.predlogih mu s vsyaka zbruya da slaga po edno kratko upqtvane za takiva kato men :D za da nyama pove4e takiva gre6ki kato moyata.NE ZNAM V SVETA DRUG PROIZVODITEL,KOITO TAKA BARZO DA REAGIRA NA PROBLEMA.AVA sa edni ot nai golemite sred nas i tryabva da sme im blagodarni za tova koeto pravyat za nas!!!USPE6NI POLETI OT MEN !TCARO :D

ето


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Превод
МнениеПубликувано на: Пет Мар 28, 2008 1:39 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 15, 2004 2:26 pm
Мнения: 392
Местоположение: Sofia
BONCHO написа:
AWRAM написа:
4uh za vzriva,koito e predizvikalo moeto premegdie v tozy forum...slu4ayat e opisan dosta to4no ot Daniel.6te vi opi6a kakvo predprieh sled slu4iloto se.ne sam mnogo po pisaneto zatova 6te bada kratuk;obadih se na Angel i na momenta byah priet ot tyah vav fabrikata v Montana.sled dalgo raziskvane na slu4iloto se razbrah 4e vina za tova imam i az,prosto ne sam si zategnal kolanite dostata4no predi izlitaneto.okaza se 4e lasticite koito stoyat na kolanite tryabva da sa maksimalno blizo do kataramite!!!az oba4e ne go znaeh...predpolagam i dosta ot vas sa6to.Angel vednaga nameri re6enie na tova nedorazumenie ot moya strana i ne6tata byaha opraveni bezupre4no.predlogih mu s vsyaka zbruya da slaga po edno kratko upqtvane za takiva kato men :D za da nyama pove4e takiva gre6ki kato moyata.NE ZNAM V SVETA DRUG PROIZVODITEL,KOITO TAKA BARZO DA REAGIRA NA PROBLEMA.AVA sa edni ot nai golemite sred nas i tryabva da sme im blagodarni za tova koeto pravyat za nas!!!USPE6NI POLETI OT MEN !TCARO :D

ето


Чух за взрива, който е предизвикало моето премеждие в този форум...случаят е описан доста точно от Daniel. Ще ви опиша какво предприех след случилото се. Не съм много по писането затова ще бъда кратък;обадих се на Ангел и на момента бях приет от тях във фабриката в Монтана. След дълго разискване на случилото се разбрах че вина за това имам и аз,просто не съм си затегнал коланите достатъчно преди излитането. Оказа се че ластиците които стоят на коланите трябва да са максимално близо до катарамите!!! Аз обаче не го знаех...предполагам и доста от вас също. Ангел веднага намери решение на това недоразумение от моя страна и нещата бяха оправени безупречно. Предложих му с всяка сбруя да слага по едно кратко упътване за такива като мен за да няма повече такива грешки като моята. НЕ ЗНАМ В СВЕТА ДРУГ ПРОИЗВОДИТЕЛ,КОИТО ТАКА БЪРЗО ДА РЕАГИРА НА ПРОБЛЕМА. АВА са едни от най големите сред нас и трябва да сме им благодарни за това което правят за нас!!! УСПЕШНИ ПОЛЕТИ ОТ МЕН ! ЦЪРО

Църо, моля те пиши на кирилица за да могат всички да четат и асимилират по-добре постинга :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 28, 2008 2:21 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 11:48 pm
Мнения: 301
Местоположение: haskovo
Nai-dobre moderatora da zaklu4i temata , 4e dosta narod se izloji
kat kifladjii bez kifli .

_________________
недей да летиш по-бързо от твоя ангел пазител (бяло-син Aspen)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 80 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов