Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:33 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Инцидент при кацане по вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Апр 14, 2008 5:40 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
В събота (12-ти Април) е станал много неприятен инцидент с Драго от Варна. Летенето е било на Венчан при югозападен вятър. Драго е хванал някаква термика и е започнал да се катери в нея но на някаква височина я е изгубил и е попаднал в низходящия поток зад термиката. Опитал се е да се върне на склона, но не е успял и в крайна сметка е попаднал в ротора зад платото (за тези които не знаят - Венчан представлява плато с формата на око високо около 250 м и ориентирано така че добро летене се получава при североизточен или югозападен вятър). Докато е бил в ротора Драго е бил концентриран единствено в това да контролира крилото си и се е справил доста добре - не е допуснал колапси, но няколко пъти е сменял посоката на летене с повече от 180 градуса. Когато е наближил земята Драго се е опитал да направи един последен завой за да се завърти срещу вятъра, но е пропаднал по-бързо от колкото е предполагал и е посрещнал земята директно със сбруята си (а не с крака) и с висока скорост (и хоризонтална и вертикална). Резултата от тези две едновременни грешки е един раздробен гръбначен прешлен за щастие без да е засегнат гръбначния мозък. В Неделя спешно му е направена операция (напълно успешна) при която му е имплантиран пръстен който да държи парчетата от прешлена заедно. Лекарите прогнозират дълго, но напълно възстановяване...

Според мен от случката могат да се направят следните изводи:
1. Инцидентите се случват винаги когато има две или повече едновременни предпоставки - затова пилотите трябва да не подценяват нито един (дори и най-малкия) фактор относно сигурността колкото и той да им се струва незначителен сам по себе си!
2. Инструктурите трябва да подготвят учениците си и за посрещане на земята при по-високи скорости по методика сходна на тази в парашутизма! (моля, който знае и може да опише тренировките в парашутизма да го направи!!!!!!)
3. Не трябва да се подценява обучението "на сухо"!!! Под обучение на сухо имам предвид разговорите с по-опитни пилоти за различни ситуации които им са се случвали. Човешкия мозък има способността да се обучава не само като е поставен в реална ситуация, но и когато си представя ситуациите - по този начин чрез разговори, описания и опити да се постави на мястото на разказващия неопитния пилот трупа опит - на някой това може да му прозвучи нереално и дори смешно, но е вярно! Зтова моя съвет е никой от по-младите пилоти да не остава изолиран само с инструктура си и с пилоти с неговия опит - трябва всички пилоти (и опитни и неопитни) да комуникират колкото може повече и това ще повиши общото ниво на сигурност!

На Драго пожелаваме да изненада докторите с бързо възстановяване и да се върне в летенето с много повече знания относно сигурността!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 14, 2008 6:08 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 26, 2007 4:29 pm
Мнения: 207
Местоположение: Варна
Бързо оздравяване на Драго!

_________________
MacPara Eden 3
Червено и Сиво


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 14, 2008 7:29 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Драго пожелавам ти бързо и НАПЪЛНО оздравяване...

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 14, 2008 8:50 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 12, 2006 12:00 pm
Мнения: 244
Местоположение: Шумен
Драго, първо да ти пожелая по-безболезнено оздравяване!
Знам как се чувстваш в момента и съм сигурен, че тази неприятна случка няма да те спре от летенето! Искренни съчувствия, и горе главата, а като се пооправиш и почнеш да ходиш ела на гости до Шумен да си поговорим и да се поопознаем! :D

_________________
www.shumen-xc.org Trafficant
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 14, 2008 10:06 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Бързо и безпроблемно оздравяване,Драго!!!

От местата на които ходим Шуменци и Варненци да летим,
Венчан е идеалното място където може да се получи перфектния ротор,
и явно тоя път е нямало прошка !
Мисля че както един шофьор, когато какра кола по лош път,гледа много напред и избягва дупките,така и ние трябва да си правим сметка отдалече и да избягваме всеки лош сценарий, и да избираме най сигурната траектория на полета! Както в шаха се мисли с няколко хода напред, така и в нашия спорт(или хоби),трябва да се мисли с няколко хода напред!
Но както и да е , станалото, станало, да си направим сметка и да не допускаме друг път такава ситуация!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 14, 2008 10:45 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Оправяй се бързо, Драго!

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 15, 2008 9:56 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Скорошно оздравяване. Не знам доколко е сериозна тази травма, но щом докторите са доволни от свършената си работа значи трябва да си оптимист. Стискам палци за пълното въстановяване.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Последна промяна Х А Р И на Сря Апр 16, 2008 1:57 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: скорощно оздравяване
МнениеПубликувано на: Вто Апр 15, 2008 12:22 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 4:16 am
Мнения: 108
Местоположение: Melbourne
Приемай пожелания за скорошно и пълно оздравяване и от "долната земя" - OZ
:wink:

_________________
FACE YOUR FEARS, FLY YOUR DREAMS!
Илин Илинов - Gin "Carerra"; Niviuk Peak 5
Gin Genie light; Skywalk Range Air


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: нужна е вяра в собствените сили
МнениеПубликувано на: Вто Апр 15, 2008 2:11 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 22, 2007 11:31 am
Мнения: 17
На Драго - без да се познаваме!
Желая ти здраве!Стискай зъби и слушай тялото си - анализирай всяко потръпване и болка.Всичко е от значение.Не пренебрегвай нито един сигнал,нито една болка.Всичко е в твоите възможности и в твоята сила - ще се справиш!Всички го желаят!
На майка ти - кураж и смелост!
С много обич от мен и надявам се от всички хвъркати!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 15, 2008 3:21 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 8:17 pm
Мнения: 82
Скорошно оздравяване ти пожелавам и най-вече пълно възтановяване и се надявам скоро да полетиш отново.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Чет Апр 17, 2008 1:57 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Здравето е най-ценното нещо на този свят според мен, а вярвам и според всички останали. Затова и аз искам да пожелая на Драго скорошно, пълно и безпроблемно оздравяване!!!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 17, 2008 3:02 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Драго, имам двама пациенти със счупени прешлени.
И двамата парапланеристи, и двамата вече летят след травмата.
Много по-скоро отоклокото предполагаха. :D
Прешлените им се оправиха, виж за ъкъла - не съм много сигурен. :lol:

Така че, горе главата.
Всяко зло за добро. Шефа горе си знае работата.

А пък за Венчан, Бони е прав. Там се получава иделания ротор.
Много пъти съм изтръпвал, когато ме е издухвало нагоре и назад
и съм си представял какво ще стане, когато вляза отзад.

Другото, което ни куца сериозно (убеден съм поне на 80% от летящите)
е екстремното преземяване.
Например, Дидо-ченгето от нашите е правил хиляди глупости,
които са свършвали с твърди приземявания и дори челен удар с крака
в скалния склон под южния. Всеки път се е отървал без травми.
Причината за това не може да се обясни с късмет, а по-скоро с
подготовката му по парашутизъм и в умението да се прегрупира
преди удара със земята/препядствието.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 17, 2008 3:32 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Апр 29, 2006 7:07 pm
Мнения: 226
Местоположение: Шумен
Драго, не се познаваме, но това не ми пречи да ти пожелая бързо възстановяване и скорошно завърщане в редиците!!!


П.С.: Колкото до Дидо - склонен съм да вярвам, че и земята се прегрупира за да издържи на приземяванията му... :lol: :lol: :lol:

_________________
Axis Mercury
AVA Sport - Sprinter


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент при кацане по вятъра
МнениеПубликувано на: Чет Апр 17, 2008 8:20 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
DVD написа:
Докато е бил в ротора - не е допуснал колапси, но няколко пъти е сменял посоката на летене с повече от 180 градуса.

интересно ми е ,защо е сменял посоката на летене,на колко разтояние е бил зад платото,не е ли могъл да избяга встрани от платото,или навреме да пусне по вятърът за да избяга на безопасно разтояние

предполагам ако е бил ниско на задния ръб,и ако е пуснал назад през ротора ,дали не е било по добре да си остане срещу вятърът и да кацне отзад в храсталаците , но не знам, просто се опитвам да си обясня по подробно случката

Пишете ако някой знае!

п.п. Извинявам се , ако съм подразнил някой със въпросите си!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 17, 2008 9:33 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 2:10 pm
Мнения: 497
Местоположение: Varna
Той ще отговори скоро , но по неговия разказ: бързо го е свалило, захождал за поляната отзад, вятъра постоянно менял посоката и бил с висока наземна скорост и до последно не е останала височина за последен завой.

_________________
Ozone Mantra M6
Element Air4+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов