DHV прави подробен разбор на всеки инцидент, а в края на всяка година резултатите се обобщават. Според данните от 2003 г:
Средно на 6500 полета има по един сериозен инцидент, а на всеки 62500 полета - смъртен случай.
Всеки от 263-ма пилоти има сериозен инцидент, а всеки от 2500 умира.
---------
Рискът от смърт при парапланеризъм (0.04%) е по-малък в сравнение с летене на лек самолет (0.11%), безмоторник (0,07%), парашут (0.05%) или делтапланер (0.04%)
---------
Повечето инциденти (24%) са причинени от вкарващи в спирала асиметрични колапси или вързвания под 50 метра над терена. Повечето крила/пилоти се нуждаят от 40-50 метра загуба на височина за възстановяване.
На новите крила (особено DHV 1 и 1-2) за излизане от спирала се препоръчва да не се дърпа само външното управление, защото рязкото излизане може да влоши ситуацията. Препоръчва се използване и на вътрешното управление (проверето го от по-високо да видите дали се отнася и за вашето крило
------
Счита се че парашутиране с запасен с 6.8 м/с скорост не води до сериозни инциденти. Препоръчва се 4.5 м/с т.е. шишковците да си подбират си размера на запасните (няма сведения по-големите запасни да се отварят съществено по-бавно)
----------------
6 сблъсъка са довели до един смъртен случай и 4 сериозно наранени пилота.
----------
при кацане на дърво не изпомпвайте управленията, а само намалете скоростта за може крилото да се преметне през дървото и да ви задържи. За да намалите пораженията по крилото от увисване на него пробвайте да се гепите за някои клон (мъжете да си кръстосат краката
-----------
През 2003-та 6 пилота са пострадали при наземно обучение. Не забравяйте да държите и дърпате C/D коланите при силен и поривист вятър, когато искате да погасите купола.
--------
Имало е 4 изпарашутирвания по време на теглене с лебедка. 2 сериозни инцидента поради заключване (lockout).
-------
Тандем пътниците понасят основния удар при сблъсък. От 11 тандем инцидента 8 пътника имат сериозни наранявания, 3 средни. Само два тандем пилота са пострадали.
При 2/3-ти от всички инциденти се нараняват долните крайници, таза и гръбнака. 20 G DHV тестваните протектори (над 10 см) намаляват пораженията на гърба.
При краката най-често се чупят глезените. Счупен таз и гръб най-често се причиняват от странични удари. Все още няма добри странични протектори (нали трябва да сме аеродинамични
--------
В Германия има 25000 парапланериста които правят средно по 25 полета на година.
Не знам колко от тях са реално летящи.
В България според мен има около 300 редовно летящи пилота. Ако те продължават да си премълчават инцидентите и не ги публикуват има шанс да летим безопасно като германците.
Все пак мисля че сме малко по различни и описването на специфичните ни инцидентите ни ще кара да си правим по-адекватни изводи