Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 18, 2024 10:13 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Парапланеризъм и риск
МнениеПубликувано на: Пет Ное 05, 2004 10:57 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
DHV прави подробен разбор на всеки инцидент, а в края на всяка година резултатите се обобщават. Според данните от 2003 г:

Средно на 6500 полета има по един сериозен инцидент, а на всеки 62500 полета - смъртен случай.

Всеки от 263-ма пилоти има сериозен инцидент, а всеки от 2500 умира.

---------
Рискът от смърт при парапланеризъм (0.04%) е по-малък в сравнение с летене на лек самолет (0.11%), безмоторник (0,07%), парашут (0.05%) или делтапланер (0.04%)

---------

Повечето инциденти (24%) са причинени от вкарващи в спирала асиметрични колапси или вързвания под 50 метра над терена. Повечето крила/пилоти се нуждаят от 40-50 метра загуба на височина за възстановяване.

На новите крила (особено DHV 1 и 1-2) за излизане от спирала се препоръчва да не се дърпа само външното управление, защото рязкото излизане може да влоши ситуацията. Препоръчва се използване и на вътрешното управление (проверето го от по-високо да видите дали се отнася и за вашето крило :twisted:

------
Счита се че парашутиране с запасен с 6.8 м/с скорост не води до сериозни инциденти. Препоръчва се 4.5 м/с т.е. шишковците да си подбират си размера на запасните (няма сведения по-големите запасни да се отварят съществено по-бавно)

----------------
6 сблъсъка са довели до един смъртен случай и 4 сериозно наранени пилота.
----------
при кацане на дърво не изпомпвайте управленията, а само намалете скоростта за може крилото да се преметне през дървото и да ви задържи. За да намалите пораженията по крилото от увисване на него пробвайте да се гепите за някои клон (мъжете да си кръстосат краката :evil:

-----------
През 2003-та 6 пилота са пострадали при наземно обучение. Не забравяйте да държите и дърпате C/D коланите при силен и поривист вятър, когато искате да погасите купола.

--------
Имало е 4 изпарашутирвания по време на теглене с лебедка. 2 сериозни инцидента поради заключване (lockout).

-------
Тандем пътниците понасят основния удар при сблъсък. От 11 тандем инцидента 8 пътника имат сериозни наранявания, 3 средни. Само два тандем пилота са пострадали.

При 2/3-ти от всички инциденти се нараняват долните крайници, таза и гръбнака. 20 G DHV тестваните протектори (над 10 см) намаляват пораженията на гърба.

При краката най-често се чупят глезените. Счупен таз и гръб най-често се причиняват от странични удари. Все още няма добри странични протектори (нали трябва да сме аеродинамични :oops:
--------

В Германия има 25000 парапланериста които правят средно по 25 полета на година.
Не знам колко от тях са реално летящи.

В България според мен има около 300 редовно летящи пилота. Ако те продължават да си премълчават инцидентите и не ги публикуват има шанс да летим безопасно като германците.
Все пак мисля че сме малко по различни и описването на специфичните ни инцидентите ни ще кара да си правим по-адекватни изводи :idea:

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Мало и за Англия
МнениеПубликувано на: Пет Ное 05, 2004 11:00 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
От 4384 пилота в Англия, през 2003-та година е имало 39 сериозни инцидента (разбирай нещо счупено) и 3 смъртни случая.
В България преизпълнихме плана и от 300-та пилота имаме средно по един смъртен случай на година :evil:

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: 2 incidenta za edin den
МнениеПубликувано на: Пон Юли 11, 2005 11:48 pm 
Аз си преизпълних плана за годината, на 8-ми юли се блъснахме с един Словенеец във въздуха, а същия ден по-късно камиона с който ни прибираха на PWC-то в Сърбия направи САТ при изпускане на един завой със висока скорост и се обърна с колелата нагоре. Всички пилоти се оказахме затиснати и само лудия ни шанс ни спаси от смърт или травми. Та кой каза парапланеризма бил опасен спорт?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов