Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Апр 28, 2024 5:48 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Непредвидено кацане
МнениеПубликувано на: Вто Ное 04, 2008 11:17 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
на 04.11.2008 излетях от връх Калин при югозападен вятър. Излитането е срещу голямо дере, а кацането при град Рила веднага след края на дерето. С излитането завъртях две термики и се качих до базата - около 2500 м този ден. Пуснах надолу покрай десния бряг на дерето (наветерния - северен). Той се огряваше от слунце и очаквах още термики. След известно разстояние попаднах в силно низходящо. Използвах спид системата и запазих курса. Забелязах друг парапланерист, който лети от другата страна на билото, което ме учуди. след известно врема бях загубил значителна височина. След проверка на GPS осъзнах, че вятъра вече не е югозападен, а северозападен и аз летя под ъгъл срещу вятъра и в подветрената страна. Това беше и причината да губя височина и да не напредвам. Реших да летя перпендикулярно на билото - към съседното дере. Прицелих се в място където билото представляваше обла поляна. На успях да долетя и кацнах десетина метра под билото върху сравнително равна поляна. Зад мене ставаше стръмно на 10-15 метра в дясно имаше скали. Опаковах и пеша до град Рила. После имах мускулна треска. Изводи - ако бях видял веднага, че вятъра се е променил имах достатъчно височина - да премина към другия борд на дерето или да се прехвърля в съседното. Резултата е провален ден и може би един добър урок.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 04, 2008 8:35 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Авг 26, 2007 12:14 am
Мнения: 3
Име: Ники Дачев
Имам няколко въпроса, съжалявам нещо не схващам всичко - първо ти казваш "
1) Пуснах надолу покрай десния бряг на дерето (наветерния - северен)." - Той не се ли пада южен?

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=42.1 ... 2&t=p&z=12

2)"имах достатъчно височина - да премина към другия борд на дерето или да се прехвърля в съседното." - това за съседното не ми стана ясно, кое съседно дере в смисъл от северната страна на Калин?

3) не разбрах ти в крайна сметка си се прехвърлил от южната страна на пътя и там си кацнал?

Аз м/у другото гледах подобно на твоя сценарии как (мисля че Боби Съдята със Фидеса) тънеше зверски опитвайки се да се прехвърли на левия борд , преминавайки ниско над дерето просто там вятъра почти го спираше, но накрая се прехвърли и там лазеше дълго по дърветата от другата страна, накрая незнам къде кацна...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 10:20 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Виж картинката с маршрута ми.
http://forum.skynomad.net/gallery/displ ... ?pos=-4798
с синьо е частта в която нямах пропадане, с червено е частта с голямо пропадане. Преди да почна да тъна бях може би на 2400м. С жълти стрелки съм означил предполагаемата посока на вятъра. С зелено са два маршрута, които ми изглежда, че щяха да свършат работа. о десния (северно от гр. Рила) преди мене мина Теодора мисля, а след мен Иво с тандема (гледах го от долу).
Ти как мислиш?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 10:24 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Пропуснах да кажа, че и аз летя с Sky Fides2 (dhv1) 2005 g.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 11:21 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
и дата съм объркал 02.11 Неделя - летяха много хора тогава там.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 11:21 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
колкото и странно да ви звучи - в някои случаи компетишън крилата са по-сигурни от учебните 8) 8) 8)

с учебното крило нямаш тази възможност да се измъкваш от неприятности каквато имаш с компетишъна


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 11:28 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 20, 2006 6:09 pm
Мнения: 226
Местоположение: София
100% съм съгласен !!!

Летете на компетишън :twisted:
по-рядко издухани
по-рядко недолетяли
винаги по-високо

а и си е гъзария :lol: :lol: :lol:

_________________
Еволюирай деградирайки !!!
I v rotor i v CB vse mi e dobre... CB TEAM
Emo :)
UP - Trango 3 (оранжево - сиво)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 11:57 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
моето впечатление от деня е, че термиките не вървяха по склона а отделяха по-рано и бяха в средата на деретата. Аз се набрах на средата на второто дере, т.е. след кулата дерето.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 1:47 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
А и не само крилото, скоро дискутирахме с приятели смисъла от летенето с повечко уреди дори и да не си супер напреднал пилот и колко помагат за да се вземат решения основани на навременна и правилна информация.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ;-)
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 2:48 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Апр 15, 2006 8:15 pm
Мнения: 15
Местоположение: In der luft
Ами да хвърли пича Fides-a и да се качва на Eris :evil: :evil: :evil:
Вместо да flood-им темата малко градивни идеи като на Ицо и Ставел няма да са излишни ;-)

_________________
Full Racer Old school flying machines


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 05, 2008 6:13 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
ето градивно мнение: да хвърля DHV1-та и да се качва на по-добре летящо крило! DHV1-ците са за училищата - когато човека излезе от училището вече трябва да лети на по-висок клас щото иначе е опасно... :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 07, 2008 4:38 am 
Offline

Регистриран на: Съб Апр 29, 2006 7:07 pm
Мнения: 226
Местоположение: Шумен
DHV 1 - "бе супер стабилно крилце е, няма от какво да се притесняваш, само да не му пречиш..." и т.н. глупости - ученика закърнява, става супер "спокоен" плазмодий на въже :D

DHV 2 - " хубаво е крилцето, сравнително бързичко, не е много шавливо, но имай едно на ум.." - ученика се учи да мисли, често има отговори на въпроса "Ами сега?" :idea:

Винаги е по-добре да имаш 2, 2-3 или compe на ум :)

...според мен :)

_________________
Axis Mercury
AVA Sport - Sprinter


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 07, 2008 10:51 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
2-3 ката или съзтезателното крило дава много възможности, но има и изисквания, така че поред на номерата. какво крило ще се вземе, според мен зависи най-много от нальота, който прави пилота.

Ако летиш много без инциденти мини нагоре ... ако не .. продължавай да се усъвършенстваш. Част от инцидентите идват и от неправилна преценка на метеоусловията.

Тъй че нещата са комбинирани, комплицирани.

миналата събота на Расник ... имаше новобранци дето искаха да излетят с 1 ци от най високото .. при условие, че аз с двойката, и други пилоти във въздуха едвам пробивахме с по 1-2-3 км срещу вятъра на момент на спийд.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 07, 2008 11:10 am 
Offline

Регистриран на: Съб Апр 29, 2006 7:07 pm
Мнения: 226
Местоположение: Шумен
Май съм искал да кажа ученика да се стреми да става максимално добър пилот и по-бързо да бяга от DHV1. ... не знам :)

_________________
Axis Mercury
AVA Sport - Sprinter


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Ное 07, 2008 12:00 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Ми чи тук в Шумен си е традиция учениците да се обучават на стари компетишъни (щото са по сигурни) :lol: ,
пък после слизат на по долен клас,като им дойде акъла в главата

п.п. Ей да не си помислите че е истина :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов