Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 8:40 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 04, 2009 10:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 457
Местоположение: София, etc.
Симо, батко, заеби го Данчо с въздушните му съвети; за безопасността за кво да си трошиш въздушното време да летиш 10 часа с Милен; просто се повози в КОЛАТА на Милен в продължение на 10 часа, и не ще се уплашиш здравословно, а вегетативно направо, ще изпаднеш във вегетативен страх, завинаги излекуван, макар и изпускайки лека лигичка от ъгълчето на устата. Пробвал ли си Еxtreme Citroening? Тва е братовчет на Zorbing-a, и даже не се въртиш, леко минава общо взето, и след тва никви проблеми, брат :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 05, 2009 12:11 am 
Поздрави на всички летящи. Радвам се че все пак започнахме нещо като дискусия по въпроса.
А какъв е все пак той-въпросът????!!!! исках постинга да звучи в друг дух, но гузен негонен бяга, кви мотори, кви 5 лева, какъв Симо-ако Данчо иска ще го возя и на мотор-та ме принудиха да сменя тона :D :D :D

Първо Данчо да не се засяга радвам се че е добре/мисля,че падането е част от играта - аз също много се притеснявам и за Данчо щото летенето не е само излитане и кацане!!! :D :D :D :D , а също ме е еня и за пилотите с ПО–МАЛКО ОТ 10 часа стаж купили си крилa за които някoй бил бил казал, че един ден ще бъде евентуално :LTF 2 ,EN C /DHV2/

А сега по въпроса-малко преди Новата Година имаше няколко тежки инцидента в Северна България още тогава се замислих /знам, че не откривам топлата вода в БГ/ защо и ние да не започнем да водим статистика на нещастните случаи-знаете, че в белите страни това е задължително пишат се рипорти.......това се прави само с една цел- безопасност.

Нямаше изобщо да повдигам въпроса но след като разбрах и за супер тъпото падане от няколко десетки метри на добър пилот който просто не е летял с пара от 1-2 години реших, че е по-добре да не скривам и този път глава под крилото, че ще се омотая във връвите като Мена в крилото на Хвърчи.

PS. Например в случая с Вальо, ако имахме практиката да се публикуват рипорти и там беше написано, че ............ летял е ЛЕК на комп. крило в турбулентни условия- както най-вероятно е било -сигурно всеки /без Хвърчилото разбира се :D :D :D :D / прочел рипорта ще се затича към най-близкия дилър /не на дрога/ да си купи баласт /UP нямат баласти-така, че Митака от Банско да не поства, че се опитвам да си продам залежалата стока :D :D :D :D :D :D :D :D - насочете се към Митака от Варна или към Пастора :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D/

Айде со кротце, со благо и со малце кютек....


Последна промяна Милен на Чет Мар 05, 2009 12:18 pm, променена общо 5 пъти

Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 05, 2009 2:17 am 
що не спиш


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 05, 2009 9:51 am 
Offline

Регистриран на: Чет Сеп 11, 2008 11:00 pm
Мнения: 7
Местоположение: Шумен/Варна
Лично аз не видях Симо да прави нещо не адекватно на склона. С него нямахме проблеми във въздуха. Не, че го защитавам, но се е получила ситуация, в която действат няколко фактора. За Вальо, няма какво да си говорим. За мен човека си е реагирал адекватно, въпреки че не е летял скоро. Като сложим и никаквата поддръжка на склона и западната компонента във вятъра плюс пренаселения склон ето ти предпоставка за инцидент. Кофти стечения на обстоятелствата.


Поздрави.

_________________
Небето не е място, нито време. Небето - това е да бъдеш съвършен.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 05, 2009 9:59 am 
Между другото, за случая с тъпото падане не визирам Вальо, а това е на другия ден до Пловдив.
Дано и от там някой да обади. :D :D :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 05, 2009 10:32 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
И за мен ще е интересно да разбера, какво точно се случи до Брестовица край Пловдив. :idea:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 05, 2009 11:45 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Базата данни за инцидентите вече се обмисля и е само въпрос на малко време да бъде направена, но тази база данни е безсмислена ако не се попълва всеки случил се инцидент в нея и то да се попълва коректно и навременно!!!

За да стане реалност тази база данни също така трябва да имаме и дефинирани правила за ползването и:
1. дефиниция какво е инцидент
2. дефиниция на видовете инциденти
3. кои видове инциденти се рапортуват в базата
4. кой трябва да рапортува инцидент
5. какво се предприема при укриване на инцидент
6. какво се предприема при укриване/изопачаване на обстоятелства свързани с инцидент
7. какво друго се предприема при определени обстоятелства свързани с инцидентите (временно или постоянно отнемане на лиценз, сезиране на прокуратура и други)

Милене, ако искаш да помогнеш нещо във връзка с инцидентите, моля те напиши твоето предложение какво да съдържа базата и какви да са правилата за ползването и!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 05, 2009 12:01 pm 
ок :D в Понеделник е готово


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 05, 2009 12:12 pm 
saber1972 написа:
Не знам, кой какво е видял, но случката е следната:
Излитам си и почвам да се рея по склона, още на първото връщане към старта гледам как Симо от Варна лети към мен без да ме вижда оправяики си дясното ухо, което бе леко вързано. В стрмежа си да не му преча пуснах напред успоредно с него и започнах да се давя, след което се натиках максимално на запад...застъргах под склона в посока към старта след, което кролото направи челен тък, пообрах го, а то ми направи подкова с ушите напред... беше доста грозно :shock: , замислих се за запасен, но погледнах, че нямам никаква височина и се отказах пообрах го и се стегнах и миг преди дърветата се оправи кацнах съвсем нормално на крака, даже си ги бях извадил от сбурията. Това е цялата история накратко! А най-важно е че всичко мина без инциденти, че ми писна да си троша кокалите :D


Тъй като намесиха името на Симо/ sorry/, четейки постинга виждам, че Вальо дори не се е сетил, че е без предимство пред другия пилот/Симо е бил с дясно рамо към склона, а Вальо с ляво рамо/.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2009 3:41 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
има ли вече предложения за база данни за инцидентите? :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 18, 2009 3:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Ето мои интерпретации, но предполагам че ще е по-лесно да копираме чужд опит.

1. дефиниция какво е инцидент
Събитие застрашило, наранило или повредило пилот на парапланер (вкл. пасажер и ученик), екипировка или трети лица (напр. жици :twisted:

В тълковния речник трябва да се провери кои е правилния термин - инцидент, произшествие, авария..



2. дефиниция на видовете инциденти

Според резултата:
- предпоставка за произшествие,
- нараняване на пилота (вкл. ученици),
- повреждане на екипировка (с изключение на малозначими като скъсване на връв при излитане, окачване на трънка и др.),
- нараняване/увреждане на трети лица (вкл. пасажери) и предмети.

Според причината:
- пилота
- екипировката
- времето (макар че пилота е вероятно виновен)

Според мястото:
- при излитане
- при кацане
- в полет
- при наземни упражнения с крило

3. кои видове инциденти се рапортуват в базата
всички.
Като инструктор аз бих желал например да зная процента инциденти при излитания, в полет, при кацане, за да знам къде да засиля обучението на учениците си.

4. кой трябва да рапортува инцидент
задължително участника ако е в състояние и поне един очевидец ако има такъв. При спорни ситуации трябва да се търси мнение на повече очевидци.

5. какво се предприема при укриване на инцидент
лишаване на учасника/учасниците от правоспособност (лиценз) за период от време ако има умисъл.

6. какво се предприема при укриване/изопачаване на обстоятелства свързани с инцидент
лишаване на учасника/учасниците от лиценз за период от време ако има умисъл.

7. какво друго се предприема при определени обстоятелства свързани с инцидентите (временно или постоянно отнемане на лиценз, сезиране на прокуратура и други)
само отнемане на лиценз, няма нужда от кирливи ризи за външни на БНАК институции.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 18, 2009 4:51 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Възникнаха някои въпроси след като го прочетох това.
Какво значи "Рапортуване в базата за инцидент"? Писане във форума в рубриката "инциденти" ли?
А триене в рубриката "инциденти" и после ни лук ял ни мирисал, ще се тълкува ли като прикриване на инцидент?

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 8:01 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Във форума се коментират инциденти, за които някой се е сетил да пише.
В страницата на комисията по парапланеризъм (paragliding.bg) се прави база данни с инциденти която има "официална" стойност и се ползва за корекции на методики за обучение, регулиране използването на дадена екипировка, пазарлъци със застрахователи и други.
Рекордите, постиженията по състезания и инцидентите са обратните връзки за това какво е нивото на летенето в дадена държава.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 19, 2009 6:29 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Момчета, ще си позволя едно включване, макар че доста отдавна избягвам това ... а и вече това много не ме засяга, макар и парапланерния ми лиценз още да е в джоба ;-)

Всички знаете, че аз самият дълги години бях голям радетел на регламентирането на спорта и продължавам да съм такъв. Имам чувството обаче, че започвате да прекалявате с "примката" около врата на летящите и това не е в интерес нито на спорта като цяло, още по-малко на комисията по парапланеризъм.

Не забравяйте, че по закон "за използването на индивидуални въздухоплавателни средства (каквито са парапланерите) не се изисква свидетелство за правоспособност и медицинско свидетелство", което на простичък език значи, че членството в БНАК е само пожелателно. Свободните пилоти никой не може да ги спре да летят колкото и където искат ...

Ако стегнете много примката, имам чувството че в БНАК ще си останете само десет-двайсет състезатели ... Това ли е целта на регламентирането?

Извинявайте, ама това ...
7. какво друго се предприема при определени обстоятелства свързани с инцидентите (временно или постоянно отнемане на лиценз, сезиране на прокуратура и други)
... не прекалявате ли малко ?

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов