niki написа:
В петък по обед Христо от Христо Даново малко след старта получи челен колапс и дръпна повечко и продължително управленията при което го вкара в парашутиране и падна сред дърветата под старта.
Пилота и крилото са невредими.
Пилота лети над 5 години самообучаемо. Kрилото му е старо DHV 2-3.
Кой му е подарил крило след като е самообучаем???? -резултата след първото му падане се размина на косъм с парализа. Сега пак някой му е дал крило за да падне втори път.
Продължавам по-нататък-ето това чета днес във форума
Petrarca написа:
И аз да се похваля днес на Коньово с помоща на Митко и Асен завътрях първите 360 градусни завои и което е много по-важно първи термики Иначе Асен е описал по горе условията -няма да се повтаряме.
Не го познавам колегата, ама гледам има екипировка, а още не е въртял 360!!!!!!! за какво говорим-помага му Асен-ами той лети съвсем от скоро-Асене да ме разбереш правилно евала, че си помагаме, но най-вероятно колегата е платил за курс на някого-аджиба един завой да беше направил там.
През седмицата отиваме на Коняво -перфектни условия за излитане и летене постоянен вятър-2-3 м. абе супер. Появява се възрастен пилот с жена си и сина си-екипировка на 6-ОК. И се почва една борба с крилото към 40мин. не може да излети.Учениците гледат - как да им кажа, че това е пилот.
Човека е платил за кур.. на някой.....не са го научили да излита,какво да говорим за нещо повече.
Отиваме на Дърманци след два дни там се повтаря същото колега завършил курс се бори 30 мин. да излети при вятър 2.5-3 м.и не може.
Качват ме миналата седмица към Беклемето на стоп-оказват се завършили курс-имат цифром и словом 6 полета от високо при спокойни условия, щото времето се развалило и курса свършил. Хората са от града Х например, там няма или не познават летящи, а на тях някой им е казал, че могат да летят сами!!! Хората си купуват екипировка и се почва.
Продължавам- преди две седмици пилот от Сф. с тандема при перфектни условия каца по-вятъра на поляната на Драгалевци-добре, че каската е спасила пасажерката.
В Събота на Сопот гледам един колега с тандема-ами той имаше поне 5 инцидента през миналата година с тандем, питам другите що не излита с гръбен условията са супер- той не може ми казват.
А още нещо-миналия ден един приятел решава да си прескатае запасния който е закупил от своя инструктор-бивш парашутист от София. Решава първо да провери дали годината за която му е продаден запасния отговаря-миналата година му е продаден на цена и като за тригодишен, та драсва два реда с номера до производителя и се оказва, че запасния е на 11 години, отваряме запасния и кво да гледам, сложен е на обратно с атакуващия ръб на долу в контейнера,- а е сгъван под вещото ръководство на парашутиста!!!!!??? Аз знам, че ще се отвори, защото грешката не е фатална както грешката на Ники Йотов който беше объркал Джинското затваряне на контейнера когато само дървото спаси Емо Тандемо или пък на младежа дето беше вързал свински опашки,че ластиците му били хлабави, но господин парашутиста трябва да знае , че в над 80 % от случаите тези допълнителни 3-5 сек. закъснение може да са фатални.
Айде со кротце, со благо и со малко кютек-може и с повече и шъ са упраим.