Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:53 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Изпарашутирване поради пререагиране
МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2009 9:57 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
В петък по обед Христо от Христо Даново малко след старта получи челен колапс и дръпна повечко и продължително управленията при което го вкара в парашутиране и падна сред дърветата под старта.
Пилота и крилото са невредими.
Пилота лети над 5 години самообучаемо. Kрилото му е старо DHV 2-3.


Любопитното бе че малко по-късно по програма имахме упражнение с учениците ни как да симулират колапси. При симулацията на челния колапс ги учим да не правят нищо, а да оставят крилото да се възстанови само!

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2009 3:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Христодановски ми е ясен но таи или ина4е челнич так,колапс, е пилотска грешка а да се обесниява на ученици да чакат е инструкторска при симулиране на челни такове сас не едно и две крила сам забелиязал само едно при исчакване за самоастоятелно отвариане на крилото то се нуждае от двапати повече време да вастанови нормални полетен режим и два пати по малко ако двете оправления бадат еднократно и симетрично (испомпани ) на около 70-80% при так вид испомване крилото се вастановиа много по барзо това не са празни приказки а безброи симулаци на челни такове :)

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2009 3:43 pm 
Хвърчило,според мен на човек,който теопърва започва да лети с парапланер е по-безопасно да се препоодава изчакване отколкото реакция,тъй като на ученика е крайно непонятно усещането по контрола.С дуги думи казано-съгласен съм с теб,че е по-добре крилото да се изпомпа,но не съм съгласен,че на ученик трявба да се преподава такава техника,тъй като възниква огромна опасност да сринат крилото.Колко ученика според вас могат да направят 80 % контрол на крилото?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: с
МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2009 3:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Ники не ми се спори но таи или ина4е с 4елен так падаш вертикално да сринат крилото им триябват няколко секунди 100% задаржане + намотаване на оправления когато сам си правил от 4елен так в пален срив ми отнема пове4е от 5 секунди и даржа като идот ....трудна работа затова както казах еднократно моментално испомпване до половина ако 6те6 пак е по добре от 4акане ...много пати сам снижавал с 4елен так когато го оставия само да се оправа се оправа по 2 два 4аса когато го испомпам еднократно с оправленич до половината то тукакси по4ва да лети ...

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2009 7:07 pm 
Както вече писах,съгласен съм с това,което казваш,но не съм съгласен,че е по-добрия вариант при начинаещи пилоти.Нека раграничим нещата.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: r
МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2009 7:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
физичните закони и в частно аиродинамиката на фарчилата са обштовалидни за всички ти като начинаешт в акрото и аз като малко по вешт ште ти кажа че всички падаме и карвим по един и сашти начин така както и крилата реагиарат еднакво при еднотипни команди всеки полет режим които е различен от обштоприетия нормАЛЛЕН се нуждае от корекциииии... които са последсвие от нехаиство и безхаберие ....

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Изпарашутирване поради пререагиране
МнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 10:11 am 
niki написа:
В петък по обед Христо от Христо Даново малко след старта получи челен колапс и дръпна повечко и продължително управленията при което го вкара в парашутиране и падна сред дърветата под старта.
Пилота и крилото са невредими.
Пилота лети над 5 години самообучаемо. Kрилото му е старо DHV 2-3.



Кой му е подарил крило след като е самообучаем???? -резултата след първото му падане се размина на косъм с парализа. Сега пак някой му е дал крило за да падне втори път.

Продължавам по-нататък-ето това чета днес във форума
Petrarca написа:
И аз да се похваля днес на Коньово с помоща на Митко и Асен завътрях първите 360 градусни завои и което е много по-важно първи термики Иначе Асен е описал по горе условията -няма да се повтаряме. :D

Не го познавам колегата, ама гледам има екипировка, а още не е въртял 360!!!!!!! за какво говорим-помага му Асен-ами той лети съвсем от скоро-Асене да ме разбереш правилно евала, че си помагаме, но най-вероятно колегата е платил за курс на някого-аджиба един завой да беше направил там.

През седмицата отиваме на Коняво -перфектни условия за излитане и летене постоянен вятър-2-3 м. абе супер. Появява се възрастен пилот с жена си и сина си-екипировка на 6-ОК. И се почва една борба с крилото към 40мин. не може да излети.Учениците гледат - как да им кажа, че това е пилот.
Човека е платил за кур.. на някой.....не са го научили да излита,какво да говорим за нещо повече.
Отиваме на Дърманци след два дни там се повтаря същото колега завършил курс се бори 30 мин. да излети при вятър 2.5-3 м.и не може.
Качват ме миналата седмица към Беклемето на стоп-оказват се завършили курс-имат цифром и словом 6 полета от високо при спокойни условия, щото времето се развалило и курса свършил. Хората са от града Х например, там няма или не познават летящи, а на тях някой им е казал, че могат да летят сами!!! Хората си купуват екипировка и се почва.
Продължавам- преди две седмици пилот от Сф. с тандема при перфектни условия каца по-вятъра на поляната на Драгалевци-добре, че каската е спасила пасажерката.
В Събота на Сопот гледам един колега с тандема-ами той имаше поне 5 инцидента през миналата година с тандем, питам другите що не излита с гръбен условията са супер- той не може ми казват.
А още нещо-миналия ден един приятел решава да си прескатае запасния който е закупил от своя инструктор-бивш парашутист от София. Решава първо да провери дали годината за която му е продаден запасния отговаря-миналата година му е продаден на цена и като за тригодишен, та драсва два реда с номера до производителя и се оказва, че запасния е на 11 години, отваряме запасния и кво да гледам, сложен е на обратно с атакуващия ръб на долу в контейнера,- а е сгъван под вещото ръководство на парашутиста!!!!!??? Аз знам, че ще се отвори, защото грешката не е фатална както грешката на Ники Йотов който беше объркал Джинското затваряне на контейнера когато само дървото спаси Емо Тандемо или пък на младежа дето беше вързал свински опашки,че ластиците му били хлабави, но господин парашутиста трябва да знае , че в над 80 % от случаите тези допълнителни 3-5 сек. закъснение може да са фатални.

Айде со кротце, со благо и со малко кютек-може и с повече и шъ са упраим.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 12:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 23, 2009 11:58 am
Мнения: 5
ФАКТ!!!!Преди около месец,тандемен пилот от Русе,пред очите ми изпи 2 литра бира и с индиански викове излетя с пасажер на Мадара на 2м/с североизточен т.е почти гръбен вятър :evil: :shock: :shock:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: fds
МнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 12:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Наско пилота от графа дето траби на горе и надоло че лети миг 21 и про4ие няма кои друг или Рости което е по малко вероиатно да е ...(ште се повториа на следвашто заседание на БАНАК пак си мерете "пишките")

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 2:29 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
към безотговорните тандемни пилоти и инструктори трябва да сме безкомпромисни, но соло пилотите които имат опит и знания и въпреки това летят рисково си имат пълното право да го правят!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 3:28 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
Аз не твърдя че още съм приключил курса си на обучение, и не твърдя че Асен ме обучава, просто бяхме заедно на склона. Все още съм начинаещ пилот и въпреки че имам собствена екипировка не си позволявам да летя без инструктора си или без друг който да ми асистира.
Опитвам се максимално да спазвам правилата за летене и безопасност така че да напредвам и да не създавам предпоставки за инциденти.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 3:36 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Истината е, че трябва да си помагаме на старта поне. да разгънеш крилото на съседа, да покажеш къде да не се ходи на новобранеца, да откачиш клечката от крилото на пилот готов за излитане. Малки неща нали. Помислете как да накарате човека да каже "Благодаря" вместо "Аз на теб майка ти ... ".

Малки са нещата, но колко нерви излишни могат да ни спестят. и колко по безопасно ще летите спокойни.

Малко отклонение, но имаме нужда .. като гледам как се обостря обстановката, чак ми става неприятно.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: има хора,
МнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 3:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
които са изключително неприятни и досадни на старта, във форумите и в кръчмите главно с прекомерните си приказки.

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: паранормални
МнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 7:08 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 08, 2009 6:50 pm
Мнения: 68
Местоположение: София
Ех...колко се радвам, че има все повече хора като Ицо...Браво Ице!!!...много точно си го казал.......


Последна промяна F3 (fly for fun) на Сря Юни 24, 2009 6:20 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 10:30 pm 
Petrarca написа:
Аз не твърдя че още съм приключил курса си на обучение

Пич, сам си писал, че още не си правил 360, а имаш екипировка, кой те е учил, а и ти е продал екипировка????!!!!!!!!

Кайт, добре е че вече пишеш на кирилица, па макар и с Непалски акцент :) , жена ще да е намесена :), а иначе си улучил в 10-ката. :), сега се сетих, че МИГ 21 не излита на гръбен, това обяснява всичко :D :D :D :D :D :D


Последна промяна Милен на Вто Юни 23, 2009 10:39 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов