Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:55 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Натрупване на рискове = инцидент
МнениеПубликувано на: Пон Авг 03, 2009 10:09 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Снощи се върнахме от едно чудесно състезание по целно кацане на Охридското езеро. Самото състезание премина доста добре (с изключение на един счупен крак, в резултат на сблъсък с голям камък при излитане, нещо като историята със Сопотската тоалетна).

По време на състезанието обаче научихме за станал тежък инцидент със смъртен изход на другия старт (Галичица) със сръбски пилот. За съжаление (за кой ли път) се потвърди правилото за натрупване на рискови фактори, което е довело до фаталния инцидент. В случая отново са се натрупали три фактора:
- Турбулентни условия (много пилоти преди това са получили мощни колапси след излитане)
- Пилотът е летял с ново, неусвоено от него крило, доколкото разбрахме, също и от по-висок клас, и недонатоварено (под средата на тегловия диапазон).
- Пилотът е бил с относително малък опит (около 50 часа).

Вечна памет на загиналия, а за нас остават поуките ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2009 7:49 am 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 4:16 am
Мнения: 108
Местоположение: Melbourne
Загиналият пилот е австралиец от сръбски произход - Миле.
Миле беше член на Мелбърнския клуб Sky High Paragliding, нов пилот с около 20-30 часа опит предимно на склоново реене край океана. Миналия сезон (Окромври 08 - Март 09) имаше няколко полета на термично летене на Брайт и по мнение на опитни пилоти летяли с него е бил талантлив начинаещ. Но все пак начинаещ!
Информацията достигнала до нас (от Paragliding forum) e че скоро си е закупил Airwave Magic 4 (повечето опитни пилоти знаят каква точилка е това !!!!!!)
Всички които го познавахме недоумяваме как се е сдобил с такъв висок клас крило при явно недостатачна летателна подготовка - дали го е заел от приятел или го е закупил!
Трябва да има някакъв морал при дилърите когато продават компетишън и прото крила особено на явно начинаещи. Бог да прости момчето, много добър човек беше! А за нас живите нека това е още едно предупреждение, да не се бърза с преминаване към "hot" крила преди наистина да му е дошло времето. А кога му е дошло времето това могат да определят инструкторите, а и всеки от нас има вътрешен глас които винаги ни подсказва когато нещо не е наред,
колко често обаче игнорираме вътрешния си глас а и по-опитните?!

Ако някои има повече информация за трагичния инцидент, моля споделете я.
Пазете се и летете умно.

Поздрави,

Илин

_________________
FACE YOUR FEARS, FLY YOUR DREAMS!
Илин Илинов - Gin "Carerra"; Niviuk Peak 5
Gin Genie light; Skywalk Range Air


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2009 8:51 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 03, 2006 4:23 pm
Мнения: 101
Местоположение: гр.Лом
За дистрибуторите , които продават спортни крила на начинаещи трябва съд :!:

_________________
Скочи, за да разбереш имаш ли криле.
Живей на ръба, но недей да падаш!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2009 9:20 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Не бързайте да обвинявате дистибуторите. Тяхната работа е да продават, а нашата работа е да знаем какво вършим, какво купуваме и с какво летим. И ако не знаем, да четем, да питаме, да се учим. Не е работа на дистибутора да определя кой доколко може да лети и на какво крило трябва да лети. Може евентуално да ви посъветва, но в крайна сметка всеки трябва да знае, че сам е отговорен "за собствения си задник". Иначе се получава така, че начинаещия си казва "е, щом ми го продадоха това крило, значи става за мен", което е ужасно опасно!

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2009 9:55 am 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
От летенето до свободното падане има само една тънка нишка откъсването от потока до като всеки летящ не го разбере инциденти ще има. Никой нее застрахован срещу глупоста си, но според мен трябва закони и правила. Искаш да летиш-записваш се на курс-дават ти оценка ако имаш 2ка, от начало-като вземеш изпита за начинаещ парапланерист, китап "Б" категория не по рано от една година се явяваш за по горна категория и така на татък. И най важно за начало създаване на училище за инструктори. На всички дипломирали се иструктори и на пилоти от най висок клас да се даде законно право за временно конфискуване на цялата екипировка и изпращане на съхранение, на летящ незаконно. Не става така да имаш 10 часа и да возиш тандем само заради това че има баща ти пари и ти се чудиш как да си строшиш главата та и на някой друг.............................

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2009 1:07 pm 
Абе хора, като пишете поне попрочетете малко:

1 -Airwave Magic 4 не е комп. , а 2-3!
2-Вече не се произвежда така, че най-вероятно не си е купил крило от дилър, а от някой който е искал да се оттърве от старото хвърчило.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2009 1:57 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юли 31, 2006 8:12 pm
Мнения: 32
Име: Martin Jovanoski
Kriloto e bilo Magic 1 !!! :shock: :shock: :shock:

_________________
Martin Jovanoski
www.paraglidingdelta.mk


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2009 2:19 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
jilata написа:
... На всички дипломирали се иструктори и на пилоти от най висок клас да се даде законно право за временно конфискуване на цялата екипировка и изпращане на съхранение, на летящ незаконно.


Митак, това с конфискуването няма как да стане. За да има някой "законно право да конфискува" означава за това да има закон, а закони се гласуват само от парламента. Нали се сещаш кога парламентът ще се почне да гласува закони за нас? Всякакви "наши си" правила не могат да имат законна сила, което значи, че ако му конфискуваш крилото, човекът веднага може да отиде в полицията и този път напълно законно да заведе срещу теб преписка за кражба. Това вече се е случвало и лично съм бил свидетел ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2009 3:10 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 4:16 am
Мнения: 108
Местоположение: Melbourne
Милен написа:
Абе хора, като пишете поне попрочетете малко:

1 -Airwave Magic 4 не е комп. , а 2-3!
2-Вече не се произвежда така, че най-вероятно не си е купил крило от дилър, а от някой който е искал да се оттърве от старото хвърчило.





Милене,

www.para2000.org казва че е - COMPETITION със сертифицация DHV 2-3

Обаче аз не разбирам все пак какъв е ти е агрументът?! Искренно се надявам че нямаш предвид DHV 2-3 e подходящо крило за начинаещ с 30 часа склоново реене :shock: Ти не ги препоръчваш на твоите ученици - нали!?
Приятелю, човек се е убил тук! Нека не разводняваме темата с технически жаргон. Въпросът е принципен - да се предпазят начинаещи пилоти от неподходящи за нивото им на компетентност крила (за някои пилоти и крило с DHV2 сертификация би могло да бъде над възможностите им).
Ти направи каквото можеш да предпазиш твоите ученици и нека всеки един от нас направи същото когато види приятел или познат пилот който "твърде много бърза". Поне един рисков фактор да бъде отстранен в самото начало на кариерата на всеки един пилот, за да се наслаждава на красивото ни хоби дълго и със здраве.

А по точка 2 съм съгласен с теб - може би някой дилър наистина се е "отървал" от застояла стока. Тъжно! :(

До момента обаче всичко е спекулации, тъй като нямаме достатъчно факти за това какво точно се е случило ......

Със здраве.

_________________
FACE YOUR FEARS, FLY YOUR DREAMS!
Илин Илинов - Gin "Carerra"; Niviuk Peak 5
Gin Genie light; Skywalk Range Air


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2009 3:44 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 4:16 am
Мнения: 108
Местоположение: Melbourne
SkyLord,

Ако имаш повече информация по случая моля споделяй.

Благодаря!

_________________
FACE YOUR FEARS, FLY YOUR DREAMS!
Илин Илинов - Gin "Carerra"; Niviuk Peak 5
Gin Genie light; Skywalk Range Air


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2009 9:24 pm 
Крилото за което бяха писали не е състезателно и не е ново така, че няма как да е закупено от дилър.

Състезателните крила на Airwave винаги имат FR във името си, редно е някой като се прави на умен поне да научи Английски


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2009 11:17 pm 
seal написа:

Ти направи каквото можеш да предпазиш твоите учении
Цитат:

Благодаря ти за бащината загриженост :D :D :D :D ,а не знаех, че сме и приятели :D :D :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Авг 10, 2009 9:50 am 
Offline

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 7:52 pm
Мнения: 78
Местоположение: В.Търново
Прочетете съветите давани на начинаещ летящ със старо спортно крило :roll:
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php ... ght=#10759

_________________
Г.Владимиров - AERODYN SHAOLIN - оранж. със сиво и синьо
NOVA MENTOR 4
----------------------------------------------------
ще летя дори и след см****а


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Авг 10, 2009 2:15 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 4:16 am
Мнения: 108
Местоположение: Melbourne
Въобще не му е мястото тук в тази тема да се води технически спор, обаче понеже някой вече го започна, необходимо е все пак да се изяснят становищата и да му се сложи край.
Ако модератора прецени, може да го премести.

Милен написа:

Състезателните крила на Airwave винаги имат FR във името си, редно е някой като се прави на умен поне да научи Английски


Въпросното крило Airwave Magic 4 e XC/Competition според думите на самия производител! Съвсем грубо казано има два типа СЪСТЕЗАТЕЛНИ крила - сертифицирани (DHV 2-3) и несертифицирани такива. FR(full race) версията е от втория тип!
Изглежда че обичаш да нападаш хората и даваш съвети без някой да ти ги е искал, поне ти изпълнявай собствените си съвети и прочети следната информация разбира се ако си на ТИ с Английския. Ако имаш нужда обаждай се, ще ти превеждам :D :D :D
http://www.airwave-gliders.com/_pdf/_pr ... magic4.pdf

Милен написа:

Благодаря ти за бащината загриженост Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy ,а не знаех, че сме и приятели Very Happy Very Happy Very Happy


Принципно приемам всички парапланеристи като свои приятели, но ако с това те засягам, моля приеми че в твое лице съм се объркал :D :D :D

И форумът ни заприлича на Парламента - вместо да се търсят конструктивни решения, си губим времето с дребнави нападки .....

това е от мене - край!

_________________
FACE YOUR FEARS, FLY YOUR DREAMS!
Илин Илинов - Gin "Carerra"; Niviuk Peak 5
Gin Genie light; Skywalk Range Air


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов