Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 12:01 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 55 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Инцидент с AvaSport Samurai
МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2009 5:16 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 05, 2007 5:21 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
Вчера след хубав сутрешен полет с тандема се качих на Витоша за следобедно летене. Не изчаках останалите, които малко закъсняваха за срещата и отидох сам на Вълчата скала, че не ми се ходеше пак до Комините. Излетях при порив след което веднага ме свали низходяща, изсърфирах меджу няколко дървета, крилото ми се закачи за тях и от около 2 м паднах върху черния път под старта. Поех удара първо с крака и паднах централно върху протектора... или върху мястото където трябваше да има протектор. След около половин час лежане успях да се съвзема от изненадващо силната болка, да стана, раздвижа, да събера нещата, да докарам колата до мястото на инцидента и с много мъка да се сваля надолу.

Снимките показаха счупен гръбначен прешлен. Защо при падане от 2 м с малка скорост, посрещане с крака и групиране в сбруята???

Ето и отговора: AvaSport Samurai с контейнер под краката има протектор, който пази основно гърба и след извиката свършва след 3-4 см, достигайки максимум до опашката на пилота и то ако е слаб като мене. Следва голяма празнина за контейнера, в който малък запасен като моя (АваСпорт до 100 кг.) се разхожда напълно свободно, оставяйки много празно място. Надолу следва място за баласт, което означава, че при удар с някаква хоризонтална скорост или ненапълно наместен в сбруята протекора изобщо не играе и можеш да се надяваш единствено парашута да поеме удара. В моя случай не го пое, защото е малък и съм се изтрескал дирекно в земята, защитен само от дъската и малко плат.

За разлика от Самурая, протекторът на повечето заворени сбруи като Advance Impress например, минава под запасния и стига до края на дъската, защитавайки пилота при всички ситуации. Да не говорим, че протекторите на АваСпорт са направени само от тънък плат и дунапрен, без компресиращи слоеве от по-твърд външен материал, които гарантират контролирано изпускане на въздуха и правят протектора многократно по-ефективен, дори и да е по-тънък (като UP например). Не знам как тези сбруи минават DHV тестовете, не искам и да знам, защото повече за АваСпорт не искам и да чуя. Моите изводи от случката са следните:

1. То е ясно и всички го казват - не летете сами - колкото и да сте добри и да са перфектни условията.

2. Допуснах пилотска грешка, че не се отказах от стартиране и не сринах крилото, за да падна в храстите или че не се треснах челно в някое дърво. Просто бях изитал така много пъти и досега е работило винаги.

3. За мен Вълчата скала вече не съществува като старт - лично аз съм свалял много хора от дърветата и много пъти съм излитал на косъм от закачане - съветвам и останалите софийски пилоти да ходят повече, но да рискуват по-малко.

4. Съветвам всички пилоти, които летят с АваСпорт Самурай или поредицата подобни модели и прототипи с долен контейнер, продадени у нас, да преценят доколко тази сбруя ги предпазва и дали безопасността не е по-важна от цената или инвестицията в нещо по-добро. Лично за мен тази сбруя е добре изглеждаща, аеродинамична конструкторска недомислица от гледна точка на безопасност, от която ще гледам да се оттърва възможно най-скоро!

Летете безопасно!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2009 7:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 8:17 pm
Мнения: 82
Изхвърли този боклук възможно най-бързо и се отърви.За въстановяването ти не се и съмнявам че ще е бързо.Ти си кораво копеле и ще се оправиш.Аз също не бих повторил повече да летя със сбруя на Ава Спорт,след като на предишната която летях коланите се отпускаха още преди излитане гръден,раменни,бедрени.Пък и като цена не са по евтини от наистина качествена екипировка.Бързо оправяне братле и да нарежеш този боклук


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: скапани сбруи
МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2009 8:55 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 08, 2009 6:50 pm
Мнения: 68
Местоположение: София
Тео зарежи тези скапани сбруи!!! Желая ти бързо възстановяване и завръщане сред нас!!! Горе главата и усмивката ти да не слиза от лицето ти - напук на неприятностите......


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2009 9:30 pm 
За мен тези сбруи не съществуват, след като си счупих таза заради проблема с отварянето на запасния с първия Racer!?
Имам спомен и от случая с Габровеца, когато му се скъса лентата на дръжката към контейнера когато трябваше да спасява кожата-добре, че беше с фронт, та го изхвърли с ръце.
Иначе и на GIN-genie race няма протектор под задника.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2009 9:33 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 8:29 pm
Мнения: 111
Местоположение: Пловдив
Май тук му е мястото да повторя писанието си от преди година и половина:


Заглавие: Woody Valley, Woody Valley...

--------------------------------------------------------------------------------

Първата ми сбруя беше Tangra Front - наистина супер като за начало, коланите също бяха безпроблемни, почти.
Следвайки настойчивите указания на Мишо Петров през април 2006 си купих новата Sprinter на наистина специална, ниска цена, но си доплатих 70 евро за въглеродна (на български - карбонова!) дъска. Коланите и ми скъсаха нервите. Аз не пестя в подобни случаи и това наистина ме дразнеше ужасно. Може би до голяма степен заради тях успях да нанижа крилото си на ръкава на кацалото в Сопот - десният ми колан се беше отпуснал с над 10 см. След тази случка ги заших зверски на 4 места и започнах да се оглеждам за истински добра сбруя. Пътьом се запознах с бизнес-качествата на Миленчо, досадих на един важен мосьо от Sup'Air и след известно лутане достигнах до вярното решение - Woody Valley. Сигурно има и други добри производители, но от зимата на 2006 аз съм активен агент именно на Woody Valley. Хвъркам само за кеф, определено не съм специалист, но и аз усещам голямата разлика. Да не говорим, че и свирка си имам - естествено на гръдния колан, който пък предотвратява изхлузване от раменете. Да не говорим и за допълнителния колан за кръста, който си е истински разкош за перманентно секнати старци като мен. При това се оказа, че и цените им не са много по-високи от тези на АВА Спорт, особено като се отчете тънкият момент "карабинери", чието поставяне пък си е истинско удоволствие за всеки мазохист. Тук още нещо интересно - досетих се по-късно и поръчах допълнително въглеродна дъска. Получих я доста бързо (както и сбруята, впрочем) при това за 35 евро! Усетих някаква разлика и за пръв път огледах карантията на една сбруя - Спринтера. Оказа се, че е оборудвана с най-обикновена шпертплатова дъска. Със сигурност не са виновни от АВА Спорт - може да е станало неволно, може Мишо да е "сбъркал" заявката, но по този начин специалната ми цена се изпари и я продадох съвсем изгодно - за купувача.
_________________

Заб.: В момента очаквам от Петьо Сяров нова сбруя - ясно от кой производител.

_________________
ЛюбоМ


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2009 9:45 pm 
ЛюбоМ написа:
Пътьом се запознах с бизнес-качествата на Миленчо

:D :D
Ти сигурно си ония, дето ми върна една сбруя щото не успя да сложи протектора в нея.
Хиляда пъти благодарих на бога ,че стана така, когато те гледах да се търкаляш като прасе по старта в Драма.
A доколкото разбрах, имало и бог.


Последна промяна Милен на Сря Авг 19, 2009 10:57 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
     +0 / -1 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2009 9:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Бързо и без проблемно възстановяване,Тео !!!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2009 10:30 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
И аз ти пожелавам пълно, бързо и безпроблемно оздравяване и възстановяване!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2009 11:05 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 11:48 pm
Мнения: 301
Местоположение: haskovo
не съм адвокат на никой , ама много лесно включвате лайномета .
Тео оправяй се бързо ! А относнопротектора ти , отвори го и виж
разни неща дето са си там , като вътрешен еърбаг , втора вложка
и контролирано изпущане на налягането .

_________________
недей да летиш по-бързо от твоя ангел пазител (бяло-син Aspen)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2009 7:58 am 
Ама то НЯМА протектор под задника, какво да гледа, същото е и със GIN-genie race .Снощи прегледахме затворените сбруи на ADVANCE, GIN, UP, AVA.
За какво говорим.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2009 8:32 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Адванс ИМА протектор под задника!
И аз съм сменил няколко сбруи. Разни самоделки, после Тангра сайд, два Спринтера, после Джин и накрая стигнах до истината, а именно Адванс Импрес 2+. Няма да коментирам качествата на останалите. Само ще кажа, че тук нещата са, както при колите. Има Фиат и Пежо примерно, има Мерцедес, но има и Бентли. Всеки си избира за себе си. :wink: Естествено, че има разлики.
Адванса се регулира на 8 (осем) места и спиида работи невероятно леко. С карбонова дъска е. Трябваха ми поне 10 полета за да я наглася по мен, но пък после стана просто част от тялото ми. Все едно че крилото е закачено направо за мен. :wink: Нищо не се разхлабва, нищо никъде не дърпа и не пречи, нищо не се размества. Мога да променям регулировките в полет без усилия, но не ми се е налагало до сега. Просто престанах да мисля и да се занимавам с тази част от екипировката. :) Толкова от мен за сбруите.
Пожелавам бързо оправяне на момчето! :)

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2009 10:11 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 9:19 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Тео, оправяй се бързо момче! Винаги ми е било приятно когато си ме насърчавал добронамерено по стартовете. Просто подценяваме много неща и се предоверяваме може би. Сигурността няма цена, трябва много да се чете и говори с по-опитните, да се информираме за инциденти, да вадим поуки от тях, да се анализират причините. Скорошно възстановяване!

_________________
CloudBase Sopot guest house


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2009 10:15 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Тео, защо просто не се обади на някой да дойде да ти помогне - знаеш че никога не се оставяме в такива ситуации?!?!

Изводите ти си ги направил сам много добре - остава от тук нататък да спазваш всички мерки за сигурност които така или иначе всички знаем, но по една или друга причина пренебрегваме понякога...

Пожелавам ти бързо възстановяване и без последствия!!!

На всички останали - не пренебрегвайте мерки за сигурност колкото и незначителни да ви се струват! Започнете от пасивната сигурност на екипировката - тя така или иначе си е винаги с вас и си действа независимо какво правите вие.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Гузен негонен бяга
МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2009 12:31 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 8:29 pm
Мнения: 111
Местоположение: Пловдив
Милен написа:
ЛюбоМ написа:
Пътьом се запознах с бизнес-качествата на Миленчо

:D :D
Ти сигурно си ония, дето ми върна една сбруя щото не успя да сложи протектора в нея.
Хиляда пъти благодарих на бога ,че стана така, когато те гледах да се търкаляш като прасе по старта в Драма.
A доколкото разбрах, имало и бог.




Познавам поне двама летящи с името Милен, но очевидно точният човек си знае кого визирам като "Миленчо". Странно защо не е реагирал през март 2008, когато съобщението ми се появи за пръв път във форума - може би сега разчита на къса памет от моя страна?!

За кой ли път в тоя форум темата се измества, затова ще опиша случая, при който имах удоволствието да се запозная с "бизнес-качествата на Миленчо", във форума за екипировка.
Само за уточнение:
- сбруята се опитах да върна с 10% редукция на цената (без успех, Миленчо!) не заради непоставяне на протектора, с който се измъчиха наистина опитни парапланеристи (Митко Рангелов, Мото-Спас и пр.) - просто не бива да се избира по картинки и препоръки на заинтересувани лица
- в началото на летателната си "кариера", над година време преди да купя сбруя от Миленчо (с която въобще не съм летял), попаднах за пръв път на Драма - при духовити есенни условия, върху остри, хлъзгави камъни и къде от неопитност, къде заради странния подход на учителя Мишо Петров (вероятно аз съм единственият му ученик), който ме отдели доста встрани от групата, направих два фалстарта
- без да използвам богатия образен речников фонд на Миленчо ще му припомня, че се запознах с него, когато се изтърси (като ....) на източния ръб в Сопот и аз първи притичах и се опитах да му помогна, а след това двамата с Даниела му скатахме екипировката - както се казва "Няма добро, което..."

_________________
ЛюбоМ


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 55 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов