Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 20, 2024 12:18 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 55 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 12:44 am 
Сега да ви светна, че маи си плюете по АВА, щото си е в БГ.
Внасям АВА в Швеция и Дания от доста години и досега единственото оплакване бе миналата година, когато седалищната даска на приятел се счупи при изтегляне с винч. Сбруята му е е X-Алпс. Тои заминаваше скоро за Испания за летене, пуснах маил на АВА за случилото се и пилотат получи доста барзо нова даска директно изпратена преди заминаването му.
Тои летя това лято в БГ и посети АВА, кадето му прескатаха резервния - които е на АВА.
Нека ви кажа едно величие - Robby Whittal - които лети с АВА. С Robby сам летял няколко делта састезания и ако нямате против - мога да го помоля да сподели мнението си за сбруите на АВА.
Колкото до скандинавските пилоти - други оплаквания освен гореспоменатото нямам, а в момента сам внесал зa август 3 бр АВА сбруи, като още 2 Аkro са на пат.
И знаете ли защо се харесват?
Пилотите получават много качество за парите, които плащат.
А знаете ли защо сте недоволни в БГ?
He e ли защото плащате редуцирани цени за АВА, а вносителите на другите марки са евтини в БГ, за да продават?

Аз летях от Комините с делта преди 3-4 седмици. Petar G пише глупости, че няма каде да се каца. Ако не иска да се навре в новите жилищни строежи в западната част, ами да си прави добре захода - има много място и много магарешки бодили там. Аз кацнах в източната част, в долния краи кам околоврастното има един огромен флаг, които дава посоката на вятара.
Стига да можеш да гледаш.
И там има доста магарешки трани, както и добре оформени изчистени полоси. Аз си избрах една и си кацнах с делтата без проблеми и затруднения. Cлед мен на сащото място кацна оште един делтапилот от Швеция. Вярно, малко далече е до паркинга на колата, мо колата лесно доиде да ни натовари.
Мисля, че е време да осазнаете, че пилотските ви грешки не се далжат на DHV тестираната екипировка.
И не е АВА сбруята виновна, че си се насадил кадето си се насадил. А твоите си лични решения за излитането и за полета.
И както казваме тук - лесно е да си умен, ама послe :lol:


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 4:38 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 11:48 pm
Мнения: 301
Местоположение: haskovo
Така , ... Бенгела го оправихме , ред е на Данчо - а някой
с Елемент е палучил колапс - а сме го захапали .
Ония ден спуках гума Бриджистоун - в кой форум да ги подкарвам ?
Дайте да си отворим тема ЛАЙНАРНИКА , че осрахме форума .
Дано по-малко народ ни чете , щото много бързо илесно ще отговори
на Паисиевия въпрос "... поради що се срамиш да се наречеш Българин..."
Айде Мир
Тео , оправяй се бързо

_________________
недей да летиш по-бързо от твоя ангел пазител (бяло-син Aspen)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 7:11 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 342
Малко факти:
АВА Спорт продават годишно в света около 5000 парапланерни сбруи,и незнам клко още парашутни и делтаджииски.....
В България годишно се продават около 100 техни парапланерни сбруи....

По световните форуми / под форум имам в предвид не само paraglidingforum.com а и световните годишни изложения в Гармиш и Франция / за тях се говори с уважение и респект.....

В нащо форумче/ още ми е рано сутрин да ползвам по точен епитет като лайнарник например/ чета само хулене и плюене по техен адрес.....

Май вица за ада където само на казана с българите няма пазач ще се окаже истина....

Тео пожелавам ти бързо възстановяване

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Uf
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 9:16 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
Оги, пак не си разбрал...
Написал съм, че мястото за кацане на Драгалевската ливада става опасно заради непрекъснатото му намаляване и строежи, а НЕ че няма къде да се каца, български разбираш ли? Все още може да се каца там, аз поне кацам в пъти повече от теб точно там.
Твоя приятел шведа кацна с делтата на друга ливада, поне на 500 метра от Драгалевската, която е по-скоро към Симеоново и където и ние вероятно скоро ще кацаме.
Един съвет - стар не винаги значи мъдър, това важи и за теб. Може да летиш от 19 и балканската, но те виждаме рядко в България и честно казано повече говориш и ръсиш акъл вместо да летиш. Не е късно да се коригираш.

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: за сбруите
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 9:26 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
По отношение на екипировката, това че Ангел е българин не може да служи като оправдание да не бъде критикуван от хора, които не харесват изделията му, поради факта, че видите ли всичко родно е прекрасно. Това е клише, от което ползата е нулева. Когато срещу фактите се използва обща статистика (40% от нещо си,1000 от 5000 и други трудно проверими неща) и празни приказки, както и подмятания за "лайномети" е също толкова зле, както и когато проблемите се преекспонират.
Неоспорим факт е, че Ава Спорт се купуват главно заради ниската си цена, която невинаги е придружена с високо качество. За мен лично като бивш потребител на Ава Спорт остава проблема с вечно разхлабващите се колани и неудобството в полет, което изпитвах в тогавашната си Рейсър сбруя.

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 9:41 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Сам да обърна внимание, че въпросната сбруя е състезателна и при нея приоритет е аеродинамичността - естествено е да няма добра защита в сравнение с една нормална сбруя. същото важи и за крилата - не може да летиш 2-3 и да очакваш, че ще лети като 1-2 -ка. въпрос на приоритети е и всеки сам си прави сметката и си носи последствията. Аз лично се замислям за олекотена сбруя, но именно намалената защита ме спира все още.


Последна промяна Angel_Sim на Вто Авг 25, 2009 9:43 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 9:42 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 19, 2008 10:14 am
Мнения: 57
Местоположение: София
Много "СВЕТЛИНА" посяхте от бялото братство!!!! и все хора които работите с ава и продавате... да разбрах, че Тео сам си е виновен за инцидента - нормално. Малък му е запасния, дааааа щото и той е малък, само дето не ми се струва НОРМАЛНО протектора да свършва някъде по средата, някой от "Светнатите" би ли обяснил на "простата" аудитория какво се случва с гръбнака ако хвърлиш запасен на 100м /например/ и посрещнеш земята с крака и ГЪЗ /там дето вече няма ни запасен ни протектор??? :idea: / .... с 6м/с вертикална скорост???

Със здраве Тео, бързо възстановяване !

P.S.: на засегнатите светейшества се извинявам предварително....нищо лично, за мен въпроса е принципен :idea:
P.S.S.: BMW, Mercedes, AUDI също продават мноооого, но не им пречи да излизат на пазара с конструктивни проблеми за някои модели и да харчат бесни пари та да си ги теглят после от пазара.... трябва сърце за да кажеш сбърках :wink: ..... и това не значи че са лоши, но големите като има проблем го признават и го решават

_________________
YOU'RE NOT A HUMAN BEING HAVING A SPIRITUAL EXPERIENCE. YOU'RE A SPIRITUAL BEING HAVING A HUMAN EXPERIENCE


Последна промяна pacokunev на Вто Авг 25, 2009 9:51 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 9:48 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Хора, нека да се придържаме към фактите!

Нека собствениците на сбруи "Самурай" да кажат има ли протектор под седалката или няма?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 9:50 am 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 28, 2007 9:55 am
Мнения: 41
Местоположение: Сливен
Име: Даниела Димитрова
В тази тема всеки иска да светне някого на нещо.Едни колко са велики продуктите на АВА, другите колко величия летят с тях и т.н.
Тео е описал какво му се е случило и какво според него е спомогнало за получаване на травмата.
Идеята е този проблем да се премахне - т.е - АВА спорт да подобри модела на сбруята и за в бъдеще, пилоти летящи с такива сбруи да бъдат по добре защитени от подобни травми.
Като цяло в БГ ВЕЧЕ доста малко хора летят със сбруи АВА спорт.Да не говорим за състезателите ни. Това е много жалко явно комуникацията ПИЛОТ - ПРОИЗВОДИТЕЛ - т.е обратна връзка се къса някъде по пътя :(.
След инцидента с Тео ми стана интересно - моята сбруя GIN-genie какъв протектор има - И естествено като се прибрах Я РАЗКОСТИХ - но не само нея, имах под ръка и UP Fast pro и Адванс Импрес 2. И за съжаление разбрах ,че и моята сбруя няма протектор на дупето :(. А Уп и Адванс са помислили и протекторите обхващат гръбначния стълб и дупето.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: може да се
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 11:52 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
направи сравнителен тест по ясни параметри между сбруи, които са в класа - състезателни, затворени. Примерно разположение и размери на протекторите, тежест на сбруите и т.н.
Това кой с каква сбруя лети от световните величия не е критерий за нас, които не сме величия - на величията сбруите им ги ДАВАТ, а ние си ги КУПУВАМЕ. Не ставайте жертви на рекламни трикове.

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 12:18 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 07, 2004 9:45 pm
Мнения: 63
Местоположение: Pleven - sega Sofia
http://www.letene.com/articles.php?lng=bg&pg=101

Според мен трябва да се тренира приземяване, както при парашутизма!

_________________
Да сме винаги там, където става за летене!:-)
Ваньо Василев
UP-Trango


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 3:22 pm 
За сажаление или за радост - нямам вазможност да летя в БГ толкова често напоследък колкото ми се иска. А и това лято летяхме предимно от Враца и Пастрина - а там кацанията не са застроени. А този летателен ден от Витоша ние погледнахме кацалката под Драгалевци и тогава решихме, не че е ограничена, а че има доста магарешки трани. И понеже летим по каси гащи - не ни се искаше да си дращим скапоценните пищялки, колена и бедра. Затова аз кацнах на другата част от Драгалевската ливада. която ми се стори доста по-чиста и посаветвах шведкия пилот да кацне там. Оказа се, че и подстапат до тази част на ливадата е по-лесен с кола, вапреки че улиците като цяло са отврат в този район.
Драгалевската ливада сам имал удоволствието да кацам ужасно много пати по и срещу вятара, когато летях предимно в БГ.
Аз не сам вече састезател, само активен инструктор по делтапланеризам. И внимателно подбирам местата и дните за летене, таи като разстоянията, които минавам са големи. А и екипировката ми струва достa пари.
И пиша предимно за делтапланеризам, ако сте забелязали.
Тук се намесих, щото ми се струва, че в форума се оплаквате. И че вините други за неправилния си избор.

Големи хора и маже сме - избираите си правилно екипировка, стартове и време за летене, че както написах по горе - лесно е да си по-умен, ама после.
А се оказва и че земята боли
И още един савет от мен - не летете сами!
И се застраховаите добре.
Аз го научих това от практиката си. :D
Хаиде премествам се при делтите :lol:


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 27, 2009 1:34 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Много се колебах преди да напиша това мнение, защото то вероятно ще породи много спорове, и затова подчертавам: това е мое мнение, което просто споделям. Който иска, да го приема, който не - има право на свое мнение и няма да споря с него. Мнението ми не е пряко свързано с инцидента на Тео, още по-малко със споровете около АВАспорт.

Та моето мнение е: ако не сте състезатели и не гоните всеки прелетян метър, не летете в легнали и затворени сбруи (които напоследък станаха много модерни, защото са "адски секси")

Ето защо мисля така:

Безусловно, затворените сбруи имат много преимущества откъм аеродинамически качества. Извън това обаче, останалите им особености са по-скоро недостатъци:

1. При "лежащата" сбруя тялото стои хоризонтално и перпендикулярно на вертикалната ос на крилото. В случай на мощен колапс с развъртане на крилото, хоризонталното тяло създава силен момент, което му пречи бързо да се развърти, заедно с крилото. По този начин рискът от усукване на коланите (а оттам - блокиране на управленията и липса на възможност за реакция) се увеличава многократно. Неслучайно акро-сбруите винаги са седнали и възможно най-компактни.

2. При инцидент на малка височина, когато няма време и височина за запасен, тялото ви в затворената сбруя пада като вързоп, без практически никаква възможност за посрещане на удара с крака, което в някои случаи може да ви спаси от много по-сериозни травми, в сравнение с евентуално някой счупен крак.

Дано ме разберете правилно. Не искам да споря с никого ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 27, 2009 1:57 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
аз летя със затворена сбруя за да не ми мръзнат коленете - преди бях много зле особено когато времето беше по-хладно... кацал съм с жестоки болки и ми е трябвало полвин час да се освестя

сега съм супер - от както съм със затворена сбруя не са ми замръзвали коленете 8)

така че моя призив е: летете със затворени сбруи и винаги максимално защитени - пазете си здравето защото то не напълно възстановим ресурс!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 55 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов