Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 4:17 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: За да летите сигурно .......
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 01, 2009 10:58 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Според мен за да лети добре един пилот, за да няма страх от въздуха, за да е уверен, че може да се справи във всяка ситуация - той трябва да е минал през фигурното летене

Който не е правил фигури винаги ще има съмнения в собствените способности....

Мисля, че всеки трябва в даден момент от развитието си да мине SIV курс (може и няколко) и да прави фигури за да може във въздуха да чувства че 100%-ово нещата зависят от него!

Вие какво мислите?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 01, 2009 2:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
съгласен :-) макар че има разлика между това да си правил фигури и да си акро пилот.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 01, 2009 8:13 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Съгласен съм, но това мисля че се отняся, за напреднал пилот
който гони върхови постижения.
Не е нормално, един пилот, който лети примерно 10ч на година с 1/2ка крило,и то само за удоволствие,да му се изисква да прави фигури(които претоварват не само крилото, но и мозъка и джоба), или да прави пълен срив за да види как ще му излезе крилото от срива( с две думи , насила да си търси белята)

В крайна сметка , като си помисля колко перфектни пилоти, които са си владеели крилата до съвършенство , са си отишли поради нелепи грешки.

Просто човек не трябва да се отпуска и да надценява възможностите си, а винаги да има едно на ум



:roll: :roll: :roll:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 01, 2009 8:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Според мен безопасното летене се постига с летене, летене и летене...
Още търсене на учебни ситуации, мислене и отношение.

Фигурите и акрото могат да ускорят прогреса, но не са задължителни.

От години летене нямам спомен крилото ми да се е сринало или изнегативило заради условията.

Естествено след като направих няколко срива и негативки, вече знам как да не преча на крилото да се оправя само и още мога да си дозирам командите когато му помагам да се оправя от колапси.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: SIV
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 7:14 am 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Фигурите (loop, tumbling, heli, ......) са Висш пилотаж и са привилегия само на най-надарените пилоти.

SIV курса имитира опасните ситуации в полет - колапси и сривове. Основната му цел е да запознае пилота с крилото му. Мненията за ползата от курса са противоречиви - от "задължителен" до "вреден".

Моето мнение за SIV курса е да не се прави от начинаещи пилоти. Практиката в някои училища показва, че изживения стрес от загубата на контрол и последвалия запасен често отказват новите пилоти от летенето.

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 8:01 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
разбира се че SIV курса не е за начинаещи! аз даже мисля че такъв курс трябва да се мине след 50-60 часа полети и след направени поне 50 км прелет или след първото състезание...

проблемите с фигурите са няколко:

1. (това е конкретно за България) няма добри места - SIV курса и първоначалното учене на фигури трябва да се правят над вода и с достатъчна височина над нея, а тук си нямаме подходящо място - в съседни държави има, но това е свързано с по-сложна организация и с по-големи разходи които не всеки може да си позволи - за да преодолеем този проблем или трябва да си построим планина до морето :wink: или трябва да позабогатеем за да можем по-често да ходим до подходящите места

2. вече има голяма разлика в конструкциите на крилата за крос-кънтри/състезания и крилата подходящи за фигури - първите летят добре, но се късат лесно, а вторите са здрави, но летят зле. просто вече няма универсални крила. на практика ако някой иска и да лети по състезания и да прави фигури трябва да има две крила, а това изобщо не всеки може да си го позволи! за да преодолеем този проблем или Данчо трябва да направи Файъра да издържа 12G :lol: :lol: :wink: или пак трябва да забогатеем и да имаме по две крила

3. има всеобщо мнение че фигурите са прекалено опасни, безсмислени и само пилоти избиващи някакви комплекси ги правят - за да преодолеем този проблем трябва просто да си поговорим по темата (затова я и подхванах) :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 9:37 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 2:10 pm
Мнения: 497
Местоположение: Varna
Аз също съм на мнението, че този опит е много важно да се придобие
Фигурите не са само за кеф това са и ситуации в които може да попаднеш във въздуха. Един вид приемаме че като ми се случи тогава ще ги науча ща не ща. Според мен едно 90% от летящите или поне тези на по малко 3-4 години стаж никога не са правили пълен срив. Аз съм един от тях. Нещо с което определено всеки трябва да е запознат.

Та по темата имам питане: Въпросните siv курсове с лебедка над язовир, коите се организират, ако се съберат голям брой участници това би ли променило цената или ще остане фиксирана.

На скоро Милен беше пуснал клип от някакво място на което се излиза на 500м над вода, това не е ли оферта?

_________________
Ozone Mantra M6
Element Air4+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 10:09 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
да - евала на Милен че търси и намира места за фигури и SIV! макар и 500 м над водата да е малко за една пълна серия от фигури все пак е по-добре от нищо... освен това трябва да се провери как е мястото когато има термики - може да се окаже че е много лесно да се извадиш на 1000-1500 м над водата и дори да ти е трудно да улучиш язовира падайки


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 10:19 am 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 03, 2005 9:03 am
Мнения: 170
Местоположение: София
Име: Пламен Делчев
Според мен е задължително да се опознае крилото и собствените ти реакции посредством симулиране на ситуации (което обаче не бих казал, че са фигури освен ако резултатът е неволна акро фигура) и в тази връзка SIV курсовете са особено полезни за трупане на увереност в себе си и в екипировката. Ако се провеждат контролирано и под надзора на опитни пилоти, които имат дарбата да подхождат педагогически издържано може да има само полза.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 10:21 am 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
jifree написа:
...това са и ситуации в които може да попаднеш във въздуха.


Това са ситуации в които ЩЕ попаднеш във въздуха.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 10:25 am 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 09, 2006 12:44 pm
Мнения: 220
Местоположение: Дупница
Според мен, ясно трябва да се дефинира понятието ;фигури;¡!!
Има основни маневри, които всеки пилот трябва да владее, за да има контрол и доверие на крилото във въздуха, а те са ; пич и рол контрол, спирала, уши, уингоувъри.
Тези маневри са сравнително безопасни и лесни за учене, стига да се спазва златното правило ВИСОЧИНА = БЕЗОПАСНОСТ!!!
УПРАЖНЕНОЯ МУ Е МАЙКАТА!!!

_________________
Колкото повече летя, толкова повече осъзнавам, колко повече трябва да летя, за да продължавам да летя !!!

Петьо Кюркчийски
Gin Gliders "Zoom" / Gin ''Gingo ll"
http://facebook.com/theskyhiker
Skype: sky-hiker


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 10:42 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
niki написа:
От години летене нямам спомен крилото ми да се е сринало или изнегативило заради условията.


Данчо написа:
Моето мнение за SIV курса е да не се прави от начинаещи пилоти. Практиката в някои училища показва, че изживения стрес от загубата на контрол и последвалия запасен често отказват новите пилоти от летенето.


Аз само ще добавя, че Youtube е пълен с клипове на паднали в крилото си пилоти след неовладян пълен срив при SIV. Не съм съвсем убеден, че това допринася за "опознаване на крилото" и "по-сигурно летене". Според мен пълният срив е дърпане на дявола за опашката.

Иначе един компенентно организиран и проведен SIV курс може да бъде само полезен. Но както казват докторите - разликата между лекарството и отровата е само в дозата ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Последна промяна Hacko на Сря Сеп 02, 2009 10:51 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 10:46 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
За основните маневри съм съгласен. Всеки трябва да ги владее, за да лети безопасно. За да ги овладее, обаче е необходимо желанието на съответният летател, там където, и когато си лети. И за това не е необходимо някой да ти вика от долу -" Дръпни дясно, или пусни ляво", а просто когато пробваш нещо, по-внимателно действай, и си размърдай мозъка, кое как става и защо. :wink:
Не съм никак убеден, обаче, че принудителната направа на пълен срив, или негативна спирала, примерно ще те научи на нещо, освен да ти създаде проблеми, та дори и над вода. :roll:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 10:59 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
много по-добре е всичко това да се направи след осъзнаване на нуждата да го пробваш и с лично желание да го направиш, а не щото си си платил за курса и да не отидат парите на вятъра!!!

затова не съм сигурен до колко платените курсове бутат развитието на пилотите?!?

ако те сами не се бутат напред - никой не може да го направи срещу колкото и да е пари


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 02, 2009 12:06 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
До тук виждам че се изказаха едни от наи добрите парапланеристи в БГ нека и аз новобранеца с крило единица да кажа нещо. Летя от 4-5г но не интензивно и се самоопределям като ученик в 3клас примерно Мисля че Даниел е много прав нее нужно и задължително да напредваш в уменията си когато си платил за СИВ курс а когато усетиш че си готов за това. Аз до скоро летях спокойно и само в ламинарни условия но това лято се почувствах уверен в крилото си и че не то мен управлява и ме кара да летя а точно обратното аз съм тоз който командва крилото. След изгледани хиляди клипове и филми, прочетена много литература реших че съм готов да започна да летя по динамично. Ззапочнах на по голяма височина да опитвам уйнговъри, от начало леки с малук ъгал и постепенно след асимилиране и убеждение че това което знам за уйнговъра на истина е така започнах да ги правя все по истински. Сега съм достигнал до едно ниво на осъваршенстване на уйнговър и съм се спрял на този етап докато почувствам че мога да ги правя със затворени очи след това ще продължа по нататък до достигане и подминаване на 90 градусовите истински уйнговъри. А до колкото знам те са в основата на всички акро фигури. И всичко това го правя не за кеф а за собствената си самоувереност и сигурност. Това е от мен.

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов